Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Sunitram
5 jaren geleden
Absoluut leuk hoor, maar er zijn tegenwoordig zoveel anthem effecten dat deze een beetje door een luxeprobleem wordt ondergesneeuwd.

Honor of the Pure kost geen dubbelwit en boost alleen jouw witte creatures.
Intangible Virtue kost ook geen dubbelwit en boost al je tokens.
Angel of Invention boost al je creatures en kan zowel als dikke lifelinkende beater als als 3 bodies het veld op komen.
Bovengenoemde Marshal's Anthem boost al je creatures en kan, zeg, een dooie Angel of Invention terug in het spel krijgen.
Crovax, Ascendant Hero boost ook alle witte creatures, maar straft ook je tegenstanders die nonwhites spelen.
Elesh Norn, Grand Cenobite boost al je creatures voor 2 en straft al je tegenstanders.
En als je ook in groen zit komen Beastmaster Ascension, Gaea's Anthem en Collective Blessing hier nog bij.

Nogmaals, no shame in playing Crusade, maar er zijn tegenwoordig zoveel opties die ook hele Commanderwaardige dingen doen dat ik zelf eigenlijk een beetje vergeten was dat deze bestond...
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
What Sunitram said

Twee mana voor dit effect is niet verkeerd, maar vooral Honor of the Pure maakt van Crusade een backup. Kijk, als je een white weenie deck maakt en je wil veel goedkope anthem effecten, sure. Maar dan nog speel ik denk ik liever de kaart waar anthem kaarten naar vernoemd zijn: Glorious Anthem .
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik ben meestal niet zo wild van Anthem effects, omdat ze je niet helpen een boardstate te ontwikkelen. Er zijn uitzonderingen zoals Elesh Norn, Grand Cenobite (doet ook 2-/-2 op tegenstander) en Beastmaster Ascension (omdat +5/+5 wel heel erg veel is)
Ook kaarten zoals Door of Destinies en Coat of Arms zie ik dan liever als je per sé de power en toughtness van je beestjes wilt versterken.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Tuurlijk zijn er betere kaarten, echter als ik white weenie speel in commander wil ik een grote kans hebben dat ik iig dit soort kaarten raap ik denk dat deze de cut wel zou halen.
n4ppy
5 jaren geleden

Potentieel leuke kaart in een wit deck?
Taacoo
5 jaren geleden
Leuk als iemand een Urborg, Tomb of Yawgmoth heeft liggen
goeth78
5 jaren geleden
Weer een kaart die ik niet snel zal spelen. Waanzinnig goed tegen een (mono) zwart deck, verder relatief waardeloze kaart.

Ik speel graag leuke kaarten met unieke effects, en dit valt daar niet onder.
Sunitram
5 jaren geleden
Deze vind ik dan wel weer wat hebben. Sure, als niemand zwart speelt heb je er geen klap aan, maar zodra er iemand (jij?) een Urborg, Tomb of Yawgmoth dropt, loopt deze opeens keihard uit de klauwen.

Geen hoogvlieger, maar ik zie de meerwaarde er wel van in
Roks1983
5 jaren geleden
Een beetje te specifiek denk ik. Typisch zo'n kaart waar je naar gaat kijken als er in je speelgroep heel veel zwart wordt gespeeld.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Het mooie is dat je een mono- deck kunt spelen en alsnog Urborg, Tomb of Yawgmoth mag spelen, want de kaart is in je deck geen Swamp en heeft geen symbool, dus dat is geen probleem. Maar alsnog heeft hij geen evasion behalve tegen mono-.

Ik krijg wel spontaan zin om een deck te maken met Pestilence-effecten, wellicht met Athreos, God of Passage omdat die daar geen last van heeft, of Vona, Butcher of Magan omdat die lifelink heeft. Of Teysa, Envoy of Ghosts omdat die geen last heeft van kaarten als Pestilence Demon, Thrashing Wumpus, Infected Vermin, Crypt Rats en Plague Spitter (en de Crusading Knight ook niet ).

Anyway, niet zo'n spannende kaart dus
Eclavyrr
5 jaren geleden
Te beperkt, wederom ben je afhankelijk van of je tegenstander of één kaart in je deck om het spelen van deze kaart te kunnen verantwoorden. Dit soort kaarten is zelden tot nooit goed commander materiaal. Zelfde soort kaart als Cantivore, niet de moeite waard om omheen te bouwen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
nielsbap
5 jaren geleden
lijkt me wel tof om in een Aryel, Knight of Windgrace deck te spelen. met voorgenoemde Urborg, Tomb of Yawgmoth.
Jeff
5 jaren geleden


Helaas (als je het mij vraagt) sorcery, maar doet wel een hoop in 1x. Vinden jullie het een probleem dat je deze kaart niet kunt casten als er bijvoorbeeld geen enchantments in het spel zijn?
bartist
5 jaren geleden
Decimate is een prachtkaart, zeker in commander
Restrictie dat alles aanwezig moet zijn is naar, maar vaak haal je enorm veel value eruit als het lukt!
Ik heb wel eens m'n eigen enchantment moeten slopen om een geflipte Growing Rites of Itlimoc en nog wat andere dreigingen weg te halen, maar de restrictie is vaak geen probleem als de potjes wat langer duren en je meerdere tegenstander hebt
Sunitram
5 jaren geleden
Gewoon spelen! De restrictie is 9/10 keer alleen in het begin een restrictie. Des te langer de pot duurt, des te groter wordt de kans dat alle genoemde permanents op het veld liggen. En dan zal je voor één van de targets iets van jezelf moeten kiezen; da's toch een klein offer voor alle narigheid die je WEL bij anderen weghaalt?
nielsbap
5 jaren geleden
Ik speel hem in mijn Wort, the Raidmother deck dan begint de restict vaak weer op te spelen. ik merk dat het toch wel vaak lastig wordt. nu moet ik zeggen mijn playgroep speelt vaak weinig enchantments. maar desondanks blijft hij er in.
 bijgewerkt door nielsbap 5 jaren geleden
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Ik speel hem in mijn Wort, the Raidmother deck dan begint de restict vaak weer op te spelen. ik merk dat het toch wel vaak lastig wordt. nu moet ik zeggen mijn playgroep speelt vaak weinig enchantments. maar desondanks blijft hij er in.


Waarom? Als je kopietjes maakt, kun je die deels dezelfde targets aan laten wijzen. De decimate wordt pas gecounterd als alle targets illegal zijn geworden, anders doet de kaart gewoon zoveel mogelijk.
Of bedoel je dat je er al zo veel manieren in hebt zitten om het bord leeg te houden van artifacts/enchantments dat je de kaart uberhaupt niet kan casten?
Triskelion88
5 jaren geleden
"Helaas (als je het mij vraagt) sorcery, maar doet wel een hoop in 1x. Vinden jullie het een probleem dat je deze kaart niet kunt casten als er bijvoorbeeld geen enchantments in het spel zijn? "

er hoeft toch geen enchantment in het spel te zijn om hem te casten?, als die er wel is moet je hem alleen targeten dat is toch de restrictie? .
goeth78
5 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
"Helaas (als je het mij vraagt) sorcery, maar doet wel een hoop in 1x. Vinden jullie het een probleem dat je deze kaart niet kunt casten als er bijvoorbeeld geen enchantments in het spel zijn? "

er hoeft toch geen enchantment in het spel te zijn om hem te casten?, als die er wel is moet je hem alleen targeten dat is toch de restrictie? .


Nee, in dit geval wordt in de tekst specifiek aangegeven dat je vier targets moet aanwijzen, en in het geval van de enchantment moet dat ook echt een enchantment zijn. Vandaar het wat restrictieve van de kaart.

Ik vind het een meer dan prima kaart. Dat je hem early game niet kan spelen is niet echt boeiend want dan liggen er zelden teveel vervelende permanents. Late game kan het een enorme blowout zijn.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nee, je kunt een spell alleen casten als alle targets aanwezig zijn. Je moet dus een artifact, een creature, een land en een enchantment targeten.

Voor elke keer dat het woord target voorkomt mag je wel dezelfde kaart targeten. Dus je kunt een enchantment creature en een artifact land targeten als je 4 targets als je wil.

De spell resolved en doet zoveel mogelijk als niet alle targets legal zijn, zolang er minimaal 1 target nog legaal is. Dus als je 4 verschillende dingen target en in reactie worden er 2 verwijderd, gaan de andere 2 nog wel kapot.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top