Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Chat topic

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Luc
4 jaren geleden
Beste wensen allemaal!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Er is een survey van Wizards, dus als je je stem wil laten horen wat je van Magic vindt, vul hem in!

https://www.surveygizmo.com/s3/5408775/January-2020
Dordledum
4 jaren geleden
Ingevuld. Interessant.

Weer eens wat andere vragen dit keer dan alleen "welke mechanic vind je leuk uit de huidige set".
AncientOne
4 jaren geleden
Ook ingevuld. Ze willen eigenlijk weten wat je van al die nieuwe fratsen vind, of dat je 'ouderwets' Magic leuker vind. En of je een casual of competitieve speler bent. Tot slot nog het belang dat je aan de lore hecht...
Jeff
4 jaren geleden
Vooral fijn dat we kunnen aangeven dat alles wat oud is meh is
LeKrutes
4 jaren geleden
helaas kon je in de query niet aangeven waarom je de secret lairs niet hebt gekocht
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Kijk eens wat ik gisteren in mijn brievenbus vond


Sunitram
4 jaren geleden
Het geeft wel aan dat ze naar de community luisteren. De Mythic Editions, de afhandeling van de Bolas saga en de Secret Lairs hebben ze best veel kritiek opgeleverd en die zie je in deze vragenlijst al dan niet met naam en toenaam terugkomen. Op sommige punten was ik ook graag uitgebreider ingegaan (Seb McKinnon voor werelddominatie!), maar het is iets

EDIT: holy crap Magnus, je wordt weer verwend!
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Jeff
4 jaren geleden
Ze sturen overigens wel heel erg met de vragen en mogelijke antwoorden in zo'n survey. Over de spreiding van de secret lairs kan je uit 4 opties kiezen dacht ik, waarbij je niet voor kunt stellen wat wél goed was geweest als je niet kiest voor "de spreiding was precies goed".
Bovendien wordt er niets gevraagd over de aankoopervaring of de prijs van dit soort producten, iets waar ik juist veel over gehoord heb ("Ik had graag geweten wat de verzend/inklaringskosten voor een enkele drop waren, voor ik de mogelijkheid kreeg de hele set te kopen" is een van de meest gehoorde argumenten is.

Ze geven ook geen voorbeelden voor wat volgens hen "oude stijl" art is. Moet je dan zelf maar uitvogelen, midden in een survey?
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Het geeft wel aan dat ze naar de community luisteren. De Mythic Editions, de afhandeling van de Bolas saga en de Secret Lairs hebben ze best veel kritiek opgeleverd en die zie je in deze vragenlijst al dan niet met naam en toenaam terugkomen. Op sommige punten was ik ook graag uitgebreider ingegaan (Seb McKinnon voor werelddominatie!), maar het is iets


Wat waren de klachten over de Bolas saga dan? Of bedoel je het boek? Ik dacht dat War of the Spark goed werd ontvangen!
Dordledum
4 jaren geleden
Ik vond het zelf erg jammer dat ze de hele verhaal lijn online in wekelijkse porties aanboden om dan op het einde te stoppen en te zeggen: koop het boek maar.

Ik mis de wekelijkse verhaaltjes op woensdag wel.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het War of the Spark boek werd niet goed ontvangen. Het verhaal was niet lekker geschreven, en online was er veel boosheid omdat de opbloeiende relatie tussen Nissa en Chandra (wat dus mogelijk een lesbische relatie zou kunnen gaan worden van twee hoofdpersonen) keihard dismissed door ergens casual op te merken dat ze toch alleen maar vrienden waren. Dat viel niet goed bij veel mensen, die op meer representatie hadden gehoopt.
Blasty
4 jaren geleden
Quote:
19 uren geleden
Kijk eens wat ik gisteren in mijn brievenbus vond




Gaaf! Doet me meteen aan de Annabelle horror franchise denken

Wel veel tutor geweld dus niet allemaal per se commander deck upgrades denk ik?
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik vond het zelf erg jammer dat ze de hele verhaal lijn online in wekelijkse porties aanboden om dan op het einde te stoppen en te zeggen: koop het boek maar.

