Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 222: Comics

Lavinius
21 dagen geleden
Aang, Iceberg Avatar

Legendary creature - Human Avatar

Aang has trample if you control a forest, first strike if you control a plains, deathtouch if you control a swamp, hexproof if you control an island and lifelink if you control a plains.
Aang's power and toughness are equal to the number of colors among other permanents you control.
*/*

Snel nog over een andere boeg gegooid. Origineel wel niet van een strip, maar er zijn er meer dan enkelen van gemaakt so it qualifies
 bijgewerkt door Lavinius 8 dagen geleden
Justian2002
21 dagen geleden

Ik ga even wat traumas naar boven brengen, en deze iconische afbeelding uit een van de vele Batman comics omtoveren tot magic kaart
En waarom vanishing 3? Omdat de ouders van Batman op drie plaatjes staan, en dan op de vierde verdwijnen
Dus blijft deze kaart 3 beurten liggen en verdwijnt op de vierde! Tenzij je kan proliferaten
 bijgewerkt door Justian2002 9 dagen geleden
BluezamX
21 dagen geleden
Yoh, Shaman in Training
Legendary Creature - Human Shaman

Training, Vigilance
As long as Yoh has 2 or more +1/+1 counters on it, it's a Warrior in addition to its other types and has first strike.
When Yoh dies, if it had 5 or more +1/+1 counters on it, return it to the battlefield at the beginning of the next end step. If you do, put 2 +1/+1 counters on it.

2/2

---

Qua design gebaseerd op Figure of Destiny, Voice of the Blessed, etc.

Shaman King is een van de eerste anime die ik geheel heb gekeken als tiener, mede omdat ik de serie leuk vond als kind. En nu, bijna 10 jaar later, is het de eerste manga die ik fysiek compleet heb. Ik heb Yoh zijn reis als Sjamaan vast geprobeerd te leggen door te training en sterker te worden.
Yoh traint echter niet alleen, maar haalt zijn kracht uit de mensen om hem heen (training), en (Spoiler)
heeft aan het einde van de serie meerdere (near-) death experiences om zijn spiritual power te verhogen. Uiteindelijk is de big bad, zijn broer, alleen altijd sterker (ook weer een training referentie)
 bijgewerkt door BluezamX 20 dagen geleden
bartist
20 dagen geleden
Quote:
14 uren geleden
...
Shaman King is een van de eerste anime die ik geheel heb gekeken als tiener, mede omdat ik de serie leuk vond als kind. En nu, bijna 10 jaar later, is het de eerste manga die ik fysiek compleet heb. Ik heb Yoh zijn reis als Sjamaan vast geprobeerd te leggen door te training en sterker te worden.
...

Ik ga mijn kaart nog bedenken maar wil even mijn respect betuigen voor deze man. Als ik één manga ooit compleet zou willen bezitten, dan is het Shaman King! Heb een tijd geleden ook een kaart om de manga gemaakt in ByC (*404 page not found*), misschien dat ik je kaart als inspiratie ga gebruiken om een kaart te maken net zoals hierboven gebeurd (als je dat goed vindt tenminste)
 bijgewerkt door bartist 20 dagen geleden
Luctor
20 dagen geleden
Wolverine's blades

Artifact - Equipment

Equipped creature gets double strike and is a Mutant in addition to its other creature types.

Equip
 bijgewerkt door Luctor 19 dagen geleden
BluezamX
20 dagen geleden
Quote:
9 uren geleden
Quote:
23 uren geleden

...

Ik ga mijn kaart nog bedenken maar wil even mijn respect betuigen voor deze man. Als ik één manga ooit compleet zou willen bezitten, dan is het Shaman King! Heb een tijd geleden ook een kaart om de manga gemaakt in ByC (*404 page not found*), misschien dat ik je kaart als inspiratie ga gebruiken om een kaart te maken net zoals hierboven gebeurd (als je dat goed vindt tenminste)

Haha, tuurlijk is dat goed! Alleen maar leuk om de (enigszins zeldzame) mede fan tegen te komen!
Het is nu een goed moment om de manga te kopen trouwens, want in 2021-2023 zijn omnibussen uitgekomen waardoor het aanzienlijk goedkoper is, die ook nog best makkelijk te verkrijgen zijn. De ABC in Den Haag binnenstad heeft altijd wel een voorraadje staan bijvoorbeeld.
bartist
14 dagen geleden
Quote:
11 dagen geleden
.... Heb een tijd geleden ook een kaart om de manga gemaakt in ByC (*404 page not found*)...

