Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Chat topic

Psychoboy
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 22-08-2016 om 10:18
Er is wel een volgorde en die pas na Alliances bepaald. Maar er wordt ook wel eens vanaf geweken, o.a. in het Tarkirblock. In principe wordt gevolgd, maar er zijn wat extra regeltjes en uitzonderingen.



Dank je, leuk wetenswaardigheidje
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik probeer nog wel eens de wekelijkse puzzel te doen van GatheringMagic. Best pittig meestal, en ook die van deze week heeft me echt flink wat tijd gekost. Terwijl hij toch zo simpel lijkt . Maar het is me gelukt .

Als je zin hebt om te puzzelen:



Je tegenstander staat op 8 leven, en heeft dit op het bord:
4 Island
4 Mountain
1 Sea Scryer
1 Stormbound Geist
1 Hulking Ogre
1 Wizened Snitches
1 Kozilek's Channeler met Dragon Wings erop.

Bovenste kaart van de library van je tegenstander is Searing Wind (wat je weet door de Snitches). Geen kaarten op hand.

Jouw bord is:
4 Forest
3 Plains
1 Jagged-Scar Archers, enchanted met de Betrayal van je tegenstander
1 Springjack Knight, equipped met jouw Horned Helm
1 Arashin Sovereign

Bovenste kaart van jouw library is een Forest. In je hand hebt je Prey Upon, Oust en Titanic Growth. Je staat op 7 leven.

Niets heeft summoning sickness. Het is het begin van jouw main phase. Je weet niet wat er in elke library zit (behalve de bovenste kaart). Win het spel deze beurt.
Reynaerd
7 jaren geleden
Ik denk dat ik hem al weet, ik zal straks het antwoord invoeren.
Eerlijk gezegd vond ik deze niet zo moeilijk.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik heb er volgens mij zeker 20 minuten op zitten puzzelen . Ben benieuwd naar je antwoord zometeen! Of stuur me een berichtje, dan check ik alvast
goeth78
7 jaren geleden
Leuke puzzel! Ik was ook even bezig, maar volgens mij inmiddels wel gevonden. Timing is belangrijk
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Reynaerd had het goede antwoord .

Weet je, als je het denkt te weten: post het maar, dan krijg je vanzelf eer of hoon .
goeth78
7 jaren geleden
1. Oust op Sea Scryer (tegenstander naar 11). Kost W.
2. Verplaats Horned Helm naar Jagged-Scar Archers. Kost W.
3. Prey Upon, fight je Arashin Sovereign met Kozilek's Channeler. Kost G.
4. Ga naar Combat Phase.
5. Voor Declare Attackers: laat je Jagged-Scar Archers (power 2) schieten op Arashin Sovereign. Tegenstander pakt een kaart (Searing Wind) die hij met 8 mana beschikbaar niet kan casten. Je Arashin Sovereign had al 4 damage, krijgt er 2 bij en is dood. Plaats deze on top of your library.
6. Verplaats de Horned Helm naar je Springjack Knight (is nu een 3/2). Kost GG.
7. Speel je Titanic Growth op je Springjack Knight (is nu 7/6) en val aan. Jij revealt je Sovereign, hij zijn Sea Scryer. Je wint, laat kaart liggen en je geeft de Springjack Knight double strike.
8. Tegenstander kan alleen blocken met Wizened Snitches. Deze blocked. In first strike damage 3 naar de Snitches, 4 naar je tegenstander (trample van de horn). Daarna nog eens 7 reguliere damage. Tegenstander gaat precies dood.
Reynaerd
7 jaren geleden
Ik ben benieuwd wie er nog meer uitkomt.
Lees de kaarten goed is mijn tip!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dat is inderdaad het correcte antwoord . Ik had de Clash afgeschreven omdat ik dacht dat je die toch niet kon winnen . Dat was niet slim, en daardoor duurde het even .
goeth78
7 jaren geleden
Ik kwam uiteindelijk op het goede spoor doordat me heel duidelijk werd dat de Searing Wind alleen maar gepakt mocht worden als je tegenstander minder dan 9 mana tot zijn beschikking had. Dat betekende dus dat de mana dudes dood moesten pre-combat, maar het pakken van de kaart pas in de combat phase mocht gebeuren
thewoodcutter
7 jaren geleden
Announcement day is here:
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/announcement-day-2016-08-31
-Amonkhet block: Bolas is back in een egyptische wereld.
-2e set in dat block: Hour of Devastation
-Archenemy Nicol Bolas
-Commander Anthology (4 commander producten bij elkaar in juni)
-Duel Deck Mind vs Might
-Modern Masters 2017 (t/m Return to Ravnica) in maart al (!)
 bijgewerkt door thewoodcutter 7 jaren geleden
Epiphanes
7 jaren geleden
Ziet er allemaal leuk uit! Ik ben als EDH'er van al deze aankondigingen het meest benieuwd naar 'Commander Anthology'. Zou WotC uit de elk van de eerste vier reeksen decks (, , en ) een deck reprinten? Of pakken ze uit de oudste sets (, ) elk 2 decks? Ik hoop zelf op dat laatste, aangezien ik pas sinds ben ingestapt
 bijgewerkt door Epiphanes 7 jaren geleden
goeth78
7 jaren geleden
De namen zijn genoemd:
"Heavenly Inferno," "Evasive Maneuvers," "Guided by Nature," and "Plunder the Graves"–together in one convenient package. Includes four dice, tokens, and all cards included in the original decks.

Dit is 1 deck van C11, C13, C14 en C15.
Skywise
7 jaren geleden
Ik heb voor alle aangekondigde producten even een forum topic aangemaakt
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dank daarvoor
Psychoboy
7 jaren geleden
Gisteren heb ik 5 mono collor decks van 40 kaarten gemaakt, van elke kleur 1.
Mijn kinderen (zoon van 6 en dochter van 8 ) willen altijd mee kaarten maar het Engels is nog lastig op deze leeftijden dus ik moest een oplossing vinden.
Heel simpel 23 creatures en 17 land in elk deck gedaan en ze niets uitgelegd over de abbilitys die op de kaarten staan maar alleen de focus op mana cost en power/toughness gelegd.

De kids vonden dit helemaal fantastisch, eindelijk met papa magic spelen en ik denk dat ik zo het dichtstbij het echte spel gebracht heb. (laatst Garruk the Slayer geprobeerd maar dat vonden ze snel saai)
 bijgewerkt door Psychoboy 7 jaren geleden
Blasty
7 jaren geleden
Wat leuk Psycho Je bent vast weer ingemaakt
Psychoboy
7 jaren geleden
Uiteraard niet gewonnen, die kinderen zijn snelle leerlingen
thewoodcutter
7 jaren geleden
Misschien al eerder geplaatst, maar ik kwam dit tegen:
http://www.manaleak.com/mtguk/2016/08/magic-the-gathering-the-musical/
Weird & Wonderful...
ebonpraetor
7 jaren geleden
Nice!
Zombie kittens for the win.

"Have you hugged your robot today?"

"I WILL be avenged!"
 bijgewerkt door ebonpraetor 7 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top