Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander 2018 Speelervaringen

Tudou
5 jaren geleden
Gisteravond bij stefke78 samen met Gijsneus even de Commander 2018 decks gespeeld. Met dank aan Gijsneus voor het regelen en sleeven! Nog geen aanpassingen gedaan maar gewoon out of the box twee potjes gespeeld.

1e pot:
Gijsneus: Aminatou, the Fateshifter
stefke78: Lord Windgrace
mijzelf: Estrid, the Masked

2e pot:
Gijsneus: Aminatou, the Fateshifter
stefke78: Lord Windgrace
mijzelf: Saheeli, the Gifted

De algemene indruk is dat de decks leuk zijn om te spelen en veel verborgen interacties hebben die voor mij niet meteen overduidelijk waren uit de decklists. Korte review:

Aminatou, the Fateshifter
De topdeck manipulatie zit er echt in! Er kwamen diverse Miracles voorbij en Djinn of Wishes is heel sterk als je iets op je deck kan leggen. Ook het manifest subthema met Primordial Mist als leuke nieuwe kaart doet het ook goed. Het deck is wel wat traag in vergelijking met Estrid en Saheeli en lijkt in de drie speler potjes het tempo niet bij te kunnen houden. Verbeteringen op het gebied van control zijn denk ik nodig om het maximale er uit te halen maar het deck is out of the box leuk om mee te spelen.

Estrid, the Masked
Speelt heel leuk! Enchantment matters zit er overduidelijk in en hoewel er best veel mwoah kaarten inzitten helpt de draw (Enchantress's Presence etc) best goed om deze weg te filteren. De masks van Estrid zijn heel goed om de paar sterke enchanted beestjes (Arixmethes, Slumbering Isle en Elderwood Scion deden goed werk) te beschermen tegen boardwipes. Estrid won het eerste potje daarom. Indruk is dat het deck goed werkt, wat mij betreft het meest allround deck van de set met een combinatie van snelheid, antwoorden en card draw. Maar misschien ben ik wat bevoordeeld want ik vond deze altijd al leuk en ben al bezig met upgraden.

Lord Windgrace
Ook hier komt het thema goed naar voren. Veel landzoek en landfall beestjes. De eerste pot was stefke78 vreemd genoeg manascrewed (met 43 land) en kon daardoor niet zoveel. De tweede pot ging beter maar daar was hij weer wat manaflooded met veel landzoek spells en weinig creatures om daarvan te profiteren. Lord Windgrace is goed in het pakken van kaarten maar de algemene indruk is dat het deck er erg lang over doet om op gang te komen. Er komen wel veel creatures maar het blijven veelal domme beaters (Crash of Rhino Beetles, Rampaging Baloths). Heel leuk was Nesting Dragon die echt uitstekend omgaat met boardwipes of, in ons potje, Magus of the Balance! In de online videos van potjes die ik heb gezien, zie ik het deck vaak wel winnen maar vooral in lange potten waarbij het de kans krijgt op te bouwen. Drie spelers is misschien te weinig om het deck tot zijn recht te laten komen.

Saheeli, the Gifted
Saheeli is een zeer sterke commander. De tweede +1 ability is echt enorm sterk. Ik had meteen een Retrofitter Foundry liggen en tegen de tijd dat Saheeli op het bord kwam had ik al 5 mana korting met de +1. Saheeli krijgt daardoor wel een enorme bullseye en ik heb haar 4x gecast. Brudiclad, Telchor Engineer kwam snel en is enorm goed. Met de Retrofitter Foundry heb je dan al gauw een groot aantal 4/4 Construct token waar er elke beurt nog 2+ bij komen die meteen mogen aanvallen. Dat was wel heel sterk en won het potje ook. Zeker toen ik nog een Echo Storm pakte in mijn laatste beurt waarmee ik 5(!) kopiën van de Myr Battlesphere kon maken. De manco van Saheeli is dat er erg weinig card draw in zit. Als het deck wat meer verstoord wordt of je meer dan 2 tegenstanders hebt dan ben je snel door je kaarten heen verwacht ik. Meer draw toevoegen lijkt me wel een must.

Al met al was het erg leuk om de decks zo te spelen. Ze zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd, zeker met 4 spelers, en bieden zeer veel mogelijkheden voor leuke upgrades. WotC heeft echt zijn best gedaan om er ook Commanders in te stoppen die niet echt werken met de huidige decks maar veel mogelijkheden bieden voor nieuwe creaties. Yuriko, the Tiger's Shadow en Varina, Lich Queen springen er echt uit wat dat betreft.

Voor nog meer gameplay zou heb ik erg genoten van de videos van GameKnights en Commander VS en, in wat mindere mate want wat minder ervaren spelers, Geek&Sundry. Deze videos geven goed inzicht hoe de decks spelen:
- GameKnights
- Commander VS
- Geek&Sundry

Ik ben benieuwd of andere mensen ook al ervaringen hebben!
Morph
5 jaren geleden
Leuk geschreven Tudou.
Ik heb er nog niet mee gespeeld, maar het topdeck van Aminatou, the Fateshifter lijkt inderdaad goed te werken.
Miracle bovenop leggen en dus goedkoop casten werkt verrassend goed.
n4ppy
5 jaren geleden
Skull Storm drie keer mogen spelen omdat je de derde keer Ami neer legt
En gratis dankzij Yennett, Cryptic Sovereign!
Tudou
5 jaren geleden
Quote:
29 minuten geleden
Skull Storm drie keer mogen spelen omdat je de derde keer Ami neer legt
En gratis dankzij Yennett, Cryptic Sovereign!

Dat zou zelfs vier keer mogen zijn. Eén keer de originele spel en drie kopietjes van het drie keer spelen van Aminatou, the Fateshifter.

Een negen mana spell in casten met Yennett geeft erg veel voldoening lijkt me! Had je hem ook op met Aminatou op je deck gelegd? In onze pot deed Gijsneus iets dergelijks met Army of the Damned en Djinn of Wishes.
n4ppy
5 jaren geleden
Weet het niet meer zeker, volgende keer beter opletten. Ja de storm lag bovenop met Ami's +1 en had ook nog Sphinx of Jwar Isle liggen.

Ik had in een ander potje ook een keer de ultimate (1v1), kon daarmee Edgar Markov overnemen van de overkant, toen was daar het gas er wel vanaf.
vanmaanen
5 jaren geleden
Leuk om te lezen! ik commente net bij een van de decks ook; hebben dit 2x keer een avond gespeeld met diverse rondes.

De Commander 2018: Adaptive Enchantment lijkt het beste (meest consistente?) deck. Goede tweede de Commander 2018: Subjective Reality bij ond maar die was soms ook totaal niet van de grond gekomen - inderdaad te traag?!? als die andere al voor lethal ging. Die met Saheeli ( Commander 2018: Exquisite Invention ) deed soms aardig mee maar soms ook niet. Minst was bij ons in elk geval Commander 2018: Nature's Vengeance.
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
56 minuten geleden
Minst was bij ons in elk geval Commander 2018: Nature's Vengeance.


Ik heb juist erg goede ervaringen met Commander 2018: Nature's Vengeance. Heb het deck zelf ook gekocht en met wat eigen kaarten geüpgraded
Is me zelfs een keer gelukt in twee beurten achter elkaar per beurt 6 lands te droppen, waardoor ik na de tweede beurt 12 Beast tokens had liggen
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
vanmaanen
5 jaren geleden
hi Magicfreak kan me voorstellen dat ie met wat tunen en pimpen een stuk beter speelt, wij hadden ze alle 4 gespeeld zoals ze uit de doos kwamen, en dan was ie toch minder goed in onze speel avonden in elk geval tov de andere decks.

Wat heb je er zoals bij gedaan trouwens? Wil ze binnenkort ook gaan upgraden ;-)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post vanmaanen 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Tudou 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top