Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

n4ppy
4 jaren geleden

Een situatie waarin dit nuttig kan zijn (als in snel winnen, want land weg zet de teller weer op 0.01)
stefke78
4 jaren geleden
Een mooie kaart als je het niet erg vindt dat iedereen pissig op je wordt. Je moet het spel na het spelen van deze kaart wel snel kunnen winnen.

Tot slot zal je het verzoek krijgen om deze kaart uit je deck te halen van je speelgroep (ik spreek uit ervaring).

Handiger zijn Cataclysmic Gearhulk, Tragic Arrogance of Single Combat.
farden10
4 jaren geleden
Cataclysm is geen leuke kaart om tegen te spelen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, Stefke78 weet hoe hij vrienden moet verliezen .

Mee eens, stomme kaart, behalve als je playgroup dit soort effecten leuk vindt.
n4ppy
4 jaren geleden


Of een andere leuke Cipher kaart?
Sunitram
4 jaren geleden
Gaan we:

Trait Doctoring: Ik weet letterlijk niet één nuttige combo hiermee. Heel misschien geinig met een Horobi, Death's Wail op het veld, maar die mag dan weer niet je commander zijn... bah bah.

Paranoid Delusions: speel 'm, cipher 'm aan een creature, speel de cipher kopie. Voor 2 mana heb je nu 6 gemilld, da's best redelijk. Ik zou 'm alleen wel in een deck stoppen dat ook echt iets met die mills kan

Hands of Binding: in het Standard van toen was het één van m'n favoriete kaarten, maar in Commander is het effect misschien net te klein. Het kan echter voordeel hebben als je iemands commander kan blijven tappen...

Hidden Strings: 2 permanents untappen per casting? No strings attached? (Giechel.) Ja hoor, dit is speelbaar!

Last Thoughts/Mental Vapors: Duur voor wat ze doen. Alleen spelen als je veel moeilijk verwijderbare, evasive creatures speelt.

Call of the Nightwing: op zichzelf vrij duur, al beter als je er één keer mee kan doorkomen, vanaf 3 tokens absoluut de moeite waard. Je mag de Call trouwens cipheren op de token die ie maakt.

Midnight Recovery: Voor mij een hard pass. Er zijn zoveel goede reanimate kaarten in Commander, dat ik maar weinig voordeel aan deze kan ontdekken.

Voidwalk: Maak van een creature een mini-Brago, King Eternal. Wederom wat prijzig voor wat ie doet, maar het feit dat je hier bijvoorbeeld ook de Hangarback Walker van je tegenstander mee op 0 counters kan zetten maakt 'm in mijn optiek wel geinig

Whispering Madness: 4 mana voor een wheel is al redelijk en deze kan het meerdere keren! Spelen! Spelen! Spelen!

Shadow Slice: Bah. Speel dan gewoon een +3/+X equipment, die kost vaak minder en die kun je nog naar een ander creature over zetten. Heck, iedere +3/+X Aura is al beter dan dit!

Undercity Plague: op zich vreselijk duur. Kan op de lange termijn de moeite waard worden, maar daar mag je dan wel goed je best voor doen... Misschien kan Chromium, the Mutable er iets mee?

Stolen Identity: een beetje aan de prijzige kant, maar zodra je hiermee ook maar 2 kopietjes kan draaien heb je je mana er alweer dik uit. Brudiclad, Telchor Engineer zal je dankbaar zijn voor de tokens, maar zelfs als je 'm niet speelt: je zou er maar een Thran Dynamo mee kunnen blijven kopiëren...
n4ppy
4 jaren geleden
Quote:
22 minuten geleden
Trait Doctoring: Ik weet letterlijk niet één nuttige combo hiermee. Heel misschien geinig met een Horobi, Death's Wail op het veld, maar die mag dan weer niet je commander zijn... bah bah.


Je zou er een Erebos, God of the Dead (of een van de andere mono color gods) voltron mee "uit" kunnen zetten

Maar een mooie lijst!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik ben geen groot fan van Cipher. Alleen in een deck waar je de spell kunt casten, kunt encoden en die beurt meteen met dat creature unblocked aan kan vallen is het de moeite waard. Anders is de kans dat je creature gesloopt of geblocked wordt te groot, en daar zijn de effecten van de meeste Cipher spells te klein voor of de mana cost te hoog.
nielsbap
4 jaren geleden
even terug komen op Cataclysm ik heb een Marchesa, the Black Rose deck waar een Bearer of the Heavens in zit meestal win ik heel snel erna maar toch wil mijn playgroup dat ik het niet speel. nu elke keer als ik hem raap reveal ik hem leg ik het uit en pak een nieuwe kaart.
JEV
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
...
Hidden Strings: 2 permanents untappen per casting? No strings attached? (Giechel.) Ja hoor, dit is speelbaar!
...


