ByC 192: Well....

MagnusMagicus
1 jaar geleden
Quote:
16 uren geleden
Drawstep

Sorcery

Draw X cards, where X is the amount of life you have. Then each opponent loses 1 life for every two cards you draw this way, rounded down.

You have no maximum handsize for X turns.

Ik denk dat ik het zo juist verwoord heb. Het idee is dat als jezelf bijv. 19 levens hebt, dat jij 19 kaarten mag pakken en iedere tegenstander verliest dan de helft van 19, afgerond naar beneden, levens.
Eh ja, ik ben het met Blasty eens, dit is INSANELY overpowered . In Commander, als je 30 leven hebt, pakt dit voor 6 mana 30 kaarten EN elke tegenstander verliest 15 leven? OMFG . Een van de twee is al extreem veel te veel, laat staan beide. Oh, en dan mag je OOK nog de kaarten houden omdat je geen max hand size hebt?

Sorry, ik probeer niet je kaart te trashen hoor, ik vind het idee helemaal top. Maar ik denk dat er wat radartjes zijn die je nog even moet bijstellen, want dit is....wow, net iets te sterk
Justian2002
1 jaar geleden
en dat voor een Uncommon!?
Luctor
1 jaar geleden
Bedankt voor de opmerkingen. Ik zal er eens naar kijken om het aan te passen.
Left4Doner
1 jaar geleden
Vile Opportunity

Instant

Create a black X/X Demon creature token with flying and trample, where X is the amount of life an opponent lost this turn.
You can't cast this spell during your turn.

To most demons, it doesn't matter who pays the price.
Timonster
1 jaar geleden
Life's brightness
Instant
Each player creates a X/X spirit token were X is their life total
In the shadow of death there's always a shining star
AncientOne
1 jaar geleden
Quote:
5 dagen geleden
(...)(Non-English means no language in any English accent, i.e. Welsh or American)(...)

Welsh klinkt TOTAAL NIET Engels...
Obadja
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Quote:
5 dagen geleden
(...)(Non-English means no language in any English accent, i.e. Welsh or American)(...)

Welsh klinkt TOTAAL NIET Engels...

Fair point, maar dat geld voor vrij veel accenten, maar die zijn wel gebaseerd op 1 taal maar ik zal het veranderen naar Brits!
 bijgewerkt door Obadja 1 jaar geleden
Obadja
1 jaar geleden
Dubbelpost per ongeluk...
 bijgewerkt door Obadja 1 jaar geleden
BluezamX
1 jaar geleden
Is de deadline woensdag de 23e of donderdag de 24e? Donderdag de 23e in november duurt nog even
bartist
1 jaar geleden
Het is woensdag, mijn excuses
bartist
1 jaar geleden
DING DONG DEADLINEDAG!!
Stuur nog wat in of pas wat aan!
Left4Doner
1 jaar geleden
Time to judge, it is
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Yes, yes it is.

Ik ga m'n best doen vandaag ver te komen... Maar ik merk ook dat m'n pitje iets harder moet branden om te voorkomen dat de brandstof op raakt. De uitslag volgt, maar kan dus ff geen garanties geven over wanneer
Justian2002
1 jaar geleden
Ik wil geen druk ergens op leggen... Maar lukt t met de jurering?
bartist
1 jaar geleden
Cobaltius met Spell Blight
Omstandigheid: Aantal eerdere spells
Een storm kaart maken is gedurft, ze zijn snel te sterk. (vraag maar aan WotC zelf)
Dit vind ik nog best gebalanceerd. Je moet of Dark Rituals spammen of wachten tot iemand anders genoeg kaarten cast.
Voor de rest niet zo veel opmerkingen. Prima kaart, trouw aan kleuren, niet te sterk, prima common!

Justian2002 met Face in the woods // Woodland Masquerade
Omstandigheid: Enchantments
Deze kaart doet alle soorten pump, als je maar enchantments hebt. Misschien wel te veel voor een uncommon. Je kunt hem beurt 1 spelen, als combat truc gebruiken of al "permanente boost" als de kust veilig is.
Misschien is het daarom wel wat veel voor een uncommon. Ik vind het design wel mooi, en het is niet onduidelijk.

Blasty met Xenophobia
Omstandigheid: Aantal Basic land types dat je (niet) op het veld hebt.
Een boost van max +5/+0 voor 4 mana met iedere beurt 5 schade tot een do-nothing kaart, klinkt niet heel spannend
Als je op beurt 4 speelt, als we uitgaan van een twee kleuren deck dat een beetje agressief is, geef je jezelf een 7-beurten klok voor een +3 boost... oke, ik begin al wat enthousiast te worden.
Met tokens kan dit ook nog best uit de hand lopen, maar het kan ook aanmoedingen om landjes niet te spelen om de boost te behouden.
Ingewikkelde kaart, maar wel nieuw designspace waar ik nog niet eerder over nagedacht had!

BluezamX met Nerd Elemental Blast
Omstandigheid: ? of nerd-spell
Zo te zien ben je wat vergeten aan te passen, ik mis namelijk de "uitgebreide formule"
Duidelijk Un-design, wel grappig gevonden! Een counterspell (die situationeel is) of damage... wat weer een beetje vreemd is in blauw maar nerds en blauw passen redelijk bij elkaar dus waarom niet.
Jammer dat het design niet af, nu is het best lastig judgen op hoe krachtig dit is. Denk wel dat uncommon toepasselijk is.

Obadja met No speak English
Omstandigheid: Je buitenlandse woordenschat
Nog een un-design, deze keer gebruik makend van je woordenschat. Ik zou snel af zijn, ik zou mij hier niet makkelijk uit kunnen praten.
De modi zijn best prima. Laten we uit gaan van een slechte woordenschat van 5 talen, dan krijg je voor 4 mana 5 1/1-tjes die groter kunnen worden of een 5/5-je met een sloot aan abilities die door Haste een pot kan afmaken.
Misschien dat het daardoor (en de complexiteit) beter als rare, maar door het risico snap ik ook dat het een uncommon is.

MagnusMagicus met Burn Baby Burn
Omstandigheid: Er moeten 3 specifieke eisen zijn
Alle haat aan de blauw-speler!! een Red Elemental Blast waar je niet hoeft te kiezen en nog een island sloopt ook! Allemaal on flavor en in kleur, maar het heeft wel meteen 3 eisen. Wil je iets counteren en is er geen blauwe permanent, dan heb je pech
Leuke kaart, beetje meh op creativiteit maar een goede inzending.

TheRobinros met Shahrahrazadazad
Omstandigheid: eeeeeee?
Dit is een verwarrende kaart. Exile je library, en gebruik je library als deck?
Ik weet echt niet wat er bij moet denken, omdat ik de kaart simpelweg niet begrijp.

Daedalon met Ritual of Blood Purification
Omstandigheid: Iedere beurt een creature sacrificen
Een Braid of Fire met mana die je blijft houden, voor een creature per beurt... Dat is wel erg veel van het goede.
Zekere omdat de mana van een kleur naar keuze mag zijn (wat meer een groene ability is), maar je hebt best makkelijk een creature per beurt, zeker met kaarten als Reassembling Skeleton.
Misschien is dit wat te veel van het goede voor een te kleine restrictie

Luctor met Drawstep
Omstandigheid: Hoeveel kaarten je tegenstanders op hand hebben.
Hebben je tegenstanders veel kaarten, dan is dit killing en een praktische Ad Nauseam waarbij je nog eens levens krijgt ook.
Over dat levens gesproken, dat is meer wit of groen qua color pie dus dat is een beetje vreemd. Voor de rest is het wel on spot qua kleuren.
Goede manacost, kans is klein dat iedereen zonder kaarten kaarten zit. In limited is hij wel een stuk slechter, late game heeft je enkele tegenstander vaak niet zo veel kaarten op hand

Lavinius met Valordeath trap
Omstandigheid: Iets is doodgegaan bij dd tegenstander
Dit is een mooi voorbeeld van een Trap-card: Echt nuts als je hem goed gebruikt, een beetje meh als je de volledige cost speelt.
Dit is een goede kaart tegen creature-heavy decks. Maar als je hem voor de korting speelt, dan zijn enkele creatures in de graveyard genoeg voor een enkele grote vigilance token.
Erg blij met dit design, past goed bij het onderwerp!

MitchDeBaas met Destructive Weave
Omstandigheid: Wel of niet multicolor permanents hebben.
Een betere Iridian Maelstrom die ook nog eens aan reanimation doet. De eerste ability alleen had ik opzich prima gevonden.
Een goede boardwipe als je alleen multicolored speelt. Het terug halen van een kaart voelt onnodig extra.

Eclavyrr met Gaea's Crypt
Omstandigheid: Aantal creatures in de graveyard van je tegenstanders
Aan de ene kant is dit een Gaea's Cradle die twee kleuren kan maken, waar je minder controle hebt over het aantal mana dat het kan genereren.
Aan de andere kant is het moeilijker om het krachtniveau "omlaag" te brengen als er eenmaal wat creatures in de graveyard zitten. Zekere als je tegen een graveyard deck speelt, is dit veel krachtiger want je tegenstander kan niet zijn tactiek stil leggen om te voorkomen dat jij veel mana maakt.
Lastige kaart om te beoordelen...

pyroman met Endrek Sahr, Avenged Sevenfold
Omstandigheid: Hoeveel tegenstanders meer leven hebben.
Een kaart duidelijk bedoeld voor de multi-opponent formats. Jammer dat er geen rarity bij zit.
Voor 7 leven kan hij 7 3/4-tjes (schatting) maken, die later zelfs groter kunnen worden. Zolang je maar Endrek Sahr levend houd.. of opnieuw cast
Voor zo weinig schade zo'n grote presence maken, is misschien wat te veel van het goede. Ik vind het design wel leuk, maar het is ook lastig om te schatten hoe significant de boost is.

Left4Doner met Vile Opportunity
Omstandigheid: Hoeveel levens iedereen verloren heeft
Ik heb ervaring met onverwachte demonen (een conspiracy draft waar ineens een Reign of the Pit werd gecast), dus dit kan een enorm sterke kaart zijn.
Je moet dan wel iets hebben om je tegenstander in zijn beurt levens bij (andere) tegenstanders te laten verliezen. In multiplayer is dat vaak geen probleem. In 1V1 is dat een stuk lastiger.
Leuke kleine kaart en een goed design wat mij betreft.

Timonster met Life's Brightness
Omstandigheid: Hoeveel levens iedereen heeft
Nog een grote token maker, alleen krijgt iedereen een token. Wel een beetje een saaie token, want hij heeft geen abilities.
In wit is het geen probleem om het meeste levensaantal te krijgen. Maar zonder extra abilities wordt het meestal alleen gebruikt om te voorkomen dat de andere wel gaat slaan.
Prima design en een goede multi-player limited kaart, maar echt enthousiast wordt ik echt niet


De top 3
- Left4Doner met Vile Opportunity
- Lavinius met Valordeath trap
- Cobaltius met Spell Blight


Uit deze top 3 declareer ik..







Lavinius met Valordeath trap!! Het trap mechanic is een echte uitdaging, maar was wel de perfecte manier om bij het thema aan te sluiten. Daarbij is deze kaart goed speelbaar!

Tot de volgende ByC
Justian2002
1 jaar geleden
wederom heb ik de rarity onderschat XD
Gaat nog eens een thema worden bij mij
Left4Doner
1 jaar geleden
Gefeliciteerd Lavinius!

@Justian2002: Gewoon standaard één rarity omhoog gooien en dan zit je mogelijk goed
Lavinius
1 jaar geleden
Dankjewel bartist!

Ik maak zo snel mogelijk een nieuwe BYC aan!
Cobaltius
1 jaar geleden
Gefeliciteerd Lavinus

Zelf ben ik erg blij met top 3
Luctor
1 jaar geleden
Gefeliciteerd
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 38 posts
  • Laatste post Luctor 1 jaar geleden
  • Gemaakt door bartist 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top