Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 250: Tijd

BluezamX
1 maand geleden
Regel repost:
In Build Your Card geeft de judge een thema aan, waarna iedereen een kaart mag insturen die op dat thema slaat. Is jouw kaart de beste, leukste en/of meest orginele? Dan mag jij de volgende editie van Build Your Card opzetten en jureren!

Eerst nog even de regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, miep moep, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan het thema van deze keer: Tijd!

Ik zit momenteel in een andere tijdzone, wat me op het idee bracht. Maar ook vind ik het een mooie voor de 250e editie van deze forum game

Bedenk een kaart die iets doet met tijd. Dit kan van alles zijn! Fading, Suspend, Rebound, klokken, extra turns, of een gehele eigen mechanic... Alles kan, alles mag, zolang je maar kan verantwoorden dat het met tijd te maken heeft.

De deadline zet ik op vrijdag 12 December, want dan kan ik in het weekend judgen. Succes en veel plezier allemaal!
 bijgewerkt door BluezamX 1 maand geleden
Jared03840
1 maand geleden
Finale of Teleportation

Sorcery

As an additional cost to this spell, exile X cards from your hand and exile X permanents you control.
Each player draws X cards. You take X extra turns.
If X is 5 or more, each opponent creates X 1/1 Blue Illusion tokens and you create X clue tokens.

Stop pushing the button, idiot!
 bijgewerkt door Jared03840 1 maand geleden
Justian2002
1 maand geleden
Benjamin, the Big Bell

Legendary Artifact

: Exile a sorcery or instant without suspend from your hand and put X time counters on it, where X is its mana value. If X would be 0, put 1 time counter on it instead. It gains suspend. Activate only as sorcery and only once each turn.

Whenever you cast a spell exiled by Benjamin, put an carillon counter on Benjamin. Benjamin deals damage to you equal to the carillon counters. If it has 12 or more carillon counters, return Benjamin to it's owner's hand.

-----------------------------------------

Gebaseerd op de iconische Big Ben. de damage komt van de luide bel die best goed en flink doordreunt (maar wel het meest iconische geluid geeft)

de 0 mana rule is enkel gemaakt voor de Pact cycle. Maar een suspended kaart moet time counters hebben, anders blijft deze 'permanent' in je exile (tenzij je time traveled)
 bijgewerkt door Justian2002 1 maand geleden
Left4Doner
1 maand geleden
No Time To Waste

Enchantment

Your opponents can't cast spells or activate abilities during your turn.

At the beginning of your upkeep, start a timer. At the beginning of your end step if your turn exceeds one minute you take 5 damage. If not, your opponents take 5 damage.

I hate waiting!
 bijgewerkt door Left4Doner 1 maand geleden
Bizzabazza
1 maand geleden
The Slowness of the Ruling

Enchantment

Vanishing 3 (This enchantment enters with 3 time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from it. When the last is removed, sacrifice it.)

Heroic Judge Queue. When The Slowness of the Ruling enters the battlefield, Tap all creatures your opponents control.

At the beginning of each player's end step, if that player cast a spell or activate a non-mana ability of a creature or vehicle this turn: The Slowness of the Ruling deals 1 damage to that player and you draw a card.

“Even the most acute transgression requires a moment of profound, and frankly excessive, deliberation. Patience, please. The Judge is on their way—or rather, they just finished their third cup of coffee."
 bijgewerkt door Bizzabazza 1 maand geleden
Lavinius
1 maand geleden
100 Year War

Enchantment

When 100 Year War enters, create two 1/1 red Soldier creature tokens with haste.
Whenever a creature attacks, put an age counter on 100 Year War. Then if it has a hundred or more counters on it, you win the game.

Om nog even in the Avatar sfeer te blijven
Daedalon
1 maand geleden
Do the Time Warp!
Legendary sorcery
(You may cast a legendary sorcery only if you control a legendary creature or planeswalker.)
If this spell was cast from your hand and you've cast another spell named Do the Time Warp! this game, return everything according to the picture taken, shuffle the rest of each player's hand, field, graveyard, and from exile back into their owner's library. Each player draws cards equal to the number of cards in their hand according to the picture, then exile Do the Time Warp!
Otherwise, take a picture of the current boardstate and the number of cards in each player's hand and put Do the Time Warp! on the bottom of its owner's library.

-----

Eventjes de tijd terug draaien naar een specifiek punt in het spel, en een Un-set omdat gekker moet worden
 bijgewerkt door Daedalon 1 maand geleden
bartist
1 maand geleden
Chronc, the Neurodivergent
Legendary Creature - Bird Wizard
Flying

, : End the current phase. This ability cost more to activate during an opponents turn.

Chronc studied time-magic at Strixhaven to compensate for his mental disability, not knowing it would become his biggest ability.

1/1

----------------------------

Heb je wel eens het gevoel dat je iets vergeet, of dat je door iets afgeleid wordt en er ineens een paar minuten voorbij zijn?
Chronc heeft dat constant, en hij was het zat dat hij zijn eigen tijd niet onder controle had.
Na genoeg studeren had hij deze mental time-lapses zo goed onder controle dat hij de rest van de wereld er in meeneemt, tot groot ongenoegen van de professoren...

Verwoording is gebruikt van Sundial of the Infinite en Mavinda, Students' Advocate. Ik twijfel nog over rarity, maar sowieso rare (of dus hoger)
 bijgewerkt door bartist 1 maand geleden
lights
1 maand geleden
Generous Chronomancer

Creature — Human Artificer

, : Add X , where X is equal to the amount of mana you spent to activate the abilities of other permanents you control this turn.

2/3
 bijgewerkt door lights 1 maand geleden
Mango
1 maand geleden
Pause

Instant

The current game is paused for 30 minutes. After that period the game resumes and is continued without further interruptions.

During the summer season Urza, Mirri and Crovax made a trip on the ship the Weatherlight. They passed the time by playing a game of cards with magical symbols. After a time, Urza got bored. He stood up and said: "Let us take a break, so we can go to the restrooms. We can also enjoy a beverage or consume some food." Mirri and Crovax agreed. 30 minutes later they resumed their card game. All was well.
maus
1 maand geleden
Ik waardeer de UN kaarten heel erg Left4doner, Daedalon en Mango!!!
Cobaltius
1 maand geleden
The evolution of fear

Enchantment — Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)

I — Creatures you control gain fear until end of turn. (They can’t be blocked except by artifact creatures and/or black creatures.)

II — Creatures you control gain intimidate until end of turn. (They can’t be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)

III — Creatures you control gain menace until end of turn. (They can’t be blocked except by two or more creatures.)

————————————————————
Voor het thema van tijd vond ik het een leuk idee om een kaart te maken die laat zien hoe een klein onderdeel van magic is verandert in de loop van tijd. De primere evasion mechanic van zwart was eerst fear, gebaseerd op de restrictions die richard garfield op Terror had gezet. Later wouden ze het ook in rood gebruiken, maar het voelde raar voor rode creatures om alleen geblocked te kunnen worden door zwarte creatures en dus was fear vervangen met intimidate. Nog later realiseerde ze dat abilities die of heel sterk waren of niks deden afhankelijk van de kleur die je tegenstander speelden vaak niet leuk waren voor een van de twee spelers end dus was intimidate vervangen door menace.

5 mana voor het effect is misschien een beetje veel, maar een te goedkope evasion voor je hele board voor 3 turns kan makkelijk problematisch zijn.
BluezamX
1 maand geleden
Laatste dag! Er zitten al een boel leuke kaarten bij, maar wie weet maak jij de leukste, dus stuur vooral wat in als je dat nog niet hebt gedaan
Luctor
1 maand geleden
No Time

Sorcery

Each player that doesn't wear a watch round his/her wrist loses life equal to the hours of the current time and mills cards equal to the minutes of the current time as this spell resolves.
 bijgewerkt door Luctor 1 maand geleden
BluezamX
1 maand geleden
Jared03840 met Finale of Teleportation

Ik vind het idee van een sterke spell die je opponents ook wat geeft erg leuk, maar deze kaart is super broken. Expropriate en Time Stretch zijn twee infamously sterke kaarten in Commander, en Nexus of Fate was sterk & unfun genoeg in Standard en Pioneer om gebanned te worden. De Finale of Teleportation laat je dat doen on steroids. Zeker omdat je ook tokens en zo kan sacrificen lijkt het me erg makkelijk om deze te casten voor X = 3 of meer.

Again, ik vind kaarten die iedere speler iets geven super leuk, ik denk alleen dat extra turns een te goede payoff is.

Justian2002 met Benjamin, the Big Bell

Goed uitgedachte kaart, de 0-mana save is ook interessant. Het maakt 0-mana kaarten erg goed hiermee, zoals Crashing Footfalls. De restricties lijken ook goed over nagedacht, past bij het effect van de kaart. Leuk design!

Left4Doner met No Time To Waste

Leuke un-kaart! Het is jammer dat zo’n timer niet echt zou werken in echt Magic, want dit zou soms wel echt van pas komen . De één minuut restrictie voelt ook eerlijk. Enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat opponents expres kunnen stallen in combat, maar de spells & abilities restrictie dekt het verder goed af.

Bizzabazza met The Slowness of the Ruling

Ik denk dat ik de flavor niet helemaal snap, is dit een referentie? Of heb je zelf toevallig wat frustratie met het rechtssysteem?
Desondanks interessante kaart! Worst-case scenario is het 6 mana om alle creatures van je opponents te tappen en zelf een kaart te pakken, maar zeker in multiplayer formats gaat dit wel hard lijkt me. Voor twee turn cycles 1 kaart per beurt rapen is best een prima rate, laat staan als je deze in kan flashen!

Lavinius met 100 Year War

Erg elegant design, en een mooie rode Helix Pinnacle. Ja, je wint direct de game als je infinite attackers hebt, maar dat zou je waarschijnlijk toch wel doen. Leuk bedacht!

Daedalon met Do the Time Warp!

Erg leuke kaart, het verbaast me enigszins dat er nog geen Un-kaart is met zo’n effect. Hij is wellicht wat duur voor 6 blauw, verder weinig op aan te merken. Lijkt me hilarisch om te resolven tijdens Un-limited!

Bartist met Chronc, the Neurodivergent

In mijn langst on-going D&D campaign is er een side-character genaamd Gronk die kon tijd reizen door z’n stupidity, dus je krijgt sowieso al 10 punten voor de onbedoelde reference
Verder een erg interessant design. Vergelijkbaar met Obeka, Brute Chronologist natuurlijk, alleen dan zoals je zelf al aangeeft een kruising met Mavinda. Ik neem aan dat “End the phase” betekent dat je direct naar de volgende phase gaat? Dus als een opponent een Dictate of Erebos inflasht tijdens jouw second main phase kan je de phase beëindigen en direct naar de End Step gaan?
Het lijkt me dat de mana cost van enkel U wat goedkoop is, maar het effect van de kaart voelt fair qua cost en effect. Leuk ontwerp!

lights met Generous Chronomancer

Prachtige kaart, mijn inner Johnny wordt hier blij van. De kaart doet op zichzelf natuurlijk niks, maar er is behoorlijk wat semi-infinite potentieel, waar je wel altijd andere kaarten voor nodig hebt. Leuk ontwerp!

Mango met Pause

Ik moest de eerste én de tweede keer dat ik deze las lachen. Hilarisch Un-effect (neem ik aan!), al zal je playgroup het wellicht minder waarderen. Als je deze speelt moet je eigenlijk wel twee decks meenemen, dan heb je wat om te doen in die 30 minuten

Cobaltius met The Evolution of Fear

De mana cost is nogal hoog en restrictive, mede omdat je ook nog creatures nodig hebt om ‘m te gebruiken, maar ik vind dit een hele leuke kaart. Modern Horizons voelt ook als een perfecte set om deze in uit te brengen, als ode aan de geschiedenis van het spel. Leuk ontwerp!

Luctor met No Time

Last but not least nog een Un-kaart! Ik denk dat Split-Second een goede toevoeging zou zijn op No Time, zodat opponents niet (makkelijk) tijd kunnen rekken. Desondanks is het een grappig effect en voelt hij ook balanced tov wat de kaart doet.

Top 3:
Lights met Generous Chronomancer
Lavinius met 100 Year War
Cobaltius met The Evolution of Fear

Maar er kan er maar één winnen, en dat is geworden…
Lights met Generous Chronomancer!!!
Net als Lavinius is het ontwerp van de kaart simpel maar thematisch, en ik vind het tellen van activatie costs een interessant alternatief op de Storm counter als een tijdgerelateerde mechanic. Jij mag de volgende BYC hosten!
bartist
1 maand geleden
Quote:
19 minuten geleden
....
Bartist met Chronc, the Neurodivergent

In mijn langst on-going D&D campaign is er een side-character genaamd Gronk die kon tijd reizen door z’n stupidity, dus je krijgt sowieso al 10 punten voor de onbedoelde reference
Verder een erg interessant design. Vergelijkbaar met Obeka, Brute Chronologist natuurlijk, alleen dan zoals je zelf al aangeeft een kruising met Mavinda. Ik neem aan dat “End the phase” betekent dat je direct naar de volgende phase gaat? Dus als een opponent een Dictate of Erebos inflasht tijdens jouw second main phase kan je de phase beëindigen en direct naar de End Step gaan?
Het lijkt me dat de mana cost van enkel U wat goedkoop is, maar het effect van de kaart voelt fair qua cost en effect. Leuk ontwerp!

....

Onbedoelde DnD reference?.. Oh yeah, It's all coming together (de referentie waar ik subtiel wel voor ging)

Ik snap de feedback, had niet nagedacht over wat het gevolg kan zijn voor instant plays van de tegenstander. Mijn hoofd ging meer de design richting op van 'Oeps ik "vergeet" mijn cummulative upkeep te betalen' met eventuele counter spells/skip combat voor 8 mana.

Bedankt voor de organisatie, was een leuk open thema. Hulde aan de winnaar!
Lavinius
1 maand geleden
Top 3, I'll take it! Bedankt voor het hosten en hulde aan de winnaar!
Luctor
1 maand geleden
Bedankt voor het hosten en gefeliciteerd aan de winnaar.
BluezamX
1 maand geleden
Ik heb de winnaar een bericht gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Als ik morgen nog niks heb gehoord kies ik een nummer 2 om de volgende editie te hosten.
lights
1 maand geleden
Dan kijk je even een paar dagen niet op het forum, en kom je terug met zo'n leuke verassing! Heel erg bedankt voor de hulde en het organiseren BluezamX! En uiteraard een bedankje aan iedereen die ook gezellig meedeed en geduldig op mijn antwoord af heeft moeten wachten

Ik zal over het weekend mooi een nieuwe editie in elkaar knutselen!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 20 posts
  • Laatste post lights 1 maand geleden
  • Gemaakt door BluezamX 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL