Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
We Didn't Start the Fire
Enchantment - Saga
I: H-Bomb: ~ deals 5 damage to each creature and each player.
II: Disneyland: Each player creates a 1/1 white Mouse Civilian creature token.
III: Space Monkey: Create a 3/3 green Ape creature token. It gains flying and haste until end of turn.
IV: JFK - Blown away: Destroy target creature. It can't be regenerated.
V: Birth Control: Until the beginning of your next turn, creature spells cost an additional to cast.
---
Dit zou natuurlijk nooit allemaal op een kaart passen, maar het leek me grappig om voor elk couplet van We Didn't Start the Fire een Chapter te maken.
As an additional cost to cast Sample Splicer, sacrifice three creatures.
Create a Sample creature token. It has power and toughness equal to that of any one of the sacrificed creatures, all the abilities of another, and all creature types of the third.
---
Geïnspireerd door artiesten zoals Daft Punk, die bekend staan om hun samples, wilde ik een kaart maken die gebaseerd is op het principe van samples: Het gebruiken van fragmenten uit andere liedjes en deze zodanig aan te passen om er een nieuw nummer van te maken. In liedjes die samples gebruiken zie je vaak meerdere samples afkomstig uit verschillende nummers, dus vond ik het thematisch om unieke aspecten van verschillende creatures samen te voegen in één nieuwe creature.
Enchantment
: Until end of turn, this enchantment becomes a 1/9 black Vampire creature with deathtouch.
: Until end of turn, this enchantment becomes a 9/1 red Goblin creature with haste.
: Until end of turn, this enchantment becomes 5/5 green Elf creature with trample.
Bye bye, beautiful.
Uitleg: Nightwish is een band die drie zangeressen heeft gekend. Eerst een opera zangeres (zwart), vervolgens een controversiële zangeres die volgens sommige fans meer past binnen snelle popmuziek (rood) en als laatste een zangeres die ertussenin valt en naar mijn mening past binnen de Folk-achtige (groen) muziek die Nightwish maakt.
Die laatste (Floor) moet eigenlijk een Valkyrie Angel zijn
When campfire hipster enters chose one: smoke on the water - gain 2 life wonderwall - investigate summer of '69 - scry 1
Your deck may have any number of card named campfire dude with a guitar.
1/2
(de any number is toegevoegd voor de secret lair met 15 verschillende versies met ieder een andere art van domri met een ander bandshirt en merk gitaar.)
In de tekst heet hij Campfire hipster, je kan hier ook natuurlijk zeggen "when this creature enters".
Enchantment
: Until end of turn, this enchantment becomes a 1/9 black Vampire creature with deathtouch.
: Until end of turn, this enchantment becomes a 9/1 red Goblin creature with haste.
: Until end of turn, this enchantment becomes 5/5 green Elf creature with trample.
Bye bye, beautiful.
Uitleg: Nightwish is een band die drie zangeressen heeft gekend. Eerst een opera zangeres (zwart), vervolgens een controversiële zangeres die volgens sommige fans meer past binnen snelle popmuziek (rood) en als laatste een zangeres die ertussenin valt en naar mijn mening past binnen de Folk-achtige (groen) muziek die Nightwish maakt.
Die laatste (Floor) moet eigenlijk een Valkyrie Angel zijn
Take me home, Country roads - Whenever a Plains or Desert you control enters, put X +1/+1 counters on another targer creature you control, where X is the number of lands you control that share a land type with that land. Leaving on a Jet Plane - When this creature dies, until your next turn, target creature an opponent controls loses Flying.
2/3
Verwijzing naar één van mijn favoriete artiesten, John Denver. Tweede ability is er voornamelijk voor flavor redenen en minder relevant in gameplay. Dit is namelijk ook hoe John overleed, aan een vliegtuigcrash.
When campfire hipster enters chose one: smoke on the water - gain 2 life wonderwall - investigate summer of '69 - scry 1
Your deck may have any number of card named campfire dude with a guitar.
1/2
(de any number is toegevoegd voor de secret lair met 15 verschillende versies met ieder een andere art van domri met een ander bandshirt en merk gitaar.)
In de tekst heet hij Campfire hipster, je kan hier ook natuurlijk zeggen "when this creature enters".
Ik bemoei me al een tijdje niet meer met het forum, maar deze kan ik niet laten schieten!
Ayreon, Courtyard Minstrel Boy
Legendary creature - Human Bard
At the beginning of your upkeep, exile the top card of your library. It becomes foretold. Its foretell cost is its mana cost reduces by .
If a spell, ability or damage from a source an opponent controls causes Ayreon to leave the battlefield, you may reveal any number of foretold cards you own. If you revealed cards with mana value 2, 0, 8 and 4 this way, gain control of target creature that player controls. It gains Ayreon’s abilities.
2/4
—-
Ayreon is een serie rock-/metalopera’s van meesterbrein Arjen Lucassen. Het eerste album gaat over de blinde minstreel Ayreon, die leeft in het Engeland van koning Arthur. Op een dag ontvangt hij plots mentale beelden uit het jaar 2084. In dat jaar heeft de mensheid zichzelf zo goed als uitgeroeid en als laatste redmiddel sturen ze deze beelden terug in de tijd, in de hoop dat iemand ze oppikt en de geschiedenis een andere wending geeft. Zodra Ayreon over deze beelden gaat zingen, trekt hij de aandacht van Merlijn en die is niet blij. Hij heeft deze visioenen namelijk niet, dus òf Ayreon is een bedrieger, òf de goden zijn de minstreel gunstiger gezind dan de tovenaar. Hij veroordeelt Ayreon ter dood, met een zelf gefabriceerde spreuk; de Charm of the Seer. Maar zodra de spreuk de minstreel treft, ziet ook Merlijn eindelijk de beelden en realiseert hij zich dat hij de mogelijke redding van de wereld teniet heeft gedaan.
Ik ga jullie inzending afkraken beoordelen op basis van de normale criteria maar ook op de samenhang met het muzikale fenomeen en jullie uitleg daarvan.
Jared03840 met Faithful DJ’ing
Direct een topinzending die in de top vier sowieso thuishoort. De kaart is interessant als MtG kaart maar is ook een mooie representatie van de band Faithless. Wellicht een tikkeltje underpowered voor modern day magic, dat wel.
Daedalon met Raise the Beat!!
Deze kaart heeft wat transformaties doorgemaakt en het eindproduct mag er wezen. Een game-ender waar je U tegen zegt, wat een prima weerspiegeling is van de intensiteit en hoge energie van EDM. Ik mis wel de uitleg.
Bizzabazza met Virtuoso
Leuke 2-drop. Ik denk dat ie in modern day magic best een uncommon had kunnen zijn. Gitaarsolo’s zijn natuurlijk gaaf, dus snap ik de tijdelijke buff die hij aan een creature geeft. De permanente buff voor creatures met Vigilance vind ik minder passen op het eerste gezicht.
Nielsvd met Dex, the Pretty Fly
Nee man, dit had een wit/blauwe kaart moeten zijn met ‘Everything he lacks, well he makes up in denial: Counter target spell´.
Grapje. Soort van. Ik snap de kleurenkeuze wel. Het switchen van de power/toughness is een reflectie van zijn poging om cool te worden, denk ik? Leuke kaart, maar wellicht minder leuk om mee te spelen (elke upkeep een keuze, of twee als ie een offspring heeft). Overigens een zeer grappig gebruik van de bandnaam hier. Net geen podiumplekje.
Justian2002 met Lady Breya, Pokerfaced
Leuke kaart en speelt ook leuk denk ik, maar ik mis die sparkelende creativiteit omdat het lijkt op de kaart die de maker inspireerde.
Maus met Campfire dude with a guitar
Goed idee om de rarity laag te houden voor deze roleplayer. Deze kaart werkt prima voor Limited, denk ik. Of voor een wacky commander deck. Bonuspunten voor de hilarische uitleg van 15 shades of Domri. Helaas net geen topinzending, juist door het concept van een random campfire dude wat niet genoeg een band of artiest of muziekstroming belichaamt maar te vaag blijft.
BluezamX met We Didn’t Start the Fire
Grappig concept en leuk idee om de lyrics zo te verwerken in de Saga chapters. Mijn vermoeden is dat het niet zo’n fantastische kaart is op mechanisch gebied, omdat vooral de eerste ability echt veel doet, en die heeft ook nog eens wat overlap/redundancy met de 4e.
lights met Sample Splicer
Unieke en creatieve manier om het thema van deze BYC op te pakken. Knap bedacht, en de uiteindelijke kaart is ook een interessante. Lijkt me leuk om mee te spelen!
Lavinius met John Denver, Country Boy
Interessant ontwerp, ook als mogelijke Commander. De eerste ability is mechanisch sterk, de tweede is er vooral voor flavor reasons. Dat heb je prima gedaan.
Sunitram met Ayreon, Courtyard Minstrel Boy
Wat een complexe en uitgebreide uitleg/lore achter deze muziek. Ook zie ik beide abilities van de kaart sterk samenhangen met de muziek zoals jij hem beschrijft. Briljant!
Cobaltius met 100 gecks
Leuk, simpel kaartje met gek veel potentie. Had misschien nog iets meer mana mogen kosten, maar wel iets meer fair doordat je ze tapped laat enteren.
TROMGEROFFEL
De top drie zijn……….
lights met Sample Splicer
Jared03840 met Faithful DJ’ing
Sunitram met Ayreon, Courtyard Minstrel Boy
honorable mention: Lavinius met John Denver, Country Boy
Allemaal memorabele kaarten met zowel een sterke mechanische component en een directe samenhang met het muzikale fenomeen. De kan er echter maar één de beste zijn, en dat is………. Sunitram met Ayreon, Courtyard Minstrel Boy !!!!!!
Jouw inzending heeft me verbaasd. Ik heb de uitleg erbij twee keer goed moeten lezen en daarna de kaart nog eens, en ik kan geen verbeterpunten aanwijzen. Het valt allemaal mooi in elkaar. Proficiat!
Kaart waar ik zelf het liefst mee zou spelen: Sample Splicer van lights
Deze kaart heeft zoveel potentie voor bizarre combinaties!
Iedereen bedankt voor het meedoen en tot de volgende!
Dankjewel voor het judgen, het leuke thema, en voor je mooie woorden over mijn idee
Daarnaast gefeliciteerd aan de winnaar en een schouderklopje voor alle andere deelnemers voor hun kaarten deze BYC, zitten een hoop leuke uitzendingen tussen!!
Erg blij met een podiumplek. Power level moet ook wel laag, landjes stelen voor 4 mana en een jeskas will in commander, ik zie het wel voor me ! Hopelijk is het volgende thema weer net zo leuk
Holy, ik was best trots op m'n idee, maar eerste plek? Left4Doner bedankt voor het hosten en de nieuwe topic komt eraan!
Oh en voor de Nightwish fans: zoek zeker Ayreon's muziek eens op. Floor's stem is op meerdere albums te horen en Marko Hietala had op The Theory of Everything een prachtrol. Cheers!
Holy, ik was best trots op m'n idee, maar eerste plek? Left4Doner bedankt voor het hosten en de nieuwe topic komt eraan!
Oh en voor de Nightwish fans: zoek zeker Ayreon's muziek eens op. Floor's stem is op meerdere albums te horen en Marko Hietala had op The Theory of Everything een prachtrol. Cheers!
Haha je trots was terecht.
En bedankt voor de suggesties