Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 253: Back to Wizarding School

Bizzabazza
1 maand geleden
Lavinius
1 maand geleden
Held!
Left4Doner
1 maand geleden
You're a wizard

Enchantment - Aura

When this enters the battlefield, draw two cards.

Enchanted creature has Prowess and Flying.

It's in your blood.
SceneFizza
1 maand geleden
Walking broom

Artifact creature - wizard

, return target permanent to it’s owners hand.

Whenever you play a lesson card untap target nonland permanent.

2/2

Another one bites the dust
SceneFizza
1 maand geleden
Quote:
1 dag geleden
Lluwen, Vess's Prodigy

Legendary Creature - Elf Druid

Whenever Lluwen enters or attacks, mill three cards.

, : Return a creature card from your graveyard to the battlefield face down. It is a 2/2 black and green Pest Worm creature with 'whenever this creature dies, return it to the battlefield face up'. Activate only as a sorcery and only once each turn.

Quote:
1 dag geleden
Gemini

Legendary Creature — Human Wizard

Magecraft — Whenever you cast or copy an instant or sorcery spell, put a +1/+1 counter on Gemini.

Fractal Synthesis - Remove three +1/+1 counters from Gemini: Create a 0/0 colorless Fractal creature token, then put X +1/+1 counters on it, where X is the number of instant and sorcery cards in your graveyard.

I’ve checked every iteration of this reality

Power toughness?
Bizzabazza
1 maand geleden
haha lekker bezig
BluezamX
1 maand geleden
Call Upon The Ancients
Enchantment

When ~ enters and at the beginning of your upkeep, put a muster counter on ~. Then create that many 3/2 red and white Spirit creature tokens.

The might of Lorehold is often underestimated. If necessary, they can call upon generations of warriors in an instant.

---

Ik vind Assemble the Legion een hele leuke kaart, maar hij is helaas vrij sloom. Deze variant probeert dat op te lossen door direct een grotere body te geven, maar zonder haste.
 bijgewerkt door BluezamX 29 dagen geleden
Daedalon
1 maand geleden
Faculty of Magic
Land
Enters tapped unless you control a wizard.
: Add
: Add two mana of different colors. Spend this mana only to cast creature or sorcery spells.
"Put those trinkets away, there is magic to be learned" - Unknown faculty member of Strixhaven
 bijgewerkt door Daedalon 26 dagen geleden
bartist
29 dagen geleden
NOG 4 DAGEN!!
bartist
26 dagen geleden
Nog iets meer dan een dag!
Cobaltius
25 dagen geleden
Rebuild the Biblioplex

Enchantment

: Exile an artifact, instant or sorcery card from your graveyard. Activate only during your turn.

At the beginning of your end step you may exile an artifact, instant or sorcery card from your graveyard. Then, if there are three or more artifact cards exiled with Rebuild the Biblioplex, Draw a card for each instant or sorcery card exiled with Rebuild the Biblioplex.
——————————————————————
Idee is een build around draw engine in colorless. Idee achter de naam is dat the bibliotheek van strixhaven is vernietigt in the phyrexian invasion en herbouwdt moet worden. Artifacts als bouw matriaal en instants en sorceries als de boeken.
bartist
24 dagen geleden
DE UITSLAG!!!

Jared03840 met Catarmagestrixhycal Spirit Dragonfly
Ik mis een beetje de link naar het onderwerp. Ik heb gezocht op basis van de naam, en kwam uit op... dit forum-topic.
Maar, het is in de kleuren van één van de strixhaven colleges, laat ik er naar kijken.

Een 5 mana 9/1 met krachtige etb. Als je tegenstander op 12 of minder levens staat: kies niets, sac 5 landjes en je dragon, laat hem 12 levens verliezen en gg. Moet je natuurlijk wel 12 kaart nog in je deck hebben, anders heb je zelf een probleem.
De echo voelt.. random? na de etb is er geen goede reden om hem nog op het veld te houden. Hij heeft geen evasion en bijna geen toughness.
De "Counter target spell" voelt ook een beetje misplaatst in deze kleuren.

Een grappige inzending die ik met meer tweaks en context beter zou waarderen, maar op het moment zou ik hem niet spelen.

Justian2002 met Lluwen, Vess's Prodigy
3 mana Golgari legendary met etb/attack-mill. Dat concept is volgens mij niet vreemd binnen de kleuren.
Dat wat je in de graveyard komt, kun je vervolgens als Pests weer terug laten komen. Gaat de pest dood, dan komt het creature terug.
Mechanicly is dit absoluut solid in de kleuren, met een fair price als je geen sac-misbruikbaarheid hebt.

Ik zit wel een beetje met de face-down kaart. Een 2/2 is kloppend als je het met alle face-down mechanics vergelijkt, maar daar zit er altijd een soort mistery achter. Manifect, Morph, A mysterious creature, allemaal onbekend.
Dat mis ik een beetje bij dit design. Ik moet wel zeggen: Ik snap waarom het gedaan is, mechanicly is dit gewoon het duidelijkst.

Lavinius met Prismari Prismarine
De eerste kaart die College bij naam benoemt.
een 3 mana artifact die je spellslings shenanigans beloont met een scry, en een copy van een grote spell als je die bovenop hebt liggen (die je wel moet betalen).
In het juiste deck kun je hiermee makkelijk door je halve deck heen scry-en, maar ik zie wat kleine dingetjes.

Ten eerste is de reveal geen may, waardoor je altijd informatie geeft aan je tegenstander. Daarbij is er ook geen extra beloning voor het revealen als het geen 5+ MV kaart is. Ik weet dat bij de orginele strixhaven dit een thema was, maar nu ik terug kijk was dat een heeeeeeel klein thema: 2 kaarten die er om gaven, en 3 grote spells die je weg kon gooien voor treasure value.
Ik weet daarom niet of ik hem zo snel zou spelen. Met een beetje aanpassen denk ik wel dat dit een realistisch design met dezelfde core kan worden

Bizzabazza met Gemini
Twee colleges werken samen (soort van?)
Door magecraft worden ze groot, door er weer counter vanaf te halen maken ze grote tokens.
Met een hoop kleine cantrips, een kleine hoeveelheid surveil en een kaart als Song of Creation heb je een deck snel in elkaar gezet.
Hiermee zou je makkelijk een nieuwe commanderdeck kunnen maken, hoewel ik dan voorzie dat het een storm-met-fling deck wordt.

Eén ding vraag ik mij nog wel af: Hoe sterk is rood gerepresenteerd in deze kaart? Er zijn een paar kaarten die counters krijgen of uitdelen door magecraft, die geen rood (of blauw) nodig hebben. De fractals zijn typisch Quandrix, en kijken naar instant en sorceries wordt ook al gedaan door Serpentine Curve.
In drie kleuren is dit echter wel lastig om goed te doen. Loot, the Pathfinder voldoet wel aan de duidelijke "welke kleur doet wat", en ik haat het saaie design van die kaart...
Een leuke commander en een leuk idee.

TheRobinros met The Forsaken Library
Zoals Hermoine zou zeggen: TO THE LIBRARY!
Een flinke mono-blauwe cost voor een artifact die je laat leren van lessen zodat je meer kan leren.
Dat klinkt redelijk als een bibliotheek.

Je zorgt ervoor dat de keuze om een lesson te kiezen erg makkelijk is: uiteindelijk krijg je ze toch wel allemaal in handen.
Zeker in best-of-one is de sideboard maar 7 kaarten, dus je moet heel je sideboard doorgegaan zijn om de library te saccen (mits je geen andere lessen in je deck speelt).
Het risico is wel removal. Bounce, destroy, exile, en je bent al je antwoorden, strategie, en ook nog eens 10 levens kwijt. Dat is best straf.

Ik vind het een interessant design, en een design wat echt getest moet worden om te zien of hij goed in balans is. Maar zou ik hem in strixhaven limited spelen: Absoluut!

Veekeren met Learn // Teach
Een split-kaart, de twee kanten van het klaslokaal.
Dit is een duidelijke multiplayerkaart, te zien aan dat er voor iedere opponent staat. Anders wordt Teach een dure Act of Treason,

Laten we met Learn beginnen. Het idee is duidelijk, maar de verwoording voelt.. onnatuurlijk? De verwoording voor het starten van de volgorde klopt, zoals te zien bij Manifold Insights, maar er zijn maar 2 kaarten met vergelijkbare verwoording.
Na een paar keer goed lezen snap ik de kaart wel. Om de beurt geven opponents één van de top twee kaarten van je deck. 3 kaarten voor 4 is best prima, maar late game of klein-game is dit wel een dingetje.
stel je bent als laatste 2 over en je pakt deze kaart, dan krijg je voor 4 mana 1 kaart. En niet zomaar een kaart: de slechtse van twee kaarten. Ik denk dat dat het lastig maakt: lategame is deze kaart waarschijnlijk minder sterk.

De Teach kant heeft daar ook last van. Het is hetzelfde als Mass Mutiny, maar met het voordeel dat je ook kaarten kan pakken (soort van).
Dat is gewoon een lastig dingetje split-kaarten hebben, maar ik vind het leuk dat je een split-kaart hebt gemaakt waar de twee kanten verschillen maar toch bij elkaar horen!

Left4Doner met You're a wizard
Een common!.. die mijn creature geen wizard maakt. Immersion lost, flavor down the drain.
Geintje.

Voor 4 mana krijg je twee kaarten, en geef je een creature twee relevante abilties. Zeker als je meerdere speelt, dan heb je voordeel van de prowess en blijf je effectief je hand vullen.
Nadeel is natuurlijk dat je wel een creature moet hebben die het overleeft.. Maar het is een common, die hoeven niet alles te doen.
Ik denk dat ik deze in limited nog best zou spelen. Flying heeft vaak genoeg bepaald wie wint en wie verliest, en twee kaarten is niet niets. Als je kan garanderen dat dit land met Hexproof of een bescherm-spell, dan kan dit een powerhouse zijn.

SceneFizza met Walking broom
3 mana 2/2 artifact creature. De ability om te bouncen is krachtig, en dan kun je dat nog herhaaldelijk doen op permanents! met een beetje pech ben je als tegenstander aan het achterlopen omdat jij een lesson-storm-beurt hebt gehad, om vervolgens ieder landje dat gespeeld wordt weer terug naar zender te sturen.
Dat is "best-case", worst-case bounce je aan het eind van een beurt een vervelende kaart of maar je iedere combat hoofdpijn want dubbel-blocken wordt ineens niet meer dubbel blocken.

Dit maakt hem best krachtig. De flavor is prima en de flavortext is grappig, maar zonder rarity vind ik het moeilijk om in te schatten of je zelf door had hoe krachtig deze kaart is.

BluezamX met Call Upon The Ancients
Ah, Assemble the Legion. Goede inspiratiebron, de 5 mana do-nothing enchantment kan tegenwoordig best een upgrade gebruiken.
De Kaart pompt iedere beurt 3/2 spirits uit, wat klopt in de Lorehold kleuren. Iedere beurt worden het meer, tot je de winst praktisch in de schoot geworpen krijgt (of je wacht te lang en je tegenstander speelt Death Frenzy, maar zelfs dan heb je een paar beurten later je veld terug)

In limited is dit best een first-pick. Speel, wacht af, profit. Als je hier geen (snel) antwoord op hebt, dan ga je winnen.
Voor constructed ben ik iets skeptischer, maar als je kan proliferaten dan heb je wel snel een army. Toch denk ik dat die daar zou moeten zoeken naar een thuis.

Qua flavor en qua "upgrade" is het een superkaart!

Daedalon met Faculty of Magic
Een landje dat untapped op het veld kan komen, mits je een wizard hebt.
Daarna kan hij 2 mana van verschillende kleuren maken voor creatures of sorceries, wat meteen wat red flags geeft.

De restrictie is wat de kaart nog een beetje red. Dominaria had best een low-curve izzet archtype in draft. Deze kaart zou dat type powerchargen, zeker als je meerdere in 1 deck speelt.
De drawback is natuurlijk wel dat je kleurloos moet gebruiken voor de rest. In limited is dat een probleem, in constructed is daar omheen te werken.
Mijn enthousiasme is dus wat gedrukt door hoe broken het kan zijn, maar ik zou het de kans van playtesten willen geven. Het maken van een gekleure Ancient Tomb zonder harde drawback is een risico.

Cobaltius met Rebuild the Biblioplex
De Biblioplex is blijkbaar kapot gegaan, maar wordt weer herbouwd!.. ALS EEN POWERHOUSE!
Voor een mana per kaart, of eens per eindstep, haal je een kaart uit je graveyard. Heb je er drie of meer geexiled, dan krijg je een kaart per instant en sorcery die je gexiled hebt.
In m'n hoofd speel ik beurt 1 Tome Scour, beurt 2 Rebuild, beurt 3 exile 3/4 instant of sorceries voor een gratis Ancestral Recall op endstep.

Dit is een leuke kaart. Als je veel instant-sorceries speelt, dan kun je dit ieder moment op het veld leggen en jezelf opzetten voor een hoop nieuwe kaarten.
Wel met de kleine kans dat je te veel kaarten pakt, de kaarten pakken is geen may-ability. Maar ik zou dit met veel plezier in m'n spellslinger deck spelen!

Misschien is het nu te krachtig en had het een upkeep trigger moeten zijn, maar mij heb je enthousiast!

Dan, een top 3 in willekeurige volgorde:
Bizzabazza met Gemini
Cobaltius met Rebuild the Biblioplex
Left4Doner met You're a wizard

Ik wil nog een shout-out geven aan BluezamX met Call Upon The Ancients, voor het herdesignen van een oude, leuke kaart voor de gameplay van vandaag.

Maar dan, de enige echte winnaar:
Left4Doner met You're a wizard! Ondanks het feit dat het geen wizards maakt, vind ik het een heerlijk limited-kaartje. Op het moment is limited niet meer zo aan mij besteed met hoe release-land eruit ziet, dus dat ik hier blij van word doet mij goed.
Jij mag de volgende ByC organiseren!
Iedereen bedankt voor het meedoen en tot het volgende forum-topic
bartist
24 dagen geleden
Bij deze de update voor de Build Your Card hulppagina
Build your Card 234 - Illusions - Jasper90
Build your Card 235 - Far from Ravnica - Lavinius
Build your Card 236 - Welcome to Tarkir - BluezamX
Build your Card 237 - [dier] vs [ander dier] - Lavinius
Build your Card 238 - Colossal Dreadmaw!!! - Daedalon
Build your Card 239 - Beyond Magic - Stalkative
Build your Card 240 - Revisiting Mechanics - bartist
Build your Card 241 - Dynamic Duo's - maus
Build your Card 242 - De Brood Editie - Justian2002
Build your Card 243 - Tarot kaarten - BluezamX
Build your Card 244 - Reusachtige Robots - Bizzabazza
Build your Card 245 - Ontwerp jouw Speelstijl - Left4Doner
Build your Card 246 - Battle of the Bands - Sunitram
Build your Card 247 - Kindred - maus
Build your Card 248 - Duality - Justian2002
Build your Card 249 - Battle of the Battles - BluezamX
Build your Card 250 - Tijd - lights
Build your Card 251 - Folklore - Geen winnaar
Build your Card 252 - Whale hello there! - bartist
Build your Card 253 - Back to Strixhaven - Left4Doner (Judging overgenomen door Bizzabazza)

Zou een lieve mod de hulppagina kunnen aanpassen?
 bijgewerkt door bartist 21 dagen geleden
Left4Doner
24 dagen geleden
Een common!.. die mijn creature geen wizard maakt. Immersion lost, flavor down the drain.

Haha! Tja, dat had wel beter geweest. Desalniettemin gewonnen, woohoo!
Thanks voor het hosten.

Ik zit echter in een moeilijke periode (rouwperiode, plus mogelijk verhuizen), dus zou ik het hosten van de volgende BYC kunnen doorgeven aan één van de runner-ups?
Lavinius
24 dagen geleden
Bedankt voor het judgen en gefeliciteerd aan de winnaar! Ik kijk met plezier uit naar de ByC van één van de runner-ups.
 bijgewerkt door Lavinius 24 dagen geleden
bartist
24 dagen geleden
Veel sterkte Left4Doner, ik hoop dat je de kracht en steun hebt om die periode door te komen.

Bij deze oordeel ik: Bizzabazza met Gemini is mijn nummer 2 op de ranglijst
 bijgewerkt door bartist 23 dagen geleden
BluezamX
23 dagen geleden
Oeh, Bedankt voor de uitgebreide feedback! Je host altijd goed, bartist

Ik twijfelde erover om 'm iets efficiënter te maken, maar ik wou het niet al te erg een strict betere upgrade te laten zijn van de OG. Desondanks denk ik dat beter dan Anim Pakal, Thousandth Moon eigenlijk niet kan voor zo'n soort effect zonder het poepie broken te maken.
BluezamX
23 dagen geleden
Oh, en PS: Rebuild the Biblioplex van Cobaltius telt je Instants en Sorceries, maar alleen als je 3 of meer Artifacts hebt ge-exiled, die allemaal dus wel eerst in graveyards moeten liggen. Voor een Ancestral Recall effect moet je dus minimaal 6 kaarten exilen, waarvan 3 Artifacts. Dat maakt 'm een stuk meer balanced imo!
bartist
23 dagen geleden
Quote:
2 uren geleden
Oh, en PS: Rebuild the Biblioplex van Cobaltius telt je Instants en Sorceries, maar alleen als je 3 of meer Artifacts hebt ge-exiled, die allemaal dus wel eerst in graveyards moeten liggen. Voor een Ancestral Recall effect moet je dus minimaal 6 kaarten exilen, waarvan 3 Artifacts. Dat maakt 'm een stuk meer balanced imo!

Oeps, volledig overheen gelezen. Dat maakt hem inderdaad een stuk meer in balans.
Dan kun je in lala-land op beurt 3 al een constante carddraw pakken als je niets anders doet, wat dus prima is. Sorry dat ik daar overheen gelezen heb!
Bizzabazza
23 dagen geleden
hey,

oke. thanks
ik zal snel een nieuwe bedenken en opzetten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL