Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

ByC 192: Well....

bartist
1 jaar geleden
Welkom bij Build Your Card 192, de ByC van de sexy nummers! (wie dit snapt, zoek de romeinse nummers voor 192)

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Met de introductie van The Brothers' War is er een cycle kaarten verschenen/gereprint die afhankelijk zijn van het aantal basic lands van één type: Lay Down Arms, Flow of Knowledge, Corrupt, Sardian Cliffstomper, en Blanchwood Armor.
Daarom wordt het thema het antwoord dat je vaak hoort op vragen in juridisch opzicht, computer science algoritme optimalisatie, en het weer.

Het thema: It depends!
Maak een kaart die naar omstandigheden beter of slechter zijn. Laat het een goede omstandigheid zijn! Wees creatief en verbaas mij!

Een voorbeeld:

Mijn omstandigheid is het aantal creatures (I know, niet creatief)

Deadline: Woensdag 23 November, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Spell Blight

Instant

Creatures get -1/-1

Storm (When you cast this spell, copy it for each spell cast before it this turn.)

Silverquil students quickly learned what happens when you misspell an incantation or two

-------------------------
Storm wort beter afhankelijk van hoeveel spells er al zijn gespeeld op een beurt.
Deze kaart is een beetje bedoeld voor pauper.
Justian2002
1 jaar geleden
met een kleine knipoog naar Ancestral Mask!



Een korte uitleg erbij:
Ik ben zelf heel erg fan van het effect die kaarten als Ancestral Mask en All That Glitters. Maar om nou weer een zo’n kaart te maken, vond ik een beetje zonde. Dus daarom is het first of all een Enchantment Creature met bestow, dat hetzelfde effect heeft, maar bijvoorbeeld niet op te zoeken is door een Open the Armory (om de balance er nog een beetje in te houden…)
Vervolgens heeft het een Adventure die echt kijkt naar de boardstate op dat moment alleen. In BYC 174: References heb ik een kaart gemaakt die hier heel erg op leek, maar dan met +1/+1 counters ipv till end of turn, maar ik vond dat een beetje te gekkig voor een simpele Adventure (die meestal niet de allerbeste effecten hebben…)
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Blasty
1 jaar geleden
Xenophobia

Enchantment

At the beginning of your end step, Xenophobia deals damage to you equal to the number of basic land types you don't control (Basic land types are plains, island, swamp, mountain and forest).

Creatures you control get +1/+0 for each basic land type you don't control.
BluezamX
1 jaar geleden
Nerd Elemental Blast
Instant

Choose one:
Nerd Elemental Blast deals damage to target non-nerd permanent equal to [uitgebreide formule die ik nog moet verzinnen].
Counter target non-nerd spell.
(Nerd permanents depict characters wearing glasses, computers or games in their art or are blue)

---

Eerste dat in me opkwam. Ik heb al een tijdje niet gewiskunded dus de formule komt later, daarvoor ga ik eerst even met de online grafische rekenmachine spelen

Also, klopt het dat er een aantal rarity symbolen missen van nieuwere sets? Meest recente die ik zie is volgens mij Neon Kamigawa
Obadja
1 jaar geleden
No speak English
Sorcery

Starting with you, each player may say a word in a non-English language which isn't used before. If the word does not exist or the player does not know a new word, they cannot say a new word anymore. Note each word said by each player individually (Non-English means no language in any English accent, i.e. British or American).

The last player saying a new word may choose one:
- Create a X/X wizard creature token with haste, flying and first strike
- Create X 1/1 wizard creature tokens with prowess
X is the number of noted words for the last player.

'ROAR'? I don't speak Giant, can you please explain in proper English what you mean?



De omstandigheid is de hoeveelheid talen die de 'winnaar' spreekt. De tokens zijn wizards omdat dat voor mij dichtst kwam tot een academicus, die veel talen spreekt. Je kan dus kiezen voor 1 grote wizard, die dus alle talen die genoemd zijn spreekt, of allerlei kleinere wizards die elk 1 van de genoemde talen spreken
 bijgewerkt door Obadja 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Nou bartist, lekker origineel, een bijna-colorshifted Chain Reaction

Burn Baby Burn
Instant
Counter target blue spell, destroy target blue permanent and destroy target basic Island.
Blue is stupid.

Wordt beter als je tegenstander blauw speelt
Luctor
1 jaar geleden
Obadja je bent de power/toughness nog vergeten bij je wizard creature tokens.
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Shahrahrazadazad
Sorcery
For each card in your library, exile that card, then play a subgame with your opponents of Magic the Gathering, using your library as your decks. After mulliganning each subgame, put the exiled card into your hand. Whichever player wins more the most subgames, wins the game.
well...
Daedalon
1 jaar geleden
Ritual of Blood Purification
Enchantment
Cumulative upkeep - Add a mana of any one color to your mana pool. Until end of turn, you don't lose this mana as steps and phases end. (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
At the beginning of your end step, sacrifice Ritual of Blood Purification, unless you sacrifice a creature.
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Quote:
4 uren geleden
Nou bartist, lekker origineel, een bijna-colorshifted Chain Reaction

.....


... Ik was vergeten dat dat een kaart was.
Maar beter een goed voorbeeld gejat dan een slecht voorbeeld verzonnen i guess
Luctor
1 jaar geleden
Drawstep

Sorcery

Each opponent loses life equal to the number of cards they have in their hand. Then you gain life equal to the number of life lost this way and draw that many cards.

versie 2
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
Obadja
1 jaar geleden
Quote:
6 uren geleden
Obadja je bent de power/toughness nog vergeten bij je wizard creature tokens.


Thx, aangepast
Blasty
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Drawstep

Sorcery

Draw X cards, where X is the amount of life you have. Then each opponent loses 1 life for every two cards you draw this way, rounded down.

You have no maximum handsize for X turns.

Ik denk dat ik het zo juist verwoord heb. Het idee is dat als jezelf bijv. 19 levens hebt, dat jij 19 kaarten mag pakken en iedere tegenstander verliest dan de helft van 19, afgerond naar beneden, levens.


Zelfs al sta je op 6 leven dan is deze nog steeds gruwelijk overpowered voor een rare. Oh het is een uncommon...
Lavinius
1 jaar geleden
Valordeath trap

Instant - trap

If a creature card was put into an opponent's graveyard from the battlefield this turn, you May pay rather than pay this spell's mana cost.
Create an X/X black and White zombie knight creature token with vigilance, where X is the number of creature cards in your opponents' graveyards.



Dit is mijn conceptje
Het "depends" niet één, maar tweemaal. Hij wordt goedkoper als de opponent dode beesten heeft die beurt, en hij wordt beter afhankelijk van hoeveel creatures er al liggen daar. Ik heb hem deels wit gemaakt, en er nog wat effecten zoals Vigilance bijgevoegd, omdat een mono-zwarte kaart véél te schaamteloos in een Dimir mill/control deck zou worden gezet. Is hij balanced genoeg?
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
MitchDeBaas
1 jaar geleden
destructive weave

Sorcery

destroy all mono-colored permanents.
then return one permanent from a graveyard to the battlefield under your control.

Those that aren't versatile should not compete
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Gaea’s Crypt

Legendary Land

: Add X mana in any combination of and/or to your mana pool, where X is the number of creature cards in each opponents graveyard.

”Birth and death are the pinnacles of the grand cycle of life.
Everything in between is kind of a fucked up mess.”


Gaea’s Cradle voor dode shit bij je tegenstanders. Tenzij je als een murder hobo bezig bent is het erg afhankelijk van hoe je tegenstanders omgaan met hun creatures.
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
pyroman
1 jaar geleden
Endrek Sahr, Avenged Sevenfold

Legendary Creature - Human Wizard

Lifelink

All Thrulls you control get +x/+x, where X is the number of opponents that has more life than you.

When Endrek Sahr, Avenged Sevenfold attacks you may pay up to 7 life. If you do, create a 0/1 thrull token for each 1 life paid.

4/5
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Quote:
16 uren geleden
Drawstep

Sorcery

Draw X cards, where X is the amount of life you have. Then each opponent loses 1 life for every two cards you draw this way, rounded down.

You have no maximum handsize for X turns.

Ik denk dat ik het zo juist verwoord heb. Het idee is dat als jezelf bijv. 19 levens hebt, dat jij 19 kaarten mag pakken en iedere tegenstander verliest dan de helft van 19, afgerond naar beneden, levens.
Eh ja, ik ben het met Blasty eens, dit is INSANELY overpowered . In Commander, als je 30 leven hebt, pakt dit voor 6 mana 30 kaarten EN elke tegenstander verliest 15 leven? OMFG . Een van de twee is al extreem veel te veel, laat staan beide. Oh, en dan mag je OOK nog de kaarten houden omdat je geen max hand size hebt?

Sorry, ik probeer niet je kaart te trashen hoor, ik vind het idee helemaal top. Maar ik denk dat er wat radartjes zijn die je nog even moet bijstellen, want dit is....wow, net iets te sterk
Justian2002
1 jaar geleden
en dat voor een Uncommon!?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 38 posts
  • Laatste post Luctor 1 jaar geleden
  • Gemaakt door bartist 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top