Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Scream For Me
Sorcery
Target creature you control gets a Deathtouch counter and becomes a horror creature in addition to its other types.
Haunt (When this spell card is put into a graveyard after resolving, exile it haunting target creature.)
When the creature Scream For Me haunts dies, other creatures on the field gets -X/-X until end of the turn, where X is the power of the creature haunted by this effect. "The only thing we fear, is fear itself."
Fear of Dying Alone
Enchantment Creature - Nightmare
Shadow, indestructible
When you control no creatures other than Fear of Dying Alone, exile it.
3/3
Veel goede kaarten!
Als je nog niet mee doet omdat je bang bent dat je een slechte kaart maakt: doe gewoon mee! Wizards heeft al genoeg slechte kaarten gemaakt, die van jou zal heus niet slechter zijn dan Dandan
Ik zal misschien tussendoor al beoordelen. Laat het even weten als je dingen aan je kaart wijzigt met een nieuw berichtje, dan weet ik dat ik je kaart nog een keer moet bekijken.
Deathtouch
Comes into to play with 5 +1/+1 counters
Whenever Fear of Holes is dealt damage, prevent that damage and remove a +1/+1 counter from it instead.
Whenever a +1/+1 counter is removed from Fear of Holes, it deals 1 damage to any target.
“Holy shit!!”
“Really, Marcus? Really?”
0/0
Geen art ivm gevoeligheid voor mensen met Trypophobia
Door persoonlijke omstandigheden ben ik tot nu toe nog niet toegekomen aan nakijken
Ik zal morgen op m'n to-do lijst zetten dat ik alles van een korte eerste indruk voorzie, maar ik kan niet echt garanderen wanneer ik alles nagekeken heb. Ik mik begin komende week, maar met wat er op de achtergrond afspeelt wil ik geen beloftes maken.
Jared03840 met Fear of Faerietales
Een frog horror die de hak neemt op het zoenen van een kikker.
Trample past, Schroud vind ik goed want dan kan dit ding niet gepumpt worden. De haste... is niet helemaal wat ik verwacht had. Het kan wel, er zijn genoeg kaarten. Maar in context van de flavor snap ik hem niet, voor de speelbaarheid wel een beetje.
Toch denk ik dat het zonder had gekund. Ieder creature dat contact maakt geeft een horror. Als je met een sloot tokens aanvalt, een deel opoffert voor een paar extra frogs... ja ze kunnen niet blocken, maar een limited potje is dan vaak wel over.
Goede kaart, leuke flavor, kleine nitpick, maar het is een geslaagd idee!
Lavinius met Hauntwoords Skirmischer
Een human survivor met vigilance en geen Survival? jammer, maar laat ik de kaart niet afschieten na de eerste regel tekst.
Het is een kaart die in het begin 3/3 met abilities is, wat een prima baseline is. Met de delirium erbij en alles kaopt maken wat vliegt, heb je een goede limited speelbare kaart.
Ik vind het design solide, hoewel dit qua thema ook prima op innistrad had kunnen passen. Het design is wel waardig om zomaar op een kaart te verschijnen!
BluezamX met Rotom, Appliance Haunter
WHAT IS THIS, A SECRET LAIR?
een 2/3 met flying is below baseline qua MV, maar kan best een potje winnen als je er niets ander mee doen dan aanvallen in een traag potje limited. De human "protection" is qua flavor on point, een pokemon kan een mens makkelijk overleven.
De possesion is ook een gave ability die op bestow lijkt en kan leuk omheen gebouwd worden. Maak een deck met indestructible artifacts of vehicles met gave abilities en je hebt een vaag maar interessant potje commander!
De flavor in Duskmourn is wel wat ver gezocht, maar je hebt wel weer wat puntjes op vlak van creativiteit.
Bizzabazza met Cursed Seventh Sol Ring
.... well this is scary.
Dit is krachtig, lijkt mij. Niet in limited, maar in modern Death's Shadow kan ik dit wel getest zien worden. Voor de rest vind ik de meme hilarisch, je hebt Sol Ring voor commander gefixt!
Maar ik kan het fout hebben, ik val principieel de persoon aan die een potje start met een sol ring.
Justian2002 met Fear of Ghosts
Allereerst zie ik dat de Fear op zichzelf triggert met z'n Eerie, dat doen andere Enchantment creatures met Eerie niet. Het is een goede fear. Ieder creature wordt een extra creature, maar omdat het voor alle non-spirit creature geldt denk ik dat dit te hard gaat.
Had het alleen de creatures van de tegenstander geweest, had het iets meer in balans geweest. Nu wordt iedere creature van jou 2 creatures, en iedere creature van een tegenstander krijgt een tegenspeler.
Het idee is leuk en er zit veel potentie in, maar nu voelt het met eenvoudige tekst als een kaart di
e veel doet. Ja, gaat dood aan removal, maar in wit blauw zijn er genoeg manier om ook removal geen probleem te laten zijn.
Een kaart die extra spirits genereert als er spirits het veld betreden. Met het feit dat spirits goed kunne blinken, kan dit best uit de hand lopen. Wel een beetje vreemde flavor dat als je tegenstander een spirit speelt, dat hij dan een spirit tegenover zich krijgt. Wat dat betreft weet ik niet helemaal of ik de fear goed begrijp.
Omdat het wel gericht is op een specifiek creature type, is de kaart in balans. In een spirit tribal deck zou dit zo passen, hoewel MV 4 wel het einde van de curve is voor Spirits. Andere rares die op een structurele manier een flying army maken zijn in limited vaak speelbaar, en dat is deze zeker met twee manieren om een army van spirits te maken.
Daedalon met Scream for Me
Haunt is een mechanic die volgens mij nooit terug gaat komen omdat hij te veel issues creërt, maar laat ik daar doorheen kijken. Haunt zit ook op creatures, maar same: laat ik er doorheen kijken. I stand corrected, blijkbaar is Cry of Contrition een ding.
Het effect is leuk: geef iets permanent deathtouch en maak het een horror. Flavor on point, weinig op te merken. 4 mana is daar misschien veel voor, maar met een beetje trample is het dubbel en dwars waard.
Dan het tweede gedeelte. Het leest een beetje clunky maar dat doen alle kaarten met haunt. Wel zijn het twee verschillende effecten wat bij Haunt niet klopt (als ik kijk naar alle 8 de andere kaarten).
Dit is een fantastische kaart om op een grote trampler te gooien. Als je echter die wel wil hebben, dan ben je waarschijnlijk toch al je creatures kwijt dus dan maakt die -x/-x ook niet uit.
Ik waardeer de flavor en het idee, maar wordt er niet geweldig warm van.
Left4Doner met Least Valueable Slayer
Dadjoke: check
een simple common die creatures minder krachtig maakt. Wel waarschijnlijk op het verkeerde moment, want in een potje limited zal deze waarschijnlijk dood gaan aan combat.
Als je dit echter weet te combineren met een sac-outlet, dan wordt hij ineens heel vervelend om omheen te plannen.
Toch denk ik niet dat hij veel limited deckjes zal zien. Zelfst met een sac-outlet: als je voor staat heb je het effect niet nodig, als je achter staat gaat het je niet redden. Bij een impasse kun je dit trucje aan zien komen.
Maar het is verfrissend om een common te zien, dus bij deze mijn liefde voor deze kaart!
maus met Social Anxiety
I'm in this picture and I don't like it.
Alles gaat groot, eng of enigzins relevant (ja, zelfs Dandan) gaat dood. Sorry walls, jullie zijn niet scary.
na de Massacre komen de achtergrond karakters naar de voorgrond, in de vorm van een 1/1-tje.
Dit is een interessante boardwipe. Hij is multicolored dus kan niet in ieder deck, is in zekere zin beter dan destroy effecten, maar je krijgt iets terug, ook al is het klein. misschien had hij iets duurde qua MV kunnen zijn, maar dat is playtest-testgrond
Weet niet of ik de naam vind passen, maar de kaart is solid
TheRobinros met Fear of Dying Alone
Een kaart waar je niet vanaf komt tot hij in z'n eentje is, dan doet hij poef.
De fear ligt voor mijn gevoel bij de speler, waar bij overige kaarten meer bij de tegenspeler. Geen idee hoe ik dat zou vertalen, dus mijn commentaar op dat punt houd hier op.
Shadow is een goede toevoeging, en hij voelt limited speelbaar binnen de set. Met twee in je pool en op het veld is dit een klok die niet slecht kan tegenhouden.
Een speelbare kaart en pas binnen de setting van Duskmourn.
Eclavyrr met Fear of Holes
Dank je voor het niet toevoegen van een plaatje
een 5/5 die steeds kleiner wordt als hij schade krijgt. De creatures die het tegen houden gaan altijd dood wat deathtouch, en iedere keer blocken betekent ook de dood van andere creatures. Binnen de kleuren zijn er ook weer manieren om weer aan meer counters te komen, dus het kan even duren tot de teller op 0 staat.
Als de teller dan toch op 0 komt, dan is er nog één f you met een kleine ping die door de deathtoch dodelijk is.
Ik heb een beetje moeitje met de vertaling van de fear, maar qua design is het solide! het past niet echt in een archtype van de set, maar dat vind ik niet een groot hekelpunt.
Goede kaart, gave designspace, zou hem zo spelen!
Cobaltius met Wine Cellar//Guest Room
Yes, goed gebruik gemaakt van missing design space: Meer multicolored rooms!
De ene kant is het maken van een blood token voor alles wat dood gaat. Een goed effect wat past bij rood.
De andere kant is een herhaaldelijke Altar's Reap/Corrupted Conviction. Het werkt goed samen met de andere kant want iedere creature wat je sacrificed wordt ook weer een blood token.
Voor 5 mana is het wel wat duur voor een kaart die niets doet als je geen creature hebt. De andere kant heeft ook een beetje dat probleem: zonder verdere ondersteuning doet het weinig, en dan is 4 mana duur. Toegegeven, Defiled Crypt // Cadaver Lab heeft datzelfde probleem. Jouw kaart heeft dan wel het voordeel dat het past bij de draft-archtype van de set.
De top 3 in willekeurige volgorde:
- Cobaltius met Wine Cellar//Guest Room
- maus met Social Anxiety
- Jared03840 met Fear of Faerietales
Shout out naar BluezamX met Rotom, Appliance Haunter, ik vond de relatie met Duskmourn net iets te vergezocht maar qua card design ging mijn brew-brein wel aan en dat is een fijn gevoel
De winnaar is... (ja ik heb extra puntjes toegevoegd zodat je niet kan zien wie)
- ...Cobaltius met Wine Cellar//Guest Room!... Alle kaarten van de top 3 paste binnen de set, maar deze sprong er uiteindelijk toch wel echt uit!
Justian2002 met Fear of Ghosts
Allereerst zie ik dat de Fear op zichzelf triggert met z'n Eerie, dat doen andere Enchantment creatures met Eerie niet.
Het is een goede fear. Ieder creature wordt een extra creature, maar omdat het voor alle non-spirit creature geldt denk ik dat dit te hard gaat.
Had het alleen de creatures van de tegenstander geweest, had het iets meer in balans geweest. Nu wordt iedere creature van jou 2 creatures, en iedere creature van een tegenstander krijgt een tegenspeler.
Het idee is leuk en er zit veel potentie in, maar nu voelt het met eenvoudige tekst als een kaart die veel doet. Ja, gaat dood aan removal, maar in wit blauw zijn er genoeg manier om ook removal geen probleem te laten zijn.
Vgm mis ik nu zelf iets..? Hij triggert enkel op de binnenkomst van nontoken spirits, niet alle nonspirits? Dus zo overdreven sterk lijkt me dit ook niet perse…
Vgm mis ik nu zelf iets..? Hij triggert enkel op de binnenkomst van nontoken spirits, niet alle nonspirits? Dus zo overdreven sterk lijkt me dit ook niet perse…
Frick, ik heb de kaart volledig verkeerd gelezen... Ik moet ook niet rond middernacht beoordelen.
Je krijgt vanmiddag nog correcte feedback
Shoutout? Daar doen we het voor!
Ik vind Rotom zelf wel in Duskmourn passen, met oog op kaarten als Haunted Screen. Maar Pokemon blijft inderdaad een universe op zich
Bedankt voor het judgen! Was een leuk thema