Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 240: Revisiting mechanics

Left4Doner
30 dagen geleden
Mr. Oink

Legendary Creature - Boar

Bloodrush , Discard this creature: Target attacking creature gets +3/+3 until end of turn.

Creatures you control have 'Bloodrush , Discard this creature: Target attacking creature gets +X/+X until end of turn, where X is the discarded card's power.'

Restraint is something he never learned.
3/3
TheRobinros
30 dagen geleden
Qal Sisma Yeti
Creature - Yeti
Mountainhome, Menace
When Qal Sisma Yeti enters, search your library for a land card, put it onto the battlefield under an opponents control, then shuffle.
5/3
 bijgewerkt door TheRobinros 30 dagen geleden
Eclavyrr
30 dagen geleden
Agitated Pufferfish

Creature - Fish

Islandhome (This creature can't attack unless defending player controls an Island. When you control no Islands, sacrifice this creature.)
Poisonous 3 (Whenever it deals combat damage to a player, that player gets three poison counters. A player with ten or more poison counters loses the game.)

Yeah. No.

2/1
 bijgewerkt door Eclavyrr 30 dagen geleden
Lavinius
30 dagen geleden
Measured Growth

Enchantment

Cumulative upkeep - put a +1/+1 counter on another target creature you control.

Lekker simpel, maar lijkt me prima zo.
 bijgewerkt door Lavinius 30 dagen geleden
nielsvd
27 dagen geleden
Aurochs Matron

Creature — Aurochs

Trample

Whenever an Aurochs you control deals combat damage to a player, create a 2/3 green Aurochs creature token with trample.

Aurochs Matron gets +1/+0 for each other Aurochs you control.

4/4

"From her bellow echoes the charge of generations."
Bizzabazza
17 dagen geleden
Wordt er nog een winnaar bekend gemaakt. We zijn al een tijdje over de deadline
 bijgewerkt door Bizzabazza 17 dagen geleden
Stalkative
16 dagen geleden
Quote:
1 dag geleden
Wordt er nog een winnaar bekend gemaakt. We zijn al een tijdje over de deadline

Excuses voor de vertraging, ik zorg dat ik dit weekend de resultaten post!
Stalkative
12 dagen geleden
Nogmaals excuses voor de vertraging, maar hier zijn de resultaten dan! (poging twee, hopelijk hoeven ze vandaag niet gerollbackt te worden )

Transplanar Hybrid door Justian2002
Ik had Spinal Parasite al eerder gezien, maar het blijft grappig om de negatieve toughness te zien. Nu was het ook prima geweest om de kaart iets duurder te maken, dan is het voor mono-blauw ook on par met vergelijkbare effecten, maar met de negatieve toughness laat je mooi zien wat sunburst sunburst maakt.

Untwine Fate door Cobaltius
Stiekem hoopte ik al om een kaart met splice te zien bij dit thema. Ik heb het altijd in principe een interessante mechanic gevonden, maar in de praktijk zijn er gewoon veel te weinig leuke kaarten voor. Het splicen op non-Arcane kaarten, zoals Everdream en jouw kaart bijvoorbeeld kunnen doen, is een mooie middenweg waar je niet je hele deck aan arcane hoeft te dedicaten, maar wel met splice kunt spelen. Ik vraag me af hoe splice en replicate samen zouden werken. Als je hem splicet, kan je dan de spell die je cast replicaten? Dat zou misschien een beetje te sterk worden, als je elke spell kan replicaten voor maar twee mana, maar als het niet zo werkt is het gewoon een grappige kaart waarmee je fateseal op willekeurige instants kunt plakken.

Strutting Golem door piano
Deze kaart geeft een simpel effect voor een hoge cost. Daardoor wordt het vrij zwak, als je de kicker niet betaalt stelt de kaart weinig voor maar als je hem wel betaalt sta je meteen wel heel ver achter. Ik denk dat het leuker zou zijn om hem nog iets meer power te geven (2 of 3 counters ipv 1 bijvoorbeeld) of ook een manier te geven om andere creatures dezelfde landwalk te geven. Maar het idee erachter is zeker leuk: geef je opponent een groot voordeel in ruil voor altijd kunnen aanvallen.

