Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

BluezamX
4 jaren geleden
Aan me gegeven terwijl ik een deck speelde dat er moeilijk vanaf kwam... Dat was wel even zweten! Hele leuke kaart, die ook veel interactie tussen spelers geeft.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ooit ook in Thantis gehad, nooit op tafel gezien. Ze rust nu uit in mijn map, want dat deck is met pensioen gegaan . Geen idee dus! Vind het idee van de kaart wel superleuk!
Blasty
4 jaren geleden
In een 1 vs 1 situatie kan ze niet aanvallen toch?

@Dordledum ik ben benieuwd hoe ze bevalt als commander
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat klopt, dan kan ze niet aanvallen.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
50 minuten geleden
@Dordledum ik ben benieuwd hoe ze bevalt als commander


Ik ook,

Moet maar weer eens naar een Commander event komen denk ik.
Dordledum
4 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart:



Ik weet niet of hij al eens langs is gekomen? Kans dat je hier card-draw uithaalt lijkt me miniem, maar leuke vertraagde boardwipe?
BluezamX
4 jaren geleden
Deze kan vooral de sterkste speler in toom houden, aangezien de rest van de tafel zich dan wel tegen hem keert. Aan de andere kant is het vaak denk ik een 4 mana "pak een kaart en dan wordt deze geremoved", voordat hij kan boardwipen. Ik zou liever Nevinyrral's Disk spelen
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het nadeel is dat je tegenstanders bepalen of hij opblaast of niet. Erg leuke kaart, maar niet echt mijn ding
Dordledum
4 jaren geleden
Grootste probleem wat ik er mee heb is dat hij zo traag is, gaat pas af nadat iedereen al een keer is geweest. Ik ga hem denk ik een kansje geven, even testen.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Xantcha: het is heel makkelijk voor haar om net te veel of net te weinig te doen; maar het levert hoe dan ook een pot op die het waard is om over te vertellen Ik heb haar maar één keer in actie gezien, maar die pot nam ook gelijk hele rare wendingen aan!

Portal: in een deck dat 'm in kan flashen kan ie leuk zijn, anders ben ik bang dat ie niet heel lang blijft liggen. Als de rest van de tafel instemt met de boardwipe is er waarschijnlijk iemand de Archenemy en die zal zeer waarschijnlijk alles op alles zetten om die positie te behouden...
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart! Wat vinden jullie van:

Dordledum
4 jaren geleden
Een beetje vertraging van je tegenstanders kan in veel decks geen kwaad, maar je trekt wel veel aggro door deze te spelen. Iedereen speelt wel creatures en non-basics. Voor Odric, Lunarch Marshal misschien nog wel handig?

Ze is ook fragiel, dus denk niet dat ze lang blijft liggen tenzij je haar hexproof en/of indestructible kan geven. Zo niet, dan zou ik haar denk ik niet snel spelen.
Jeff
4 jaren geleden
Ik ben fan van dit soort effecten en grijs ieder excuus aan om Blind Obedience in decks te proppen. Thalia is beter in decks die zelf ook aanvallen, obedience is beter in decks die vooral willen vertragen (en zoals we weten heeft altijd alles haste bij rode magiërs, dus dit vertraagt daadwerkelijk).

In rood heb je ook nog Urabrask the Hidden met dit effect en die steekt er nog even een stukje boven uit.

Ik zou Thalia overwegen te spelen als ik een agressief deck heb en als ik daarnaast synergieën heb, zoals human of soldier tribal, dan staat ze erg hoog op mijn lijstje van kaarten die ik wil spelen.
Dordledum
4 jaren geleden
Urabrask the Hidden en Blind Obedience vind ik wel allebei een stuk beter.

Maar ik ben zelf ook absoluut geen aggro of weenie speler en zoals Jeff zegt zou het daar wel in kunnen.
BluezamX
4 jaren geleden
Het zijn voor in control hele leuke kaarten, en nog vrij lastig om (naast removal) een oplossing voor te vinden. Een goede oplossing voor aggro decks, ik zie dit liever op tafel dan een Ghostly Prison oid.
Sunitram
4 jaren geleden
Het coole van deze is dat ze nonbasic land ook tapped het spel in laat komen; dat levert veel decks ook een forse vertraging op. Ik heb 't niet zo op Boros in Commander, maar als ik het zou spelen zou ik haar zeker runnen!
farden10
4 jaren geleden
Ik vind Thalia, Heretic Cathar een hele leuke kaart, maar mijn ervaring met dit soort effecten is dat ze vaak heel veel haat naar je toe trekken. Heb haar veel gespeeld in mijn b/W lifegain deck, maar eruit gehaald doordat de haat niet proportioneel was naar het effect van de kaart.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
4 minuten geleden
eruit gehaald doordat de haat niet proportioneel was naar het effect van de kaart.


Als je haar een keer tegenover je hebt gehad denk je daar misschien anders over.
FabianvL
4 jaren geleden
Het belangrijkste bij dit soort effecten is voor mij dat het een onderdeel moet zijn van je strategie. Speel je veel haste, dan is deze handig om het bord open te houden. Speelt je tegenstander veel haste, dan is het een leuke manier om dat tegen te houden.

Helaas ben ik Blind Obedience ook wel tegengekomen in potjes waar het echt geen enkele functie had, behalve het potje vertragen. Dan heb ik liever dat je iets speet dat het spel vooruit helpt.

Het getapt in spel komen van nonbasics is op zich een leuke, maar heb je daar lang voordeel van?
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Het getapt in spel komen van nonbasics is op zich een leuke, maar heb je daar lang voordeel van?


Laat ik het zo zeggen: als je vaak genoeg tegenover sliverdecks of The Ur-Dragon decks hebt gezeten, ga je zulke effecten enorm waarderen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top