Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 241: Dynamic Duo's

Jared03840
1 maand geleden
Dat is broodnodig.
Bizzabazza
1 maand geleden
Er zit een haartje in de boter
TheRobinros
1 maand geleden
Quote:
1 uur geleden
@therobinros, er staat helaas in de regels dat het twee bestaande Legendaries moeten zijn :/

Ah shit. Ik had me ver-gist. Ik laat weer eens zien een echte Magic speler te zijn door niet te lezen. Idee nog even laten rijzen.

Ik vind het wel een beetje zuur, desem reacties
Jared03840
1 maand geleden
Deze opmerkingen snijden als messen door boter.

(P.S. nu houd ik op)
Bizzabazza
1 maand geleden
Desem vind ik wel een beetje zuur overkomen op onze fijne reacties.
bartist
29 dagen geleden
Na al deze broodgrappen is het volgens mij weer tijd om op zoek te gaan de uitvolkorenen judge voor de volgende keer! (zo, ik heb mijn kruimeltje bijgedragen)

Doe je nog niet mee, probeer wat!
Justian2002
29 dagen geleden
Nou sorry, ik vond dit niet broodnodig
Eclavyrr
28 dagen geleden
Toski and Emrakul, Chittering Madness

Legendary Creature - Eldrazi Squirrel

Flying, Devoid, Affinity for Squirrels.

Whenever Toski and Emrakul enter the battlefield or attacks, each opponent sacrifices a non-token permanent and you create a colorless 1/1 Eldrazi Squirrel for each permanent sacrificed this way.

Toski and Emrakul have indestructible and cannot be blocked if you control at least 15 other Squirrels.

Absolution came with a chattering of teeth and tentacles.

12/12
 bijgewerkt door Eclavyrr 26 dagen geleden
maus
28 dagen geleden
Eclavyrr je mist nog een power/toughness en en rarity.
Cobaltius
27 dagen geleden
Jhoira and Karn, Eternal Friends

Legendary Artifact Creature — Artificer

Other artifacts you control have Vanashing X where X is that artifacts mana value.

Other artifacts you control have “Remove a time counter from this permanent: Untap this permanent. Activate only as a sorcery and only once each turn”

, Remove 4 time counters from a permanent you control: Draw a card

6/7

—————————————————

Ik wou een Jhoira + Karn kaart maken voor een paar redenen: 1) Ik vind de lore van Jhoira en Karn erg interresant. 2) Het kan nu dat Karn ge desparked is. 3) Artifact commanders ontwerpen vind ik erg leuk.

Het ontwerp is gebaseerd op de lore dat ze allebei niet oud worden en daardoor erg lang hebben geleefd. Het idee is dat de vanashing er voor zorgt dat andere dingen wel ouder worden en weg gaan.
BluezamX
26 dagen geleden
Rograkh and Asmoranomardicadaistinaculdacar
Legendary Creature - Human Kobold

This card is red.

As long as you sacrificed a Food token this turn, you may pay to cast this spell.

Whenever an equipped creature you control dies, create a Food token. This ability triggers only once each turn.
Whenever you create a Food token, create a 0/1 red Kobold creature token.

Food you control are equipment with "Equipped creature gets +1/+0" and "Equip: ".

3/4

---

Een boel tekst, maar je maakt basically food en kobolds voor shenanigans. Vraag niet waar de Food van is gemaakt.
 bijgewerkt door BluezamX 26 dagen geleden
bartist
26 dagen geleden
Laatste dag om mee te doen!!
bartist
25 dagen geleden
Zo, 13 duos van legendary kaarten (die dan soms weer uit duo's bestaan)

Ik ga zo snel mogeliijk beoordelen, jullie zullen van mij horen!
Justian2002
23 dagen geleden
May the best one two win!
bartist
22 dagen geleden
Justian2002 met Basri and Tyvar, Opposites Attract
De counterman en elf der mana-dorks slaan de armen ineen.
Doordat (voor mijn gevoel) twee van de drie abilities (2 keuzes, 1 static) meer van Tyvar lijken te komen dan van Basri, heeft Tyvar wel het betere deel van de samenwerking. Ja, de mana-ability kijkt naar counters, maar Basri kijkt voornamelijk naar +1/+1 kaarten op “zijn” kaarten (behalve dan tijdens de race, waar hij een katman wordt… whatever) waardoor het generieke ‘counters’ een beetje misplaatst is.

Het is een leuke kaart. Je kan op counters gaan en daar toevallig manadorks bij maken, of voor de activated tap-abilities met een toevallige buff in de vorm van een +1/+1 counter. Ik ben niet helemaal zeker hoe ik hier een commanderdeck omheen zou bouwen, maar als ik een abzan outlast deck zou hebben dan zou dit zeker in de 99 terecht komen (misschien zelfs als commander). Het combineert twee duidelijke elementen van de karakters, wat de kaart ook duidelijk siert.

Daedalon met Ugin and Nicol, Brothers at birth
De broers gaan samenwerken, beide zonder spark.
Je richt je heel op erg op het kleurloze, waardoor Ugin de betere deal van de twee lijkt te krijgen. Lorewise is dat te verantwoorden, maar het schuurt wel met het idee van een echte samenwerking. Daarbij is de Bolas kant (wat volgens zijn planeswalker kaarten het belangrijkste gedeelte is van z’n naam) niet iets wat ik bij bolas verwacht. Sacrifices past wel binnen grixis, maar Bolas is meer een draak die je hand kapot maakt. Bij beide draken zie ik ook in voorgaande kaarten niet iets met counters. De combinatie is lorewise dus leuk, maar ik zie de karakter-samenwerking niet goed terug in de tekst.

Dan, daadwerkelijk de tekst. Door de devoid raak je je draken nooit kwijt aan hun eigen attack trigger, en met de activated ability zorgt ervoor met de static dat jij je andere creatures niet kwijt raakt. Voor echte herbruikbaarheid is dan wel iets van een herbruikbare sacrifce nodig, maar daar zijn in de grixis kleuren niet echt gebrek aan.
Dit is daarmee een heerlijke build-around kaart. Als 1 van de 99 zou hij wel in een artifact deck moeten ontsnappen, maar daar zou denk ik de removal te traag gaan en de sac te duur kunnen zijn. Dus ik denk dat qua abilities het een synergie machine is met zeker een commander potentie mits zij beide aan het hoofd staan (denk ook niet dat Bolas minder zou accepteren )

nielsvd met Spider-Man & Lara Croft, Multiverse Champions
Een volle kaart met twee mensen die eigenlijk niet in de multiverse voorkomen, en zelfs buiten de multiverse niet samenwerken. Laten we kijken of onze friendly neighbourhood spider-man niet (weer) in de verlegenheid schiet door een krachtige dame als Lara Croft.
De kaart heeft weinig gekeken naar de “bestaande” kaarten, maar dat is misschien ook maar goed omdat die abilities niet echt raakvlak hebben. De groen van Lara is verdwenen, en de focus is op clues. Voor Lara logisch als archeoloog (right?), voor spider-man kan alles logisch zijn in een multiverse en daarin is spider-man noir een ding (daar houdt m’n spidermankennis op). Het geeft Jeskai wel een dedicated clue-commander, zonder dat een companion, friend forever of partner nodig is.

De eerste ability geeft je de kans om vol van de multiverse gebruik te maken, door allerlei bijzondere creature-types er bij te halen. Hobbits worden wel lastig, volgens mij zijn die namelijk nog steeds halflings. Om de 5 clues te krijgen kun je gebruik maken van de tweede ability, maar dan moet je wel 5 beurten wachten en hopen dat niemand elkaar aardig genoeg vind om geen combat damage te doen. De laatste ability geeft een extra bonus voordat je de kaart pakt van een clue (of anders gebruikt). Van de bonus denk ik dat de life-gain het minst indrukwekkende is, en dat ik waarschijnlijk voor de scry zou gaan tenzij ik de bovenste kaart weet. Ik snap het vanuit symmetrie en vanuit de jeskai kleuren, maar qua gameplay is de lifegain nu bijna flavortext.
Vanwege de breedte van de eerste ability zou je als commander voor een echt multiverse deck gaan, of voor een nieuwe blik op hoe clues handig kunnen zijn. Ik denk wel dat de kaart net iets te niche is voor 1 van de 99.

Stalkative met Anax and Cymede and Firesong and Sunspeaker 
Een duo van duos in dezelfde kleuren. Laten we kijken wat er met deze mix van bestaande mixen gebeurt.
De AC duo is op hun orginele kaart een tijdelijke pump op basis van een heroic met enkele keywords. FS maakt van iedere instant en sorcery die maar iets doet met lifegain/burn een proportionele Lightning Helix. Beide zie je redelijk terug op de kaart. Lifelink voor rood is wel vreemd, maar ik snap dat je dat gedaan hebt om de witte kant de pump te geven. Toch neigt de kaart nu wel iets meer een uitbreiding te zijn op Anex en Cymede dan op het minotaur duo.