Ik heb de ByC gevonden! Het was ByC 106, maar dat terzijde.

Quote:
12 dagen geleden
Yoh, Shaman in Training
....

Bij deze presenteer ik: the she-devil, the trainer without mercy, Asakura Anna! beter bekend als de verloofde van Yoh.

Dus, de abilities regel voor regel
- First strike: Anna is nogal van de... 'fysieke demonstratie van dominantie', oftewel, ze geeft menig mensen in de serie een klap in het gezicht. Dit doet ze soms zonder provocatie oftewel First strike (met 1 power, want erg fysiek bedreigend is ze niet).
- Damage dan counter: Als je van haar moet trainen, dan train je tot je echt niet meer kan. Dat is de damage. Je wordt er wel echter sterker van, dus vandaar de counter. Doordat state-based actions niet gecontroleerd worden tussendoor, blijft je creature leven als die nog geen schade had.
- Spirit reanimate: Anna is een Itako, een shaman die kan communiceren met de geesten/spirits in het hiernamaals (of de wereld van spirits and gods). Ze kan die geesten terughalen en een shaman bezetten maken met een geest, zodat de geest het lichaam van de shaman kan gebruiken om in de levende wereld iets te doen. Ik heb daarvoor een keyword bedacht (zie ByC 106), maar dat zou te ingewikkeld worden. Ik heb dat veranderd naar een reanimate voor spirits, waarbij een sterkere shaman het makkelijker maakt om de spirit te gebruiken.
 bijgewerkt door bartist 9 dagen geleden
BluezamX
13 dagen geleden
Quote:
3 uren geleden

Haha, super thematische kaart! Vooral de activated ability is goud
 bijgewerkt door BluezamX 13 dagen geleden
bartist
9 dagen geleden
Ik heb m'n kaart een klein beetje qua verwoording aangepast, zodat ze beter leesbaar is. Met flavortext is de kaart qua spacing ook net iets beter leesbaar.

Volgens mij is het ook deadlinedag; dus doe mee als je nog niets ingezonden hebt!
 bijgewerkt door bartist 9 dagen geleden
vanBazel
9 dagen geleden
Lucky Luke, Lonesome Cowboy

Legendary Creature - Human Cowboy

Flash, Reach

When Lucky Luke has entered the battlefield during combat on an opponents turn and dealt combat damage, you may return him to your hand after combat has ended. If you do, create two Gold Tokens.

1/4

----------------

Uitleg bij de kaart: hij schiet sneller dan z'n schaduw, vandaar flash, reach vanwege de revolver. Omdat hij nagenoeg nooit iemand doodschiet doet ie maar 1 damage. Aan het eind van elke strip rijdt hij altijd de zonsondergang tegemoet, Lucky Luke blijft nooit lang op dezelfde plek.
 bijgewerkt door vanBazel 9 dagen geleden
Cobaltius
9 dagen geleden
Case of the Class Change Dungeon

Enchantment — Case

When this Case enters the battlefield, each opponent creates a 4/4 black zombie knight token.

To solve — Your opponents control no zombie knights. (If unsolved, solve at the beginning of your end step.)

Solved — : Choose target creature card in a graveyard that was put there from the battlefield this turn. Return it to the battlefield tapped under your control. Activate only as a sorcery.

—————————————————————————————————
Het is een reference naar Solo Leveling. Specefiek het stukje in het verhaal waar de main charecter z'n class veranderdt naar een necromancer.

Ik vond dit thema wel erg lastig. Ik wilde eigenlijk een reference maken naar mijn favoriete manga World Trigger, maar kon daar niet een goeie kaart voor bedenken.
 bijgewerkt door Cobaltius 9 dagen geleden
Daedalon
8 dagen geleden
tis inderdaad laatste dag om nog iets in te kunnen zenden
Daedalon
6 dagen geleden
excuses, werk was nogal afleidend deze week, ik zal zsm judgen en de resultaten posten
Daedalon
6 dagen geleden
Obadja - Donald Duck, Angry Quacker
Een coinflip creature, maar waarbij er meer nadruk ligt op het verliezen van de flips, een grappige interactie wat met de huidige released kaarten nog niet gebeurt is, zou wel meer kaarten mogen hebben. En een 'nadelige' winnende effect, wel toepasselijk als t gaat om de goeie Donald, zelf twijfel ik een beetje of de atk/def niet ietwat meer mag in relatie tot z'n mana value.

