Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 238: If you see it's teeth, it's too late...

Stalkative
1 maand geleden
Colossal Dreadnought
Artifact Creature - Dinosaur Dreadnought
Trample
When this creature enters, sacrifice it unless you sacrifice any number of creatures with total power 6 or greater.
6/6
----------
Oke, het is letterlijk gewoon een 6/6 versie van Phyrexian Dreadnought, maar iemand moest de pun maken vond ik
 bijgewerkt door Stalkative 1 maand geleden
Left4Doner
1 maand geleden
Colossal Breadmaw

Creature - Dinosaur

Trample
When this creature enters, each opponent creates a Food token.

When you taste the bread, you're already dead. 6/6
Blasty
1 maand geleden
Punten voor het set symbool Left4Doner
Bizzabazza
1 maand geleden
Dreadmaw polluted teeth grillz

Artifact - Equipment

Equipped creature has infect and deathtouch.
Equip

Warning danger of infection
 bijgewerkt door Bizzabazza 1 maand geleden
PrinceRuppertsDog
1 maand geleden
Left4Doner Misschien nog een leuke toevoeging op de kaart (weet niet of dat helemaal is toegestaan )

"When this creature deals combat damage to a player you may pay and destroy target food token that player controls. You gain 3 life."
 bijgewerkt door PrinceRuppertsDog 1 maand geleden
BluezamX
1 maand geleden
Herdcaller Dreadmaw
Creature - Dinosaur

Trample, haste
Whenever ~ deals combat damage to a player, create a token that's a copy of ~.

6/6

---

Ik heb Giant Adephage aan het begin van mijn Commander-dagen vaker gespeeld, maar elke keer onderpresteerde hij. Je speelt 'm op beurt 5-7, hij swingt een keer, en dan is de game over of wordt er geboardwiped. Maar, hear me out, wat als ie een beurt eerder op het veld komt?
Werkt ook lekker met de vele andere Dinosaur token tactieken zoals Atla Palani, Nest Tender, Regisaur Alpha, Polyraptor, etc
 bijgewerkt door BluezamX 23 dagen geleden
Left4Doner
1 maand geleden
Quote:
6 uren geleden
Left4Doner Misschien nog een leuke toevoeging op de kaart (weet niet of dat helemaal is toegestaan )

"When this creature deals combat damage to a player you may pay and destroy target food token that player controls. You gain 3 life."

Leuke toevoeging! Toch houd ik 'm liever zo simpel mogelijk, als ie nu is.

@BluezamX: In de ability text staat een andere naam dan bovenaan
Daedalon
1 maand geleden
Quote:
25 minuten geleden
Quote:
7 uren geleden

Leuke toevoeging! Toch houd ik 'm liever zo simpel mogelijk, als ie nu is.

Shhhh, referentie naar Zaffai, Thunder Conductor xD
BluezamX
1 maand geleden
Quote:
26 minuten geleden

Thanks, aangepast!
Justian2002
26 dagen geleden
ik bump deze eventjes
Eclavyrr
23 dagen geleden
Colossal Dredgemaw

Creature - Dinosaur

Trample
Dregde 6

“When the ground grows teeth” - popular saying meaning “too late”.

6/6
 bijgewerkt door Eclavyrr 22 dagen geleden
Lavinius
23 dagen geleden
Laatste dag!
Lavinius
22 dagen geleden
Bedankt allemaal voor jullie talrijke deelneming aan de BYC! Gelukkig zijn de meeste kaarten commons en uncommons, dus kan het praatje per kaart wat korter
We vliegen er meteen in!

Blasty met Hunted Schooner
Leuk design en een toffe verwijzing naar de Hunted-cycle van tig jaar geleden. Een 6/6 aan je opponent geven op T2 lijkt me best goed voor hun, want deze kaart crew je pas op beurt drie. Echter kan je meteen voor wel héél veel slaan met wat geluk. Ik heb geen idee of, moest deze geprint worden, het een unplayable of Broken kaart zou zijn voor de kleinere formats. Maar het feit dat ik vind dat het kán geprint worden zegt wel wat.

Jared03840 met Inevitable Dread
Simpel design voor een mythic, maar wel heel balanced. Werkt als een degelijke finisher in go wide decks en een goede dreadmaw flavor is altijd een plus. Volgens mij had dit wel 5 morgen kosten (zie bijvoorbeeld March of the World Ooze)

maus met Migration Stampende
Een leuke dreadmaw-flavored Dovescape. Lijkt me moeilijk om te abusen, maar dat is misschien ook wel goed zo. Rules-text wise kan er een beetje aan bijgeschroefd worden, maar dat moet normaal niet echt mijn beslissing impacten aangezien de kaart heel goed leesbaar blijft.

