BYC 193: Hush it!

Daedalon
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
13 uren geleden
Angry Honey Badger
Creature - Beast
Indestructible, Haste
When Angry Honey Badger enters the battlefield, choose one:
- Angry Honey Badger deals damage equal to its power to you or another target creature you control
- Destroy target artifact or enchantment you control

If an opponent controls a creature, Angry Honey Badger must attack that creature instead

Badgers are ferocious beings, they will not hesitate to attack creatures far bigger than them - Volo's Notes

5/1


Een creature aanvallen is niet een ding in MtG, er is minstens wat reminder tekst nodig om duidelijk te maken wat hiermee bedoeld wordt.
Ik denk dat je beter een Provoke effect ervan kan maken.


ah, goeie, zal t ff aanpassen
Left4Doner
1 jaar geleden
The One with Nothing

Legendary Creature - Human

When this creature enters the battlefield, discard your hand.

: The One with Nothing gains Haste and Menace until end of turn.

7/5

When nothing remains, there's nothing to lose.
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
Timonster
1 jaar geleden
Venomous ravager
Creature-demon
Flying lifelink infect
When venomous ravager enters the battlefield you gain 2 poison counters
Whenever a creature enters the battlefield under your control target opponent proliferates
: exile venomous ravager return it to the battlefield at the beginning of the next end step
Death and destruction is all it brings
4/5
 bijgewerkt door Timonster 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
1 dag geleden
Erhnam Marid
Creature - Djinn

Flying

When Erhnam Marid enters the battlefield, each opponent chooses target creature they control. Put a forestwalk counter on each of those creatures.

7/8



Vergeet je rarity niet
Veekeren
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Vergeet je rarity niet

Scherp, thanks
pyroman
1 jaar geleden
Dark Deal Demon

Rare

Creature - Demon

Flying

When Dark Deal Demon enters the battlefield or attacks, place a lifelink counter on a creature without counters you control. If you can't you lose 8 life

Whenever you gain life, you lose that much life instead.

8/8
Lavinius
1 jaar geleden
Upje

Inzendingen nog mogelijk tot zondagavond, 23:59!
Stalkative
1 jaar geleden
Hexmage's Dreadnought
Artifact Creature - Vampire Dreadnought

When ~ enters the battlefield, sacrifice it unless you remove 12 +1/+1 counters from among creatures you control

12/12
------------------------
Het gevolg van een Vampire Hexmage die een Phyrexian Dreadnought bestuurt
Fun fact: ik heb zojuist geleerd dat Dreadnought een bestaande subtype is!
 bijgewerkt door Stalkative 1 jaar geleden
Daedalon
1 jaar geleden
bump voor eventuele last minute inzendingen
Lavinius
1 jaar geleden
Ik begin dadelijk aan het judgen!
Justian2002
1 jaar geleden
owh ja, dit was er ook nog xD
Lavinius
1 jaar geleden
Hallo aan allen! The moment you've all been waiting for... The BYC judging thingy!

Ik zal eerst even feedback geven op elke kaart afzonderlijk:


Cobaltius met Sloppy gravecaller
Heel tof, ik word hier wel enthousiast over. Een goede anti-synergy met de enter the battlefield trigger, perfect om te hushen. De mana cost voelt een beetje vreemd (ik had de misschien generic gemaakt), maar ik ben toch nog steeds blij. Interessant ook dat het kleinere creatures kan terughalen, bijvoorbeeld een Viscera Seer, Children of Korlis of Mistcaller zijn allen one-drops die zichzelf kunnen saccen. Tof concept dus!

MagnusMagicus met Geralf's ultimate masterpiece
Geinige verwijzing naar Geralf's Masterpiece, of toch van naam. Deze kaart kan in principe de game beëindigen op zijn eentje, en als je hem t2 kan hushen en leggen, is de ward 3 ook in essentie hexproof. Dit is echter wel een grote must om te hushen, anders is het onmiddelijk game over. Dit maakt hem misschien wat removal-kwetsbaar, in de zin van; als je een Hushbringer op de battlefield hebt, en je tegenstander mana, kan je het je niet veroorloven om deze te spelen om dan in een Fateful Absence op je Hushbringer te lopen. Dus wel niet heel flexibel. Maar het design staat mij aan!

Eclavyrr met demotivated conscript
Ik ben hier echt heel blij mee! Dit is een hele simpele common, en ook eentje met de juiste rarity. Hij is balanced, en zorgt dat de eerste aanvla in essentie teniet gedaan wordt. Lijkt me ook best geinig om deze t3 te droppen na een Kavu Predator de beurt ervoor. Heel weinig speciaals over, maar dat is juist een goed ding. Ik heb hier niets slechts over te zeggen! Balanced, juiste rarity, mooie kaart, ... Jup.

Daedalon met Angry Honey Badger
Dit is een leuke kaart, en zoals je al zei, is de naam redelijk accuraat en aggressief. De ETB ability is behoorlijk negatief, en een goede hush. Maar nontheless vind ik, ondanks de downside, deze kaart net iets te goed. Er ligt wat te veel tekst bij. Provoke had misschien weg gekunnen om het geen Questing Beast in aantal tekst te laten worden. Maar ik vind het voor de rest best goed.

Justian2002 met Kozi-lacking
Toffe verwijzing naar Kozilek. Het is wel pittig wat om te hushen. Het spijtige ook is dat deze kaart ook zonder abilities (die allen negatief zijn) waardeloos zou zijn. Het design is dus wel leuk, maar hij is allesbehalve balanced (in een negatieve manier, hij is te slecht) en hij kan dus niet echt gejudged worden op basis van speelbaarheid... Maar kijk, dit lijkt voor mij ook meer op een humoristische inzending, en in dat opzicht ben je wel geslaagd!

TheRobinros met Aether Swarm
Ik vind dit wel een leuke kaart, ik ben sowieso wel fan van het Kaladesh-thema. Ik weet wel niet waarom een Aether Swarm ene insect is . Het is heel erg ingewikkeld, en kan ook een board wipe zijn. Dan vind ik de quadruple-black plus 2 toch ergens wat veel. Maar het lijkt me intrigerend om Abzan siege rhino + Panharmonicon hiermee te upgraden. En ik weet niet of je je ervan bewust bent, maar je Aether swarm gaat volgens mij ook onmiddellijk dood wanneer hij de battlefield hit. Maar wel cool, ik denk dat hij een kans maakt in bepaalde formats.

Luctor met Cat on Table
Dit is wel een goede kaart om te hushen, want als je dat niet doet, ben je waarschijnlijk verloren. Eenzelfde situatie, zoals ik bij MagnusMagicus al schreef. Cool om een verwijzing te maken naar het echte leven. De protection from deathtouch vind ik wel wat vreemd, het is bijvoorbeeld niet echt iets dat je vaak nodig zal hebben. Maar ja, dat is al muggenziften. Tof!

Veekeren met Ernham Marid
Weer een verwijzing naar een oudere kaart, dat kan ik ook wel appreciëren. Erhnam Djinn zal hoogstwaarschijnlijk nooit goed worden, zelfs niet als je hem probeert te rebalancen. Maar ik vind dit juist wel een heel goede poging. Zeker als je deze splasht met pain lands of dergelijke, als je in feite nooit echt "forests" in play hebt. En dan kan dit wel heel interessant zijn in een aggro deck. Ja, deze kaart is bij nader inzien geen misgeslagen bal!

Left4Doner met The One with Nothing
Weeral een verwijzing, een leuke One with Nothing on a stick. Volgens mij zou ik hem maken, om hem toch net die ene mana goedkoper te maken. Dan moet je toch tenminste betalen om een menace + haste 7/5 op je af te krijgen. Dan zou hij al helemaal balanced genoeg zijn. Leukerd.

Timonster met Venomous Ravager
Er zijn een aantal foutjes in de kaart, die niet volledig met de Magic language overeenkomen. Dat maakt hem net wat moeilijker leesbaar en verstaanbaar. Het is ook een beetje een effect dat je best husht. Ik weet ook niet echt wat de : blink er komt doen, als het effect dan toch zo negatief voor je is om hem te blinken. Maar ik denk dat het concept wel wat heeft.

pyroman met Dark deal Demon
Interessante kaart, het Tainted Remedy-effect doet wel veel op deze kaart. Ik vind dit eigenlijk best wel een leuke kaart. Helaas volgens mij niet echt speelbaar, maar hij heeft potentie.

Stalkative met Phyrexian dreadnought
De zoveelste verwijzing naar een andere, oudere kaart en ook eentje die wel een goed Hush-effect heeft. Ik weet niet of hij anders ooit de battlefield zou kunnen hitten. Ook weer met Varolz, the Scar-Striped een goede kaart. Misschien had trample zo'n groot beest niet misstaan. Maar klagen mogen we niet, heel leuk design.


Goed, dan komt de top drie er nu aan, in een willekeurige volgorde:


Eclavyrr met Demotivated Conscript
Veekeren met Ernham Marid
Cobaltius met Sloppy gravecaller


En de enige echte winnaar is...

Eclavyrr met zijn dienstplichtige met lage motivatie! De kaart is zo immens simpel, maar tegelijkertijd heel balanced, en een common die ik meestal wel wil appreciëren. Misschien zijn anderen niet zo overtuigd van de kaart, maar mij lijkt de kaart prima speelbaar. Veel plezier met het judgen van de volgende BYC, Eclavyrr!
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
Veekeren
1 jaar geleden
Dank voor het judgen, was een leuke byc! En felicitaties aan de winnaar!
 bijgewerkt door Veekeren 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar!
Left4Doner
1 jaar geleden
Congrats
Was een leuk onderwerp inderdaad.
Luctor
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar
Eclavyrr
1 jaar geleden
Ow, cool! Nu moet ik me wel iets laten invullen voor de volgende BYC... Dat zal ws pas na de kerstdagen worden
Left4Doner
1 jaar geleden
weer voorbij?
Eclavyrr
1 jaar geleden
Nee, maar iets met top drukte op het werk rondom de kerst. Ik zie het me ook niet lukken om hier voor te gaan zitten op dit moment, als iemand het wil, mag die persoon het overnemen.
Justian2002
1 jaar geleden
Ik neem hem wel over
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top