Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

goeth78
5 jaren geleden
Interessante discussie dit!

Het "juiste" antwoord in deze is ook afhankelijk van de hoeveelheid kaarten die je gemiddeld genomen al te pakken hebt - zeker in blauw of groen georiënteerde decks heb ik vaak minder moeite om kaarten op handen te houden. Dan zal ik denk ik ook wat sneller een flexibelere kaart pakken en niet tevens card draw willen hebben.

Ik vind Aura Blast wat dat betreft zeker goed genoeg. Is instant & vervangt zichzelf. En er worden misschien niet zoveel enchantments gespeeld, maar de enchantments die ik over tafel zie gaan zijn bijna altijd spelbepalend. Wat een verschil het weghalen van een Grave Pact kan maken hoef ik denk ik niet te zeggen ...
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik denk dat het ook wel deels meta-bepalend is. Sure, ik kom ook vaak genoeg enge enchantments tegen. Maar ook hele enge artifacts die echt weg moeten! En dan doet die geweldige Aura Blast he-le-maal niks. Dus het is maar hoeveel waarde je hecht aan flexibiliteit vs. mana cost vs. instant/sorcery vs. mass/targeted vs. zichzelf vervangend vs. watjenogmeerkunt verzinnen.

Er is ook geen juist antwoord natuurlijk, speel vooral wat je leuk vindt .
n4ppy
5 jaren geleden
Leuk voor een vriendjes val mij niet aan?

Of zijn er ook decks die zoveel voordeel halen uit veel kaarten dat je er toch door op voorsprong komt?
Panoramix
5 jaren geleden
Voor sommige decks een mooie kaart. Ik speel deze kaart in mijn Kami of the Crescent Moon deck, dat als doel heeft te winnen door mijn tegenstanders zoveel mogelijk kaarten te geven (met kaarten als Viseling, Iron Maiden, Psychosis Crawler).
sibrand
5 jaren geleden
Ik speel hem in Kydele, Chosen of Kruphix om heel veel mana te kunnen krijgen.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Goede kaart. Beter dan Howling Mine omdat je niet eerst iedereen een kaart geeft en er dan pas zelf eentje krijgt. Je tapt deze nu vlak voordat je aan de beurt bent, zodat je zelf er het meeste aan hebt. Sure, geeft iedereen een kaart wat mensen toch blij maakt en dat kan helpen. En het is een nuttige kaart in witte en/of rode decks die wat lastiger kaarten kunnen pakken. Ik vind het een toppertje.

Ik ben eigenlijk erg verbaasd dat ik er maar eentje bezit (al is die wel foil ).
Roks1983
5 jaren geleden
Vaste kracht in mijn Kynaios and Tiro of Meletis deck. Hoort eigenlijk in ieder group hug deck vind ik. Daarbuiten zou ik hem niet zo snel spelen (buiten decks als Nekusar dan).
Sunitram
5 jaren geleden
Ik ben zelf groot fan van grouphug kaartjes zoals deze, maar ik heb door de jaren wel geleerd ze wat spaarzamer te gebruiken. Niet alleen geeft het je tegenstanders ook voordeel, maar het is me meer dan eens overkomen dat mensen mij gingen targetten omdat ze vonden dat ik hun tegenstanders teveel voordeel gaf. Anyway, van alle Howling Mine varianten out there is dit wel een van de betere, dus heeft je deck carddraw nodig, gewoon spelen!
n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
3 uur geleden
maar het is me meer dan eens overkomen dat mensen mij gingen targetten omdat ze vonden dat ik hun tegenstanders teveel voordeel gaf.

kolonelnick
5 jaren geleden
Persoonlijk zou ik hem misschien ook in een nekusar edh spelen
EnchantedBunny
5 jaren geleden
Lijkt me zeker speelbaar, vooral in Wit of Rood inderdaad! Ook geinig dat je 'm in end step én in eigen main phase kan gebruiken, mocht je heel hard naar iets op zoek zijn.
LeKrutes
5 jaren geleden
Prima kaart. Voordeel is ook deze kan bijvoorbeeld worden opgezocht door: Trophy Mage.

Nieuwe dag nieuwe kaart. Wat vinden jullie van:
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Op zich leuke kaart, is wel een beetje "beuke beuke beuke" wat niet altijd de allerbeste strategie is in Commander en Boros is niet de sterkste kleurencombinatie. Als Commander denk ik dat hij wel leuk is, maar niet echt spannend. In een bv. Breya, Etherium Shaper deck met veel Thopters kan het best een coole kaart zijn denk ik. En een 5/4 first strike voor 5 mana is best ok. Betere stats dan Lord Magnus in ieder geval
Sunitram
5 jaren geleden
Niet de meest veelzijdige commander, wel een hele sterke. Zoals Magnus al zei: 5/4 first strike voor cmc 5 is prima, en zodra je 3 artifacts hebt liggen is het een 8/4 first strike lord die niet kijkt naar creature type of kleur. Persoonlijk zou ik 'm ook met Breya spelen, omdat je dan ook toegang hebt tot kaarten als Thopter Spy Network en Sharding Sphinx. Meer bodies om +3/+0 aan uit te delen is meer beter!
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Ik denk dat hij wel cool is in artifact decks die deze kleuren spelen. Hij geeft thopters al gauw +3/+0. Nu we de artifact commander eindelijk hebben, kunnen we gaan uitkijken naar de commander waar je deze kaart in kan spelen.
LeKrutes
5 jaren geleden
Dankzij kaladesh heeft deze kaart wel leuke speeltjes gekregen door fabrikate of Sram's Expertise.

Ik ben zelf nog beetje aan het stoeien om een Valduk, Keeper of the Flame deck te maken.

Maar wil dan eigenlijk ook de wit er bij voor Puresteel Paladin en andere equipment voordeel kaarten. Deze zou daar dan perfect in passen of misschien als commander.
EnchantedBunny
5 jaren geleden
Nóg beter dan Lord Magnus?

Die Jor Kadeen doet me altijd denken aan Thranduil. Lijkt me niet erg interessant als commander, maar wel een cool ding. Perfect met artifact creature tokens, lijkt me. Maar dat is vooral iets in Blauw, toch?
 bijgewerkt door EnchantedBunny 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Hey een nieuwe dag!
Ik blijf even in het Boros thema vandaag
Wat vinden jullie van:



Goed genoeg of niet, hij is wel zwak tegen removal zie ik!
Dordledum
5 jaren geleden
Te klein en de abilities te duur?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb de post van Flut123 even gewist, want we doen maar 1 kaart per dag. Als je hem later nog een keer wil posten, be my guest. Maar laten we eerst even de kaart van vandaag afhandelen.

Ik ben geen groot fan van de Guildmages. Allemaal zijn de abilities net te duur en doen net te weinig. Ik zal nooit raar opkijken als iemand er eentje speelt, want ze zijn vaak best nuttig, maar het is te vaak net niet. Ik denk dat de enige die ik zal overwegen Azorius Guildmage is, maar ook die heb ik al jaren geleden gecut uit de decks waar ik hem ik kon spelen ,.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top