Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Chat topic

Morph
4 jaren geleden
...Even wat frustratie kwijt...

Ik heb weer eens een geweldig-gaaf-nieuw deck idee. Een Queen Marchesa deck gebouwd rondom tokens.
Tokens aanmaken, opofferen voor Value, en tegelijk van Dies Triggers profiteren zoals Grave Pact.

Mijn creativiteit slaat op hol, en vind heel veel kaarten die perfect in thema passen, zo ook Elenda, the Dusk Rose, een amper-speelbare kaart die in dit deck-concept toevallig heel leuk is. Ze heeft een Dies trigger, en maakt tokens, precies wat ik wil.
Maar deze kaart blijkt gewoon 15 euro te zijn.......Hoezo dan? waarom?

Ik ga op onderzoek...

De prijs is overal op internet (te) hoog.
Ze wordt niet gespeeld in legacy.
Ze wordt niet gespeeld in Modern
Ze wordt niet gespeeld in Standard

Commander dan?
Op EDHREC komt ze slechts 180 keer voor. Een andere mythic uit : Polyraptor wordt gespeeld in 1189 decks in kost slechts 4 euro. Azor's Gateway ook mythic in 1052 decks en is ook maar 5 euro.

De enige en enkele reden dat deze kaart dus zo hoog staat is dat er een hoop (of 1?) speculanten zijn die deze kaart opkopen, de prijs opdrijven en hopen deze met winst te verkopen..

...Kijk... dat ik veel moet betalen voor Liliana, Dreadhorde General snap ik...vraag en aanbod enzo.
En ook voor Elenda, the Dusk Rose vind ik heus wel weer een vervangende kaart die wel een acceptabele prijs heeft.

Maar er is bij actieve spelende Magicers helemaal geen vraag naar Elenda! Elenda zou gewoon een casual budget kaart moeten zijn.
Als ik bij het casual deckbuilden nu ook al moet gaan concurreren met investeerders gaat het echt de verkeerde kant op met deze hobby

Stomme MTG finance speculanten

/einde frustratie
bartist
4 jaren geleden
Ik ken de frustratie. Dit was een kaart die ik nog wilde aanschaffen voor m'n Teysa Karlov deck, om precies dezelfde reden dat jij haar wilt.
Ik denk dat de potentie van een standard aristrocrats deck de prijs hoog houd, omdat Teysa ook nog in standard zit.... Wel jammer
holydinges
4 jaren geleden
Op edhrec zijn er 180 decks waar deze de commander is.
Er zijn echter 2280 decks waar deze als single in zit.
Op de bazaar zijn er al 108 geregistreerde decks waar de kaart een onderdeel van is.
Wat ik er uit ophaal is dat het een gewilde kaart is in een mythic slot en de prijs zo heel raar nog niet is.
Command zone en vele andere youtubers hebben hem zelfs onder de loop genomen.


Dus ik denk niet dat het met de evil investors te maken heeft
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Jan
4 jaren geleden
Vergis je niet, er zijn een heleboel Magic spelers die zich niet met formats bezig houden en gewoon spelen waar ze zin in hebben. Dit is misschien wel de grootste groep Magicers die er is. Deze groep spelers is vaak ook niet echt actief op forum en andere interactieve media, maar ze bestellen wel gewoon kaarten, net als spelers die zich wel om formats bekommeren. Dit soort spelers heeft vaak ook een zwak voor kaarten met veel flavor en niet al te vergezochte build-around thema's. Elenda is echt een heel goed voorbeeld van zulk soort kaarten. Ze is dan ook heel lang bijna permanent uitverkocht geweest.

Zo, einde van deze market-inside special.
Morph
4 jaren geleden
Quote:
55 minuten geleden
Dus ik denk niet dat het met de evil investors te maken heeft


Wellicht is de vraag naar deze kaart inderdaad hoger dan ik ingeschat heb, zie ook verhaal van Jan,

Maar er is wel degelijk een Buyout geweest van Elenda.
kijk maar eens naar de spike op 19 januari Hier

En de begleidende tekst op Een financiele website

En zie de spikes van Krav, the unredeemed en Athreos als andere voorbeelden.

Mijn frustratie zit hem erin dat je als casual speler steeds meer moet "concurreren" met belegers die kaarten op de plank leggen zonder er ook maar mee te willen spelen.
 bijgewerkt door Morph 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
13 dagen geleden
Quote:
1 maand geleden
Een kleine update: het doel was om in 2-3 maanden zo'n 10.000 handtekeningen te halen. Nu, een maand na de start van de petitie staat de teller op 40.000 handtekeningen!

Mijn vrouw gaat de petitie binnenkort aan de Tweede Kamer aanbieden en ik ben echt heel trots op haar!

Als iemand het leuk vindt om te kijken: mijn vrouw was gisteren te zien in Hart van Nederland . Het item duurde net 1,5 minuut en was redelijk oppervlakkig, maar toch...aandacht is goed! En het aantal handtekeningen op de petitie stijgt weer harder, want het is gezien door 750.000 mensen .

Mijn vrouw is degene die in het begin in beeld is trouwens, niet de 19-jarige student . En ik kom ook in beeld als er op de trouwfoto ingezoomd wordt .


Na twee maanden zijn er bijna 50.000 handtekeningen ingezameld en heeft mijn vrouw vanmiddag de petitie aangeboden aan de Tweede Kamer! Ik ben zo trots
LeKrutes
4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
wat super zeg!
Blasty
4 jaren geleden
Wauw, wat heeft ze veel ermee bereikt zeg!
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
6 dagen geleden
Maar er is wel degelijk een Buyout geweest van Elenda.
kijk maar eens naar de spike op 19 januari Hier

En de begleidende tekst op Een financiele website

En zie de spikes van Krav, the unredeemed en Athreos als andere voorbeelden.

Mijn frustratie zit hem erin dat je als casual speler steeds meer moet "concurreren" met belegers die kaarten op de plank leggen zonder er ook maar mee te willen spelen.


Ik denk dat de schaarste voornamelijk komt omdat een of andere YouTuber of andere Magic celebrity een cool Commander deck met de betreffende legendary in elkaar heeft gezet. Mensen kopen die kaart dan en masse en zetten dan vervolgens geen decklist online, want die heeft die celebrity al online staan. De vraag naar Athreos is bijvoorbeeld sinds de GameKnights episode waarin Josh 'm speelde al hoog. Tuurlijk zul je dan wel een paar giertjes hebben die een kunstmatige schaarste proberen te creëren, wat waarschijnlijk die spike verklaart, maar in je bronnen kun je nu al zien hoeveel resultaat dat heeft gehad; Athreos z'n prijs gaat alweer gestaag omlaag. Ik ben ook geen fan van dat soort praktijken (ik kan bij de prerelease geen Tezzeret, Master of the Bridge krijgen, maar een ander heeft er later die week opeens 14 te koop staan op cardmarket?) maar ik geloof er nog steeds in dat het kwaad zichzelf straft

En @MagnusMagicus: gefeliciteerd!
MarcelN
4 jaren geleden
Net een bestelling geplaatst hier, die alweer keurig onderweg is... krijg ik net een mailtje, “Goed nieuws! Die en Die is weer op voorraad!”


Oh well!!
Ariatus
4 jaren geleden
Daar ben je mooi mee haha, volgende week maar een nieuwe bestelling plaatsen dan hè!
Morph
4 jaren geleden
Nieuwe Sol Ring promo:



Coole art, al weet ik niet precies wat MagicFest is
Jeff
4 jaren geleden
MagicFest is de nieuwe naam voor Grand Prix events. Het is er allemaal niet duidelijker op geworden in ieder geval.
Magicfreak
4 jaren geleden
Vet! Sol Ring was wel toe aan nieuwe art
nederland439
4 jaren geleden
Is deze promo voor de main events? of alleen voor de side events. Voor side events een prima promo maar totaal niet interessant voor de doelgroep van de main events gezien deze kaart niet gespeeld wordt in een competitive formaat. Snap sowieso niet waarom je altijd een foil promo krijgt bij een MF (voorheen GP), competitieve spelers willen meestal alleen maar non-foil kaarten.
marcoboth
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Is deze promo voor de main events? of alleen voor de side events. Voor side events een prima promo maar totaal niet interessant voor de doelgroep van de main events gezien deze kaart niet gespeeld wordt in een competitive formaat. Snap sowieso niet waarom je altijd een foil promo krijgt bij een MF (voorheen GP), competitieve spelers willen meestal alleen maar non-foil kaarten.


Er spelen niet alleen maar competatieve spelers mee. Ze zullen wel ergens gaan aankondigen bij wat voor evenementen ze die promo gaan weggeven.
Dordledum
4 jaren geleden
Zou me niets verbazen als deze art gebruikt wordt voor Commander 2019.
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Zou me niets verbazen als deze art gebruikt wordt voor Commander 2019.


Mij wel, meestal wordt promo art niet heel snel hergebruikt voor niet-promo versies. Bij non-foil promo's voor zover ik weet zelfs helemaal niet (maar nu komt er vast iemand mijn ongelijk bewijzen...)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, ik kan de Youtube serie van Day[9] waar hij tegen bekende Magic spelers speelt met thema decks gemaakt door kijkers echt van harte aanraden .

Deze aflevering speelt hij wederom tegen Brian Kibler. De ene speelt met life manipulation decks, de ander met flyers. De laatste game spelen ze met hetzelfde deck, namelijk een life manipulation deck met flyers . Het is echt een epische game! Ik kan je de hele aflevering aanraden, maar de laatste en ruim allerbeste game begint hier .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top