Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

JEV
5 jaren geleden
Tja, voor All Is Dust of Vile Aggregate. Volgens mij is er niet echt iets wat een groot voordeel krijgt van colourless zijn.

Dingen een bepaalde kleur geven (met bijv. Sway of Illusion) is ook nog wel nuttig voor als je protection hebt (zoals met Animar, Soul of Elements). Of voor Llawan, Cephalid Empress. Wel een geinig thema om een deck mee te proberen te bouwen, maar ik zou het anders gewoon niet spelen.


Vind je het erg als we naar een volgende kaart kijken? Ik kwam deze laatst tegen, removal met Split Second:
Dordledum
5 jaren geleden
Lijkt me een prima kaart, maar -4/-4 is in Commander vaak niet genoeg.
BluezamX
5 jaren geleden
Gooi er 1 mana bij en tada: Languish. Geen Split Second, maar bij ons in de groep worden weinig Counters en zo gespeeld. Voor abilities wel nice I guess, maar hij overtuigd me niet helemaal.
JEV
5 jaren geleden
Ja precies, voor 3 mana doet het al snel onder voor de single target removal die ik nu speel. Ik overweeg hem vooral omdat ik denk dat hij combo's kan tegenhouden. In blauw zitten daar counterspells bij, maar ook activaties zoals in reactie iets sacrificen en reanimaten. Gray Merchant of Asphodel, looking at you!
Sunitram
5 jaren geleden
Moonlace: heel misschien geinig als je tegenstanders veel met protection spelen? Of als je Vile Aggregate als finisher hebt? Nee, sorry, ik kan hier echt geen serieus nut voor verzinnen. Als ie nou op z'n minst nog een kaart raapte, dan kon ik er nog iets mee...

Sudden Death: echt zo'n kaart met een leuk effect, maar die net te veel concurrentie voor z'n slot heeft. Dismember doet meer en hoef je niet altijd voor de volle prijs te casten, Murder sloopt creatures zonder om de toughness te malen, Doom Blade, Go for the Throat en Victim of Night zijn goedkopere Murders met een kleine restrictie. Deze is leuk als er iemand steeds Talrand of Baral Control speelt, anders zijn de andere removals meestal beter.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik zou eerder Sudden Death dan Dismember spelen in Commander, omdat het Split Second soms ontzettend boeiend kan zijn. Maar de enige kaart met split second die ik nog wel eens zie in Commander is Krosan Grip.

Los daarvan is -4/-4 aan een creature vaak te weinig en zou ik eerder een van de andere spells die Sunitram noemt spelen.
JEV
5 jaren geleden
Naast Krosan Grip zie ik Sudden Spoiling ook nog wel eens gespeeld worden. Misschien dat Sudden Death ooit nog een budget deck in gaat.

Nieuwe dag, nieuwe random kaart, wat denken jullie van ... ?


Speel hem zelf in Arcades, the Strategist en gok dat blink decks zoals Roon of the Hidden Realm er ook wel wat aan hebben.
Morph
5 jaren geleden
Bruikbaar in decks die dit effect leuk vinden, zoals ook Brago, King Eternal naast de hierboven al genoemde commanders.

Het is wel een nadeel dat het pas "beginning of next end-step" is.
Als je een "enter the battliefield" effect wil herbruiken werkt Een Illusionist's Stratagem effect beter. Die laat de creatures direct terug in het spel komen.

Je kunt hem ook nog gebruiken als een budget Teferi's Protection om je creatures van (mass) removal te redden.
 bijgewerkt door Morph 5 jaren geleden
Krabbel
5 jaren geleden
Ik ga 'm spelen. In Feather, the Redeemed, als anti boardwipe. Ben erg benieuwd!
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Redelijk veelzijdig. In blinkdecks een musthave, als budget Teferi's Protection. Maar zeker ook te gebruiken in andere decks met deze functie.
Thedouwegames
5 jaren geleden
uitstekende kaart, goed als anti boardwipe naast Teferi's Protection
farden10
5 jaren geleden
Boardwipe protection en etb effecten hergebruiken is erg nuttig in specifieke decks. In token decks doet dit niet veel om je creatures te beschermen, maar in elk ander wit creature deck lijkt me dit een goede kaart.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nuttige kaart, beter dan Ghostway omdat je selectief kunt blinken.
Morph
5 jaren geleden
Nieuwe kaart, die ik tegenwoordig in ieder blauw deck stop:



De blauwe Swords to Plowshares?
Jeff
5 jaren geleden
Ik zou deze kaart niet in een adem met Swords to Plowshares of zelfs Path to Exile willen noemen. Je geeft je tegenstander sacrifice-voer terug (a la Pongify en varianten) en dat sacrifice-voer kan zelfs nog heel naar zijn. Swords/Path geeft slechts wat leven of een landje, waar aanzienlijk minder risico's aan zitten...
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Nou, niet als je wit speelt. Maar als je niet wit speelt en Swords to Exile niet kunt spelen, dan komt deze wel in de buurt qua powerlevel. Ik speel hem niet, maar zou dat eigenlijk wel moeten doen .
n4ppy
5 jaren geleden
je geeft een 2/2 weg waar mogelijk iets onder komt wat niet geturned kan worden, een 2/2 Cyclonic Rift doet niet veel meer.
In ergste geval geeft je een extra kaart, de creature die geturned kan worden hadden ze volgende beurt gepakt.

Wel een nadeel dat er potentieel een dik etb beest onder ligt met "flash"

Maar je exiled wel een vervelend ding er mee.
JEV
5 jaren geleden
Buiten wit is het kunnen exilen erg fijn. Als algemene removal voor de meeste decks is het ook best prima. Moet zeggen, ik speel er zelf nog geen, dus misschien toch eens uit m'n map halen.
farden10
5 jaren geleden
2 mana instant speed exile removal in blauw is erg goed. In speel de kaart in geen enkel deck op het moment, maar dat komt meer doordat de meeste decks die bij mij blauw bevatten de removal uit andere kleuren halen.
LeKrutes
5 jaren geleden
Mijn ervaring is dat je denk ik 70% van de gevallen het geen creature is. Is het dan wel hebben ze er vaak ook minder aan want ze moeten alsnog de manacost betalen en als het een etb beest is hebben ze er niks aan.

Enige echte draw back in decks die iets doen met nontoken creatures of blinken. Vooral die laatste is vrij sterk.

Soort van blauwe Chaos Warp vaak is het een landje maar er kan iets diks uitkomen.
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top