Ik mis de wekelijkse verhaaltjes op woensdag wel.


yes! ik ook!

Quote:
30 minuten geleden
Wel veel tutor geweld dus niet allemaal per se commander deck upgrades denk ik?


De reden voor het kiezen van tutors als judge promo's had alles te maken met de introductie van de Judge Academy. Ik vind het dan wel grappig gevonden om docenten (tutors) te kiezen als thema.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het thema van de Judge promo's van 2020 is inderdaad tutors, omdat judges ook de spelers opleiden. Wat inderdaad erg leuk gevonden is, maar het zijn daardoor helaas niet echt kaarten die ik in Commander decks ga doen. Ik ben sowieso niet zo'n fan van Gamble en Spellseeker, en ik heb al een Demonic Tutor (die ik momenteel ook niet speel ), dus ze gaan denk ik de ruilmap in ja
LeKrutes
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Ik vond het zelf erg jammer dat ze de hele verhaal lijn online in wekelijkse porties aanboden om dan op het einde te stoppen en te zeggen: koop het boek maar.

Ik mis de wekelijkse verhaaltjes op woensdag wel.


Helemaal mee eens. Boeken waren inderdaad erg slecht geschreven op zoveel niveau's.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Kijk nu eens wie lekker bezig was op de Grand Prix in Brussel! Onze eigen Jeff!


https://mobile.twitter.com/ChannelFireball/status/1223652817145139200


Dordledum
4 jaren geleden
Jeff
4 jaren geleden
Ja, toen ging het nog lekker ;-)

In tegenstelling tot wat er in de CFB tweet wordt gesteld, speelde ik mono- midrange (ook wel bekend als Big Red, of in modernere termen "chonky" red):
pioneer
"Chonky" Red
door Jeff3 uren geleden


Ik heb wat keuzes specifiek gemaakt voor dit toernooi, zoals het mainboarden van Eldrazi Obligator en het niet spelen van Embercleave. Als je daar meer over wilt weten hoor ik het graag!

Ik begon de dag zonder byes, dus vroeg op voor mij en de volle dag spelen. Nou, daar gaan we dan, een mini-verslag:
Ronde 1:
Tegenstander gaat zitten en rolt zijn "Players Tour Brussels" matje uit. Ter referentie, dat is de huidige versie van wat vroeger de Pro Tour was en wordt tegelijk met een GP georganiseerd, maar begint al op vrijdag. Spelers die op de PT dag 2 niet halen kunnen dan mooi mee doen aan de Grand Prix. Hij had ook geen byes omdat hij bijna nooit in papier speelt en zich online had geplaatst voor de PT. Hij speelt mono aggro, en dat is zo ongeveer mijn beste matchup en dus versla ik hier mijn eerste PT matje.

Ronde 2:
Tegen de Nederlander Thom. Hij speelt control. Die matchup is niet heel best voor mij. Game 1 verlies ik net aan, game 2 weet ik net aan te winnen van een Dream Trawler, maar game 3 kom ik er on the draw eigenlijk niet aan te pas. Dit is zo'n beetje mijn slechtste matchup en ik ben eigenlijk niet tevreden over mijn sideboard voor deze matchup.

Ronde 3:
Mijn tegenstander gaat zitten en rolt zijn PT matje uit. Gaan we weer. Game 1 speelt hij twee beurten een Glacial Fortress tapped en op beurt 3 discard hij Teferi, Time Raveler omdat hij zijn land drop mist. Op beurt 4 raapt hij zonder iets te spelen zijn kaarten op. Ik sideboard tegen control, blij dat ik game 1 gewonnen heb want dan heb ik een kans om in game 3 te winnen. Game 2 blijkt hij echter een totaal ander deck te spelen: Bant Collected Company. Ik zit met allemaal sideboardkaarten op hand die niet echt goed zijn, maar vooral kosten terwijl ik als landjes 3x Mutavault en 1x Mountain trek. Game 3 speelt hij turn 2 Teferi, Time Raveler door een mana dork, maar mijn eigen turn 3 is een Eldrazi Obligator die clean af kan rekenen met Teferi. Hierna loop ik weg met de game.

