Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 248: Duality

maus
24 dagen geleden
Hoi allemaal en welkom bij alweer de 247ste 248ste editie van Build Your Card! (bedankt Sunitram voor de CRTL+C / CRTL+V). In Build Your Card geeft de judge een thema aan, waarna iedereen een kaart mag insturen die op dat thema slaat. Is jouw kaart de beste, leukste en/of meest orginele? Dan mag jij de volgende editie van Build Your Card opzetten en jureren!

Eerst nog even de regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

---

En het thema van deze editie is: Duality
twee kaarten in een die je apart, samen en uit hand/graveyard moet casten. het gaat in dit thema vooral om de samenhang of verhaal dat de twee halve kaarten vertellen. als voor beeld:

succes allemaal! De dealine is over twee weken, 31 oktober.
 bijgewerkt door maus 23 dagen geleden
piano
24 dagen geleden
Mooi man. Opa hier: Deze split-kaarten werden 25 jaar geleden voor het eerst geïntroduceerd

Hieronder een playtest kaart:

Lightning Bolt als sorcery en War Mammoth zonder Trample.
Uiteindelijk werd dit Assault // Battery (en het zou mij niet verbazen als dat komt doordat Shock in die tijd de herziene Lightning Bolt was).

Ik zal later een kaartje verzinnen voor deze BYC!
 bijgewerkt door piano 24 dagen geleden
Jared03840
24 dagen geleden
Chromium's Betrayal

Instant

Each permanent loses hexproof until end of turn.
Exile target creature an opponent controls.

Vaevictis' Ressurection

Sorcery

Return target creature card from your graveyard to the battlefield. That creature gains haste and trample until end of turn.
Add equal to that creature's mana value to your mana pool. Use this mana only to activate abilities from that creature.

Een kaart over de lore van Vaevictis Asmadi, dus niet over het leven, maar over Magic zelf.
 bijgewerkt door Jared03840 20 dagen geleden
Daedalon
24 dagen geleden
Humble beginnings
Sorcery
Create a 1/1 colorless Hero creature token.
------------------------------------------------
Journey's culmination
Sorcery
Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)
Search your library for an Equipment card, put it onto the battlefield, and attach it to a Hero creature token you control. Then shuffle your library.
 bijgewerkt door Daedalon 24 dagen geleden
Lavinius
23 dagen geleden
Saving

Instant

Target creature you control gains hexproof until end of turn.

Earning

Sorcery

Draw a card and create a treasure token. You gain 1 life for each creature you control.

"A penny you saved is a penny you earned"
Justian2002
21 dagen geleden
Ups
Sorcery

Up to three target creatures gain flying until end of turn.

Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

Downs
Sorcery

Destroy all creatures with flying.

Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

-----------------------

Volgens de Split Card naming convention, waar beide kanten van de naam verbonden worden met 'and' (of 'to' in het geval van Aftermath kaarten). En alles heeft ups en downs
lights
21 dagen geleden
Turn

Instant

Tap target creature. It doesn't untap during its opponent's next untap step.

Frog

Sorcery

Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)
Create a 1/1 green Frog creature token for each tapped creature target opponent controls.

---

Een van mijn maten in onze playgroup verzamelt Turn to Frogs die hij daarmee ook in elk van zijn blauwe decks stopt, waardoor de kaart in onze groep een aardige meme-status heeft gekregen. Daarom bij deze een wat minder serieuze inzending als eerbetoon
 bijgewerkt door lights 20 dagen geleden (balance change)
BluezamX
20 dagen geleden
Pump
Sorcery

Double the power and toughness of target creature you control until end of turn.

//

Dump
Sorcery

Sacrifice a creature. Target player loses life equal to the sacrificed creature's power.

Fuse (you know how fuse works by now)
 bijgewerkt door BluezamX 20 dagen geleden
piano
20 dagen geleden
Soul Snatch
Instant

Search target opponent's library for a creature and put it under your control.
During your next upkeep lose 10 life.

//

Wait
Instant

You gain 10 life.
During your next upkeep target opponent creates a 4/4 white Angel creature token with flying.

---

Het leven lijkt soms oneerlijk, maar geduld is een schone zaak. Verder combineer ik 2 dingen die ik erg leuk vind:
Het mooiste beest van de tegenstander jatten, en toch nog een laatste kans krijgen (of dat nou goed is of niet).
Iets duisters, iets hemels, balans: -10 +10, zwart/wit, Yin Yang, karma, enz.
 bijgewerkt door piano 20 dagen geleden
Lavinius
13 dagen geleden
Upje
Cobaltius
10 dagen geleden
Sloth

Sorcery

Put a stun counter on target creature.

Draw a card at the beginning of your next upkeep.

Gluttony

Sorcery

Create X Food tokens.

——————————————————
Had niet veel tijd om hier over na te denken, maar wou toch nog mee doen. Een erg simpele seven deadly sins thema om de twee halven samen te hangen. Ben wel blij met het idee om de kaart pas de volgende upkeep te trekken om het gevoel van langzaamheid te geven die bij sloth past.
Jared03840
8 dagen geleden
Is het oordeel al geveld?
maus
8 dagen geleden
Ik had verwacht dit weekend tijd te hebben (vandaar de deadline). Maar wegens wat overmacht zal het tot morgen moeten wachten. Excuus voor het uitstel.
maus
7 dagen geleden
nogmaals sorry voor de vertraging op de lijn, maar hier is dan het oordeel:

Jared03840 met Chromium's betrayal//Vaevict's ressurection - Ik ben zelf niet bekend met dit gedeelte van de lore, maar kan het altijd waarderen als er gebruik van wordt gemaakt in de BYC. Het powerlevel van de kaart vind ik voor een mythic vind ik prima al is het moeilijk beide kanten te kunnen benutten omdat je ee WUBRG deck nofig hebt.

Daedalon met Humblke beginnings//Journey's culmination - Een verhaal uit duizenden, de underdog hero die het epische wapen van zijn verhaal vind. simpel maar sterk in flavour. Zowel powerlevel voor de rarity en colour pie is goed gebruikt. een mooie kaart.

Lavinius met saving//earning - een goede splitkaart met stap een en dan stap twee, maar de kaart mist aftermath om je earning te krijgen van het creature dat je gered hebt. Powerlevel en colourpie zijn ook hier goed gebruikt. Leuke kaart die bij mij aardig wat groen/witte decks zou halen.

Justian2002 met ups//downs - ja, die hebben we allemaal. geweldig dat je ups zowel op je eigen creatures kan casten of op die van je tegenstanders en dan wipen. fuse is goed gebruikt, kleuren op maak, enpowerlevel goed. kort om een sterke inzending.

lights met Turn // Frog - zelf ben ik ook fan van Turn to Frog al verdwijnt deze uit steeds meer decks omdat de powercreep nu toch ver voorbij deze kaart. Je inzending is een goed voorbeeld van een aftermath kaart. het powerlevel zit op uncommon niveau, en het doet wat blauw en groen doet. ik vraag me alleen wel af waarom het in een UNset zit.

BluezamX met Pump // Dump - ja ik weet inmiddels hoe Fuse werkt . Ook hier is alles op maat. powerlevel, colour pie, flavour. goede inzending die met minimale woorden. soms is less more.

piano met soul snatch // wait - Twee kaarten waar iedere orzhov speler vrolijk van wordt. klassieke colour pie, zwart betaald met levens en wit geeft je levens. een creature tutor voor 4 mana en 10 levens is misschien wat sterk voor de rarity maar in de tijden van het invasion block is dit correct. (man ik word oud).

Cobaltius met Sloth//Gluttony - leuk thema je had zelfs nog voor een tweede Who // What // When // Where // Why kunnen gaan met alle sins . De colourpie is goed weer gegeven in blauw met stun counters en card draw en groen die food tokens maakt. voor me gevoel is dit wel een kaart met wat meer spice dan de gemiddelde common maar het is modern horizon 3..... never mind prima op niveau.

dan nu het top 3 podium op random volgorde:
Jared03840 met Chromium's betrayal//Vaevict's ressurection
Justian2002 met ups//downs
BluezamX met Pump // Dump

en de winnaar:
Justian2002 met ups//downs
Jared03840
7 dagen geleden
Dank voor je beoordeling. Hopen dat ik na 5 3e plekken een keertje win
BluezamX
7 dagen geleden
Top 3 doen we het voor, thanks! Ik vond de inzending van de winnaar persoonlijk ook de beste, heel elegant design. Dat probeerde ik met mijn kaart enigszins na te doen
Justian2002
6 dagen geleden
Oooh! die had ik niet zien aankomen! Ik ga gelijk brainstormen voor een volgend thema
piano
6 dagen geleden
Gefeliciteerd, Justian2002 en bedankt maus!

Persoonlijk vind ik wel (net zoals toen het werd geïntroduceerd) dat één helft van een splitkaart niet een betere versie mag zijn van een kaart die al bestaat. Bij Downs is zowel cost als rarity beter dan Whirlwind.
 bijgewerkt door piano 6 dagen geleden
BluezamX
6 dagen geleden
Quote:
10 minuten geleden
Gefeliciteerd, Justian2002 en bedankt maus!

Persoonlijk vind ik wel (net zoals toen het werd geïntroduceerd) dat één helft van een splitkaart niet een betere versie mag zijn van een kaart die al bestaat. Bij Downs is zowel cost als rarity beter dan Whirlwind.

To be fair, die kaart is ouder dan sommige forumleden (inclusief mijzelf)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 19 posts
  • Laatste post BluezamX 6 dagen geleden
  • Gemaakt door maus 24 dagen geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL