Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

MarcelN
6 jaren geleden
Wat Waus zegt inderdaad.. Het feit dat je indestructible uitdeelt aan je eigen beestjes maakt m zo tof. Op instant speed een Wrath of God voor zijn is gewoon gaaf
Blasty
6 jaren geleden
Slechte ervaring met deze. Ik speelde een Decimate met drie targets van dezelfde speler, komt ie met een Heroic Intervention.

Sindsdien speel ik em ook in twee decks.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik hem ook al aan een deck toegevoegd. Nog niet het plezier gehad hem te kunnen spelen, maar ik kijk er nu al naar uit
robbertvanderkleij
6 jaren geleden
Ja, ik moet deze misschien ook maar eens gaan regelen... Ik speel al Rootborn Defenses in tokendecks tegen wipes en loop vaak moeilijk te doen met kaarten als Faith's Reward in aggro decks... Ik zet hem even op mijn wants-lijstje
bartist
6 jaren geleden
dus, naar een groot aantal keer gatherer random doen, kwam deze kaart naar voren:



Gewoon te veel haat en daarom nee, of wel spelen om een goede reden?
derooy89
6 jaren geleden
Prima kaart. Je tekent er alleen wel een heel.groot bullseye op je voorhoofd mee..
IAmAC00kie
6 jaren geleden
Kaarten die de complete manabase van anderen platleggen worden in onze speelgroep niet gewaardeerd. Positief bekeken: deze kaart is wel minder vervelend (ietsiepietsie maar) dan Contamination, in de zin dat de Cumulative Upkeep na een aantal beurten zo hoog wordt dat de kaart weer kan verdwijnen.
Dordledum
6 jaren geleden
Blood Moon, maar dan ook voor basics en zwart. Nee, niet leuk.

Als je tegenstander de kleur niet speelt is het een hele flauwe auto-win.
Eclavyrr
6 jaren geleden
Episch artwork, maar dit soort kaarten vraagt erom dat je door iedereen aangevallen gaat worden. Een van de minder erge in dit geval, maar toch.
Sunitram
6 jaren geleden
Heroic Intervention: Gisteren op het Commander Event had ik m'n Mayael deck weer eens van stal gehaald. Een van de vragen die ik er over kreeg was waarom ik geen Avacyn, Angel of Hope speelde. Mijn antwoord was dat Avacyn te makkelijk is. Je speelt al met een noodgang grote beesten uit; daarnaast een groot beest neerleggen dat alles wat je hebt ten aller tijde indestructible geeft is mijns inziens gewoon teveel. Nou weet ik niet of de Intervention goed zou werken in het deck (want het is geen creature van power 5 of groter), maar ik vind 'm wel een stuk leuker!

Infernal Darkness: Ik kan me oprecht niet voorstellen dat iemand die geen zwart of mono kleurloos speelt ooit langer dan 2 rondes tegenover deze kaart heeft gezeten en daarna de woorden "dit was een leuke pot" heeft gesproken. Het feit dat deze een cumulative upkeep heeft maakt nog iets goed, maar daar valt omheen te werken met een Hex Parasite. Dit valt bij mij echt in de categorie "dick moves".
 bijgewerkt door Sunitram 3 jaren geleden
goeth78
6 jaren geleden
Kan er kort over zijn, dit soort kaarten worden bij ons niet (meer) geaccepteerd. De argumenten zijn hierboven al duidelijk genoemd; je belet andere spelers in het ergste geval compleet de mogelijkheid om nog iets te doen. Not fun.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
What they said . Kaarten die zeggen "jij kunt geen Magic spelen" zijn niet leuk aan de keukentafel. Don't be that guy/girl .
nederland439
6 jaren geleden
Inderdaad gewoon niet spelen die kaart! Gezien dit de algemene mening is hierbij een volgende kaart.



Goed genoeg? Of toch te veel afhankelijk van je tegenstanders deck waardoor je beter voor een iets duurdere kaart kunt gaan die geen limiet heeft in wat die sloopt?
ExodiaReignited
6 jaren geleden
Deze kaart heeft IMO geen plaats in commander. Als edh heb je toegang tot zo veel betere enchantment removals, dat deze niet gespeeld hoeft te worden. Nature's Claim is bijvoorbeeld 100% beter dan deze kaart. Reclamation Sage en Acidic Slime zijn creatures en dus makkelijker te hergebruiken.

Daarnaast is een targeted enchantment/artifact removal ook meestal niet wat je wilt spelen in commander. Denk groter! Aura Shards blijft bijna net zo lang enchantments removen als je maar wilt, maar hiervoor moet je natuurlijk wel wit spelen. Back to Nature, Spring Cleaning, Fracturing Gust en dergelijke doen een stuk meer slopen dan 1 permanent als je tegen drie decks moet spelen.
goeth78
6 jaren geleden
Wat mij betreft een veel te groot risico op een miss. In Commander worden veelal grote, flashy kaarten gespeeld en die hebben *vaak* een CMC > 3.
nederland439
6 jaren geleden
Ik heb deze kaart eventjes in een van mijn decks gehad, maar snel genoeg weer er uit gehaald omdat die inderdaad te weinig deed. Dus had al het vermoeden dat die niet goed genoeg zou zijn. Dus fijn dat jullie dit bevestigen.
LeKrutes
6 jaren geleden
Volgens mij is alles al gezegd.
Blasty
6 jaren geleden
In Tiny Leaders is deze best wel baas.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Mee eens, te klein voor Commander. Goedkoop is niet perse de beste optie. Zo goed mogelijk in zoveel mogelijk situaties is vaak veel nuttiger.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Ik zou ook liever nog de standaard Naturalize spelen. Artifact/Enchantment removal is al niet 100% van de tijd een goede topdeck, als het nog meer restrictive is, wordt de kans om niet blij te zijn met deze kaart mij te groot.
Hij lijkt me wel prettig in andere formats.

Net als dat ik normaliter een removal voor alleen OF enchantment OF artifacts niet zou spelen. Enkel als het verder nog een nuttige kaart is (mass removal, of kan ook op een creature, of is zelf tenminste een creature).

Gezien we het roerend eens zijn, laat me ook eens een kaart voorleggen:



Heb er wel eens mee gewonnen, maar het wordt wel een beetje solitaire. De drawback is echter wel heel groot en elk geval is het spel snel klaar. xD
 bijgewerkt door EnchantedBunny 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top