Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Christmas Gift Chain!

MarcelN
2 jaren geleden
Veekeren en ik hebben gecobla… gecalob… geclobraro… samen iets bedacht om hier op het altijd warme BoM forum weer iets van een Chanoeka dingetje van de grond te halen. Wel simpel hoor, maar niet minder leuk of minder gemeend!

We willen een gift chain gaan maken! Dat wil zeggen, de één stuurt iets van kleine waarde (naar eigen inzicht) naar een ander en die ander neemt dan dat stokje weer over. Hopelijk kunnen er zo met de Christmas-Spirit een hoop mensen blij gemaakt worden met wants! Ik zou dus zeggen, hou goed je berichten in de smiezen, je zou maar zo van een random iemand een berichtje kunnen krijgen!

Misschien is t geinig om in dit topic de voortgang te posten, in welke hoedanigheid dan ook, om zo een idee te krijgen van wie wie blij heeft gemaakt.

We hopen natuurlijk op daverend enthousiaste participatie. En ook dat jullie meedoen

Met jolly groeten, Veekeren en MarcelN
SceneFizza
2 jaren geleden
Klinkt goed, ik wacht de berichten af!

Maare even ter ondersteuning, als ik iemand vindt om een kaart naartoe te sturen is het de bedoeling dat die ontvanger iemand anders weer een want bezorgd?!
MarcelN
2 jaren geleden
Dat is inderdaad het idee
Rody
2 jaren geleden
Leuk idee
Justian2002
2 jaren geleden
Nou, dat wordt duimen dat ik een van de gelukkigen ga worden!

Maar, waar begint de chain eigenlijk? En wat nou als ie na 1 persoon al stopt? Das best wel jammer dan
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
Veekeren
2 jaren geleden
Nou, de chain begint bij MarcelN en gaat naar mij Marcel mag daarmee ook de meest credits voor het idee krijgen hoor

Ik zou het zelf tof vinden als het gewoon lekker door blijft gaan en was van plan het stokje door te geven zodra de kaart binnen is. Ondertussen ga ik eens bij wat wants kijken of ik wat heb liggen, en stuur het dan op die dag naar de volgende op. Justian2002, ik was eigenlijk wel van plan om even te checken of die persoon mee wil doen, want ik zou het jammer vinden als het dan stopt. Anderzijds zou dat ook wel een beetje apart zijn, want waarom promoot je je wants als je niet wil ruilen

Ik kan ook nu meteen gaan kijken en wat opsturen, en dat we het alleen in de decembermaand doen. MarcelN, zo ver hebben we de kleine lettertjes ook niet uitgedacht Wat vind jij? En wat vind je van tevoren checken of iemand mee wil doen, of zag je het meer als verrassing?
 bijgewerkt door Veekeren 2 jaren geleden
nielsvd
2 jaren geleden
Tof idee jongens, leuk om iemand zo te verrassen
Left4Doner
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
ik was eigenlijk wel van plan om even te checken of die persoon mee wil doen, want ik zou het jammer vinden als het dan stopt. Anderzijds zou dat ook wel een beetje apart zijn, want waarom promoot je je wants als je niet wil ruilen


Wants kunnen ook een hypothetische wishlist zijn hè? En het kan ook zijn dat mensen tijdelijk niet willen ruilen, zij het door geldgebrek/drukte/corona/een verzameling die overhoop ligt.

Ik vind het een tof idee, maar ik ruil zelf liever met communicatie en afstemming over de deal.
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
40 minuten geleden
Wants kunnen ook een hypothetische wishlist zijn hè? En het kan ook zijn dat mensen tijdelijk niet willen ruilen, zij het door geldgebrek/drukte/corona/een verzameling die overhoop ligt.

Ik vind het een tof idee, maar ik ruil zelf liever met communicatie en afstemming over de deal.


Je noemt een aantal redenen waarom ik ook voorstelde om even te checken of iemand mee wil doen. Wat specifieker wat ik bedoelde met "waarom promoot je je wants als je niet wil ruilen": ik zou zelf vooral kijken bij de gebruikers die in de afgelopen tijd hun want-list gepromoot hebben in het daarvoor betreffende subforum.
Coen333
2 jaren geleden
Leuk idee!
MarcelN
2 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Nou, de chain begint bij MarcelN en gaat naar mij Marcel mag daarmee ook de meest credits voor het idee krijgen hoor

Ik zou het zelf tof vinden als het gewoon lekker door blijft gaan en was van plan het stokje door te geven zodra de kaart binnen is. Ondertussen ga ik eens bij wat wants kijken of ik wat heb liggen, en stuur het dan op die dag naar de volgende op. Justian2002, ik was eigenlijk wel van plan om even te checken of die persoon mee wil doen, want ik zou het jammer vinden als het dan stopt. Anderzijds zou dat ook wel een beetje apart zijn, want waarom promoot je je wants als je niet wil ruilen

Ik kan ook nu meteen gaan kijken en wat opsturen, en dat we het alleen in de decembermaand doen. MarcelN, zo ver hebben we de kleine lettertjes ook niet uitgedacht Wat vind jij? En wat vind je van tevoren checken of iemand mee wil doen, of zag je het meer als verrassing?


