Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander deckbuilding hulp gezocht

Amanda
5 jaren geleden
Ik ben bezig met een deck wat veel (kleine ) creatures maakt die groot worden door Intangible Virtue achtige effecten. En dan lekker aanvallen met heel veel creatures. Maar het deck is nog niet echt samenhangend.

Heeft er iemand tips?

nederland439
5 jaren geleden
Heb weinig ideeën over wat je concreet aan kan passen. Kom zelf alleen op Tendershoot Dryad en eventueel Aura Mutation en Artifact Mutation. Maar deze kaarten zullen je deck niet in een keer beter laten draaien.

Wat me wel opvalt dat je maar 33 landjes speelt, denk dat dit toch zeker richting de 37 moet. Daarnaast vraag ik me af of je niet teveel van je manabase vraagt. Je speelt als het ware een 3 kleuren deck, met een beetje rood. Maar op het moment heb je nog aardig veel rode landjes in je deck. Zo snel geteld kom je op 18 witte en groene landjes en 14 rode en zwarte (heb fetches alleen geteld voor de 2 kleuren die je kunt zoeken) Ook speel je dus nog 6 signets en Chromatic Lantern. Daarnaast speel je zowel Benalish Marshal, Overrun en Necropolis Regent. Ondanks dat je veel fetches en shocklandjes speelt lijkt me dit toch teveel van het goede. Zeker ook omdat je dit niet de enige kaarten zijn die veel mana eisen hebben.

Heb even de cijfers van Frank Karsten erbij gepakt en je kunt nu in ongeveer 36% van de gevallen Benalish Marshal zodra je 3 mana hebt en voor Overrun is het ongeveer 70%. Je zult dus vaak met spells zitten die je niet kunt casten.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik ben het daar helemaal mee eens. Sowieso naar 38 land en hooguit terug naar 37. Minder is zelden een optie, behalve voor heel specifieke decks. Ik heb voor mezelf een onderlimiet van 38 gesteld voor al mijn decks, en daar houdt ik me redelijk goed aan en het bevalt uitstekend.

Ik heb wat commentaar bij het deck gezet, wat voor neerkomt op: cut een kleur
Nixilis548
5 jaren geleden
Ik gebruil vooral poisen decks met spels met poisen counters aan opponents
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat is heel interessant, maar dat voegt niet zoveel toe aan deze discussie .

Plus, het is heel fijn als je iets meer aandacht aan je spelling geeft .

Oh, en Poison (met een o) wordt meestal niet erg gewaardeerd in casual omgevingen. Als je dan spells (met dubbel l) gebruikt (met een k) raak je je vrienden snel kwijt .
JEV
5 jaren geleden
Misschien is zwart een beetje vreemd als extra kleur, maar dat hoeft geen probleem te zijn met een goede manabase. Tymna the Weaver is ook best sterk met jouw tactiek.

Ik vind het wel een leuk deck met veel creatures die je niet vaak ziet! Weet niet of sommige synergien goed werken. Zie meerdere Knights, maar is dat genoeg voor Aryel, Knight of Windgrace? Ik denk dat je moet kiezen wat je echt leuk vindt en dan mogelijk wat kan vervangen om het deck te verbeteren.
Amanda
5 jaren geleden
Ik heb letterlijk 1 van elke basic erin zitten... Misschien was dat een hint dat ik nog niet naar de manabase had gekeken. Ik had alleen elke dual die ik wellicht heb erin gezet om te zien hoeveel dat er zijn.

Aryel, Knight of Windgrace had ik erin gezet omdat hij voor 3 mana een token maakt en removal kan zijn.

Ik vind het een interessant idee om groen te verwijderen. Dan krijg ik eindelijk een ander deck dan de decks die ik al heb. Daar ga ik eens naar kijken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post Amanda 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Amanda 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top