Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

JEV
4 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart! Wat vinden jullie van Assist, en iets specifieker deze kaart:



Zelf heb ik deze nog niet kunnen spelen in m'n Talrand, Sky Summoner deck, maar wel al genoeg situaties gehad met nog maar 1 mana open. Uiteraard speel ik al Counterspell en Swan Song.
 bijgewerkt door JEV 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Coole mechanic, maakt het spel heel politiek. Enige lastige vind ik, je moet revealen dat je de kaart hebt.

Jij: "Oké ik heb Out of Bounds, nu kunnen we zijn Wurmcoil Engine counteren. Ik heb alleen maar , wie betaald mee?"
Wurmcoil speler: "Als niemand helpt zorg ik er volgende beurt voor dat ik jullie niet aanval!"

Etc. Ik vind politiek spel leuk, maar de mogelijkheid om je Spell (beter) te kunnen casten met hulp van je tegenstanders, en dus in essentie jouw succes door anderen laten bepalen, vind ik onverstandig. Zeker als jij als caster duidelijk voor staat, dan zou ik je niet willen Assisten.
Sunitram
4 jaren geleden
Wat me intrigeert aan Out of Bounds is dat 't een hardcounter is met maar 1 blauw mana symbool in de casting cost. Dat maakt 'm bijvoorbeeld super eng in een Mizzix of the Izmagnus deck. Maar daarbuiten? Ik geloof dat ik nog liever Cancel* zou spelen. Je wilt deze kaart namelijk niet voor zijn volledige cost casten, da's veel te veel mana om voor een counterspell open te houden. Maar, zoals BluezamX al zei: als jij duidelijk de threat van de tafel bent gaat er echt niemand meebetalen als jij iets wilt counteren. Dat maakt de kaart voor mij te situationeel.

Speel je een variant met teams (Two Headed Giant bijvoorbeeld), dan verandert dat natuurlijk de zaak en dan is deze wel leuk. Maar in gewoon Commander? Meh.

*Als ik dan toch een budget kaart moet spelen, dan op z'n minst met leuke art!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
[help]Assist[/help] werkt niet echt in 'gewoon' Commander volgens mij. Ik heb het in ieder geval nog niet aangedurfd

Edit: en ik kom er nu achter dat ik nooit een Assist Helpdesk pagina heb gemaakt...was blijkbaar ook niet veel vraag naar .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
LeKrutes
4 jaren geleden
Vind het een slechte counter spell. Je hebt veel 2 mana counters die je net zo makkelijk kan spelen.

Wat vinden jullie van
of
JEV
4 jaren geleden
Het lijkt mij in het juiste deck een casual Avenger of Zendikar. Devotion is mogelijk niet eens nodig als hoofdthema. Er zit wel al veel wit in de cost van anthem enchantments.

Leuk om een deck omheen te bouwen, maar ik weet niet hoe goed devotion kan zijn.
Blasty
4 jaren geleden
Goeie tip! Ik ga Springjack Shepherd eens proberen in mijn Karametra, God of Harvests deck.

Met een kudde geiten aangevoerd door de Pathbreaker Ibex geit winnen lijkt me niet moeilijk, en erg hilarisch
Triskelion88
4 jaren geleden
Evangel of Heliod vind ik nog wel een relevant creaturetype creëeren, springjack zou ik niet zo snel spelen.
BluezamX
4 jaren geleden
Ik zou ze allebei denk ik niet heel snel spelen, tenzij je mono gaat. De Springjack al helemaal niet, ik zou veel te bang zijn voor een Goatnap.
n4ppy
4 jaren geleden

Leuke draak? Wellicht combi met Ruin Ghost oid
JEV
4 jaren geleden
Hmm, 6 mana is veel voor wat het doet, maar het is wel een ok toolbox in een land deck zoals Lord Windgrace of Omnath, Locus of Rage. Beetje kleine creatures weghalen met vervelende static abilities of anders op face.
stefke78
4 jaren geleden
Een van de weinige rare kaarten met landfall die ik niet speel in mijn Kynaios and Tiro of Meletis-deck.

Effect vind ik te klein...
BluezamX
4 jaren geleden
Als hij cheaper / Legendary was om omheen te bouwen zou hij nog wel leuk zijn denk ik, maar nu is ie voor Commander iets te klein. Ik speel 'm wel in mijn Koth of the Hammer Oathbreaker, want daar is extra ping damage niet verkeerd.

Trouwens, in een niet mono-rood deck is ie sowieso onspeelbaar naar mijn mening.
farden10
4 jaren geleden
Akoum Hellkite doet veel te weinig voor de manacost
Eclavyrr
4 jaren geleden
Voor een landfall deck is het effect te klein, en voor een extra damage optie op een draak zijn er betere zoals Mordant Dragon, Preyseizer Dragon, Balefire Dragon, Glorybringer of Scourge of Kher Ridges.
Mijn inziens niet interessant genoeg.
Blasty
4 jaren geleden
Ach best leuk als je een Boundless Realms of Traverse the Outlands kan spelen.
Triskelion88
4 jaren geleden
doet te weinig en is wel heel erg narrow. ik speel voor die manacost liever andere draken
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ach best leuk als je een Boundless Realms of Traverse the Outlands kan spelen.


Daar moet je dan wel groen voor spelen, en voor iedere non mountain is ie weer minder effectief... Je moet wel heel dedicated landjes laten enteren wil ie nuttig zijn. Dan is de counterpart Emeria Shepherd interessanter naar mijn mening
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
JEV
4 jaren geleden
Ik heb Akoum Hellkite in een casual -deck gespeeld met veel ramp en andere landfall kaarten. Op zich wel erg leuk om mee te spelen. Je moet wel genoeg basic Mountains in je deck hebben zitten om op te kunnen zoeken.

Blijft een dure kaart, voor 1 mana meer heb je Omnath, Locus of Rage en in Lord Windgrace heb je meer aan de goedkopere Retreat to Hagra.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het is maar een 4/4 voor 6 mana en als je dan 1-2 Mountains dropt voor hij gesloopt wordt ben je gewoon een bak mana kwijt. Het is een hele leuke casual kaart, maar hij doet gewoon net niet genoeg.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top