Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Jeff
5 jaren geleden
Aetherflux Reservoir: Ieder lifegain deck moet dit spelen mijns insziens. Geweldige politieke kaart die veel druk op het spel legt, maar ook gewoon een pot kan beeindigen; iets waar in mijn ogen decks die om lifegain draaien nog wel eens moeite mee hebben. Als je voldoende leven hebt (zeg 70-80+?), dan zegt die kaart effectief: val mij maar niet aan, dan ga je dood. Het nadeel voor het spel is wel dat als je eenmaal hoog genoeg staat, niemand de Reservoir meer weg zal durven halen, want de straffe daarop zal meestal de dood zijn...
En pas op dat je niet gaat combo'en met de Reservoir, want als we een kwartier moeten gaan wachten beginnen we terwijl jij in je eentje combo't wel vast een nieuw potje met de andere spelers.

Goblinslide: coole kaart, maar eenzelfde risico als de Reservoir: de kaart is op zijn best als je een potje gaat lopen patiencen, 80 spells speelt, dingen kopieert, extra mana maakt met iets als Ashnod's Altar etc. Als je hem niet zo gebruikt, maar 'gewoon' in je spells-matter deck: supercool!
 bijgewerkt door Jeff 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb een Goblinslide in mijn Zada, Hedron Grinder deck zitten om extra tokens te genereren. Leuk kaartje, wel klein effect als je er niet 80 spells in een beurt mee cast .
Jeff
5 jaren geleden
Ik heb weer even aan de random-knop gedraaid en daar kwam uit:



Sterke removal voor commanders die niet een sterke herhaaldelijke trigger hebben? Door de commander hiermee wel in het spel te laten kan je tegenstander hem namelijk niet 'gewoon weer opnieuw casten' voor bijvoorbeeld een ETB effect. Aan de andere kant, decks die draaien om ETB effecten hebben waarschijnlijk wel manieren om hieronder uit te komen... Net te zwak, of net sterk genoeg als het in een thema past?
JEV
5 jaren geleden
Hmm, wel handig in sommige situaties, maar ik denk dat ik dan liever Imprisoned in the Moon, Darksteel Mutation of heel misschien zelfs Pacifism speel.

Wel leuk als je er een keer goed gebruik van kan maken wanneer de gewone removal niet goed genoeg is. Uiteraard ook nog even uitkijken of je iemands deck niet compleet platlegt.
Jeff
5 jaren geleden
Imprisoned in the Moon is zo goed, dat deze bijna een auto-play in blauwe decks is. Ik hoopte ietsje verder dan dat te kijken ;-)
Magicfreak
5 jaren geleden
Net iets te zwak denk ik.
n4ppy
5 jaren geleden
De laatste ability maakt hem te zwak. Kans is groot dat ze iets van equipment hebben liggen en dan is de kooi ook weg.
Magicfreak
5 jaren geleden
Kaart van vandaag:



Leuke kaart in een artifact matter deck, of een deck dat zegt: val mij niet aan, want anders zult gij gestraft worden?
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ik wordt nou niet echt warm van deze kaart. een 7/7 defender en potentiele aanvaller voor 7 is op zich niets speciaals. Ik heb best de nodige artifacts decks gespeeld en zelf in degene die ik nu speel is deze uberhaupt niet eens op het lijstje met overweegbare kaarten gekomen.

Voor een grouphug of val-me-niet-aan commander zoek ik ook liever iets dat mijn tegenstanders meteen afstraft (zoals Caltrops met death touch of zo of Stuffy Doll als ik derpy wil gaan).

Sowieso zou ik een een artifact deck op mijn 7-slot dan liever iets hebben dat ik leuk kan misbruiken zoals Meteor Golem, Platinum Angel, Myr Battlesphere of zelfs Pentavus.

Prima limited voer deze kaart, absoluut geen Commander materiaal.
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Als ik puur op 7 mana (any color combo) zoek dan is er zo veel leukers te pakken
Voor kom je op de kaarten van Eclavyrr uit
Voor minder een Wurmcoil Engine, Soul of New Phyrexia, Steel Hellkite of een Darksteel Juggernaut wellicht
goeth78
5 jaren geleden
Dit voelt mij teveel als een Vanilla creature aan. Er moet een hele, hele duidelijke meerwaarde zitten aan zo'n kaart wil ik hem uberhaupt overwegen. Neem een kaart als Ghoultree. Lijkt zo leuk, maar blijft een dik dom ding dat door het kleinste Plant token kan worden geblocked.
Triskelion88
5 jaren geleden
een 7/7 voor 7 mana met een drawback dat je eerst aangevallen moet worden meh niet mijn idee dan speel ik liever voor 1 mana meer een Colossus of Akros qua flavor houd ik wel van dit soort kaaten
Dordledum
5 jaren geleden
Zowel Guardian of the Ages als Colossus of Akros had ik op mijn shortlist staan voor mijn Bosh, Iron Golem deck, maar beiden hebben het niet gehaald. De colossus is dan nog net iets beter.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
LeKrutes
5 jaren geleden
Goblinslide leuke kaart. Zeker prima voor mijn Brudiclad, Telchor Engineer deck, ook omdat hij triggered op artifacts. Jammer dat je 1 moet betalen.

Ice Cage nooit gespeelt. Naast de Obvious kaarten is denk ik de volgende kaart ook beter: Deep Freeze.

Guardian of the Ages. Dit is echt een slechte kaart. Misschien nog leuk in een defender deck. Verder valt hij erg tegen. 7 mana is erg veel. Ook kan hij leuk zijn in een golem tribal deck.
Morph
5 jaren geleden
Dikke nope op de Guardian of the Ages
Zelf al zou je de mana cost kunnen cheaten met bijvoorbeeld Master Transmuter is het nog steeds niet de moeite waard.

De Colossus of Akros speel ik nog in mijn Kruphix, God of Horizons Big-Mana-Deck.
Kost mana, maar dan heb je ook een 20/20 Indestructible Trample dikzak.
En dat is eigenlijk nog steeds heel slecht, maar de Timmy in mij wordt er gewoon blij van.
Sunitram
5 jaren geleden
Ice Cage: heb ik nog nooit ook maar ergens voor gebruikt. Leuk hoor, een Arrest voor 2, maar hij valt echt VEEL te makkelijk van zijn slachtoffer af. Dan inderdaad liever Deep Freeze, of dan toch maar wit bij m'n deck betrekken en één mana meer betalen voor Arrest.

Guardian of the Ages: eeeeeeehrghm... Voordeel van de twijfel. 7/7 voor 7 mana is natuurlijk niet bijzonder, maar het is een kleurloze trampler en dat maakt 'm wel weer soortvan bruikbaar in kleuren die daar normaal minder of geen toegang tot hebben. Begrijp me niet verkeerd: het is je reinste jank en zodra je ook maar een beetje budget hebt board je 'm gelijk uit voor een van eerdergenoemde kaarten (of Traxos, Scourge of Kroog als artifacts nou net je thema is), maar hij is okee in wat ie doet. Het enige wat echt tegen 'm spreekt is dat ie okee is in een slot waar al zoveel goeds voor is gemaakt
DarthosOfMeletis
5 jaren geleden
Wat vinden jullie van deze?

bartist
5 jaren geleden
Want it, don't have it, am very sad about it.
Lijkt mij een geweldige in ieder deck dat actief bezig is met landjes vaker het battlefield op krijgen, zoals m'n Borborygmos Enraged deck
goeth78
5 jaren geleden
Nog niet op tafel gehad, maar schitterende kaart. Fantastische insurance tegen een boardwipe, op zichzelf ook gewoon al de moeite waard als een redelijk stevige flyer. Past in veel decks, ook bijvoorbeeld als je van plan bent het nodige te sacrificen. Dik
Sunitram
5 jaren geleden
Lijkt mij een superkaart voor een Devour deck. Voor ieder landje krijg je een beestje... dat NOG eens een beestje achterlaat als je het devourt! En laat devour nou toevallig ook op veel groene kaarten voorkomen, en laat groen nou net dè landdrop kleur zijn
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top