Speel deze als ramp in mono Talrand, Sky Summoner. Werkt best prima en vaak vinden tegenstanders het niet waard om hier removal voor te spelen.
Tappen hiermee kan ook nog eens trouwens!
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Ik heb Hidden Strings in Derevi, Empyrial Tactician gespeeld, Voidwalk en Stolen Identity in Roon of the Hidden Realm en ik vond ze allemaal erg vet. Ze werken vaker dan je denkt.
Roks1983
4 jaren geleden
Laatste kaart is alweer twee dagen geleden... Deze dan. Leuk of maakt deze het spel te ingewikkeld?

Sunitram
4 jaren geleden
Deze was me nog nooit eerder opgevallen! Hij lijkt me hilarisch, maar ik vraag me wel af hoe lang ie leuk voor jou blijft. Wat je hiermee eigenlijk doet is creatures indestructible maken met een 1/3 kans dat ze bij jou uitkomen. Als een tegenstander bijvoorbeeld Elesh Norn, Grand Cenobite heeft liggen is de kans meer dan aanwezig dat je daar na een Doom Blade nog steeds last van hebt, alleen ligt ze nu iemand anders' creatures te boosten.

TL;DR: wordt jouw speelgroep helemaal blij als er iemand Hive Mind, Confusion in the Ranks en Possibility Storm heeft liggen? Speel dit. Wil je ook maar enige vorm van efficiëntie in je deck? Dan kan je deze beter laten voor wat ie is...
JEV
4 jaren geleden
Oeh, geinig effect, maar weet wel waar je aan begint... Het kan wel mooie plays opleveren en is een leuk alternatief voor keiharde graveyard hate. Ga ik zeker onthouden, toffe suggestie.
Morph
4 jaren geleden
Ik heb hier ooit een 60 kaarten Casual deck mee gehad. Proberen Grid Monitor e.d. bij je tegenstanders te krijgen. En veel removal om goede creatures rond de tafel te delen. Maar dat werkte in de praktijk dus voor geen meter.

Je tegenstanders mogen kiezen waar het creature naar toe gaat, dus je krijgt als eigenaar van deze kaart constant je eigen slechte creatures terug, en alle goede creatures die doodgaan komen niet jou kant op.

Als het effect random opponent zou zijn zou ie beter zijn.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het is een combokaart met Phage the Untouchable als Commander .

Los daarvan leuke kaart, beetje chaos
n4ppy
4 jaren geleden
Judge
10 Kill Phage
20 Phage naar opponent
30 opponent loses game
40 phage naar graveyard owner

Maar gaat de creature dan terug of gaat de card terug (want speler verliest dus houdt op met bestaan (game technisch )
Indien creature GOTO 10, next opponent
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Stap 40 klopt niet, Phage wordt exiled omdat er geen previous controller was (de kaart komt uit de graveyard waar ze geen controller had). Maar als Commander kun je haar terug in de Command zone stoppen en daar dan weer uitvissen met Command Beacon of casten en counteren met Withering Boon of een van de vele andere opties .
Sunitram
4 jaren geleden
Ik heb de laatste tijd leuke ideeën voor



Wordt zij een beetje gewaardeerd als commander of ben je per direct preventief de Archenemy, want stel je voor dat ze een It That Betrays en/of Pathrazer of Ulamog tevoorschijn trekt?
Jeff
4 jaren geleden
Dat is natuurlijk wel de richting die Jalira gauw naar toe gaat. Ik zou haar daarom ook liever zien als sac-outlet, bijvoorbeeld in iets als UB zombies met tokens als sac-voer.
Daarentegen lijkt een Jalira deck met veel kaarten als Myr Battlesphere wel grappig, gewoon zoveel mogelijk blauwe en kleurloze creatures spelen die meerdere bodies produceren. Eldrazi Monument er naast om de boel over blockers heen te vliegen en hopsakee!
 bijgewerkt door Jeff 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top