Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Whenever a Boar you control enters, create a Food token.
At the beginning of your end step, if you sacrificed one or more foods this turn, search your library for a creature card from a Universes Beyond expansion with mana value less than or equal to the number of foods you sacrificed this turn, put it into your hand, then shuffle your library.
I am a pig and I eat slop
2/3
En verwijzing naar de comment van Jerry White over commander die al snel naar Universes Beyond werd getransferred. Op onder andere Reddit worden hier heel erg veel parodieën op gemaakt.
(As a Siege enters, choose an opponent to protect it. You and others can attack it. When it’s defeated, exile it, then cast it transformed.)
When Battle of Einir enters, create X green Elf Warrior creature tokens.
Defense: X+4
Blessings of the Juniper Trees
Kindred Enchantment - Elf
Elf creatures you control have ": Add two mana of any combination of colors. Activate only once each turn"
Whenever a mana ability of an elf you control creature resolves, put a +1/+1 counter on it
Nephtylon, The First Horse
Legendary Creature - Horse
Horse creatures you control has haste and trample.
Other horse creatures you control have "Equipped creature gets +X/+X", where X is that horse's power. And has equip non-horse .
If an equipped creature you control would die, instead remove all damage from it and destroy either the equipped creature or the horse.
4/5
+ — Exile three cards from the top of your library, you may play those cards until the end of your next turn.
+ — Exile any number of artificers and artifacts you control, return them to the battlefield. Artificers you control get haste until end of turn.
—————————————————————————
Sterk geïnspireerd door Inspired Tinkering. Het idee van de derde optie is dat artificers veel verschillende sorteren abilities hebben en dat dit effect goed werkt met de meeste daarvan. Voor tab abilities is het een untap met haste, Voor etb abilties is het gewoon een retrigger, en voor abilties die triggeren als een artifact enterd is het een trigger voor elke non token artifact die je hebt.
Whenever phyrexian infiltrator enters, chose a creature type among creatures you control. Phyrexian infiltrator is that creature type in addition to its other types.
Other creatures you control of the chosen creature type gets +4/+4.
At the beginning of your upkeep put a - 1/-1 counter on each creature you that shares a type with phyrexian infiltrator.
BluezamX met Collective Firebolt
We gaan gelijk goed van start met een wizard kindred kaart! Op zichzelf doet de kaart niet super veel; je maakt een token die niet getriggerd wordt door de spell zelf en schiet voor op sorcery speed maar 1 schade op je tegenstanders. Maar als je meerdere wizards (of beter: meerdere tokens) hebt liggen, kan dit een finisher zijn. En dat in een tribe die toch al niet vies is van copy target spell effecten. Vinkje!
Jared03840 met Spiteful Mastodon
IK BEN VULGAHARIIIIIS MAGISTRAHALIIIIS EN IK RIE MIT MIEN MAMMOET IN HET ROND! Sorry, de metalhead in me kreeg even de overhand. Verder wordt dit een beetje een korte review: mooie kloppende kaart en fijn om wither weer eens gebruikt te zien worden.
lights met Ephemeral Whispers
Het idee vind ik super tof, maar ik vraag me wel af of er genoeg bouncende spirits zijn om deze kaart de moeite waard te maken. Er zijn zeker genoeg spirits met ETB effecten, dus het bouncen van spirits heeft zeker voordelen, maar binnen de tribe zie ik alleen Kairi, the Swirling Sky als goeie enabler. Of je moet dingen als Blinking Spirit, Lantern Spirit of Kami of Twisted Reflection gaan spelen, maar ik gok dat je van dat idee niet super gelukkig wordt. Misschien zou een deck met spirits en ninja’s werken?
Left4Doner met Domri, Boar Herder
Misschien heb ik de lore niet helemaal scherp meer, maar volgens mij heeft Domri de War of the Spark niet overleefd. Maargoed, hij zou de eerste niet zijn die door gekonkel met andere tijdlijnen terug komt, dus dat hoeft niet direct een probleem te zijn. De kaart zelf is op zich dik prima, al zou ik zelf voor de flavor de boars Riot hebben gegeven. Verder een degelijke Gruul kaart
Lavinius met Pig, Eater of Slop
Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met de origine van de meme, maar de meme zelf heb ik vaak genoeg gezien om de referentie te snappen. Wat ik grappig vind aan deze kaart is dat ie je beloont voor het zijn van een slop-eating pig; des te meer UB er in je deck zit, des te beter wordt Pig. Wat ik nog grappiger vind is dat ie perfect in een deck zou passen met Domri hierboven aan het roer, wat waarschijnlijk een Universes Within kaart zou zijn. Pig wordt wel een beetje gehinderd door het feit dat ie mono-colored is, maar ik zou hier best een Commander deck omheen willen brewen!
Justian2002 met Battle of Einir
Leuk om een battle in dit topic tegen te komen De verwoording kan hier en daar iets beter, maar ik snap wat de kaart moet doen. Ik denk dat de kaart eerder voor z’n voor- dan voor z’n achterkant gespeeld zou worden - elfen zijn in Magic meestal op zichzelf niet super sterk, dus schade doen aan de battle is lastig, tot er opeens één of meerdere lords het veld betreden, maar vaak kun je op dat punt ook in één keer je tegenstander naar 0 hoeken. Een schaalbare tokenmaker is in een tribe die snel veel mana kan genereren dan wel weer heel fijn om te hebben
Daedalon met Nepthylon, the First Horse
Kleine nitpick; Wizards doet al zo lang als equipment bestaat zijn uiterste best om te zorgen dat de equip ability niet op een creature kaart terecht kan komen. Schijnt regeltechnisch een ontzettende nachtmerrie te zijn. Daarom had Kamigawa: Neon Dynasty equipment creatures met de Reconfigure ability en Outlaws of Thunder Junction creatures met Saddle. Maar het idee zelf is leuk; voor 2 mana verander je een paard in Totem Armor. Ik zie een mooie combo met Crested Sunmare. Interessant kaartje!
Cobaltius met Quicksmith tinkering
Hele interessante kaart! Alle 3 de abilities zijn mooi gekozen en breed inzetbaar. Ik denk alleen wel dat hij prima minder had kunnen kosten. De derde ability is wel echt met stip m’n favoriet; er zijn een hoop artifacts (en een paar artificers) met hele nuttige ETB’s. En Reckless Fireweaver ziet met liefde een hoop artifacts tegelijk enteren
Bizzabazza met Chameleon Bomb
De naam vind ik heel mooi gekozen voor een kaart die allesbehalve shapeshifters opblaast en de mana cost snap ik daarom ook volledig. Ik heb wel het idee dat hij buiten een Morophon, the Boundless changeling tribal deck weinig play gaat zien, omdat WUBRG best een heftige mana cost is. Maar in dat Morophon deck doet ie ook wel gelijk serieuze zaken. Niche kaart, maar wel een staple in die niche!
maus met Phyrexian Infiltrator
Supercool idee! De Phyrexians geven je het idee dat je er beter van wordt als je ze hun gang laat gaan, maar dan slaat de infectie toe. Ik vraag me wel een beetje af of +4/+4 op alles voor niet een beetje te sterk is, maar de kaart op zich vind ik heel leuk!
En tot slot Eclavyrr met Kindred, the Eternal Hunters
Niemand die kan zeggen dat dit geen Kindred kaart is
De referentie moest ik even googlen, ik weet namelijk precies niks van League of Legends. Van wat ik zo snel kon vinden is dit een death spirit met twee aspecten: Lamb voor de snelle, genadige dood en Wolf voor de dood door jacht en agressie. Het aspect van Wolf zie ik duidelijk terug in deze kaart (en mooi ook dat ie zichzelf kan saccen om je wolven te boosten), maar de connectie met Lamb gaat een beetje langs me heen. Wel een hele interessante kaart in wolf tribal!
Ik ga deze editie bewust niet eindigen met een top X, want daarvoor zijn er voor mij teveel kaarten ingestuurd die om compleet verschillende redenen super leuk zijn, maar er is voor mij wel een duidelijke winnaar:
maus met Phyrexian Infiltrator!
Gefeliciteerd! Jij mag de volgende editie hosten!