Iemand iets tegen z’n wil versturen of opdragen te versturen lijkt me niet helemaal de bedoeling en het is het leukst als de Chain ook door blijft gaan. Dus een minimaal overleg is misschien wel handig dan. Dan is de verrassing maar dat het je aangeboden wordt
Gijsneus
2 jaren geleden
Topidee! Ik wil ook wel meedoen maar heb niet zoveel wants. Echter stuur ik graag kaarten op naar mensen :-)
SceneFizza
2 jaren geleden
Dit komt gewoon goed.

Ik heb nog wat andere ruils uitstaan die ik nodig moet afhandelen, dan ben ik er meteen mee bezig!

En voordat je iemand iets kan sturen heb je toch op zun minst een adres nodig, dus dan kan je ook meteen checken of iemand het leuk vind om in de chain te zitten, zo niet, stuur je een envelop met een drol der in.
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
23 minuten geleden
En voordat je iemand iets kan sturen heb je toch op zun minst een adres nodig


Ja.. op zich... heb je daar helemaal gelijk in De vraag "mag ik je adres maar ik zeg niet waarvoor" is wat dat betreft ook wat apart
offspring
2 jaren geleden
Cool idee, ik ga met dit in gedachten naar de want list van mensen kijken, ik doe graag mee .

Is het de bedoeling om de chain ook voort te zetten wanneer je meerdere keren een bericht krijgt? Of moet je dat even melden zodat juist iemand anders betrokken wordt? Kan me voorstellen dat dat in de praktijk ook gaat gebeuren.
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Cool idee, ik ga met dit in gedachten naar de want list van mensen kijken, ik doe graag mee .

Is het de bedoeling om de chain ook voort te zetten wanneer je meerdere keren een bericht krijgt? Of moet je dat even melden zodat juist iemand anders betrokken wordt? Kan me voorstellen dat dat in de praktijk ook gaat gebeuren.


Bedoel je dat je in de "chain" bijvoorbeeld nr 3 bent, maar op een later moment weer een "link" in de keten wordt als bijvoorbeeld nr 10? Dat lijkt mij persoonlijk helemaal geen issue, eigenlijk is het onvermijdelijk als het langer door gaat Omdat iedereen die wat krijgt ook wat doorgeeft is het ook niet dat het dan per definitie "uit balans" is. Het is natuurlijk wel leuker als het wat diverser is in plaats van dat de chain met 3 schakels rond gaat zeg maar Maar ik zou me er na verloop van tijd niet blind op staren.
 bijgewerkt door Veekeren 2 jaren geleden
hambetwing
2 jaren geleden
Ik weet niet hoe ik hier ben beland. Maar geinig initiatief!
Veekeren
2 jaren geleden
Mijn kaart is binnen! Met een geweldig verpakt extraatje van MarcelN

Misschien ook leuk om als deel van de traditie te vertellen wat je hebt en wat je ermee wil doen? Ik heb een Dress Down gekregen. Ik ben bezig met het maken van een Grixis Modern deck en daar past hij heel tof in. Naast dat het een cantrip is, kan je er zelf van profiteren doordat je Death's Shadow een 13/13 wordt of doordat je in beurt 3 een Kroxa, Titan of Death's Hunger kan laten liggen (de evoke-cost kan je betalen maar de evoke trigger gaat niet af, net als de discard trigger overigens). Ook is het een leuke reactie op evoke creatures van tegenstanders zoals Fury en Solitude, of om Construct token te killen.

De volgende in de keten wordt Justian2002!!!
FouteWillem
2 jaren geleden
Succes guys en veel plezier ook
Leuk idee
Justian2002
2 jaren geleden
Mijn kaarten van Veekeren zijn binnen!

Wat heb ik gekregen? Nou Circuitous Route, Emeria Angel, Canopy Cover, Banishing Light, Yavimaya Elder en Harrow.
Ik ga een deel gebruiken voor mijn vernieuwde Obuun, Mul Daya Ancestor commander deck en het andere dee gaat in mijn Sythis, Harvest's Hand enchantment deck!

De volgende keten in de chain is Rody
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top