De kaart zelf is absoluut speelbaar. Een 4/4 voor 4 is niet mis, en met de heroic trigger kan het op z’n minst een 5/5 met lifelink worden. Je kan de beurten ervoor besteden om zo veel mogelijk creatures op het veld te krijgen.
Toch denk ik dat ik eerder de orginele Anax and Cymede zou spelen dan deze kaart. Het orgineel heeft namelijk wat key-words en geeft je board ook trample (wat een prima rode optie was geweest ipv lifelink). De trample kan het verschil maken tussen een stale-mate en game-over. Het is een leuk bedachte duo-combo, maar het doet volgens mij niet zo goed wat de orginele beter kunnen. Als ik iets over het hoofd zie, dan hoor ik dat ook graag!

Bizzabazza met Krenko and Saruman, Goblin and Orc Generals
Goblins en Orcs, lijken op elkaar maar toch niet. Hoe gaan deze twee aanvoerders hun gecombineerd leger aansturen?
Een slimme keuze voor een combinatie. Krenko heeft al meerdere keren z’n gezicht laten zien op verschillende kaarten en Saruman heeft in 1 set 3 kaarten gekregen.
Je hebt de “op basis van spell maak token” van Saruman genomen en de “maak een sloot goblins” van krenko. De multicolor is nieuw maar is voor mijn gevoel niet misplaatst. Dat het ook voor creatures spells mogelijk is om een army te bouwen, klopt voor mijn gevoel niet helemaal met Saruman.

De kaart werkt goed! Je kan makkelijk met hybride mana spelen om aan of 3 kleine goblins te maken of een 3/3 met Menace. Het is voor m’n gevoel wel makkelijk om de onderste ability af te laten gaan, zeker als je de beurten ervoor al je best doet om een goede instant/sorcery in de grafbak te leggen en een boardstate te maken die pas echt “bedreigend” is zodra dit duo het veld betreed. Ik denk dat ik de kaart bijna leuker had gevonden als de laatste ability er niet bij had gezeten. Aan de andere kant is het een mythic en die ability maakt hen wel op en top Mythic. De life-loss van de orcs is wel een raadsel waarom die is toegevoegd, zonder had ik hem cleaner gevonden.
Dit is wel op en top een hoofdcommander als je naar grixis-commanders kijkt. Voor 1 van de 99 zou ik eerder voor een 5-kleuren deck als Jenson Carthalion, Druid Exile gaan.

maus met Azusa and Fblthp, both lost as hell
Azusa? Lost. Fblthp? Not helping. Me? Still cleaning up because I spat out my drink after reading this name
Azusa heeft maar 1 kaart en wat referenties van andere kaarten. Fblthp is in korte tijd van 0 naar 3 kaarten gegaan. Deze kaart lijkt het meest op de laatste itteratie: Fblthp, Lost on the Range.
Qua mix is het een duidelijk waar wat vandaan komt. De P/T is wel een doorn in het oog, geen van beide creatures hebben een hoge P/T (tenzij je naar Borborygmos and Fblthp kijkt, maar dat is valsspelen en you know it).

Deze kaart kan zo in iedere (minstens) deck, maar komt uiteraard het meest tot z’n recht in een landfall deck. Daarin is deze kaart te nasty voor worden, zeker als je het kan combineren met topdeck-manipulatie zoals Retreat to Coralhelm.
Het duo kan als commander en in de 99, maar behoud dezelfde functie: snel veel land, Het biedt echter geen focus dus mijn voorkeur zou de 99 zijn. Het past ook prima binnen het Big-mana archtype dat UG ook kan hebben.
Omdat het een duidelijke combinatie is, verliest het wel wat creativiteitspunten. Ach, beter goed gecombineerd dan slecht verzonnen

Lavinius met Zedruu and Blim, Halves of the Same Coin
De gulle types werken samen en vormen een nieuwe niet-groen commander. Wat kan er fout gaan?
De combinatie is gebaseerd op de core: “wat van mij is, is van jou”. Het behoud de eenvoud van doneren van Zedruu, en zwakt het effect van Blim af door de lifeloss te verliezen. In het geheel van combineren mis ik wel het “witte” deel van de kaart. Ik denk dat dit een prachtige Grixis donate kaart had kunnen zijn. Ook vind ik het gratis doneren icm de discard wat krachtig, misschien had ik liever gezien dat de life-loss behouden bleef en de discard verdwenen. Dit laatste puntje is echter iets wat uit mee en tegen spelen zou moeten bevestigen, dus ik neem het niet te zwaar mee in de beoordeling.

De flying van Blim is niet meegenomen, wat opvallend is. De kaart heeft het gelukkig niet nodig, aangezien er geen contact gemaakt hoeft te worden. De P/T is prima voor de mana-cost en de kaarten waarop ze gebaseerd zijn. Je kunt hier lekker omheen bouwen met nutteloze of vervelende enchantments, maar ik denk dat daarin de donatie-pakketten van Zedruu en Blim gecombineerd worden. Qua commander wordt het bouwen dus waarschijnlijk goed kijken naar wat al bestaat. Als onderdeel van de 99 zou is hij nog best speelbaar, maar vanwege de stricte mana-cost zal dat waarschijnlijk niet gebeuren.

Left4Doner met Xenagos and Mr. Orfeo, Big Bosses 
You lost this game to so much commander damage that you also lose the next game
Dingen verdubbelen is een krachtig effect. Dingen verdrievoudigen is enorm krachtig en kost daarmee vaak veel mana. Nu hebben we een keer 4, voor een aanzienlijke kost maar wel in groen. De kaart is door zijn kort maar krachtige verwoording wel elegant. Ook klopt het wel met wat beide orginele kaarten doen: Double * +X/+X = pseudo-quadruple.

Ik denk dat het voor sommigen daarom een prima commander is. Ik speel persoonlijk niet veel beatdown buiten mijn Narset commander deck, maar met deze heren als je aanvoerder is commanderdamage of gewoon hard slaan beide een optie. In de 99 past hij nog steeds in beatdown strategieen, waarbij je commander dan het liefst 6+ Power heeft.
Simpel en elegant, duidelijke strategie, goed gedaan!

Jared03840 met Marit Lage and Progenitus, Sliver Reincarnations 
…. *insert screaming goat sound effect*
Het zou het grootste creature van MtG zijn qua manavalue, en het doet zonder support alles wat een gemiddelde voltron commander doet met 8 aura’s en wat verdwaalde equipments.
Het is wel jammer dat hij door de volle textbox totaal niet lijkt op de orginele kaarten. Marit Lage token heeft maar twee woorden, en Progenitus heeft maar twee echte abilities… Oh, en hij(/zij/hen?) is ook nog eens een Sliver overlord. Is het dan wel twee gecombineerde kaarten?

Qua abilities doet het veel. Het is een enge 20/20 die meteen kan aanvallen, je eigen board kapot maakt maar wel haste en trample geeft als ze het overleven. Als kers op de taart maakt het je opponents en hun creatures goed genoeg stuk dat ze een flinke toughess moeten hebben om nog maar iets met trample tegen te kunnen houden.
Ja, je moet 26 mana betalen… Maar wie gaat dat betalen als Sneak Attack een ding is? Ik zie hem niet gespeeld worden als commander tenzij je de doomsday clock wil spelen, en hij is te groot/clunky voor de 99.

TheRobinros met Syr Gingerbread and Butterbur
De oorzaak van menig brood-puns, nu kijken of TheRobinros er brood van gebakken heeft
Ik neem aan dat dit gaat om Syr Ginger, the Meal Ender en Butterbur, Bree Innkeeper. Syr Gingerbread kan ik namelijk niet vinden.
Een legendary common die een 1/1 is en food. Ik moet eerlijk zijn: De kaart lijkt niet op Butterbur in enig opzicht. Om dan te kijken naar Syr Ginger, daar lijkt het ook niet echt op.
De kaart was leuker als non-legendary common, maar daar gaat deze ByC niet over, sorry
(de reeks aan Brood-puns was wel een highlight van m’n week)

Eclavyrr met Toski and Emrakul, Chittering Madness
And the memes continue… Not that I’m complaining.
De eldrazi gaan samenwerken met hun eeuwige vijand: 15 squirrels. Kleuren kloppen met squirrels, maar Toski is zelf wel mono-green. De devoid is dan weer wel flavorvol voor eldrazi. Het saccen van creatures is misschien niet helemaal Emrakul, maar wel in lijn met Eldrazi Annihilator.