Ronde 4:
Ik speel tegen het Bring to Light Niv-Mizzet Reborn deck. Een super gaaf deck dat ik zelf ook wel had willen spelen, maar ik miste iets te veel kaartjes. Het is een midrange deck dat iets groter gaat dan mijn midrange deck en daarom doorgaans geen goede matchup. Ik kom echter voorbereid met mijn mainboard Eldrazi Obligators en win game 2 door Niv te stelen en game 3 door Siege Rhino te stelen en daarna een lethal Glorybringer te topdecken. Obligator is nice!

Ronde 5:
Deze tegenstander speelt mono B en als hij zijn eerste swamp speelt ben ik intern al aan het juichen. Nou, dat blijkt te vroeg gejuicht, want alhoewel ik game 1 win trek ik te veel land game 2 en blijf ik op 3 steken game 3 met een Chandra, Torch of Defiance en 2 Glorybringers op hand. Ouch.

Ronde 6:
Ik mag niet meer verliezen nu, anders is het over en uit. Mijn tegenstander is een gezellige Brit die graag uit zijn lijden verlost wil worden (zijn eigen woorden). Hij speelt het Inverter of Truth combo deck en game 1 combo'd hij op beurt 4 en 5 uit. Ik kom eigenlijk maar net een paar puntjes damage te kort. Game 2 doet hij niet heel veel, ik Fry een Jace, Wielder of Mysteries en heb een Tormod's Crypt liggen waardoor hij niet voor de combo kan gaan. Wanneer hij dat wel doet is zijn graveyard best vol en laat ik de inverter trigger gewoon resolven zodat zijn deck te dik is om te winnen. Game 3 blijf ik op 3 land steken... O jee, daar gaan we dan... Maar ik heb wel een Tormod's Crypt, waardoor hij pas op 6 of 7 mana kan combo'en en hij moet beide onderdelen op hand hebben. Dat heeft hij niet en uiteindelijk win ik op hasty attackers: Scab-Clan Berserker en 2x Eldrazi Obligator. De obligators zijn echt heel goed in deze matchup en het doel is eigenlijk om Inverter of Truth te jatten, maar zo kan het ook.

Ronde 7:
Ik speel tegen (denk ik) een Russische kerel, die zijn PT matje uit rolt en enthousiast verteld over hoe hij net geen dag 2 had gehaald op zijn eerste Players Tour. Hij lijkt vooral enthousiast om buiten het eigen land een toernooi te mogen spelen. Zijn deckkeuze was mono en zoals we ondertussen weten speel ik daar graag tegen maar ik ben ietsje terughoudender nu. Hij geeft aan dat het een heel slechte matchup is en vraagt zich af waarom ik dit deck uberhaupt speel in een metagame waar veel Niv Mizzets gespeeld worden. Ik vertel hem dat ik er tech voor heb, maar niet wat (Eldrazi Obligator) terwijl ik game 1 makkelijk win. Game 2 gaat wat meer over en weer en uiteindelijk heeft hij een Rankle, Master of Pranks die ik een beurtje door moet laten komen. Ik houd echter een Eldrazi Obligator op hand en kan zijn rankle jatten en hem voor een totaal van 10 slaan die beurt. Met de trigger van Rankle laat ik hem zijn laatste beest sacrificen en ik kies er natuurlijk voor de Rankle te sacrificen. Tegenstander kon er wel een beetje om lachen.

Ronde 8:
Nou, de foto bewijst het, ik moest het in de feature match opnemen tegen Martin Dang, een Deense professionele speler. Zijn beste prestaties zijn een GP winst en een Pro Tour winst in 2015. Die laatste overigens op deze locatie in Brussel! Omdat hij al eerder in coverage was geweest en dus op internet staat wat hij speelt krijgen we voor de eerste game een minuut de tijd om elkaars mainboard te bekijken. Mij was van tevoren al verteld dat hij Niv Mizzet speelde en dat blijkt niet waar te zijn, want hij speelt Ensoul Artifact. Tijdens deze minuut vist hij de Obligators uit mijn mainboard en plaatst een opmerking over hoe spicy die zijn tegen Inverter of Truth en Niv-Mizzet Reborn, wat ik bevestig. Game 1 win ik met Goblin Rabblemaster omdat ik een antwoord heb op Skilled Animator. Game 2 houd ik een hand met dubbel Abrade en raakt hij manascrewed. 2 Bomat Courier en een Ghostfire Blade zijn geen match voor mijn Abrades en Mutavault en zo ben ik zomaar toch nog door naar dag 2! En bovendien Players Tour matje nummer 4 uit 4 die ik versla

Ronde 9:
Deze ronde wordt nog gespeeld op de eerste dag, maar na ronde 8 vindt er een cut-off plaats waarbij je minimaal 18 punten moet hebben. Ik kom tegen de Duitse Stefan te zitten, met een hippe "Teferi Time Reveler Deal with it" playmat die ik herken omdat hij eerder tegen marcoboth heeft gespeeld. Stefan speelt control en dat weten vóór je game 1 start is een groot voordeel. Hij spreekt uit dat hij hoopt dat ik niet het Niv Mizzet deck van Marco speel (want hij herkent het Bazaar shirtje) waarop ik niets antwoord. Ik houd een snelle hand, speel niet om Censor heen (want dat kan ik met niet veroorloven en blind houden UW spelers niet altijd handen met Censor on the draw) en produceer daarmee iets te veel damage voor hem om te overleven. Game 2 heb ik Chandra, Awakened Inferno, maar hij antwoord snel met een Dream Trawler die genoeg leven gaint om te winnen voor Chandra uit de hand loopt. Game 3 trek ik eigenlijk gewoon geen gas. Ik resolve wel een Chandra op beurt 6, maar zonder verdere druk op zijn levens doet die niet genoeg. Helaas op 6-3 naar bed...

Dag 2, een "frisse" start na een zeer matige nacht slapen (wat moet je ook als je te enthousiast bent over het halen van dag 2).

Ronde 10:
Mijn Britse tegenstander spreekt een klein woordje Nederlands, omdat zijn vriendin uit Eindhoven komt. Hij speelt spirits, een matchup die ik nog niet eerder heb gespeeld. Game 1 loop ik iets achter de feiten aan omdat ik even op 3 land blijf steken. Game 2 weet ik met voldoende removal door het web van Spell Quellers heen te navigeren en ontwijk ik de hexproof-trucerij door removal niet te spelen als het niet hoeft voor mijn life-total. Game 3 trek ik 1 removal te weinig en zo verlies ik een hele spannende pot. Als ik vanaf hier alles win is er nog een kleine kans om "in the money" te finishen.

Ronde 11:
Mijn tegenstander speelt mono- aggro. Een kleinebeestjesmatchup is meestal wel in mijn voordeel dus ik ben gematigd blij. Turn 1 speelt hij een Checklist card waarop zowel Jace als nissa aangevinkt zijn, maar hij tapt witte mana en legt een Kytheon, Hero of Akros neer. Ik roep een Judge want dat lijkt niet helemaal fris te zijn, ook al is met zijn plains de Kytheon de enige kaart van die checklist die je kan casten. De Judge gaat even overleggen, zoekt de decklijst van mijn tegenstander op en bevestigd dat het een Kytheon moet zijn. De tegenstander krijgt een waarschuwing voor de checklist card en wordt verteld dat hij na de match zijn checklists moet fixen. We spelen game 1 verder, waar hij met Venerated Loxodon net iets te groot gaat voor mij om te winnen. Game 2 loopt niet echt van een leien dakje, want ik blijf weer eens op 3 mana steken, met 3 Goblin Rabblemaster en 2 Rampaging Ferocidon op hand. Ik speel de Ferocidons uit als blockers en doe zo gelijk wat chip damage op hem. Wanneer ik een vierde land vind speel ik Chandra, Torch of Defiance en activeer de +1. Hij kan zo niet Chandra doodslaan, waardoor ik volgende beurt 6 mana kan halen voor een overloaded Mizzium Mortars. In zijn beurt speelt hij Brave the Elements voor rood en besluit aan te vallen... Op mij! Ik ga naar 1, maar leef nog en ik heb dus een boardwipe op hand. Klein probleempje: ik sta wel op 1 met Rampaging Ferocidon op hand. Ik plus Chandra voor mana en cast Mortars. Mijn tegenstander rolt met zijn ogen, zucht diep en raapt al zijn creatures op. Soul-Scar Mage doet wat prik-damage, maar de Ferocidons kan ik niet mee sturen want hij heeft een Castle Ardenvale en ik wil niet dood zijn aan allerlei removal. Hij speelt enkel een beestje en neemt 2 van de Ferocidons... Oh wat spannend! Volgende beurt activeer ik weer Chandra voor de eerste ability. Het is een creature, dus die cast ik niet, en hij neemt 2 damage. Dat zet hem op 6 leven, met 1 blocker dus nu stuur ik wel de twee Ferocidons combat in. Hij antwoord met Settle the Wreckage. Zo, manaproblemen voorbij en ik kan weer creatures spelen, dus ik speel gelijk een post-combat Rabblemaster en een Kari Zev, Skyship Raider, die samen met de Soul-Scar mage die nog lag een blok aan blockers vormt. De tegenstander vindt niet echt iets en dus zijn volgende beurt Rabblemaster nummer 2 en 3 voldoende om deze super spannende game te pakken, terwijl ik op 1 leven sta. Game 3 houd ik een hand met enkel removal. Een beetje risky, maar 1 ervan is een boardwipe dus ik lijk met best veel om te kunnen gaan. Ik trek nog meer removal, maar vind helaas geen beesten, waardoor ik weliswaar niet verlies, maar ook zeker niet win. Na een game van 25 minuten heb ik ongeveer 3 beesten getrokken, terwijl hij maar meer en meer beesten en planeswalkers trekt. Helaas trek ik aan het kortste eind dit keer...

Na deze ronde ben ik gedropt, heb even wat rust genomen en nog een Mystery draft gespeeld. Ging niet geweldig, maar ik heb een lekker spicy deck, met goede mana en splashes in zwart, rood en groen. Ik lijk in de eerste game aan het kortste eind te trekken door een Nissa, Voice of Zendikar op beurt 3 van mijn tegenstander, maar ik heb Centaur Glade en oneindig landjes dus ik stabiliseer. Hij komt onder de 10 kaarten in zijn deck en ik vind Nemesis of Reason. Hij valt aan met een aantal beesten, waaronder Ravenous Chupacabra. Ik weet niet waar ik om heen moet spelen in dit formaat en blok oa de Chupa dood. Hij reanimate de Chupa en wint de game op Nissa. Awesome game die alle kanten op ging. Game 2 gaat drama van mijn kant en dan is na 1 ronde je draft al weer voorbij. Ik houd het verder maar voor gezien dit weekend en loop nog wat rond en kijk met nog wat draftjes mee, alvorens weer in de auto naar Nederland te stappen.

Als je een keer een GP in een leuk formaat ziet, vooral meedoen, het is echt superleuk en in mijn ervaring is het 'scherpe' (en soms zelfs onaardige) wat ik een paar jaar geleden op GPs ervoer er nu echt wel vanaf.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top