Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 188: Limited

Justian2002
1 jaar geleden
Aangezien dit geen constant effect heeft, maar enkel totdat het weer nacht wordt, dat er een permanent van maken geen zin heeft…
BluezamX
1 jaar geleden
[quote forum=18453
Kan het niet better een enchantment zijn, Om je er aan the herrineren. Denk dat zoiezo logischer is
[/quote]

Hmm, misschien is dat wel beter ja. Een aura met

It becomes day.
You control enchanted creature.
Enchanted creature has haste.
When it becomes night, sacrifice Fight the Night.

Ik denk dat het beter bij te houden is, maar zo uitgeschreven voelt het meer als een blauwe kaart. Ik denk er nog even over na. heb in ieder geval de CMC aangepast!

EDIT:
Door de 8 ] werkt de quote niet goed, haha. Ik wou mijn post editten met "< -- lol" zonder spatie na de < , maar dan wordt de rest van je comment een daadwerkelijke comment, dus dat werkte ook niet

test2
 bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Bolt of Lightning
Sorcery
Bolt of Lightning deals 3 damage to any target.
There were rumours about a similar spell, only better. But you only get to use what you find.
Lavinius
1 jaar geleden
Geniale flavor, Magnus!
InsectToken
1 jaar geleden
Re-Employ
Sorcery
Kicker
You may cast target creature card with mana value 4 from your graveyard this turn without paying it's mana cost. If this spell was kicked, instead you may cast target creature card from your graveyard this turn without paying it's mana cost.
Left4Doner
1 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de inzendingen! Officieel stond de deadline op gisteren, maar wegens gebrek aan waarschuwing van mijn kant, is er vandaag nog tot 24:00 voor eventuele laatkomers
Maandag zal ik gaan jureren
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Net aan genoeg tijd gekregen om een betere naam te verzinnen (die helaas in het Nederlands beter klinkt dan in het Engels, maar de "beledigde boeman" dekt de lading wel beter dan "verraderlijke schaduw")
Eclavyrr
1 jaar geleden
Birth of Paradise

Enchantment - Aura

Enchant creature.
Enchanted creature gains : Add one mana of any color.

Though the birbs have long perished, their legacy remains.

Limited color fixing, prima voor een uncommon slot.
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden


Tijd om te jureren!

bartist met Affronted Boogeyman
Wat een toffe draft mechanic, helemaal van Conspiracy. De complexiteit van die mechanic wordt gecompenseerd doordat de rest van de kaart (incl. Menace en Monstrous) simpel en helder zijn. Ook qua flavor is de eerste inzending direct een sterke deelnemer!

Daedalon met Emissary's Call for Help
Hidden Agenda is ook zo'n toffe mechanic die specifiek werkt voor o.a. Limited. Origineel concept, maar ik mis wat flavor en voor mijn Gruul-brein is de kaart wat aan de complexe kant.

Cobaltius met Grasp into the Aether
Interessante spell, weer een die iets doet met kaarten 'outside the game'. In tegenstelling tot Cobaltius z'n zorgen of die goed genoeg zou zijn, denk ik dat ie zeker een plaats zou kunnen hebben in een Limited format. De naam past qua flavor goed bij het effect, maar ik mis wel de flavor text.

Justian2002 met You Find a Woodland Passage
Hide Inside en Follow the Tunnel passen uitstekend bij de naam en de effecten. Qua flavor is deze kaart sterk, en hij is ook aardig in balans als we de mana cost afwegen tegen de effecten. Het enige minpunt is dat de kaart ietwat 'narrow' is in z'n applicatie. Groenblauw Ramp zou hiermee blij zijn, verder niemand. Ik denk dat deze kaart nog veel passender zou zijn bij Commander dan voor Limited.

Lavinius met Azorius Confluence
Ik heb een bloedhekel aan Azorius, maar deze kaart spreekt me erg aan! Hij past erg goed bij de mechanics die we associëren met the Azorius guild, is goed in balans qua powerlevel, en de modality zorgt voor leuke variatie tijdens het spelen.

Timonster met Forest Dryad
Deze kaart is best goed gebalanceerd en breed in zn toepassing, met een plekje in o.a. ramp en +1/+1 counters decks. Die flexibiliteit maakt het een interessante kaart om te Draften. Helaas ontbreekt er flavor text en vind ik de naam wat saai.

TheRobinros met Jodah's Influence
Liever dit dan Jodah's Influenza. Leuk om een common te zien, en slim hoe de kaart een 5 kleuren deck kan enablen maar juist minder goed werkt voor 2 en 3 kleuren decks. Mijn enige zorg is dat ie pas 'speelbaar' wordt als je al 3 verschillende basics hebt, daarvoor is ie te duur voor wat ie doet (in my opinion).

BluezamX met Fight the Night
Cool en flavorful concept. Goed bedacht! Ik mis wel de traditionele 'Untap it' clausule, tenzij je die expres hebt weggelaten, en ik mis flavortext.

MagnusMagicus met Bolt of Lightning
Grappig, simpel en een prima basis voor rode removal en burn voor Limited. De flavortext is fantastisch. Ik mis nog een set symbool, tenzij die expres is weggelaten om een antieke set (Alpha?) te bedoelen.

InsectToken met Re-Employ
Leuke naam, flexibel/modaal ontwerp zorgt voor variatie in gameplay. Ik vraag me af waarom je voor casten vanuit graveyard bent gegaan, ipv return to the battlefield (zoals bij Zombify). Flavortext had het ontwerp tot leven kunnen brengen.

Eclavyrr met Birth of Paradise
Nog een leuke draai aan een klassieker, en een (tragische) ode aan de Birds in de flavortext. Volgens mij is de kaart echter vrijwel identiek aan Multani's Harmony.

Bedankt allemaal voor de leuke inzendingen!
Without further ado, zijn hier de drie finalisten:

Brons is voor MagnusMagicus met Bolt of Lightning! Simpel, grappig en zeer speelbaar. Deze kaart moet gewoon geprint worden!

Zilver is voor Lavinius met Azorius Confluence! Yay for Ravnica Confluences, make it happen, WotC!

Goud is voor......Bartist met Affronted Boogeyman! Man, wat moet dat gaaf zijn geweest om met deze Conspiracy mechanic te draften. Afgezien daarvan is de kaart gebalanceerd, flavorful, cool, beeldend, alles klopt. Gefeliciteerd!!!
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar

Ik vond het wel een van de lastigste themas om voor te ontwerpen. Het was erg leuk om echt anders te moeten denken over wat een leuke kaart zou zijn.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Heuy, ik ben een Bronze Walrus!
Lavinius
1 jaar geleden
Proficiat Bartist! Blij met mijn tweede zilver op rij! En om he dierenclubje van Magnus even bij te mogen wonen: ik ben een Silver Raven!
BluezamX
1 jaar geleden
Ah, untap it hoorde wel bij het design, die ben ik simpelweg vergeten (anders heeft Haste geven ook niet veel zin...). Flavortekst... Eh... Laten we zeggen dat er geen plek voor was door alle reminder text

Gefeliciteerd, winnaars!
bartist
1 jaar geleden
Dank dank, ik ben zelf ook enorm blij met dit design

Vanavond nog komt er een nieuwe!
Left4Doner
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Ah, untap it hoorde wel bij het design, die ben ik simpelweg vergeten (anders heeft Haste geven ook niet veel zin...). Flavortekst... Eh... Laten we zeggen dat er geen plek voor was door alle reminder text

Gefeliciteerd, winnaars!


Haha, nice save

@Cobaltius: Fijn dat je het leuk (en lastig) vond
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top