Een 12/12 voor 11 of minder die de boardstate van je tegenstander vernietigd en langzaam beschermers bouwt is een prima finisher. Het is wel een erg specifieke indestructible-conditie, maar die is wel in lijn met de meme. Dit zou dus een prima commander zijn voor een meme-deck, of dus als finisher in bestaande squirrel deck. All hail the Emrasquirrel!

Cobaltius met Jhoira and Karn, Eternal Friends
Oeh, dat wizard deze combinatie zelf niet bedacht heeft!
Een kaart die vanishing geeft, een nod naar de time-abilities van Jhoira, en de artifacts kan zowel over Jhoira als Karn gaan, maar waarschijnlijk meer over Karn.
Je kan de timecounters gebruiken voor kaarten, maar dan ben je je artifacts eerder kwijt. Als je dan de laatste counter buiten de upkeep eraf haalt, dan ben je je artifact kwijt (Dank je Magnus uit het verre verleden!).

Je kan hier leuk omheen bouwen. Artifacts kun je vaker tappen, met een cost. Je kan met proliferate werken om meer counters op je artifact te leggen en dus meer kaarten te pakken. Je kan echter niet met artifact tokens werken, wat weer eigenlijk een beetje anti-Karn is. Je moet wel eerst Jhoira en Karn casten voordat je artifacts cast, anders ben je meteen je artifacts kwijt (geen counters maar wel vanishing zonder de etb counters = bye bye). Dat is helaas wel een punt dat m’n enthousiasme voor de kaart drukt.

BluezamX met Rograkh and Asmoranomardicadaistinaculdacar
CMC-0 matties!
Een kaart die je onder conditie kan casten, erg Asmoranomardicadaistinaculdacar. Je moet wel eerst een food krijgen om te saccen. Dat wordt nog knap lastig als deze kaart je commander wordt, er is geen rode kaart die food maakt (voor jezelf) en er zijn maar een beperkt aantal kleurloze food-kaarten.

Dat onderdrukt ook de kracht van de equip-food kant. Je kan wel een deck volstoppen met equipements, maar als je daarmee herhaaldelijk food wil maken dan mis ik toch het zwart-sausje dat het deck aan elkaar brewt. Daarom is hij als 1 van de 99 ook alleen met specifieke commanders goed.

Oke, genoeg gepraat.
De mogelijke winnaars zijn:
- maus met Azusa and Fblthp, both lost as hell
- Left4Doner met Xenagos and Mr. Orfeo, Big Bosses
- Lavinius met Zedruu and Blim, Halves of the Same Coin

De Honorable Mention gaat naar Cobaltius met Jhoira and Karn, Eternal Friends!
Ik vond deze kaart echt gaaf qua design, maar doordat ze al je artifacts kapot maken zodra de kaart op de battlefield komt, vind ik de kaart lastig te spelen.

En de winnaar is….
maus met Azusa and Fblthp, both lost as hell! De kaartnaam is hilarisch, maar de duidelijke combinatie maakt de kaart enorm speelbaar (misschien zelfs iets te).

Tot de volgende ByC!
 bijgewerkt door bartist 19 dagen geleden
Lavinius
22 dagen geleden
Top 3, daar doen we het voor! Gefeliciteerd aan de winnaar en bedankt voor de leuke BYC!
TheRobinros
22 dagen geleden
Daar wordt de kaas wel flink van mijn brood en boter gegeten zeg!

(Nee hoor, volkomen eens met de feedback... de deadline was er al bijna en ik had mijn bread and butter idee nog niet aangepast )

Gefeliciteerd aan de winnaar!
nielsvd
22 dagen geleden
Dank voor het organiseren en gefeliciteerd aan de winnaar. Ik was clueless over de hobbits die toch halflings bleken, zal de volgende keer beter mijn huiswerk doen voor het posten van de kaart.
BluezamX
21 dagen geleden
Oei, daar heb ik helemaal niet naar gekeken! Toch de kaart ook zwart moeten maken, erg goed punt.

Hulde aan de winnaar, thanks voor het hosten
maus
21 dagen geleden
Heuhhh! dat is nog eens een verrassing! Bedankt voor het hosten, ik ga eens nadenken over de volgende BYC
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 36 posts
  • Laatste post maus 21 dagen geleden
  • Gemaakt door bartist 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL