Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij ByC numero tweehonderdnegenenveertig (249). Y'all know the drill, maar ik ga het toch herhalen:
In Build Your Card geeft de judge een thema aan, waarna iedereen een kaart mag insturen die op dat thema slaat. Is jouw kaart de beste, leukste en/of meest orginele? Dan mag jij de volgende editie van Build Your Card opzetten en jureren!
Eerst nog even de regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema is deze een mechanic die net zo snel verdwenen is als dat het verscheen: Battles
De opdracht is dus, maak een Battle (en de achterkant). Dit hoeven niet allemaal 'Invasion of [plane naam]' te zijn, wees creatief!
Battle — Siege
(As a Siege enters, choose an opponent to protect it. You and others can attack it. When it’s defeated, exile it, then cast it transformed.)
When Invasion of Phyrexia enters the battlefield, return all permanent cards from your graveyard to the battlefield tapped. You can't gain life for the rest of the game.
Defense: 12
— — — — — — — — — — — — — — — — — — —
Soul of Yawgmoth
Legendary Creature — Demon
Devoid, protection from everything, cumulative upkeep: Exile 2 permanents you control
Pay 1 life: Draw one card.
Pay 5 life: Put a +2/+2 counter on Soul of Yawgmoth.
Pay 10 life: Proliferate three times.
: Search your library for any number of Swamps, then put them onto the battlefield.
Soul of Yawgmoth gets -1/-1 for each non-legendary creature in play.
“You are a disgrace to Phyrexia! Your insolence shall not go unpunished! ~ Yawgmoth to Sheoldred”
9/8
WIP Als Phyrexia zou worden aangevallen door Old Phyrexia met een gereincarneerde Yawgmoth. Dit is een kaart die nooit geprint zou worden, maar ik vond hem flavor wise wel grappig.
Invasion of the Convocation of Fourteen
Battle - Siege
When Invasion of the Convocation of Fourteen enters, create four 1/1 colorless Hero creature tokens.
14
///
The Rejoining
Sorcery
Each player shuffles their hand, and graveyard into their library, then draws seven cards.
Exile The Rejoining.
==========================================
Referentie naar Final Fantasy 14 lore, specifiek de Shadowbringers expansion
(A Nemisis enters the battlefield under the control of an opponent of your choice. It receives damage in the form of -1/-1 counters. When it's defeated, exile it, then its owner cast it transformed.)
Defender
0/8
----------------------------------------------- Taunt of the Invaders (groene Identity) Enchantment
Creatures you control have Trample and must be blocked if able.
After the ancient wall fell, only the proud citizens remained to defend their belongings
Dit was een gedachtengang die een tijd geleden bij mij op kwam toen ik na dacht over ander soort battles: een creature battle, oftewel een nemisis.
Dit is het meest gebalanceerde design dat ik nu even kon verzinnen, maar het idee staat!
(edit: Meer uitleg)
Nemisis is dus een creature waar je het gevecht mee aangaat. Je kan hem niet direct aanvallen, hij werkt gewoon als een creature.
Zomaar aanvallen of blocken met een Nemisis is echter risicovol: Het raakt zijn schade niet zomaar kwijt. Dus aanvallen of blocken zonder reden is niet verstandig.
Verslaan is eigenlijk hetzelfde als dying in dit geval. Als hij verslagen wordt, dan kan je de achterkant casten (evenals bij een Seige). De "its owner" is ter verduidelijking, omdat je in principe de controle over de creature kwijt raakt.
Qua achterkant kun je vanalles verzinnen. Dat is niet de interessante design-space.
Qua voorkant kun je denken aan negatieve etb of andere negatieve effecten (When this creature enters, discard a card), of een sterk creature om te verslaan met een nog sterkere achterkant.
Ook kan je door verschillende abilities het design interessant maken (een Goblin nemisis die altijd moet aanvallen, een Zombie Nemisis die niet kan blocken, etc.)
Is het de bedoeling dat een persoon de creature battle kan aanvallen (ipv de persoon), of moet de controllende persoon evht specifiek er voor kiezen om ermee te blokken/aanvallen bartist?
Het design van de nemisis is dat het zich in het algemeen gedraagt als een creature, zowel in de aanval als in de verdediging.
Je tegenstander moet dus actief kiezen om te blocken, je kan niet het specifieke creature aanvallen (voor zover ik kon lezen was dat onderdeel van de Siege subtype, niet van de Battle type)
Ik zal later wat regels toevoegen over hoe ik zie dat Nemisis werkt + wat overige design-mogelijkheden die ik voor ogen had icm Nemisis
Whenever invasion of the universe enters, open a play or universe beyond booster from a universe beyond propperty, exile up to two cards in the booster face down.
5
-------------------------------------------- mickey, starlord da firenze
Legendary creature - horror
Whenever mickey enter you may cast cards exiled by cards named invasion of the universe without paying the mana cost.
2/2
"we didn't make a website this time go buy some boosters."
-Wotc dev
When you cast Tezzeret, draw 2 cards and lose 2 life. It enters under control of an opponent of your choice.
[-1] Surveil 1
[-3] You draw a card and lose 1 life
[4]
---
Yet Another Heist
Instant
Exile the top 5 cards of target opponent's library and choose one of them. For as long as that card remains exiled, you may cast it any time you could cast a sorcery by paying rather than its mana cost.
---
Bounties zijn Planeswalker die onder controle van je tegenstander komen. De owner krijgt wel de cast trigger. Als ze worden verslagen krijgt de owner de flipside.
Omdat je je opponent niet al te veel value wil geven heeft Tezzie alleen - abilities.
(As a Defense enters, choose a player on your team to protect it. Your opponents can attack it. When it's defeated, exile it, then cast it transformed.)
At the beginning of each end step, create a 1/1 green Elf Warrior creature token.
< 5 >
----
Volrath's pillage
Instant (this card is black)
This spell can't be countered.
Sacrifice 4 lands. Creatures you control get -2/-2 until end of turn.
When this Siege enters, Create a 2/2 red rebel creature token. You may attach an equipment you control to it.
Defense: 4
----
Urabrask’s Feat
Sorcery
Choose a number. Exile that many cards from the top of your library. If the total mana value of cards exiled this way is 7 or less. Add an amount of equal to the total mana value of cards exiled this way. Until end of turn, you don’t lose this mana as steps and phases end.
Ik heb het iets te druk gehad deze week (nog steeds veels te druk...) dus ik zal het kort en krachtig houden...
Invasion of Phyrexia door Jared03840
Ik vind zelf de downsides (including de hoge mana cost) te veel om de upsides te kunnen waarderen. Flavor is spot on, maar playability is een beetje iffy.
Invasion of Magic door Lavinius
Receject humanity, return to leg-snek and birb. Als ie niet WUBRG was, had dit nog serieus een decent birds/dino kaart.
Invasion of the Convocation of Fourteen door Daedalon
Ik vind de defense net té hoog om de kaart playable te maken... Daarbij voelt Azorius off als color identity voor een mass-wheel... is meer mono-blue of Izzet (at least for me). ikzelf zie dit niet actief gespeeld worden... (kan ook gewoon zijn omdat ik geen snars weet van FF, en dus wellicht references mis)
Ancient Barrier door Bartist
Interessant idee, ziet er prima uit als playtestable kaart. Ik zou het spelen. de kaart heeft een goede balans van up-en downsides om het gebalanseerd aan te voelen.
Invasion of the universe door Maus
Keep Ezio's name out of your fudging mouth! alle gekheid op een stokje... WAT MOET IK HIERMEE
Tezzeret the Disloyal door BluezamX
ook zeer interessant als design. Lijkt mij beter te werken als battle dan een creature (sorry bartist ) en het geeft een goede dilemma voor de defending player.
Rally for Skyshroud door Blasty
Een zeer sterk effect met een heftige downside als het effect faalt? Dat klinkt best geinig. uitvoering is ook leuk gedaan! ik zie dit nog best wel in play onder een gemiddeld Lathril deckje
Invasion of the Autonomous Furnace door Cobaltius
Red at its finest. veel chaos en gambling, weinig zekerheid. weet niet in hoeverre ik de voorkant vind matchen bij de achterkant, tho...
Dan de top 3 in willekeurige volgorde De 3 B's:
Blasty
BluezamX
Bartist
En de winnaar is geworden: BluezamX! Gefeliciteerd
(Sorry voor deze budget beoordeling... maar drukte doet geen wonderen...)
Oh, moet zeggen dat ik die niet had verwacht! Het idee kwam van meer dynamiek geven aan Battles, aangezien ze momenteel vrij statisch spelen in mijn ervaring. Ik zal na gaan denken over een volgend onderwerp