Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

farden10
5 jaren geleden
Beide kaarten zijn zeker niet slecht, maar ik speel ze ook niet. Voor 5 mana reanimation dingen heb je ook Liliana, Death's Majesty of The Eldest Reborn die gewoon meer doen en dan heb je ook nog kaarten als Animate Dead, Victimize en nog een hoop andere. Als je per se een non-creature permanent wil terughalen, dan zijn Emeria Shepherd en Sun Titan betere kaarten.
Dordledum
5 jaren geleden


En vergelijkbare kaarten. Zonde van het slot als het niet meer doet?
n4ppy
5 jaren geleden
goedkoper dan een Glorious Anthem met het nadeel dat de rest er van mee geniet. Zou ik de anthem pakken.

Honor of the Pure ook , geen nadeel
Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
goedkoper dan een Glorious Anthem met het nadeel dat de rest er van mee geniet. Zou ik de anthem pakken.

Honor of the Pure ook , geen nadeel


Crusade was ook slechts een voorbeeld, ik weet dat het niet de beste variant is. Mijn vraag betrof eigenlijk de hele categorie, dus inclusief Glorious Anthem, Honor of the Pure, etc. Al die entchantments die alleen een +2/+2 geven ofzo en verder niets doen. Zijn die de moeite waard?
Eclavyrr
5 jaren geleden
Anthem effecten (dus de +x/+x kaarten) komen bij mij niet snel in de decks voor tenzij ze iets extra's doen.
Ik heb er eigenlijk 4 categorien in:
- Reguliere Anthems: Geven alleen een boost, maar doen verder niets, denk aan Crusade, Bad Moon, Gaea's Anthem

- Anthem on a stick: zelfde als reguliere anthems, maar dan op pootjes. Bijvoorbeeld Benalish Marshal

- Anthems met benefits: Geven naast hun boost een extraatje, wat ze meestal aantrekkelijker
maakt. Denk bijvoorbeeld aan Marshal's Anthem of Liliana's Mastery

- Best Anthems: Creatures met anthem egffect en een extraatje: Angel of Jubilation of Lord of the Undead

In die volgorde vind ik ze ook het best, dit houd in dat reguliere anthem effecten zelden de cut zullen halen. Zelfs wanneer je een deck hebt dat breed wilt gaan zijn anthems met een upside gewoon beter en zie ik geen reden om reguliere versies te spelen.


Als je moest kiezen tussen Rem of Emilia, kies je toch duidelijk voor Rem?
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
zowiesow in een enchantment matters deck maar ik speel zelf ongeveer alle variaties in een soldier/rebel deck dan is het voordeel naar de tegenstander ook niet zo heel erg boeiend, Castle en dan speel ik ook nogBrave the Sands
MarcelN
5 jaren geleden
In sommige decks kan t best aardig werken.. tokendecks kunnen wel profijt hebben van een beetje buff.. buiten dat om, Neuh niet snel... dan kies ik liever voor een Anthem met bonus, zoals Eclavyrr al aangeeft. Caged Sun in 1/2 kleur(en) decks, of The Immortal Sun
LeKrutes
5 jaren geleden
Of ik wel of geen anthems speel light heel erg aan het deck.

Als ik grote creatures als draken speel is een +1/+1 bonus te klein.

Speel ik veel 1/1 en 2/2 tjes dan wordt het een ander verhaal. In mijn Sai, Master Thopterist deck speel ik denk ik een kaart 7 die je als anthem kan classificeren. Zoals The Immortal Sun, Gravitational Shift, Tezzeret the Seeker, Chief of the Foundry etc. Dit zorgt ervoor dat ik wel genoeg power heb om door te komen.

In mij zombie deck speel ik er ook een aantal. Maar die geven vaak ook een extra effect zoals deathtouch Death Baron.

Verder speel ik weinig van dit soort effecten. Toch zijn ze vaak beter dan ze lijken is mijn ervaring. Zeker met kleine creatures.

Ik speel verder wel Collective Blessing en Crucible of Fire. Toch haalt Dictate of Heliod nooit mijn deck.

Ben nu wel bezig met een Mirror Entity edh deck die allerlij lords speelt om bonussen te geven aan mij hele team.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
n4ppy
5 jaren geleden
Ah, op die fiets
Ik vindt Elesh Norn, Grand Cenobite wel leuk (om zelf neer te leggen

Eens even een rondje langs wat decks
Bloodline Keeper, Stromkirk Captain, Diregraf Captain, Lord of the Accursed, Undead Warchief

Allemaal op stokjes met een bonus

farden10
5 jaren geleden
Meestal alleen anthems op stokjes. Als speel ik wel Crucible of Fire in mijn draken deck en de beste anthem die nog niet genoemd is Beastmaster Ascension in mijn token deck.

Qua anthems on a stick, speel ik best veel:
Gahiji, Honored One (commander), Trostani Discordant, Thunderfoot Baloth en Wilt-Leaf Liege (veel wheels in mijn speelgroep) in mijn token deck.
Ravos, Soultender in mijn aristocrats deck.
Kolaghan, the Storm's Fury in dragons (geen idee of dit telt als anthem)
Thundering Spineback in Gishath, Sun's Avatar.
Murkfiend Liege in Muldrotha, the Gravetide, maar die zit er meer in als combo piece met Phenax, God of Deception.
JEV
5 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Crusade

En vergelijkbare kaarten. Zonde van het slot als het niet meer doet?


Ik kan echt niets bedenken waar dit soort simpele anthem effecten een voordeel geven in EDH (mono white aggro? Hmm).
Anders Mirari's Wake voor extra, graag. Of eerder iets wat sterker wordt, zoals Mirror Entity of Cathars' Crusade.
 bijgewerkt door JEV 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Mee eens. Niks mis met anthems, er zijn alleen vaak genoeg betere kaarten voor Commander te vinden.
MarcelN
5 jaren geleden
Had deze nog niet echt in de peiling..



What say you?
LeKrutes
5 jaren geleden
Voor voltron commanders een auto include. Het is zelden dat je creature niet unlockable wordt.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nuttige kaart, maar ik zou in 100% van de gevallen eerst Whispersilk Cloak spelen denk ik .
Krabbel
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Crusade

En vergelijkbare kaarten. Zonde van het slot als het niet meer doet?


Oeh, die kende ik nog niet. Flavorwin voor m'n Aryel, Knight of Windgrace Tribal knight deck!
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Had deze nog niet echt in de peiling..

Trailblazer's Boots

What say you?


Hmm... Misschien iets voor Animar, Soul of Elements? Aangezien hij erg groot kan worden, kan het erg fijn zijn als hij niet geblocked kan worden.

edit, in Gishath, Sun's Avatar is hij ook erg goed!
 bijgewerkt door Magicfreak 5 jaren geleden
Magicfreak
5 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart:

We weten allemaal dat dit geen succes was in Standard, maar kan hij misschien een plekje vinden in Commander?
MarcelN
5 jaren geleden
3 mana voor 3 damage op sorcery speed? Meh... dan nog 8 mana uitgeven voor 3 damage op sorcery speed, met een voorwaarde ook nog? No thanks.. pass..
Dordledum
5 jaren geleden
Nevernooitniet.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top