Banding Complications door Jared03840
Ehhh, hoe werkt banding nou eigenlijk? Wat ik bij deze kaart een beetje mis is de kleur. De kaart is colorless, maar voelt wit aan (go wide en lifegain). Verder vind ik het lastig om in te schatten of de kaart gebalanceerd is, aangezien ik banding nooit in actie heb gezien. Lijkt me wel sowieso grappig!

Powered by devotion door maus
Vergelijkbaar met Angelic Exaltation. Voor 1 mana minder heb je het nadeel dat je je creatures ervoor moet tappen, maar wel de voordelen dat je attacker meer power krijgt en dat je het ook bij het blokken kunt gebruiken. En voor politics trouwens, want je kunt ook een creature van een andere speler buffen hiermee! Lijkt me een leuke kaart om mee te spelen dankzij de flexibliteit

Burning 6.6.6 door Bizzabazza
Als je hellbent bent zou je met deze kaart + de offspring precies 40 damage kunnen doen in 1 beurt, dus je kunt er in commander iemand in 1 keer mee kunnen uitschakelen. Maar ja, dan moet je wel eerst bij deze 16 mana zien te komen, en kunnen connecten, en daarna ben je je gigantische demons meteen kwijt in ruil voor iets-minder-gigantische demons. Dus qua consistency lijkt deze kaart me niet geweldig, maar die paar keren dat het wel lukt zullen heel goed voelen

Adolescent of Alara door Daedalon
Eminence kan inderdaad vrij busted zijn afhankelijk van wat de ability precies doet, en ik denk dat deze kaart daar wel een mooi voorbeeld van is Met een decent draw engine erbij loopt een deck met deze commander heel snel uit de hand, en de commander hoeft niet eens gecast te worden. Dus ik denk dat het daardoor wel te sterk is, al zou ik er persoonlijk heel graag een deck mee willen bouwen

Phyrexian Warrior Beast door Mango
Deze kaart mist helaas de connectie met het thema, aangezien zowel vigilance als fight nog altijd met regelmaat voorkomt. Verder is 3/4 net aan de hoge kant voor een colorless 3-mana creature, en dan komen er nog twee positieve abilties bij. Beetje undercosted dus

Kentaro, the Cat slaying Dishonored door bartist
Dat deze kaart breder ingezet kan worden dan alleen voor zijn eigen mechanic maakt hem meteen al interessant. En zelfs als je wel op bushido focust kan je er nog meerdere kanten mee op gaan. In een aggro deck is het een lastig creature om te blocken, want als je hem blockt geef je hem first strike en gaat je blocker waarschijnlijk dood. Maar je kunt de bushido ook defensief inzetten om juist de attacks moeilijk te maken voor je tegenstander. Leuke build-around met veel variatie dus!

Mr. Oink door Left4Doner
Kleine correctie, het moet natuurlijk gaan om "Creature cards in your hand" in plaats van "Creatures you control". Maar dat is maar een klein detail, de kaart ziet er verder leuk uit. Je kunt er hele gekke dingen mee doen zoals iets +13/+13 geven met een Emrakul, the Promised End, maar het feit dat je het aan het einde van de beurt weer kwijt bent balanceert dat voor een deel. En je kunt daardoor ook niet je hele deck vol gooien met dat sort effecten, want dan heb je nooit een attacker.

Qal Sisma Yeti door TheRobinros
Landhome, die zie je zeker niet vaak! De ETB geeft een leuke trade-off, je kunt de Mountainhome actief maken met het nadeel dat je je tegenstander extra mana geeft. Als je tegenstander al een Mountain heeft liggen, kan je ze ook niks geven en dan is het opens een heel efficient creature met z'n 5 power en menace voor maar 3 mana. Maar ik denk dat dit prima gebalanceerd is door het feit dat je niet-rode decks extra mana moet geven om er iets mee te kunnen.

Agitated Pufferfish door Eclavyrr
Landhome, die zie je zeker niet vaak! Lekker simpel creature, zoals je ook verwacht van een 1-mana common. Net als bij de vorige kaart heb je een groot risico dat je er niet eens mee kunt aanvallen (ik gok dat dat ook Is waarom WotC heel snel gestopt is met landhome), maar als je kan connecten krijg je er ook wat voor met de poisonous ability. Dus ook hier weer een interessante trade-off!

Measured Growth door Lavinius
Een cumulative upkeep met een positief effect. Volgens mij is Braid of Fire de enige die dat heeft, en dat is ook alleen omdat mana burn later weg is gehaald. Mooi nieuw stuk design space dus in ieder geval! Hij voelt wel een beetje goedkoop voor hoe snel hij groeit, maar aan de andere kant wordt dat ook wel weer deels verholpen door het feit dat je hem kwijt bent als je geen creatures hebt liggen.

Aurochs Matron door nielsvd
Ik was zelf totaal niet bekend met dit creature type. Niet heel gek, want blijkbaar is het in 2006 voor het laatst gebruikt Voor wie ze ook niet kent: alle Aurochs hebben een triggered ability die ze +1/+0 geven voor elke andere attacking Aurochs. De Aurochs Matron geeft je nog meer reden om veel aan te vallen met je Aurochs zodat ze nog harder groeien. Het was misschien nog leuk geweest om de tokens ook in power te laten groeien met het aantal Aurochs, zeker aangezien ze trample hebben, maar hoe dan ook een mooi design.

Mijn top 3 hieruit is (in willekeurige volgorde):
Transplanar Hybrid
Kentaro, the Cat slaying Dishonored
Aurochs Matron

En dan de winnaar: bartist met Kentaro, the Cat slaying Dishonored! Deze kaart geeft veel flexibiliteit en laat mooi zien wat er met deze mechanic gedaan kan worden.

Allemaal bedankt voor het meedoen, en succes met de volgende!
 bijgewerkt door Stalkative 12 dagen geleden
Mango
12 dagen geleden
Quote:
6 dagen geleden
Deze kaart mist helaas de connectie met het thema, aangezien zowel vigilance als fight nog altijd met regelmaat voorkomt. Verder is 3/4 net aan de hoge kant voor een colorless 3-mana creature, en dan komen er nog twee positieve abilties bij. Beetje undercosted dus

Wat een flauwekul zeg. De ability "Fight" was leuk toen hij net uitkwam, maar hij is nooit echt populair geworden. Tegenwoordig verschijnen er nauwelijks kaarten meer mee. Okay, een Foe-Razer Regent wordt misschien nog gespeeld in Commander, maar dat zegt niks. Ook de opmerking dat een kleurloze 3/4 creature voor 3 mana te sterk zou zijn, slaat nergens op. We kennen allemaal Wilt-Leaf Cavaliers, een WG creature uit Shadowmoor, een set uit 2008. Tel daar nog even 17 jaar powercreep bij op.

Ik ben al langere tijd van mening dat de BYC competitie niet voor mij is, ik zie dat ook nu weer bevestigd.
 bijgewerkt door Twigwalker 5 dagen geleden (taalgebruik aangepast)
Justian2002
12 dagen geleden
mwah! toch nog de top 3 behaald! Gefeliciteerd naar de winnaar
Cobaltius
12 dagen geleden
Mijn bedoeling was dat je de replicate alleen kan doen als je de spell echt cast.

Ik heb even de comprihensive rules ingedoken en omdat je splice en additional costs zoals replicate in de zelfde stap decladeerd en je de volgorde zelf mag kiezen, denk ik dat je de spells waar je op spliced inderdaad kan replicaten.
TheRobinros
12 dagen geleden
Quote:
38 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden

Wat een flauwekul zeg. De ability "Fight" was leuk toen hij net uitkwam, maar hij is nooit echt populair geworden. Tegenwoordig verschijnen er nauwelijks kaarten meer mee. Okay, een Foe-Razer Regent wordt misschien nog gespeeld in Commander, maar dat zegt niks. Ook de opmerking dat een kleurloze 3/4 creature voor 3 mana te sterk zou zijn, slaat nergens op. We kennen allemaal Wilt-Leaf Cavaliers, een WG creature uit Shadowmoor, een set uit 2008. Tel daar nog even 17 jaar powercreep bij op.

Ik ben al langere tijd van mening dat de BYC competitie debiel is, ik zie dat ook nu weer bevestigd.

Ah yes, "flauwekul" en "debiel", zo kennen we Mango weer. Hier zijn alle fight-kaarten, aflopend gesorteerd op release-datum. Er zijn er inderdaad maar 5 van de afgelopen 2 sets, waarvan eentje een reprint. En [url src=https://scryfall.com/search?q=type%3Acreature+commander%3DC+%28game%3Apaper%29+cmc%3D3+pow>%3D3+tou>%3D4&unique=cards&as=grid&order=name url]hier[/url] alle kleurloze creatures die minstens 3/4 of groter zijn en 3 mana kosten. Zoals je ziet, allemaal een downside of flinke vertraging.

Je weet dat het niet verplicht is om mee te doen met een topic?

EDIT: Hmm, ik krijg dat tweede linkje niet werkend... even copypasten?

https://scryfall.com/search?q=type%3Acreature+commander%3DC+%28game%3Apaper%29+cmc%3D3+pow>%3D3+tou>%3D4&unique=cards&as=grid&order=name
 bijgewerkt door TheRobinros 12 dagen geleden
Cobaltius
12 dagen geleden
Trouwens ook gefeliciteerd aan de winnaar en bedankt Stalkative voor het hosten!
nielsvd
12 dagen geleden
Beste Mango,

Om maar bij zin 1 te beginnen, ik vind het niet helemaal gepast om de mening van een ander af te doen als flauwekul. Het zou je sieren om jouw afwijkende zienswijze op een andere manier te formuleren.

Volgens mij, en mogelijk dat dit slechts mijn beleving is, is het BYC topic vooral een ontspannen en leuke manier om tot interactie te komen. Mogelijk dat jouw reactie slechts bij mij de verkeerde indruk achterlaat, maar ik zou het mooi vinden als je los van jouw zienswijze op jouw inzending, enige waardering zou kunnen uitspreken voor degene die de organisatie voor zijn rekening neemt.

Om dan ook af te sluiten met een gepaste dank je wel. Stalkative dank voor
Het organiseren van deze leuke editie.
bartist
12 dagen geleden
Oh, gewonnen! Hurray!

Ik ga even nadenken. Vanavond of morgen zal er een nieuwe ByC online komen!

Dank aan de judge! Je had veel inzendingen, dus kan volledig begrijpen dat het wat langer duurde
 bijgewerkt door bartist 12 dagen geleden
Lavinius
12 dagen geleden
Gefeliciteerd Bartist!
Dankjewel voor de leuke BYC.
Daedalon
12 dagen geleden
cheers voor het hosten ey
en hulde aan de winnaar xD
Mango
12 dagen geleden
Quote:
7 uren geleden
Ik zou het mooi vinden als je los van jouw zienswijze op jouw inzending, enige waardering zou kunnen uitspreken.

Zeker. Ik heb enorm veel waardering voor Magnus Magicus. Hij was een inspirerende persoonlijkheid. Hij wordt door mij -en waarschijnlijk ook door anderen- zeer gemist.
piano
11 dagen geleden
Als je creatie niet zo wordt beoordeeld als jij wenst, heb je gewoon pech. Dan had je maar niks moeten insturen. En verder kun je niet van forumleden verwachten dat ze aan Magnus Magicus gaan tippen. Magnus liet grote, lege schoenen achter, maar let wel: hij werd - naast dat hij duidelijk een groot fan is - ook betaald voor zijn inspanningen.

Bij deze ook nog even bedankt voor het maken en jureren van BYC 240, Stalkative!
 bijgewerkt door piano 11 dagen geleden
Mango
10 dagen geleden
Quote:
1 dag geleden
Let wel: Magnus Magicus werd - naast dat hij duidelijk een groot fan van het spel is - ook betaald voor zijn inspanningen.

Dat is nieuw voor mij ! Interessant. Hij werd door Bazaar betaald om als moderator te functioneren op het forum? Was het tevens de bedoeling dat hij regelvragen beantwoordde, met Magic nieuwtjes kwam en entertainment bracht via spelletjes en quizvragen?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 31 posts
  • Laatste post Mango 10 dagen geleden
  • Gemaakt door Stalkative 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL