Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Collosal Nullwal Creature - Whale Zombie
Islandwalk, decayed. (It can't block. When it attacks, sacrifice it at end of combat.)
When Collosal Nullwal dies, each player creates two artifact tokens named Rotting Chum with "At the beginning of your upkeep, you lose 1 life" and ", : sacrifice this artifact".
The worst kind of creatures are the ones you don't like dead nor alive
Whale of Total Liquidation
Creature — Whale Pirate
As long as Whale of Total Liquidation is on the stack or on the battlefield, players can’t sacrifice artifacts.
When Whale of Total Liquidation enters the battlefield, all players sacrifices all Treasures they control.
If X is 5 or more, that player discards three cards and you draw two cards.
If X is 10 or more, exile the top three cards of that player’s library. You may cast one of them without paying its mana cost.
If X is 20 or more, each opponent loses 10 life and you draw 10 cards. You may cast one of those cards without paying its mana cost.
Where X is the number of treasures sacrificed this way.
5/5
"Liquidity event."
Z’n "can't sac artifacts" ability zorgt ervoor dat z’n etb niet werkt. Of deze whale zit in een set waar treasures geen artifacts zijn?
—-
Anyhow:
The Song of the Ocean
Legendary Kindred Enchantment - Whale
Convoked by whales (Your whales can help you cast this spell. Each whale you tap while casting this spell pays for or one mana of that whale’s color.)
At the beginning of each end step, if a source an opponent controls caused you to lose life this turn, create a 1/1 white whale creature token with battle cry.
Attacking whales you control with power 5 or greater have menace. Prevent all damage dealt to those creatures as long as they are attacking.
Z’n "can't sac artifacts" ability zorgt ervoor dat z’n etb niet werkt. Of deze whale zit in een set waar treasures geen artifacts zijn?
Vgm, maar ik kan het mis hebben, is de cant sac alleen geldig tijdens het casten. Wanneer ie binnenkomt, is de whale van de stack af en komt pas zijn etb op de stack, waardoor de treasures wel gesacced kunnen worden…
MAAR, dit kan alleen als de ability ALLEEN werkend is op de stack… nu met de battlefield restrictie is het een countering ability
Islandhome
Jumping Whale may block as though it had flying.
: Target land becomes an Island and Jumping Whale gets -0/-1 until end of turn.
If you spend more than on this in one turn, sacrifice Jumping Whale.
4/5
-------
Een mix van Force of Nature (cost), Giant Spider (Reach), Phantom Monster (Flying) en Dragon Welp (om een cap op de ability te zetten). Islandhome vind ik een leuke en logische ability voor zeebeesten. Verder heeft zo'n beetje elke degelijke, blauwe creature in premodern nare drawbacks, door de cost puur blauw te maken, probeer ik het aan mono-blauw te binden en dus geen drawbacks te geven. Een goedkoper antwoord op Sengir Vampire en Serra Angel (maar niet Shivan Dragon) dan Mahamoti Djinn. Verder kan de ability een soft-counter zijn tegen vervelende utility landjes.
Last Whale
Artifact - Treasure
When Last Whale enters, draw a card.
, Sacrifice Last Whale: Add one mana.
Whenever a legendary creature you control dies, you may pay and sacrifice Last Whale. If you do, create a 5/5 blue Whale creature token with Islandwalk. It always pays off to be prepared in the end
Whale of Total Liquidation
Creature — Whale Pirate
As long as Whale of Total Liquidation is on the stack or on the battlefield, players can’t activate abilities of artifacts.
When Whale of Total Liquidation enters the battlefield, all players sacrifices all Treasures they control.
If X is 5 or more, that player discards three cards and you draw two cards.
If X is 10 or more, exile the top three cards of that player’s library. You may cast one of them without paying its mana cost.
If X is 20 or more, each opponent loses 10 life and you draw 10 cards. You may cast one of those cards without paying its mana cost.
Where X is the number of treasures sacrificed this way.
5/5
"Liquidity event."
—-
Anyhow:
The Song of the Ocean
Legendary Kindred Enchantment - Whale
Convoked by whales (Your whales can help you cast this spell. Each whale you tap while casting this spell pays for or one mana of that whale’s color.)
At the beginning of each end step, if a source an opponent controls caused you to lose life this turn, create a 1/1 white whale creature token with battle cry.
Attacking whales you control with power 5 or greater have menace. Prevent all damage dealt to those creatures as long as they are attacking.
Goed punt, dank voor je feedback. Met deze verwoording zou het wel moeten lukken denk ik.
At the beginning of your end step, if you control a whale, draw three cards. If you control a squid, you may put a permanent card from your hand onto the battlefield. If you control both a squid and a whale, return a creature you control to its owner's hand and discard two cards at random.
Our human wars are no match for the titanic clashes of the behemoths out in nature.
When this creature enters, target opponent creates five 1/1 red Pirate creature tokens with “This token can’t block” and “Creatures you control attack each combat if able.”.
7/5
——————————————————————
een simpele refrence naar Pursued Whale en de hunted cycle. Pursued Whale is een kaart die me erg facineerde toen ik net begonnen was met magic spelen op arena.
Hallo allemaal!
Hierbij de judging
Aangezien we met een zeer talrijke 16 inzendingen zijn, ga ik de beschrijvingen bij elke kaart helaas kort moeten houden, maar ik neem elke kaart even uitgebreid als anders in aanmerking. Laten we erin vliegen:
Bizzabazza met The Blowhole Game
Heel leuk design, een beetje een blauwe Abyss. Het thema is er maar enigszins losjes mee verbonden maar ik vind dat je de kaart flavor wise heel goed hebt kunnen doen werken om deze link alsnog duidelijk te maken.
Justian2002 met Orc-Ward translation
Coole kaart gebaseerd op een hilarisch unieke pun. Lijkt me behoorlijk gebalanceerd, en maakt me vreemd genoeg heel benieuwd naar wat er in de translation staat.
OrzhovEnforcer met Whalehunters Heel flavorful design op basis van de echte whale hunters, maar volgens mij gaat deze kaart gewoon infinite met een ham sandwich. Er is een reden waarom ze de zo al broken Warren Soultrader de "pay 1 life" clause gegeven hebben
Daedalon met To Be Engulfed
Heel uniek design met een duidelijke link naar het thema! Ik denk alleen dat ze iets of wat beter had kunnen worden verwoord/gelayout, ik moest ze echt wel drie keer lezen voor ik doorhad wat de bedoeling van de kaart was.
BluezamX met Whale Shark / My mother of goons
Whale Shark: Super design en super simpel design. Dit is denk ik eigenlijk zelfs perfect mogelijk op common te printen als de mana value 5 zou zijn geweest. Ja, niet heel veel om op aan te merken denk ik, prima design voor een walvishaai.
Je joke entry: JUDGE! DQ THIS GUY!
nielsvd met Whale of Total Liquidation
Dit is één van de meest unieke designs die ik al heb mogen judgen volgens mij, niet alleen in deze maar ook in alle ByC's waar ik het al heb gedaan. Deze kaart lijkt me wel echt enorm niche, en is zoals het is eigenlijk niet volledig een speelbare kaart vanwege de wording met "that player", aangezien alle spelers iets sacrificen dus het niet duidelijk is wie er nu precies "that player" is.
PrinceRuppertsDog met Captain Ahab
De Moby Dick reference kon niet ontbreken natuurlijk. Eigenlijk een heel fijn gebalanceerde en accurate representatie van Ahab!
Mango met Andrew, Prince of Whales
Oh god, deze pun heeft weken over mijn hoofd gevlogen, shame on me . Interessante karakterkeuze gegeven de recente gebeurtenissen, maar de kaart op zich ziet er wel heel interessant en relatief goed gebalanceerd uit.
Jared03840 met Whaling
Heel leuk Un-Design, maar hier is echt fine print nodig over hoelang deze kaarten van je opponent blijven
bartist met Colossal Nullwal
Dit vind ik echt wel een leuk design, flavorful, gebalanceerd en 5 jaar geleden waarschijnlijk echt best sterk in standard. Prima manier om een walvis off color te maken!
Sunitram met The Song of the Ocean
Klinkt als een heel leuk commander design, dat echt snel uit de hand kan lopen (wat prima is in dat format). Er zijn een paar heeeeele kleine phrasing issues maar ik begrijp wat je met de kaart wil doen
Piano met Jumping Whale
Oh oh, Islandhome! Deze kaart is echt wel behoorlijk zwakke kaart voor moderne standaarden, maar als een fellow premodern speler zie ik wel het idee min of meer. Alleen denk ik dat eerlijk gezegd deze kaart daar zelden zou worden gespeeld als je gewoon een 12/12 shrimp op het veld kan leggen turn 2 in mono blue, maar da's een conversatie voor een andere keer
TheRobinros met Last Whale
Leuk effect, goed gebalanceerd en mooi voortbouwend op het "2 mana treasure maar je mag een kaartje rapen en je krijgt een mini bonus" archetype dat we de laatste jaren vaak op common voorgeschoteld krijgen door wizards.
Naut19280 met Underwater Rivalry
Oh, dit is echt een heel interessant design. In alle waarschijnlijkheid zou dit dus maar in een "typal" deck (typal tussen aanhalingstekens aangezien er echt niet zo veel walvissen en inktvissen zijn) van 1 van de 2 komen, aangezien het mooi is uitgebalanceerd dat de twee op hetzelfde moment hebben niet echt voordelig meer is.
SceneFizza met Whale-on
Leuk idee voor een combat trick! Ik ben wel niet helemaal mee wat de abilities flavor-wise met het thema te maken hebben, het voelt als een kaart voor een andere ByC met een Walvissennaam maar het kan een reference zijn die volledig over mijn hoofd vliegt.
Cobaltius met Hunted Whale
Ook echt een prima design, inderdaad een fijne reference naar de hunted cycle. Eigenlijk niet veel op aan te merken, behalve dat het misschien zoals de rest van de hunted cycle nog 1 kleine bonus-ability of evergreen keyword verdiende, dat had het helemaal afgemaakt.
Zo, dat waren ze. Tijd voor de top 3, in willekeurige volgorde zoals altijd:
Cobaltius met Hunted whale Bizzabazza met The Blowhole Game Bartist met Colossal Nullwal
En de winnaar is... Bartist met Colossal Nullwal! Jouw design sprak mij het meeste aan en gaf mij al onmiddellijk vuile Oni-Cult Anvil ideeën, en uiteindelijk is voor mij het belangrijkste dat een kaart je meteen inspiratie /deck build ideeën geeft, wat die van jou absoluut ook het beste deed.
Gefeliciteerd! Jij mag de volgende ByC hosten!