Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 188: Limited

Left4Doner
1 jaar geleden
Gegroet, conoisseurs van duur papierwerk,

Het thema van deze build your card is: Limited.
Ontwerp een kaart die leuk of interessant zou zijn in Draft of Sealed. Vrij simpele opdracht, met veel vrijheid van ontwerpen. Komt jouw kaart tot zn recht tijdens het draften, het deckbouwen, of tijdens het spelen?
Show me what you got



De deadline staat voor zaterdag 24 september.

En dan nu de regels van ieder Build your card:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt.
De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
bartist
1 jaar geleden
Yes! Ik had meteen een idee!



Negeer het monster, en het wordt sterker! Ben nog niet tevreden met de naam, maar de basis staat er. Heb het ook een uncommon gemaakt zodat het als signpost-uncommon gebruikt kan worden

Voor degene zonder ideeën: kijk naar de eerste of tweede Conspiracy set. Er zijn daar een aantal die de draft onderdeel maken van de speelervaring, perfect voor dit limited thema
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden (Ik bedacht een betere naam!)
Left4Doner
1 jaar geleden
Hey Bartist, wat fijn jouw enthousiasme! En een cool concept ook
Ik begrijp alleen niet direct hoe die werkt: is de X groter als je 'm later in de draft op pakt? En een draft round, is dat 1 booster of de hele draft?
bartist
1 jaar geleden
Dit was een "mechanic" van conspiracy: take the crown, zoals te zien op Custodi Peacekeeper en Garbage Fire.
De X wordt inderdaad groter naarmate je verder komt in een draftronde (1 booster = 1 draft round). Dus als ik de Garbage Fire als 10e kaart pak, dan noteer ik 10. Ik kan in een andere ronde (of dezelfde) ook een Garbage Fire als 3e kaart pakken, waardoor ik ook een 3 noteer voor Garbage Fire. 10 is echter het hoogste dat voor de Fire genoteerd staat, dus tijdens de potjes doet de Garbage Fire 10 schade.

Als het niet duidelijk is, dan leg ik het nog op een andere manier uit
Left4Doner
1 jaar geleden
Thanks, zo snap ik het. Wat een gave mechanic zeg, met de afweging wanneer iemand toe hapt en de kaart pakt.
Lavinius
1 jaar geleden
Leuk, maar heel lastig onderwerp... Ik Ga me eens goed aan te tekentafel moeten zetten.
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
13 uren geleden
Negeer het monster, en het wordt sterker! Ben nog niet tevreden met de naam, maar de basis staat er. Heb het ook een uncommon gemaakt zodat het als signpost-uncommon gebruikt kan worden


Suuuuper dope kaart en flavor! Heel nice!

Inderdaad een lastig (maar dat maakt het leuk!) onderwerp. Hier ga ik eens goed over nadenken.
Daedalon
1 jaar geleden
Emissary's call for help
Conspiracy
Hidden Agenda (Start the game with this conspiracy face down in the command zone and secretly choose a card name. You may turn this conspiracy face up any time and reveal that name.)

Whenever you cast a spell with the chosen name, you may put it on the bottom of the owner's library, and play a card of the same type you own from the draft from outside the game whose converted mana value is equal or less than the spell returned by this effect without paying its mana cost.

----------

i hoop dat ik t degelijk verwoord heb.
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Hey Daedalon, hoe werkt de kaart die je met hidden agenda kiest met de rest? Ik mis iets dat zegt "... with the chosen name"
Daedalon
1 jaar geleden
oops, dat deel gemist, even aangepast zodat het zou moeten werken
Cobaltius
1 jaar geleden
Grasp into the Aether

Sorcery

You may reveal a card you own from outside the game with mana value less than or equal to X and exile it. You may cast it for as long as it remains exiled and you may spend mana as though it were mana of any color to cast that spell.

--------------------------

Ik speel niet echt limited, dus ik weet niet of dit goed genoeg is om te spelen in limited. Ik wil graag wat feedback daar over. (Ik verwacht dat get goed is in sealed maar slecht is in draft.)

Het idee is dat je sterke kaarten van buiten de kleuren die je speelt kan spelen door twee keer de mana er voor te betalen.
Justian2002
1 jaar geleden


Heb nooit echt limited gespeeld (behalve een pre-releasje Dominaria United…), dus ik ben uitgegaan van wat er leuk zou zijn om te pullen uit een booster, hetzij voor een draft, hetzij voor een uiteindelijk commander deck.
Om er een kleinere uitdaging van te maken, heb ik besloten hiervan geen mono colored kaart van te maken, maar dual. En is het niet handig om een Rampant Growth en een Negate in 1 te hebben
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
@Cobaltius: ik denk dat dit in theorie zou kunnen werken in een meer control-achtig deck, waarbij je bijvoorbeeld mana wel over hebt voor een Pacifism of Ultimate Price.

@Daedalon: Origineel ontwerp, ik heb wel een vraag over [and play a card of the same type you own from the draft ]: Refereert dat naar een kaart in je hand, of tutor je een kaart uit je deck, en/of mag je daarmee zelfs een kaart tutoren die niet in je deck zit?
Lavinius
1 jaar geleden
Bon, we zullen het ook eens proberen. Wat zou ik leuk vinden om te pullen in een draft...?

Azorius confluence

Instant

Choose three. You may choose the same mode more than once.
-Exile target creature you control. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-Scry 1, then draw a card.
-Detain target creature an opponent controls.
(Until your next turn, that permanent can't attack or block and its activated abilities can't be activated.)

Ik dacht de Mystic Confluence cycle wat uit te breiden met de eerste tweekleurenkaart van die cycle. Deze zou ik heel fijn vinden om te pullen, omdat:
1. Ik hou van Azorius.
2. Hij is heel multifunctioneel, past in alle Azorius decks en is in general wel iets dat je wilt trekken.
Timonster
1 jaar geleden
Forest dryad
Creature-dryad
Forest dryad enters the battlefield with 2 +1/+1 counters on it
Remove a +1/+1 counter from Forest dryad: add
0/0
TheRobinros
1 jaar geleden
Jodah's Influence
Sorcery
Domain - Jodah's Influence costs less to cast for each basic land type among lands you control.
Search your library for a land card with a basic land type that doesn't match any land you control and put it into your hand. Then shuffle. You gain 2 life.

Een manafix die steeds goedkoper wordt, maar ook steeds minder landjes kan vinden om te fixen
Daedalon
1 jaar geleden
Quote:
8 uren geleden
@Cobaltius: ik denk dat dit in theorie zou kunnen werken in een meer control-achtig deck, waarbij je bijvoorbeeld mana wel over hebt voor een Pacifism of Ultimate Price.

@Daedalon: Origineel ontwerp, ik heb wel een vraag over [and play a card of the same type you own from the draft ]: Refereert dat naar een kaart in je hand, of tutor je een kaart uit je deck, en/of mag je daarmee zelfs een kaart tutoren die niet in je deck zit?




Het idee is dat als je een specifieke named kaart zou spelen, je die onderaan de deck dump, en als replacement een kaart speel van de pile die je gekozen hebt tijdens draft, maar niet in de deck hebt gedaan

Edit: een kleine detail toegevoegd aan de text "from outside the game"
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
BluezamX
1 jaar geleden
Fight the Night
Sorcery

It becomes day.
Gain control of target creature for as long as it remains day. It gains haste until end of turn.

---

Hier dan mijn inzending! Vandaag tijdens een potje met vrienden dit idee besproken. Het kan heel goed zijn als je opponent kaarten blijft spelen, maar als je opponent één beurt niks speelt krijgt die het creature weer terug. Misschien is ie nu iets te goedkoop, ik twijfel of beter zou zijn.
 bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Ja, volgens mij zou wel gepaster zijn. Maar het lijkt me een hele toffe design!
Timonster
1 jaar geleden
Kan het niet better een enchantment zijn, Om je er aan the herrineren. Denk dat zoiezo logischer is
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top