Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Commander: Kaart van de Dag!

Jeff
5 jaren geleden
Volgens mij had ik hem wel in mijn Melek deck zitten dat ik ondertussen half gesloopt had. Ik vind het een briljante kaart, die voor het goede net een mana te duur is.
Morph
5 jaren geleden
Speel hem niet, maar als ik de commentaren lees zou het een mooie kaart zijn voor Baral, Chief of Compliance of Mizzix of the Izmagnus. Samen met Arcane Melee en Goblin Electromancer achtige kaarten.

En wellicht dat een Talrand, Sky Summoner deck wel mana open kan houden.
Supplant Form kan wel een behoorlijke blow-out zijn.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik heb deze voor Arjun, the Shifting Flame overwogen, maar uiteindelijk heeft Mirror Match zijn slot veroverd. Vergelijkbaar effect, maar dan party-wide. Nadeel is wel weer dat ik na gebruik die tokens gelijk kwijt ben.

Neemt niet weg dat dit tegen het juiste creature een enorme blowout kan zijn, maar daar 6 mana voor openhouden is idd erg veel. Wordt aanzienlijk leuker met Mizzix of the Izmagnus aan het roer, zoals meerdere anderen al hebben gezegd.
Jeff
5 jaren geleden
Ik heb hem volgens mij ook wel gezien in een Riku of Two Reflections "token" deck. Daarin kan je het lekker combineren met dingen als Doubling Season en zo. De kaart heeft potentie, maar is wel ietwat aan de dure kant.
Dordledum
5 jaren geleden
Nieuwe dag



Leuk utility beestje?

Mooie manasink of is de activatie te duur?

Hoeft niet te tappen en kan op instant speed. Leuk met Braid of Fire ernaast?
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Roks1983
5 jaren geleden
Hij is wel geinig, maar 7 mana om een Worn Powerstone te slopen is toch wel erg veel... Zou niet mijn keuze zijn. Behalve in een thema deck of zoiets.
Gijsneus
5 jaren geleden
Mooie manasink. Helemaal prachtig in combinatie met Liquimetal Coating, kan je ook enchantments, planeswalkers slopen. Of nog erger; landjes slopen voor ...
Eclavyrr
5 jaren geleden
Voor 3 mana onzin zoals een Sol Ring of zo weghalen is niet slecht, ik weet niet of deze sterk genoeg is voor Commander, maar in de goede ouwe tijd werd deze kaart best veel gespeel dom moxen en zo mee te slopen. Dat leverde hem uiteindelijk de bijnaam "Mox Monkey" op.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Klein nadeel is de 1/1 beetje hoesten en de monkey is weg.
n4ppy
5 jaren geleden

Er zijn nog meer klokjes. Lijkt me wel grappig maar niet goed genoeg
 bijgewerkt door n4ppy 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Die Gorilla Shaman: Eigenlijk alleen nutttig om en artifacts te slopen, daarna wordt hij snel te duur. Ik vind het argument dat het maar een 1/1 niet heel boeiend, Goblin Welder is een 1/1. Dark Confidant heeft maar 1 toughness. "Dies to removal" is geen sterk argument. Plus, veel removal in Commander kijkt niet direct naar toughness.

De Clockworks zijn onspeelbaar. Komen uit de goede ouwe tijd van Magic toen creatures nog poep waren . De enige speelbare in Commander is Clockwork Dragon.
Roks1983
5 jaren geleden
Het zijn geen creatures waar je gelijk voor warm loopt nee. Misschien leuk in een extreem casual janky deck met allerlei counters. Dat is al vergezocht vermoed ik.
JEV
5 jaren geleden
Misschien nog wel geinig met commanders die uitgaan van een lage power op de kaart zelf. Bijv. Grenzo, Dungeon Warden of Shirei, Shizo's Caretaker. Wel erg casual allemaal.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Het is een mana 7/4 met nadelen. Ik bedoel, Primordial Wurm is niet sterk, en die is beter dan deze kaart.
Morph
5 jaren geleden
Nieuwe ronde, wat vinden we van:

Eclavyrr
5 jaren geleden
Vieze, vieze kaart. Je kunt er omheen spelen als je weet dat je tegenstander hem speelt, maar als je deze onverwachts tegen je krijgt is het toch wel even zuur. Voornamelijk omdat deze maar 1 speler target in een multiplayer format is dit een kaart die ik liever niet gespeeld zie worden. Niets is zo haatdragend als tegen 1 persoon te zeggen, jij hebt niets meer en bent nu main target nummero uno.
Dordledum
5 jaren geleden
Vooral een kaart om op je eigen creatures te gebruiken in reactie op een boardwipe. Erg goed met tokens. Ok, ze gaan dood, maar daarna heb je bakken met mana.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Moet het wel een instant boardwipe zijn tijdens combat

Ik heb deze gespeeld noch gespeeld zien worden. Lijkt me erg vervelend om tegenaan te lopen
Roks1983
5 jaren geleden
Quote:
9 minuten geleden
Vooral een kaart om op je eigen creatures te gebruiken in reactie op een boardwipe. Erg goed met tokens. Ok, ze gaan dood, maar daarna heb je bakken met mana.

Lijkt me een beetje beperkt. Boardwipes worden toch meestal op sorcery speed in een main phase gespeeld en niet tijdens combat (in mijn speelgroep dan). Los daarvan wel een hele goede kaart. Vooral leuk ook tegen voltron commanders of Narset, Enlightened Master...
 bijgewerkt door Roks1983 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
Ik had het "attacking" gedeelte gemist. Maar toch denk ik dat je er flink wat mee kan in een tokendeck.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top