Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 230: That's (a) pretty common

piano
29 dagen geleden
Leuke BYC, ik vind het heel lastig een leuke common bedenken of juist een slechte common die je eigenlijk in geen een deck wilt spelen.
Jared03840
29 dagen geleden
Quote:
6 uren geleden
Leuke BYC, ik vind het heel lastig een leuke common bedenken of juist een slechte common die je eigenlijk in geen een deck wilt spelen.

Het geheim van een common is dat ie maar 1 regel tekst heeft en (meestal) een eenmalig effect, bijvoorbeeld een instant als Frantic Search. Of een creature als Ainok Bond-Kin.
bartist
29 dagen geleden
Commons maken is ook lastig. De "één regel" handvat is een goede als je een basis wil maken.
Vaak mikken commons voor een tactiek zonder dat deze altijd even goed uit de verf komt, waar een uncommon je deck aan elkaar lijmt (en waar een rare dat soms nog beter doet)

Mijn common, voor Bloomburrow:

Calamity-Dodger
Creature - Rat Scout

Offspring (You may pay an additional as you cast this spell. If you do, when this creature enters, create a 1/1 token copy of it.)

When this creature dies, surveil 1.

With the Calamity Beasts wreaking havoc, knowing safe routes was as essential as food. Calamity-Dodgers were therefor highly regarded, as their knowledge informed which passages are safe and their remains tell which are not.
1/1
 bijgewerkt door bartist 29 dagen geleden
Obadja
29 dagen geleden
Territorial expansion
Instant

Mill three cards. You may put a land card from among them onto the battlefield.

Colleges of Strixhaven are always claiming each others' lands. Quandrix students particularly excell at it.
 bijgewerkt door Obadja 29 dagen geleden
piano
28 dagen geleden
Gift
Sorcery

You gain 3 life.
Draw a card.

"From the divine ones to Samite to you." -Atalya, Samite Master
 bijgewerkt door piano 28 dagen geleden
TheRobinros
28 dagen geleden
Election Day
Sorcery
Create a 1/1 red Human creature token with first strike and a 1/1 blue Human creature token with prowess. They have "As long as you control no other creatures with first strike or prowess, this creature gets +2/+2."
bartist
27 dagen geleden
@piano: die lijkt wel heel erg op Revitalize
piano
24 dagen geleden
@Bartist Ik zeg ook niet dat ik origineel ben. Zie ook Reviving Dose.
bartist
23 dagen geleden
Goed punt, orginele commons zijn lastig in te schatten qua powerlevel
 bijgewerkt door bartist 23 dagen geleden
Left4Doner
19 dagen geleden
Deadline Dag
Mocht je nog willen mee doen, dan is vandaag de dag.
Morgenmiddag of morgenavond ben ik van plan te gaan jureren.
BluezamX
19 dagen geleden
Expired Sage
Creature - Skeleton Wizard

Expired Sage enters the battlefield tapped.
When Expired Sage dies, draw a card.

: Return Expired Sage from your graveyard to your hand.

3/1

---

Ik mis in Foundations limited heel erg blauwe card draw effects. Ik krijg op Arena in sealed nu al een paar keer meerdere Erudite Wizards en Mischievous Mystics, met dan in color als enige manieren om meer kaarten te pakken een enkele Think Twice en een Strix Lookout... Niet bepaald genoeg om de rest van je deck te supporten! Daarom deze common, die ook aansluit bij de graveyard- en Morbid strategiëen.

Qua balancing is deze gebaseerd op Inspiring Overseer (3 mana creature that draws a card) en Reassembling Skeleton (duurder en naar hand voor common purposes). Het is lastig te balancen, maar ik denk dat dat zo wel aardig is gelukt. Je kan 'm late game iig niet iedere turn cycle recurren voor een chump block en een kaart omdat ie tapped in het veld komt.
Left4Doner
18 dagen geleden

Iedereen bedankt voor de inzendingen. Hierbij mijn (goed bedoelde) beoordelingen

Cobaltius met Kher Keep Construction
Yessss dit is een leuke common. Geschikt voor meerdere formats, creatief en flavorful. Het heeft in de verte iets weg van Goblin Gathering, maar slechts in de verte. Het lijkt mij gaaf om een deck hiermee te maken, of in Draft er een paar te openen en een maf Kobold deck te maken. Mijn enige kritiek is dat het laatste stukje tekst wellicht niet optimaal is verwoord, zie bijvoorbeeld Coax from the Blind Eternities. Daar wordt toch nét anders verwezen naar de tribe.

Jared03840 met Hell's Eternal Flames
Best een leuk kaartje voor Limited. Qua flavor klopt het ook helemaal. Simpel, maar effectief. Ik word er niet enthousiast van voor andere formats, maar in Draft zou deze wel ontvlammen.

Justian2002 met Campus Ritual
Hmmm....een Manamorphose die geen kaart trekt maar nog makkelijker te casten is. De creativiteit lijdt daar een beetje onder, maar de flavor klopt en past fijn in Strixhaven. Deze kaart is niet ontworpen voor Limited, vermoed ik. Wellicht een leuke kaart voor Storm decks?

Lavinius met Sputter Out
Dit had echt precies zo in een hedendaagse Magic set kunnen zitten. Top punten voor praktische toepasbaarheid en speelbaarheid, maar het sputtert een beetje uit qua creativiteit.

Daedalon met All Bark no Bite
Heel creatief bedacht, en de naam van de kaart past perfect bij het effect (al hadden Dog Cowards ook gekund). Wel vraag ik me af of deze kaart niet een beetje underpowered is in onze hedendaagse Magic wereld, zeker omdat ze allebei tegelijk weg gaan als er een andere creature entert.

maus met Wipe the Universe
´If only you could, Jace. If only you could.'
Helaas kan ik deze inzending niet helemaal serieus nemen, maar ja, ik snap het sentiment erachter volledig

Eclavyrr met The Power of Three
Origineel om voor multi-coloured te gaan. Een common 'Charm' met drie relevante modi. De flavor gaat helaas aan mij voorbij. Daarnaast kunnen de 1e en 3e modus soms een beetje te veel op elkaar lijken, als je bijvoorbeeld een 3/3 creature wil removen. De modi hadden nét iets meer uiteenlopende toepassingen kunnen hebben, in my humble opinion.

Blasty met Common Cat
Love the flavor! Echt heel leuk bedacht. Helaas voelt dit voor mij meer als een uncommon, omdat het twee uitwerkingen heeft in een (Limited) environment:
-Ofwel er zijn weinig targets en het is een niche kaart, dus niet echt een veelvoorkomende common
-Ofwel er zijn genoeg targets en het wordt een erg sterke kaart, dus te sterk voor een common

bartist met Calamity-Dodger
Fantastische flavor, de arme ratjes die als proefdieren de routes verkennen en dan met hun overblijfselen andere tot waarschuwing dienen. Ook qua toepasselijkheid en simpelheid scoort deze kaart goed. Enige kritiekpuntje is dat de offspring cost voor mij ook wel 2 had mogen zijn, maar dat is mierenneukerij.

Obadja met Territorial Expansion
Prima kaartje. Feit dat het een Instant is trekt het power level weer recht, als Sorcery zou ie wat zwak zijn.
Dit is een effect dat leuk speelt, denk ik. Geschikt voor Limited maar ook wat andere formats. De flavor is ook prima in orde.

piano met Gift
Qua creativiteit/originaliteit scoort deze niet hoog, maar hij is wel fijn simpel en passend in veel Magic sets.

TheRobinros met Election Day
Haha, wat een timing met deze flavor. Heel toepasselijk. Misschien was het bedoeld als een grap, maar de kaart is toch écht een leuke geworden. Twee kleine creatures met relevante abilities, die groeien als de ander weg is. Dit lijkt me leuk om mee te spelen, en past zeer goed in een Limited omgeving.

BluezamX met Expired Sage
Bonuspunten voor het denken over de limited environment en wat er daarin ontbreekt. Leuk om deze BYC zo te benaderen. In de praktijk speelt dit leuk, en is qua powerlevel prima gebalanceerd. Ik vraag me wel af of het klopt qua 'color pie', om dit effect in blauw te zien. Voelt een beetje verkeerd. Misschien had je dat kunnen oplossen/nuanceren met flavor text.

En dan nu, de koplopers:
-Cobaltius met Kher Keep Construction
-Bartist met Calamity-Dodger
-TheRobinros met Election Day

Hiertussen was het moeilijk kiezen. De uiteindelijke winnaar is.......*tromgeroffel*:
TheRobinros met Election Day! De kaart is zowel extreem grappig als extreem leuk om mee te spelen, verwacht ik. De andere koplopers scoorden echt goed, maar deze kaart is toch net de overtreffende trap. Gefeliciteerd, TheRobinros!
 bijgewerkt door Left4Doner 18 dagen geleden
Lavinius
18 dagen geleden
Welja, ik vind het moeilijk om met commons creatief te zijn, maar er zijn er anderen duidelijk veel beter mee aan de slag gegaan
Grats en bedankt voor het judgen!
Blasty
17 dagen geleden
Netjes TheRobinros

Bedankt Judge!
bartist
17 dagen geleden
Top 3 voor een common is een goede winst! Ik twijfelde idd ook over de offspring cost, maar met 3 wist ik zeker dat het een common is, met 2 zou het op het randje kunnen zitten.

Hulde aan de winnaar!
TheRobinros
17 dagen geleden
Oh sweet! Bedankt! Ik ga er vanmiddag even op zitten en kijken of ik iets kan verzinnen
Cobaltius
17 dagen geleden
Bedankt Left4Doner voor het judgen. Ben zelf er blij met top 3!

Quote:
1 dag geleden
Mijn enige kritiek is dat het laatste stukje tekst wellicht niet optimaal is verwoord, zie bijvoorbeeld Coax from the Blind Eternities. Daar wordt toch nét anders verwezen naar de tribe.
Ik ben zelf redelijk precies over hoe de kaart verwoord is. Ik had Slime Against Humanity gebruikt als reference en ben daardoor redelijk zeker dat de kaart correct verwoord is. Ik denk wel dat je gelijk hebt in dat "where X is one plus the total number of Kobold cards you own in exile and in your graveyard." ook correct zou zijn.
Left4Doner
17 dagen geleden
Quote:
7 minuten geleden
Bedankt Left4Doner voor het judgen. Ben zelf er blij met top 3!

Quote:
1 dag geleden
Mijn enige kritiek is dat het laatste stukje tekst wellicht niet optimaal is verwoord, zie bijvoorbeeld Coax from the Blind Eternities. Daar wordt toch nét anders verwezen naar de tribe.
Ik ben zelf redelijk precies over hoe de kaart verwoord is. Ik had Slime Against Humanity gebruikt als reference en ben daardoor redelijk zeker dat de kaart correct verwoord is. Ik denk wel dat je gelijk hebt in dat "where X is one plus the total number of Kobold cards you own in exile and in your graveyard." ook correct zou zijn.

Ah oke, goed punt
Top 3 is inderdaad al heel mooi!
Obadja
16 dagen geleden
Dankjewel voor het judgen Left4Doner en gefeliciteerd TheRobinros!
Justian2002
16 dagen geleden
Oh… blijkbaar bestond mijn kaart stiekem al… woops
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL