Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Na een prachtige editie van BluezamX is het inmiddels weer tijd voor de laatste BYC van het jaar, nummer 251!
In Build Your Card geeft de judge een thema aan, waarna iedereen een kaart mag insturen die op dat thema slaat. Is jouw kaart de beste, leukste en/of meest orginele? Dan mag jij de volgende editie van Build Your Card opzetten en jureren!
Eerst nog even de regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
En dan het thema van deze keer: Folklore !
Tussen kerstkoekjes en verhalen rondom de open haard leek dit mij en perfect thema om het jaar mee af te sluiten en ons alvast voor te bereiden voor de aanstaande sprookjesachtige terugkeer van Lorwyn!
Uiteraard een ook kaartje als voorbeeld (en omdat ik het altijd leuk vind om zelf mee te kunnen doen ), waarin de Hansel & Gretel interpretatie van Baba Yaga naar boven in komt; eentje van een heks met een dieet van verdwaalde kinderen die uiteindelijk haar ondergang vind in haar eigen oven:
Yaga, Bone Mother
Legendary Creature — Hag
Deathtouch
Whenever you sacrifice a creature with toughness 1, create a Food token.
2/1
De deadline zet ik op vrijdag 2 Januari, zodat we nog even allemaal genoeg tijd hebben om van de feestdagen kunnen genieten. Succes, veel plezier, en uiteraard fijne dagen allemaal!
Land of Youth enters tapped unless you control a God or a Faerie creature.
At the beginning of your endstep, if you tapped Land of Youth this turn, choose one —
• Untap target God or Faerie you control.
• Tap target creature that isn’t a God or Faerie.
Gods and Faeries rule the Otherworld; mortals are merely tolerated.
————
Gebaseerd op de Ierse Tir Na nOg (letterlijk “Land van Jeugd), het mythische eiland waar volgens folklore de Bron van Eeuwige Jeugd zich bevind, en waar de fae en de Tuatha Dé Danann (de Ierse Goden) leven
Flash, flying, shroud
Whenever this creature enters the battlefield, tap one creature.
Exile the White Weave: prevent all damage that would be dealt this turn.
0/4
Gebaseerd op de Witte Wieven, zogenaamde spookmist
Kicker (You may pay an additional as you cast this spell.)
When Oath of the Arumer Black Hope enters the battlefield, if it was kicked, put two lore counters on it, then trigger the abilities of chapters I, II, and III in order. At your next upkeep step, you lose the game.
(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)
Enchantment — Saga
I — Retribution for the Homestead: Each opponent sacrifices two lands and two non-token creatures with the highest power.
II — The Horde Gathers: For each land and creature card in all graveyards, create a 1/1 black Human Warrior creature token with menace.
III — Rise of Grutte Pier: Create Grutte Pier a legendary 6/4 black human warrior creature token with haste and trample. Whenever it attacks, creatures you control get +3/+0 until end of turn.
"Bread, butter, and green cheese; whoever cannot say that is no true Frisian. And whoever is no true Frisian, is no longer among the living."
Tale of the Sun Archer
Legendary Enchantment - Saga
I - Create a 4/2 red human archer creature token with reach and first strike and has "Creatures your opponent controls loses indestructible"
II - Target human creature you control deals damage equal to twice its power to up to nine target creatures.
III - Choose one:
- Target human creature you control becomes a 4/5 warrior in addition to its other types and has menace and double strike.
- Target human creature you control is a legendary demigod in addition to its other types and has Soulbond and "As long as this creature is paired with another creature, the other creature has indestructible"
------------------------------------
het idee is dat het gebaseerd is op de chinese folklore/mythologie met betrekking tot Hou Yi, die 9 van de 10 zonnen uit de lucht schoot.
uiteindelijk is de mythe uitgelopen tot verschillende verhalen, zo was hij een tiran in de ene verhaal, en in een andere verhaal had hij een onstervelijkheids pil gekregen (die weer door Chang'e genomen was voor verschillende redenen, maar daar hebben we t nu niet over)
Flash
Flying
Whenever Fae of Bellmaine attacks or blocks, scry 2. When you do, you may reveal the top card of your library. If a creature card is revealed this way, you may have Fae of Bellmaine become a copy of the revealed creature card, except it has flying. Then put the revealed card into your hand.
When Eye of the All-Father enters the battlefield, search your library for any number of sorcery cards, reveal them, put them into your hand, then shuffle.
Whenever you cast a sorcery spell, put a lore counter on Eye of the All-Father.
, Remove nine lore counters from Eye of the All-Father, Sacrifice Eye of the All-Father: Until end of turn, you may cast sorcery spells from your hand without paying their mana costs.
An eye for sight, nine days for wisdom, no truth is learned without sacrifice
Return target non-enchantment permanent card from your graveyard to the battlefield. It's an enchantment, and gains phasing. (It loses its other cardtypes.)
Beste wensen allemaal, hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad!!
Super blij om te zien dat jullie dit ook een leuk thema vinden! Wel wil ik een kleine reminder sturen dat het inmiddels de dag van de deadline is. Indien je nog gezellig mee wilt doen zou ik je daarom aansporen om vandaag nog een leuk kaartje mee te sturen Dan kan ik deze nog meenemen im mijn jureren over dit weekend
Hey allen, mijn excuses voor de radiostilte. Deze week wat privéomstandigheden meegmeaakt die zowel mijn tijd als mijn energie compleet weg hebben getrokken van het spel, waardoor ik nog geen mogelijkheid heb gehad om te jureren. Lijkt er ook niet op dat ik daar deze week nog tijd voor ga hebben - is er iemand die anders die eventueel de mogelijkheid en zin heeft om deze taak over te nemen?