Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Sunitram
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Maar hoe vaak is het echt boeiend om gratis een Disenchant te kunnen casten?


Volgens mij hadden we hier niet al te lang geleden nog een discussie over hoe targeted removal soms best handig kan zijn in je deck. Tuurlijk, Return to Dust doet het beter en ja, zowel 3 mana als het exilen van een Plains is wat veel voor een Naturalize/Disenchant effect. Maar je zal maar net die man zijn die, op instant speed nog wel, de Consulate Crackdown van die speler met z'n Mycosynth Lattice wegtikt.

Wat mij betreft heeft deze kaart net de flexibiliteit om een plek in een deck te verdienen. Ik zeg absoluut niet dat je gelijk 99 van die effecten moet runnen, maar ik geloof echt dat deze soms de pot voor je kan redden.

Dan naar de orde van de dag en dus de Thran Tome: Gewoon niet doen. Staff of Nin, The Immortal Sun, Temple Bell, Mikokoro, Center of the Sea, Geier Reach Sanitarium, Sea Gate Wreckage en Arch of Orazca zijn allemaal vormen van kleurloze carddraw die efficiënter zijn qua costen dan de Tomes. Als je 'm niet zou hoeven tappen zou je nog een leuke combo kunnen maken met Grand Architect en The Locust God (iedere activatie geeft je 2 Insect tokens die je weer kan tappen voor mana voor de volgende activatie), maar zoals ie is is ie gewoon te duur voor wat ie doet.
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik snap wat je bedoelt dat een targeted removal soms een game kan redden, maar het effect - zelfs gratis - is gewoon te klein in 99,9% van de gevallen.
BlackDahlia
5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Leuk als Commander, maar de combi voor Merfolk decks is wel beter. Helaas hebben we geen Merfolk legend zodat we alle goeie Merfolk in 1 Commander deck kunnen stoppen.
JEV
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Leuk als Commander, maar de combi voor Merfolk decks is wel beter. Helaas hebben we geen Merfolk legend zodat we alle goeie Merfolk in 1 Commander deck kunnen stoppen.

Thrasios, Triton Hero?
stefke78
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Leuk als Commander, maar de combi voor Merfolk decks is wel beter. Helaas hebben we geen Merfolk legend zodat we alle goeie Merfolk in 1 Commander deck kunnen stoppen.


Eens!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
In de laatste GameKnights episode speelt The Professor een Sygg deck. Het deed niet veel .
MarcelN
5 jaren geleden
Tijd voor een common! Ik vind m schitterend!



Of is ie al geweest?
Dordledum
5 jaren geleden
1 damage lijkt me een beetje weinig in commander tenzij je echt heel veel creatures (tokens?) speelt. Ik zou eerder voor iets als Where Ancients Tread gaan.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Budgetopie voor Purphoros, God of the Forge. Zeker speelbaar, al moet je wel tokens spammen. Ook leuk in Pauper Commander.
Gijsneus
5 jaren geleden
Prachtige kaart! Maar wel infinite gevoelig.

Back in the 90's speelde ik een 60 kaarten deck met een bijna dezelfde kaart; Furious Assault. Dit ging in combinatie met Aluren en Cavern Harpy en een Soul Warden erg snel infinite. Ging verbazend vaak goed.
Natuurlijk is het in commander iets moeilijker van de grond te krijgen maar desalniettemin mogelijk.

In een Krenko, Mob Boss deck kan dit bijvoorbeeld ook tot korte potjes leiden.

Zelf wilde ik kijken of dit geen optie is in een pauperversie van:
modern
Ping
door Saturnso3 maanden geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
28 minuten geleden
Prachtige kaart! Maar wel infinite gevoelig.

Back in the 90's speelde ik een 60 kaarten deck met een bijna dezelfde kaart; Furious Assault. Dit ging in combinatie met Aluren en Cavern Harpy en een Soul Warden erg snel infinite. Ging verbazend vaak goed.
Natuurlijk is het in commander iets moeilijker van de grond te krijgen maar desalniettemin mogelijk.


5-kleuren? Gekke Gijs toch!
farden10
5 jaren geleden
Impact Tremors speel ik in twee commander decks. 1 damage per creature lijkt niet veel, maar het loopt heel snel uit de hand. Beurt 2 Impact Tremors doet in de meeste 4 speler potjes toch al snel tussen de 30 en 60 damage. Sure Purphoros is beter, maar kost 20 euro, terwijl Tremors 1 euro kost. Dan speel ik liever de budget optie.
stefke78
5 jaren geleden
Wat vinden jullie van: Mystic Monastery en zijn broertjes?
Roks1983
5 jaren geleden
Die speel ik eigenlijk altijd als het deck de kleuren speelt. Getapt in het spel is natuurlijk jammer, maar de fixing is erg fijn.
BuidingMage
5 jaren geleden
De tri-lands moet je eigenlijk altijd spelen als je in de kleuren zit.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Mee eens. Path of Ancestry is zelfs nog beter als je 3+ kleuren speelt, maar ik speel ze altijd wel als ik 3 kleuren speel.
Dordledum
5 jaren geleden
Als ik een slot over heb en in 3 kleuren zit speel ik ze wel eens, zeker prima voor commander. Maar ik heb de luxe positie dat ik veel (duur) nonbasic land wat niet tapped into play komt en ik dan toch liever speel.
stefke78
5 jaren geleden
In een drie kleuren deck is dat ene slot vaak te overzien. Een grotere vraag is of je ze ook speelt als je een 4 of 5 kleuren commander hebt.
In een vier kleuren commander zou je er 6 kunnen spelen en bij een 5 kleuren commander alle 10... Wat doe je dan!
Dordledum
5 jaren geleden
Dan speel ik ze niet. 1 extra landje tapped into play is zoals je zegt te overzien. Maar het moeten er niet teveel worden.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top