Eclavyrr - Gladestone Gander
een coinflip/dice support die ook toepasselijk is in de DnD setting als het gaat om rollen met een (dis)advantage, en flavorful samen met de bovengemaakte Donald, nice

piano - Daisy Duck
een pseudo partner, maar met 2 andere creatures
niet veel wat ik van kan zeggen, tis een grappige support voor de boven staande creatures

Lavinius - Aang, Iceberg Avatar
volgens mij heb je een typo gedaan, waarbij je de first strike een mountain zou moeten hebben, ipv plains 2x een effect geeft.
En hoort t zo te zijn dat als Aang als enige op t veld is, het een 0/0 is, en gelijk van t veld gaat?
de lands effects terzijde, de 2e effect lijkt me een beetje... iffy, misschien dat op z'n minst de power/toughness dan */*+1 is, zodat Aang tenminste op de board blijf

Justian2002 - Stay with me
Een zeer droevende scene toen t uitkwam, blijft een ware hoogte-(of zomeer diepte-)punt voort gekomen in de comics
en dat t in een tribal deck reanimate optie geeft, is al wel zeker mooi ondanks de vanishing, maar t lijkt me een beetje.... aan de goedkope kant, 4 mana reanimate 2+shroud/indestructible, zelfs met de vanishing.

BluezamX - Yoh, Shaman in Training
een nogal sticky creature that blijft terugkomen onder de juiste omstandigheden, zie er zelf verder geen problemen mee, en leuk flavorwise

Luctor - Wolverine's blades
simpel en straight to the point, een beetje muggenzifterij, maar zelf zou ik ook de conditie geven dat op t moment dat t un-equipped, de creature in kwestie kaput ga, voor een ietwat betere effect, maar verders is het wel prima

bartist - Anna, Trainer of the Shaman King
Ah... Anna, iemand die weet wat ze wil, en de nodige no-nonsense attitude om het ook toe te passen
ja.... heb er weinig om over te zeggen buiten de uitleg erover, flavorwise leuk en passent tussen shamanism en spiritualism

vanBazel - Lucky Luke, Lonesome Cowboy
Ik zie jouw bedoeling ermee, heb zelf thunderjunction niet meegedaan, dus ik weet niet wat er allemaal in zit, maar zoiets zou echt grappig en fitting zijn ervoor.

Cobaltius - Case of the Class Change Dungeon
Ah... solo leveling, je ziet t wel veel (tenminste... toen de anime adaptation naar voren kwam, werd er best wel veel erover gehyped)
hoedanook, 4 mana reanimate zodra de conditie voldaan is, niks mis mee, vooral als je denkt aan existing enchantments die weer creatures recyclen naar hand van grave, of andere one-time reanimates

al in al, leuke inzendingen

de 3 inzendingen die mij t meest aansprak zijn... (in volgorde van inzending)
Obadja - Donald Duck, Angry Quacker
Eclavyrr - Gladestone Gander
bartist - Anna, Trainer of the Shaman King

Met een honorable mention naar
Justian2002 - Stay with me

Maar... er kan er maar 1 er net bovenuit steken
En diegene is....

Eclavyrr - Gladestone Gander, het was lastig, maar deze inzending had toch iets wat bleef hangen

tot de volgende maar weer
Lavinius
6 dagen geleden
Mja, ik voelde me ook niet goed over het design, het moest heel haastig gebeuren. Gefeliciteerd aan de winnaar!
Justian2002
6 dagen geleden
Weetje, honerable mention doe ik t ook voor!
Luctor
5 dagen geleden
Hulde aan de winnaar. En bedankt voor het judgen Daedalon.
Cobaltius
5 dagen geleden
Hulde aan de winnaar en nog heel erg bedankt voor het judgen Daedalon!
Obadja
5 dagen geleden
Heuj, in de top 3 . Felicitaties aan de winnaar! En bedankt voor het judgen!
 bijgewerkt door Obadja 5 dagen geleden
Eclavyrr
5 dagen geleden
Oh, Guus Geluk heeft gewonnen toeval of niet?
Anyway ik zal eens wat verzinnen voor de nieuwe BYC.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 25 posts
  • Laatste post Eclavyrr 5 dagen geleden
  • Gemaakt door Daedalon 22 dagen geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL