Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Deze land cycle zou veel te sterk zijn, gewoon een Black Lotus die enters tapped.
(Speel het landje, wacht een beurt, tap hem voor en dan exile voor , drie mana in combinaties van en )
Ik zou de exile ability ook een geven of iets anders bedenken zodat het niet hyper overpowered is
Zekers! T was voor nu ook een WIP waar nog wel wat aan gesleuteld moet worden
What Doesn't Kill You?
Enchantment
Whenever a non-human creature enters the battlefield, its controller may choose up to three:
- Put a deathtouch counter on it.
- Put a menace counter on it.
- Put a first strike counter on it.
- Put a +1/+1 counter on it.
- Put a +1/+1 counter on it. Well, that definitely made it stronger
Haste
; Gain control of target non-Human creature until end of turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn. That creature deals damage equal to its power to this creature.
When Herder’s Copter attacks or blocks, each Beast, Mount, and Ox you control gets +1/+1 for each Beast, Mount, or Ox you control that’s attacking or blocking.
Crew 1
3/3
—————————————————
Geinspireerd door de australische koe boerderijen die helicopters gebuiken om de kudde aan te sturen.
Ook een beetje een refrence naar Smuggler's Copter.
If it is day, it becomes night as this creature enters.
Nightbound (If a player casts at least two spells during their own turn, it becomes day next turn.)
When this creature attacks, destroy target food.
A deck can have any number of creatures named Ravenous Flying Fox.
2/2
//
Resting Flying Fox
Creature - Bat
(This card's color is black and green)
Flying, Defender
At the beginning of your upkeep, target land becomes a Food artifact in addition to its other types. (It has: ", : Sacrifice this artifact: You gain 3 life")
Daybound (If a player casts no spells during their own turn, it becomes night next turn.)
0/2
---
Down under kan de lucht zomaar ineens donker worden als de vliegende vossen massaal hun mega vleugels uitslaan om op de lokale fruitbomen neer te dalen en kaal te vreten, het was een bizar fenomeen...
Hopelijk is het gelukt om er een werkende Magic kaart van te maken
bijgewerkt door Blasty 1 maand geleden (Wow ik was vergeten hem flying te geven :))
Players play with the top of their library revealed.
At the beginning of your upkeep, if an opponent has a creature card in their graveyard with the same name as a card on top of a library, put that card on the battlefield under your control. That creature is a spirit in addition its other types.
It is taboo to speak the name of the dead. They won't find rest if they are called back
Blijkbaar is het traditie bij Aboriginals dat de naam van een overleden persoon niet zeggen of schrijven, want dan kan de overledenen niet rusten.
Om toch van een kangoeroe een kaart te maken, ook met een Disney thema het volgende:
Kanga
Legendary creature - kangaroo
When Kanga enters te battlefield, create Roo a legendary 1/1 red rebel kangaroo creature token with haste and when Roo attacks put a +1/+1 counter on it.
Vigilance
: target creature token you control phases out.
1/4 R (rarity)
Kanga de caring type (in mijn mening) en Roo die teveel met Tigger omgaat, wat ik met rebel en ook met haste daarbij op de kaart heb gemaakt. Verder de phasing doordat een kangoeroe een buidel heeft.
Hopelijk is alles goed verwoord
Hey allemaal! Bedankt voor het deelnemen iedereen, hier de judging van BYC 232.
Jared03840 met Monsooncoast
Leuk idee om de monsoenregens te gebruiken! Dat concept heb je er goed in verwerkt met de phasing. De kaart zelf echter is veel te sterk lijkt me. De phasing werkt zo dat de kaart enkel phased out is tussen de end step en het begin van de volgende beurt, waardoor het in feite een Tundra is met een tap ability én flicker mogelijkheden, wat natuurlijk Broken is.
Luctor met Tasmanian Devil
Aaah, de Tasmaanse Duivel had ik verwacht
Cool concept, gaaf dat je de ziekte die ze bedreigt er goed in hebt kunnen verwerken. Ik weet niet hoe goed het mechanisch werkt, aangezien de creatures volgens mij te snel doodgaan om de infectious goed door te geven (je laat ze eenmaal unblocked gaan en het is van het bord af), maar met wat tweaks lijkt het me een heel tof concept!
Justian2002 met Grand Blockade Reef & co
Interessante cycle! Ik vind ze een beetje moeilijk om in te schatten qua power level. Het kan ridiculously Broken zijn, of gewoon een colored Crystal Vein... Ik vind ze best leuk!
Daedalon met The war on Emu
Haha, deze kon niet missen. Deze kaart moet duidelijk van een commander set komen, want in alle 1v1 formats is ze heel moeilijk te gebruiken. Volgens mij is ze daarbinnen wel oké, een beetje kleurenspecifiek om in je deck te zetten. De chapters kloppen heel goed met de oorlog. Leuk idee!
BluezamX met Who can it be now?
Haha, grappige kaart. Ik heb het gevoel dat ze misschien wat te sterk is, het is een 2/2 voor iedereen en een Wheel of Fortune, voor maar 1 mana meer klinkt behoorlijk sterk. Langs de andere kant is het in 2025 wel balanced genoeg... Het is goed verbonden aan Australië, on Point en al. Toffe kaart!
Bizzabizza met The Aboriginals trail
Heel leuk idee! Misschien wel wat Broken. Ik lees het vooral als een wastes met upside, tenzij in een mono colored deck waar het in essentie een basic met upside is. Maar wauw wat is die upside sterk. Zeker in 1v1 is dit een haast indestructible 4/4 beter die onmiddellijk kan aanvallen, het lijkt bijna onmogelijk om een grind te winnen tegen Bush Gangurry omdat je er zoveel resources aan moet spenderen om te voorkomen dat je doodgeslagen wordt. Het mist dus wat balance, maar het is wel een gaaf plan.
TheRobinros met What Doesn't kill You?
Evertthing kills you Down Under
Dat heb je goed verwoord met deze kaart. Het feit dat het symmetrisch is maakt deze kaart heel balanced, en het lijkt me leuk om te spelen... In commander. Mijn enige nitpick is dat deze kaart heel weinig utiliteit heeft buiten EDH, wat het een beetje vervelend maakt om te judgen. Wel een heel cool concept om tweemaal de +1/+1 counter erin te zetten, dat is slim bedacht.
Left4Doner met Steve, crocodile hunter
Crikey! Een erg goede toevoeging aan de BYC, met een kaart van een legende. Het is geen heel diervriendelijke kaart, maar het geeft wel langs de andere kant een goed beeld van Steve Irwin in life and death. Erg balanced, lijkt me leuk als commander maar mist daarvoor misschien wel groen. Cool!
Cobaltius met Herder's Copter
Coat of Arms on Wheels! Gelukkig niet voor alle creatures types, dat zou wat te sterk zijn, maar het geeft ene hele goede power balance dat je effectief wat restrictions hebt - simpelweg slechtere kaarten runnen, met minder andere tribal support. Leuke kaart!
Blasty met Ravenous Flying Fox
Whoa, een hele boterham. Lijkt me heel sterk om er een ongelimiteerd aantal in je deck te mogen hebben. Stel je voor: je speelt een T1 elfje, en dan iedere beurt daarna een van deze en van zodra jij of je opponent geen spell kan of wil gasten, zullen al je landjes snel vernietigd zijn. Ik vind het een gaaf idee, en een fijne toevoeging aan de BYC.
(Kleine nitpick: je hebt Day- en Nightbound omgewisseld op je kaart )
bartist met Sorry Business
Heel leuk idee! De functionaliteit hiervan is ofwel best hoog, of heel laag. Je moet én een brainstorm effect en een entomb hebben om deze kaart consistent te maken, en je beurt 3 eraan geven, maar het is en blijft een 3 mana reanimation spell met slight upside. De flavor is on Point, dus bonuspunten daarvoor !
Jasper90 met Kanga
Het was een beetje moeilijk om te lezen door layout en templating flaws, maar toen ik het doorhad vond ik het wel een interessante kaart. Het klopt heel goed met de film, en de phasing is goed bedacht om de buidel te beschrijven. De playability is wel misschien heel fringe, maar er zullen bepaalde token strategies zijn die hier utility in kunnen vinden.
Bedankt voor het deelnemen allemaal! Hier in willekeurige volgorde de top 3. Cobaltius met Herder's copter TheRobinros met What Doesn't kill You? bartist met Sorry Business
En de winnaar van deze editie is... Bartist met Sorry Business!
Dit is echt een kaart waar ik tijdens het judgen warmer voor ben beginnen lopen.
Gefeliciteerd, jij mag de volgende BYC organiseren en Judgen!
Volgens mij heb ik de daybound/nightbound wel goed gebruikt, het is alleen dat de Bat begint met nightbound in plaats van de innistrad designs, niks mis mee toch?
Overdag slapen ze en in de arvo vliegen ze.
Bedankt Lavinius voor het judgen. Gefeliciteerd bartist voor het winnen .
Ik ben zelf erg blij met top 3
PS: @Blasty In de regels van daybound/nightbound zijn geschreven met de verwachting dat daybound altijd de voorkant is en nightbound de achterkant. Nightbound is twee abilities en een daar van is: "As it becomes day, if this permanent is
back face up, transform it" (702.145e). Ik denk ook dat de "If it is day, it becomes night as this creature enters." ability niks doet omdat als het day is, het niet op die kant binnen komt.
Het is allemaal niet zo belangrijk. Voor mij was je intentie wel duidelijk.