Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Triskelion88
5 jaren geleden
Hoppa in het winkelmandje wat een ontzettend gave kaart waar een hoop leuks mee te doen is
Dordledum
5 jaren geleden
Lijkt me geweldig voor Omnath, Locus of Rage decks
JEV
5 jaren geleden
Doet best veel voor 5 mana. Kende deze nog niet.
Shish
5 jaren geleden
Deze zat ook in het pre-constructed Lord Windgrace commander deck van 2018. Ik gebruik hem nu ook nog, en ik vind hem best veel chill. 5 mana voor een 5/4 flyer met die ability, vind ik wel vrij fijn nog.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Tegen gespeeld, en dat was best pittig . Leuke kaart!
Blasty
5 jaren geleden
Zit in mijn dragon deck maar nog niet op tafel gehad, heel fijn om een pittige edh waardige draak onder de 7 mana te hebben
 bijgewerkt door Blasty 5 jaren geleden
farden10
5 jaren geleden
Zit in mijn token deck, maar helaas nog niet gespeeld. Lijkt me een geweldige kaart
BluezamX
5 jaren geleden
Begint het zo langzamerhand niet tijd te worden voor weer een nieuw forum over dit onderwerp? De vorige werd gesloten bij de 1881 pagina's omdat ie te lang werd, deze heeft inmiddels bijna het dubbele...
Dordledum
5 jaren geleden


Voor mij geen auto include, maar leuke/nuttige secondary ability op een manarock. Wel dure activatiecost.

Hoe verhoudt deze zich tot kaarten met vergelijkbare functie zoals Spine of Ish Sah en Scour from Existence?
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Ik zou dan eerder een Manalith nemen, zeker in 3+ kleuren commanders is die fijn. Denk dat dat de cost van het vernietigen outweighed. Als deze een castingcost van 2 had was ie beter speelbaar geweest.
Dordledum
5 jaren geleden
Grappig, Manalith zou ik dan weer niet snel spelen, er zijn genoeg manarocks die kosten en gekleurde mana maken met tenminste nog een upside ernaast, denk bijvoorbeeld aan Commander's Sphere en Darksteel Ingot.

De vraag die ik wilde stellen ging eigenlijk niet zozeer om manarocks, maar kleurloze destroy/exile. is dan een casting of activatiekost van niet te duur?
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
BluezamX
5 jaren geleden
Als je zwart of blauw speelt klinkt het vernietigen van iets naar keuze niet verkeerd. Dan zou het alleen eerder een kwestie worden van prioriteiten: heb je liever een lichte manaramp vanaf turn 3 of speel je meteen een Meteor Golem met een 3/3 erbij?

Ik denk dat een deck met weinig permanent removal ook weinig ramp zal hebben, dus dan heeft deze wel de voorkeur.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik speel 'm zelf niet, maar dat kan aan mij liggen; ik hou namelijk per definitie niet zo van manarocks. Early game helpen ze je namelijk gigantisch op weg, maar het worden al vrij snel dooie draws. Deze heeft dan de sac ability als upside, maar daar staat wel weer tegenover dat voor een manarock die alleen voor kan tappen best matig is en je toch wel ERRRRG graag van een permanent af moet willen, wil je daar en een manasource voor over hebben.

Ik denk dat de kaart in een deck met Saheeli, the Gifted of Jhoira, Weatherlight Captain aan het roer beter tot zijn recht komt, omdat het casten van artifacts je dan het hele spel door voordeel op blijft leveren, maar ik zou 'm niet zomaar inboarden.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik speel Unstable Obelisk in mijn Firesong and Sunspeaker deck omdat ik daar manarocks gebruik om te rampen en het kunnen destroyen van een permanent is soms wel erg handig, zeker als je eigen removal vooral damage-based is. Geen supersterke kaart, maar als je in kleuren speel dit licht in de removal zitten is het zeker een aardige optie.

Quote:
6 uren geleden
Begint het zo langzamerhand niet tijd te worden voor weer een nieuw forum over dit onderwerp? De vorige werd gesloten bij de 1881 pagina's omdat ie te lang werd, deze heeft inmiddels bijna het dubbele...


De oude site had een maximum aantal pagina's dat een topic lang kon zijn. De nieuwe heeft dat niet, dus we kunnen gewoon lekker doorgaan
DarthosOfMeletis
5 jaren geleden
Ik vind Unstable Obelisk een goede combinatie van een manarock met een relevante ability. Ik speel hem zelf in mono- en mono- om eventueel van vervelende Enchantments en Artifacts af te komen. Niet heel goed, maar als je in deze kleuren zit grijp je deze mogelijkheid graag aan. Goede zet van WotC om deze uit te brengen
JEV
5 jaren geleden
Lastig dat ie alleen maakt, daar las ik bijna overheen. Misschien nog wel leuk als budget kaart in Glissa, the Traitor of Kruphix, God of Horizons, maar bij mij haalt ie de cut niet meer.

Quote:
1 uur geleden
..
De vraag die ik wilde stellen ging eigenlijk niet zozeer om manarocks, maar kleurloze destroy/exile. is dan een casting of activatiekost van niet te duur?



Ik denk dat het lastig los is te zien van dat het een manarock is. De cost is aan de dure kant, dus dit is denk ik alleen speelbaar als je in kleuren zit met weinig removal (mono , ) én er nog een beetje voordeel uit kan halen met bijv. untap effecten (Dramatic Reversal, Paradox Engine, Teferi, Temporal Archmage).

Anders zou ik zeggen, gewoon lekker spelen. Ik vind het wel een geinig ding om mee te kunnen dreigen. Dat kost namelijk maar .
 bijgewerkt door JEV 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
Wat Darthos en JEV zeggen sluit ik mij bij aan.

daarbij vind ik het grootste voordeel dat men toch anders kijkt naar een removal die in play is. Seal of Doom vind ik ook niet een topper maar hoe vaak blijft een commander in zijn zone omdat hij hem niet direct kwijt wil zijn aan dit pareltje
nederland439
5 jaren geleden
Speel Unstable Obelisk zelf in mono blauw als extra removal.

Manalith is hoe dan ook een mindere keus voor EDH omdat er zoveel betere alternatieve beter zijn, al is het natuurlijk wel een mooie budget optie. In het geval je nog twijfel lees dan vooral dit artikel even: https://articles.edhrec.com/in-the-margins-manalith/
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik speel Unstable Obelisk in nog best een aantal decks. Zeker in 2 kleuren decks sie niks of weinig kunnen tegen enchantments zoals rakdos .

Vaak als je 3 of meer kleuren speelt is deze niet meer interessant want dan zit je vaak ook in wit of groen en dan kom je er makkelijk vanaf.
JEV
5 jaren geleden
Nieuwe kaart:



Leuk ding met ingebouwde bescherming of mist het nog evasion?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top