Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

bartist
5 jaren geleden
In de pre-con Commander 2017: Draconic Domination zaten ze alle 10, hoewel ze een goede budget-optie zijn/waren begin ik ze langzaam te vervangen door untapped rare-lands. Het is fijn om vele kleuren tot je beschikbaarheid te hebben, maar voor decks met een hoge mana-curve is 10 tapped lands erg veel, zeker als je dan ook nog andere tapped landjes speelt.
Als je ze alle 10 zou spelen, zouden je overige landjes bijna allemaal untapped into play moeten komen, anders loop je vertraging op in je early game.

Als een one-off (3 kleuren decks) is dit uiteraard een super kaart. Maar hoe meer kleuren, hoe minder aantrekkelijk ik ze vind lijken
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Nieuwe dag, een Modern staple. Ook speelbaar in Commander?


n4ppy
5 jaren geleden
Een Seaside Citadel op een stokje? Exalted lijkt me niet super spannend in commander en een 0/1 is kwetsbaar.
In tribal wellicht bruikbaar?
RadioDragon
5 jaren geleden
erg leuke kaart, maar mij te duur als een mana dork. Dan zijn er veel goedkopere opties beschikbaar die niet heel veel slechter zijn.
Krabbel
5 jaren geleden
Mana dorks zijn in mijn beleving niet super relevant, al maakt Exalted in mijn ogen wel een hoop goed. Voor nu echter gewoon te duur om interessant te zijn(voor mij iig).
Dordledum
5 jaren geleden
Los van de kaartprijs bedoel ik, of ze dus intrinsiek commander waardig is of niet. Voor elke kaart zijn wel duurdere of goedkopere alternatieven dus ik zou kaartprijs buiten beschouwing houden.
BuidingMage
5 jaren geleden
Ik denk dat je d'r wel wilt spelen in een Infect of voltron deck
n4ppy
5 jaren geleden

Waarschijnlijk net te klein maar wat een weird ding
Dordledum
5 jaren geleden
Leuk voor zombie tribal om tegenstanders' utility beestjes te slopen. Ook leuk met Proliferate.
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Leuk voor zombie tribal om tegenstanders' utility beestjes te slopen. Ook leuk met Proliferate.


Behalve dat Nefashu geen counters geeft en proliferate er dus niets mee doet?

Grappige kaart, maar het effect is mij te klein. Er gaat te weinig aan dood denk ik en dan is het zeker geen 6 mana waard.
Roks1983
5 jaren geleden
Geinig, maar dan speel ik liever Noxious Ghoul
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Manadorks zijn meestal niet supernuttig, omdat ze snel doodgaan en je acceleratie dan weg is. Maar ze zijn wel sneller dan landzoeken, dus het ligt een beetje aan het doel van je deck.

Nefashu is cute, maar sloopt alleen X/1 beesten en is een beetje clunky. Niks mis mee, maar er zijn ook betere opties. Aan de andere kant kost hij 1 gumball, dus waarom ook niet?
Flut123
5 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
Geinig, maar dan speel ik liever Noxious Ghoul


Dat is geen mythic rare, dus ook geen commander, maar ik snap je wel.
n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
17 minuten geleden
Dat is geen mythic rare, dus ook geen commander, maar ik snap je wel.

?? Kaarten hier hoeven niet mythic rare of commander te zijn om hier voorbij te komen.

De Ghoul is leuk zeker als je wat meer creatures achter elkaar kunt spelen
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@Flut123: Rarity heeft niets met Commander te maken inderdaad. De Commander van je deck moet een Legendary Creature zijn, dat is de enige restrictie. Nu zijn de meeste legends wel rare of mythic rare, maar er zijn ook uncommons, meerdere zelfs in Dominaria (bv. Valduk, Keeper of the Flame). Die mag je gewoon als Commander spelen hoor. En voor kaarten in de 99 is ook geen enkele restrictie op rarity en ook nooit geweest.
MalcolmS
5 jaren geleden
Nefashu is ook leuk in Vhati il-Dal, als je de ability van vhati een paar keer kan activeren per beurt kan je met nefashu een hoop creatures per beurt slopen
n4ppy
5 jaren geleden

Te duur en tegen beurt 5 heb je als blauwe speler al genoeg in hand dat je niet wilt weggooien?
sibrand
5 jaren geleden
Ik zou in de meeste decks gaan voor Staff of Nin of Rhystic Study, je hand discarden is toch wel een hele grote downside.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Absoluut niet, wat een prutkaart

Ik betaal graag meer en dan heb ik een kaart die in elk deck kan: The Immortal Sun.

Of wat dacht je van een kaart die evenveel mana kost, makkelijker te casten is, hetzelfde voordeel heeft en niet het nadeel? Oh, en als je meer Shrines hebt liggen doet hij het nog beter ook: Honden of Seeing Winds.

Mijn verhoogd bewustzijn zegt dat ik die kaart mijdt als een schurftige hond
Panoramix
5 jaren geleden
Misschien dat de creatieve speler de downside van deze kaart nog wel nuttig kan maken in bijvoorbeeld een The Mimeoplasm deck, maar het is wel heel vergezocht. Ik zou de kaart niet spelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top