Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Gijsneus
6 jaren geleden
Prachtige kaart!

Ik ben zo'n fan van deze kaart dat ik hem in het RtR block standard heb gespeeld en er daarna een commanderdeck omheen heb gebouwd. Toch zijn bij ons de meningen verdeeld in de groep. Laatst gaf een speler op omdat hij geen zin had om dit af te zien gaan.

commander
[EDH] Epic!
door Gijsneus2 maanden geleden


Ben dan ook erg benieuwd wat MagnusMagicus er zelf van vindt?
 bijgewerkt door Gijsneus 6 jaren geleden (Link deck toegevoegd)
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Als random kaart in een deck is het grappig, en niet eens heel overpowered. Want niet alle instants en sorceries zijn op elk moment nuttig en je moet je deck er best omheen bouwen wil je er echt hard profijt van hebben. Dat is het geval bij bovenstaand deck, waar ik recentelijk ook tegen heb gespeeld en 90% van de reden was dat ik de kaart voorstelde als kaart van de dag .

Ik vond het een leuk deck om te zien, cool om af te zien gaan, maar ik ben blij dat ik er niet bijna elke keer tegen hoef te spelen, omdat het deck eigenlijk vooral durdled en niks doet tot zo laat mogelijk in het spel en dan ineens 15+ spells tegelijkertijd cast. Supermooi om een keer te zien, maar het is wel elke keer dezelfde truc. Dus het deck is cute, maar niet te vaak en de kaart zelf vind ik leuk en zeker als je deck er niet helemaal op gebouwd is.
stefke78
6 jaren geleden
Quote:
3 minuten geleden
Als random kaart in een deck is het grappig, en niet eens heel overpowered. Want niet alle instants en sorceries zijn op elk moment nuttig en je moet je deck er best omheen bouwen wil je er echt hard profijt van hebben. Dat is het geval bij bovenstaand deck, waar ik recentelijk ook tegen heb gespeeld en 90% van de reden was dat ik de kaart voorstelde als kaart van de dag .

Ik vond het een leuk deck om te zien, cool om af te zien gaan, maar ik ben blij dat ik er niet bijna elke keer tegen hoef te spelen, omdat het deck eigenlijk vooral durdled en niks doet tot zo laat mogelijk in het spel en dan ineens 15+ spells tegelijkertijd cast. Supermooi om een keer te zien, maar het is wel elke keer dezelfde truc. Dus het deck is cute, maar niet te vaak en de kaart zelf vind ik leuk en zeker als je deck er niet helemaal op gebouwd is.


Eens!
Gijsneus
6 jaren geleden
Ben ik het ook compleet mee eens. Zal voortaan met het deck maar maximaal één keer per maand spelen.
 bijgewerkt door Gijsneus 6 jaren geleden (Stomme emoticons :) )
Jeff
6 jaren geleden
Quote:
51 minuten geleden
Ben ik het ook compleet mee eens. Zal voortaan met het deck maar maximaal één keer per maand spelen.


Als je dan maar eens per maand met Magnus speelt, kan je hem alsnog iedere keer hiermee aanpakken.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Jeff, geef hem nou geen ideeen!
n4ppy
6 jaren geleden

Handig in atraxa gok ik
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Zeker. De upfront payment is nogal hoog vind ik. 6 mana, en dan moet je ook nog betalen en je creatures zwakker maken om kaarten te pakken. Maar als hij er eenmaal ligt is het een mooie kaart. Graft is ook erg nuttig als je kunt Proliferaten, omdat je creatures zonder counters er eentje kunt geven en ze daarna beide kan boosten.

Ik speel zelf eigenlijk geen decks waar ik deze een beetje goed in kan gebruiken, dus ik heb geen persoonlijke ervaringen. Ben hem volgens mij ook nog nooit tegengekomen.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Kinryouku speelt of speelde er eentje. De hoge CMC is niet zo'n probleem, gezien een deck omtrent Proliferate toch oneindige mana maakt (Astral Cornucopia, Everflowing Chalice, Coalition Relic, Saprazzan Skerry). Is in zijn deck naar mijn idee een goede kaart. De draw ability is een stuk minder dan andere counter-gerelateerde draw, maar Graft is erg nuttig.
Dordledum
6 jaren geleden
Erg leuk in simic met +1/+1 counters, alleen jammer dat het geen merfolk is

Aan de andere kant hebben die genoeg opties om kaarten te rapen.
Jeff
6 jaren geleden
Ik speel hem ook in Marchesa, the Black Rose. Briljante kaart.
JEV
6 jaren geleden
Quote:
2 uur geleden
Ik speel hem ook in Marchesa, the Black Rose. Briljante kaart.

Ik heb toch moeite met de cmc. Maar misschien speel ik een sneller deck? Ik heb slechts enkele cmc 6+ kaarten (Sepulchral Primordial, Grave Betrayal, ..)

Al moet ik zeggen dat ik Vigean Graftmage wel echt heerlijk vind. Om op een andere manier dan via Dethrone counters te kunnen krijgen is wel fijn. En je kan met een sac outlet elke beurt 1 creature met een ETB-effect opnieuw laten triggeren.

Wat is het grootste voordeel, kaarten rapen of de Graft 4?
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Lijkt me erg sterk van de situatie afhangen. In mijn ervaring is de Graft bijna altijd nuttig, en kaarten pakken gebeurt maar af en toe. Als er betere opties zijn, of genoeg nuttige kaarten op hand, begin je er niet aan.
 bijgewerkt door EnchantedBunny 6 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden


speelbare uncommon?
Eclavyrr
6 jaren geleden
Misschien speelbaar in een Grand Warlord Radha deck?
Op zich is de kaart niet zo spannend maar in een deck dat de moegelijkheid geeft om mana vast te leggen zie ik deze wel speelbaar. In bv Radha krijg je toch als je hem hebt geflipt voor elke keer dat alleen deze aanvalt.
Jeff
6 jaren geleden
Quote:
14 uur geleden
Quote:
16 uur geleden
Ik speel hem ook in Marchesa, the Black Rose. Briljante kaart.

Ik heb toch moeite met de cmc. Maar misschien speel ik een sneller deck? Ik heb slechts enkele cmc 6+ kaarten (Sepulchral Primordial, Grave Betrayal, ..)

Al moet ik zeggen dat ik Vigean Graftmage wel echt heerlijk vind. Om op een andere manier dan via Dethrone counters te kunnen krijgen is wel fijn. En je kan met een sac outlet elke beurt 1 creature met een ETB-effect opnieuw laten triggeren.

Wat is het grootste voordeel, kaarten rapen of de Graft 4?


Graftmage speel ik ook en zo zijn er nog een paar opties. De graft 4 is in het Marchesa-deck 100% de belangrijkere ability, maar de kaarten pakken is regelmatig relevant. Het deck heeft wel wat problemen met mana gehad. De keuze voor hoe hoog je je curve durft te leggen hangt natuurlijk ook heel sterk af van de meta waarin je speelt.
Dordledum
6 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Misschien speelbaar in een Grand Warlord Radha deck?
Op zich is de kaart niet zo spannend maar in een deck dat de moegelijkheid geeft om mana vast te leggen zie ik deze wel speelbaar. In bv Radha krijg je toch als je hem hebt geflipt voor elke keer dat alleen deze aanvalt.


Ik heb inderdaad een Radha, Heir to Keld deck, waar Grand Warlord Radha ingaat. Daarvoor leek deze me wel grappig.
sibrand
6 jaren geleden
Wat vinden jullie van
?
Ik speel hem in een chaos deck, maar zijn er nog andere decks waar deze ingaat?
Dordledum
6 jaren geleden
Inderdaad een kaart voor Chaos decks. Zolang je veel permanents en weinig instants/sorceries speelt is deze goed speelbaar. kan wel behoorlijk in je nadeel uitpakken. Leuke kaart, maar met veel risico's, dus niet perse heel sterk.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik hou van dit soort kaarten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top