Justian2002 met Dreadmaw Rider
Dit lijkt me de perfecte foundations uncommon. Heel simpel, maar voor beginnende spelers wel fijn. Mijn enige probleem met de kaart is dat je twee abilities / gimmicks elkaar tegenwerken. Hiermee bedoel ik dat 1 functie van de kaart late-game stompen is, en de andere mana geven is. Dit werkt niet zo goed met elkaar, want een 6-mana creature die je mana geeft heeft bijna geen functionality en als je ze voor mana tapt werkt hij niet meer om te stompen. Moest hij vigilance gehad hebben zou ik het nóg meer on point vinden.

bartist met Decaying Dreadmaw
Nog maar een paar weken officiëel powercrept! Rot-Curse Rakshasa doet wat deze kaart doet en een beetje meer. Moest deze mana value 2 (of op uncommon 3) hebben zou ik ze helemaal prima vinden power-level wise, maar nu issie net wat te zwak. Wel een leuk idee om een Dreadmaw decay te geven.

Daedalon met mini Dreadmaw
Clever girl indeed. Prima in terms of power level voor iets als limited ofzo, niet veel op aan te merken om eerlijk te zijn

Cobaltius met Jungle Depths
Lijkt me een hele leuke kaart, zeker voor commander stompy Decks. Alleen zou ik het absoluut geen Forest maken. De added utility om deze gewoon "gratis" te kunnen gaan opzoeken met een Scala aan effects maakt het iets te staple-y en minder de toffe en playable ulitity gimmick die het misschien bedoeld was te zijn.

PrinceRuppertsDog met Dressmaw
Wat een moeilijke kaart om te evalueren zeg. Ik vind ze fantastisch, maar ik heb geen idee of deze kaart niet immens goed zou zijn om eerlijk te zijn. 1 mana voelt heel goedkoop voor een effect als dit, maar langs de andere kant is het wel symmetrisch dus kan het minder simpel zijn als finisher. Het zou geprint moeten worden om zeker te zijn.

Stalkative met Colossal Dreadnought
Nou ja, dit design is tried and tested, en helemaal prima voor mij. De pun moest inderdaad gemaakt worden maar ik had ze nog niet op mijn radar dus ik ben een gelukkige man.

Left4Doner met Colossal Breadmaw
Langs de ene kant is een 3 mana 6/6 best wel sterk, maar langs de andere kant doet het niets voor je op ETB dus is het waarschijnlijk constructed unplayable. However ben ik wel helemaal on board met de flavor, dus bonuspunten daarvoor.

Bizzabazza met Dreadmaw Polluted teeth grillz
Uhm, ik zie de link met Dreadmaw niet, buiten in de naam. Infect en deathtouch hebben ook al helemaal niets met onze dinovriend te maken. Zou je kunnen elaboraten over je design keuze?

BluezamX met Herdcaller Dreadmaw
Een hele goede Adephage impressie inderdaad. De trample vooral is hier heel fijn. Ik denk gewoon een prima commander kaart (ik zou het dus misschien hebben gemaakt) die aan veel Timmy-tafels gespeeld zou worden.

Eclavyrr met Colossal Dredgemaw
Deze kaart had ik al zo'n beetje zien aankomen! Lijkt me goed, best sterk. Misschien net té sterk voor een common, ik ben geen pauper expert maar ik zie deze niet heel lang unbanned gaan om eerlijk te zijn. Grave-troll heeft ons ook al geleerd dat dredge 6 een gevaarlijk getal is in magic, maar ik ben het wel eens dat het geen enkel ander getal zou kunnen zijn. Simpele fijne gimmick, maar daar had ik natuurlijk naar gevraagd.

En nu, de top 3 in willekeurige volgorde...
BluezamX met Herdcaller Dreadmaw
Daedalon met Mini Dreadmaw
Left4Doner met Colossal Breadmaw

En de winnaar is Daedalon!
Gefeliciteerd, jij mag de volgende BYC judgen!
Blasty
22 dagen geleden
Congrats Daedalon!

Leuke BYC thanks Lavinius
Lavinius
22 dagen geleden
Heel graag gedaan!
bartist
22 dagen geleden
Je vergelijkt een mythic met een uncommon, maar ik snap je commentaar!
Vond het lastig om te ontwerpen, iets baseren op een andere kaart is lastiger dan vanuit het niets

Hulde aan de winnaar!
Bizzabazza
22 dagen geleden
Felicitaties

Nou. In je tekst van de uitleg van de byc, verwijs je naar een equipment. Ik maak een vervuild equipment voor de Dino. Teethgrillz. Ja daar wordt je geïnfecteerd door.
In de vorige paar keer van de byc worden ook wel eens een uitleg aan een kaart gegeven dat.ik denk lees je eigen vraag stelling nogmaals door.
Maar oke... het zal
Feli.voor de win
Left4Doner
22 dagen geleden
Gefeliciteerd!
Leuke BYC inderdaad, veel gelachen om de ontwerpen.
Daedalon
22 dagen geleden
oh sweet! ik zal zsm een nieuwe fixen.
Cheers Lavinius voor t hosten
BluezamX
22 dagen geleden
Huey, top 3 doen we het voor! Bedankt voor het hosten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 35 posts
  • Laatste post BluezamX 22 dagen geleden
  • Gemaakt door Lavinius 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL