Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

MarcelN
4 jaren geleden
Een nieuwe kaart van de dag!

Wat vindt men van:



Lijkt me toch best wel wat value uit te halen... toch?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik heb deze vaker overwogen, maar heeft het nooit gehaald. In de meeste spellen zal dit extreem weinig doen. Met een beetje mazzel kun je een tegenstander aanwijzen die geen, of alleen belangrijke, kaarten in zijn of haar graveyard heeft. Maar als een speler niet zoveel met zijn of haar graveyard doet, dan wordt er wat geexiled wat niet relevant is....en dan heb je niks. Als deze om de beurt een kaart pakt, dan vind ik hem niet de moeite waard. Natuurlijk wordt hij leuker met Leyline of the Void enzo, maar dat moet je dan ook maar net op tafel hebben. Mijn score: Meh.
Dordledum
4 jaren geleden
Weinig aan toe te voegen. Te vaak een loze kaart die niets doet.
Jeff
4 jaren geleden
Zal ik dan mijn mening nog wel geven?

Okay, vooruit, mijn mening: Meh.
Sunitram
4 jaren geleden
Ik sluit me aan bij de Meh-lonaise.
Als jij nou nog mocht kiezen welke kaart je tegenstander exilet, dan zou ik 'm nog enigszins kunnen rechtvaardigen, maar as is zou ik voor de grafbakkenhaat honderd keer liever Relic of Progenitus runnen en voor budget zwarte carddraw hebben we Underworld Connections al.
MarcelN
4 jaren geleden
Duidelijk!
Sunitram
4 jaren geleden
Vandaag een kaart die ik al tijden wil runnen, maar wat om een of andere reden nooit helemaal lukte. Misschien gaan Dalakos, Crafter of Wonders en Eutropia the Twice-Favored wonderen voor 'm doen? Wat vinden we van:

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Te conditionele kaart, waarbij het domweg simpeler is om Levitation te spelen. Heerlijk leuke kaart, maar de meeste decks hebben niet echt plek om random creatures flying te geven, en het resultaat is wel leuk, maar ook gevoelig voor removal. Eutropia is een van de eerste decks waar ik er vertrouwen in heb . Tibor and Lumia is denk ik de andere
Roks1983
4 jaren geleden
Geinig als het werkt, maar een beetje te kwetsbaar voor het gewenste effect. Kan je beter een enchantment spelen die hetzelfde doet denk ik.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik ben benieuwd of mensen nog een andere mening over Student of Elements hebben (ik laat me graag overtuigen ).

Maar ondertussen een nieuwe kaart! Wat vinden we van.....

Dordledum
4 jaren geleden
Prima kaartje voor sacrifice decks met Sek'Kuar, Deathkeeper of zo.

Zou hem vanwege de kleurloze mana niet spelen als ik in meer dan 3 kleuren zit, dan wordt de manabase wel te krap.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik merk dat het voor mij vaak een kaart is die ik cut, omdat 4 mana gewoon heel veel is voor een sac-effect. Zelfde reden dat ik ook maar zelden Miren, the Moaning Well speel, maar wel High Market. Ook 3 mana is gewoon heel veel, zeker omdat het eigenlijk een mana meer kost omdat je het landje zelf ook moet tappen.

Aan de andere kant is het altijd nog een landje, dus hij kan 'gratis' in je deck zolang het niet lastig is dat hij geeft ipv gekleurde mana.
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Ik merk dat het voor mij vaak een kaart is die ik cut, omdat 4 mana gewoon heel veel is voor een sac-effect. Zelfde reden dat ik ook maar zelden Miren, the Moaning Well speel, maar wel High Market. Ook 3 mana is gewoon heel veel, zeker omdat het eigenlijk een mana meer kost omdat je het landje zelf ook moet tappen.

Aan de andere kant is het altijd nog een landje, dus hij kan 'gratis' in je deck zolang het niet lastig is dat hij geeft ipv gekleurde mana.

Ik doelde met name op de laatste overweging die je maakt.
Wel goed punt wat je zegt over Miren en Market, misschien dat ik ze in mijn deck even omruil.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Ik ben het volledig met je eens wat betreft de Student, Magnus. De enige reden waarom ik 'm met Eutropia wil spelen is dat hij in dat deck een leuke goedkope variant is op Skatewing Spy en Sapphire Drake.

Ik ben niet echt ondersteboven van Grim Backwoods. Het is een leuk effect als je HEEL erg om een sac outlet verlegen zit, maar in essentie 5 mana openhouden voor een sac is meestal niet wat je wilt. Mooie noodoplossing, met een hele dikke klemtoon op "nood". Zeker in die kleuren kun je echt beter geprijsde sac outlets krijgen
Morph
4 jaren geleden
Quote:
33 minuten geleden
Ik ben niet echt ondersteboven van Grim Backwoods. Het is een leuk effect als je HEEL erg om een sac outlet verlegen zit, maar in essentie 5 mana openhouden voor een sac is meestal niet wat je wilt. Mooie noodoplossing, met een hele dikke klemtoon op "nood". Zeker in die kleuren kun je echt beter geprijsde sac outlets krijgen

Dit!
Ik speel hem inmiddels nergens meer, in theorie klinkt het leuk, sacrifice en card-draw op een landje. Maar in de praktijk veel te duur.

Edit: Geinige Flavortekst..Dat dan weer wel
 bijgewerkt door Morph 4 jaren geleden
Jeff
4 jaren geleden
Ik was altijd heel erg fan van Grim Backwoods, totdat ik er mee speelde en nooit 'tijd' had om hem te activeren. Geef mij maar High Market!
LeKrutes
4 jaren geleden
High Market en zijn artifact broer Phyrexia's Core zijn geweldige sac landjes.

Miren, the Moaning Well speel ik alleen in gargos waat 30 life gainen nog wel eens handig is en ik vaak mana open hou.

Grim Backwoods zit in veel golgari decks maar gebruik het heel weinig. Als je je deck goed gebouwd hebt je het niet nodig. High market en de core zijn gewoon zo cheap en werken ook goed in Teshar, Ancestor's Apostle. Zwart heeft genoeg sac oplossingen dat Grim Backwoods beter een ander landje kan zijn.
Morph
4 jaren geleden
Vandaag op het programma:



Ik heb er nooit mee of tegen gespeeld, maar zie haar veel opgenomen worden in decklists.
Persoonlijk lijkt het mij allemaal net niet goed genoeg voor EDH, wat jullie?
Dordledum
4 jaren geleden
Als commander voor een sacrifice deckje heel praktisch en niets mis mee.

Als 1 van de 99 misschien iets minder speciaal, er zijn best veel kaarten beschikbaar binnen het sacrifice thema. Maar nog steeds niet slecht ofzo.
WJayW
4 jaren geleden
Ah Judith, ik heb al meerdere malen het tegen haar opgenomen en de welbekende legers aan sacrificial creatures (en dan met name de "when this creature dies, do X damage to ..."). Op zich doet ze haar ding en deelt ze dus extra damage per gestorven creature.

Persoonlijk denk ik dat ze meer tot haar recht komt in 1 op 1 battles dan in multiplayer, dat gezegd hebbende....
- zorgt ze er wel voor dat 1/1 creatures het op kunnen nemen tegen x/3 creatures
- je doet ieder geval damage bij boardwipes
- ze triggered spectacle...
- en als je andere sacrifice outlets hebt doet zij haar ding sowieso.

als je dan ook nog eens alles terughaald uit je graveyard en opnieuw kunt spelen kun je flinke klappen uitdelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top