Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

JEV
6 jaren geleden
Quote:
Jeff 17-01-2018 om 14:01
...
Ben wel benieuwd wat concreet je gameplan is gijsneus.


Ik anders ook wel!
Gijsneus
6 jaren geleden
Quote:
Jeff 17-01-2018 om 14:01
Ben wel benieuwd wat concreet je gameplan is gijsneus.


Om eerlijk te zijn was het discard thema het uitgangspunt, veel decks die ik bouw draaien om mijn commander. Maar in de spelersgroepen waar ik in speel wordt het (uiteraard) niet gewaardeerd als het je onmogelijk wordt gemaakt om magic te spelen.
In één van de groepen werd het volgende geopperd; Gwendlyn Di Corci is een dame van lichte zeden (check de afbeelding) en daar zou het thema om kunnen draaien. Wordt hierdoor wel een wat langer proces natuurlijk, ik ga op zoek naar alle prostituees in ons kaartspel Liliana of the Veil krijgt een mooi plekje in dit deck (Tja, wel weer discard...)

Tips en opmerkingen welkom!
Morph
6 jaren geleden
Reversal of Fortune, Jaya Ballard, Task Mage en Ponder komen zo bij me op. Zijn nog redelijk speelbaar ook in commander
bartist
6 jaren geleden
Ik heb zeer toevallig een deck waar je misschien wat inspiratie uit kan halen. Toen ik begon aan mn Marchesa, the Black Rose deck, bleken de kaarten uit mn voorraad die ik erin wilde stoppen vooral vrouwen te zijn. Dat is vervolgens het pad waar ik mee in ben gegaan.



Succes met je deck!
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart!

Nu had ik gezegd dat we niet constant gloednieuwe kaarten gaan bespreken omdat niemand die nog gespeeld heeft, maar ik wil heel graag jullie mening weten over deze kaart. Is dit nu een staple voor (bijna) elk Commander deck?



Is hij nu al overrated? Of is dit echt best wel goed? Laten we even decks buiten beschouwing nemen die om een of andere reden echt niks aan deze kaart hebben (zoals Superfriends ).
Dordledum
6 jaren geleden
Het is goed, maar wel weinig geïnspireerd. Past zoals je zegt in bijna elk deck, maar ik zou hem in bijna nooit zelf spelen. Het lijken mij 4 random abilities op een kaart geplempt en past dus zo niet snel bij een thema. Het is echt zo'n goodstuff kaart en goodstuff vind ik geen thema.

Als ik een deck zou maken dat toch draait om twee van de abilities of misschien binnen het Ixalan thema zit ok, maar anders is het voor mij net zoiets als Akroma's Memorial. Ook een geweldige kaart, maar een beetje suf om te spelen als je deck er verder weinig mee te maken heeft.

MagnusMagicus
6 jaren geleden
Nou, dat vind ik wel wat erg kort door de bocht . Een redelijk creatureheavy deck heeft zeer veel aan de 2e, 3e en 4e ability. En niet planeswalkers hoeven aan te vallen is ook best prettig
LeKrutes
6 jaren geleden
Vind hem vooral goed voor token decks. Verder is het een beter staff of nin naar mij idee. Zeker een toevoeging voor wit, rood en boros.
Gijsneus
6 jaren geleden
De volgende decks gaan voor inspiratie dienen:



commander
Women only!
door Jupiter1 jaar geleden



Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen

Einde bericht betreffende Gwendlyn di Corci
 bijgewerkt door Gijsneus 6 jaren geleden
LeKrutes
6 jaren geleden
Vind hem vooral goed voor token decks. Verder is het een beter staff of nin naar mij idee. Zeker een toevoeging voor wit, rood en boros.

(op de niewe site kan je nog niet makkelijk linkjes maken op je telefoon)
Gijsneus
6 jaren geleden
Dit is nou een commanderkaart waar ik vrolijk van word!

The Immortal Sun past wel in mijn monowit God deck.

Heliod is de God van de zon... Immortal Sun... het lijk mij thematisch wel prima. Speel geen planeswalkers en ze uitzetten is best nuttig. Carddraw in wit is nuttig, de engeltjes worden goedkoper en sterker. Ik zie geen nadelen!
Dordledum
6 jaren geleden
Daar past hij zeker in!

deleted
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden (Beetje netjes blijven graag)
Blasty
6 jaren geleden
Mijn eerste The Immortal Sun is in mijn Inalla, Archmage Ritualist deck gegaan, dan zit de trigger van Inalla bij de mana cost inbegrepen.
Ik zou hem ook wel in mijn dragons of vampires kunnen spelen. Recht toe rechtaan creature decks.

Ik denk niet dat het een auto include kaart wordt omdat het een kaart is die weinig synergie heeft met een hoop taktieken en zoals hierboven gezegd thema's.
Het is ook nog eens een 6 mana kaart die niet direct veel impact op het bord geeft (tokens uitgezonderd). Maar als je hem een beurt of wat hebt liggen zijn de voordelen mega.
goeth78
6 jaren geleden
Ik kan me prima vinden in de eerste reactie van Dordledum. Het is een meer dan prima kaart, die op zich wel in ieder deck (tenzij je zelf veel Planeswalkers speelt) een plekje kan vinden. Maar ik zal niet snel denken: cool, gave kaart, die past nou echt perfect bij die specifieke Commander!

Maar goed, ieder deck kan wel een beetje EDH-good stuff gebruiken

Mocht ik hem openen dan neem ik hem waarschijnlijk op in mijn Jor Kadeen, the Prevailer deck - dat heeft toch wel moeite met kaarten pakken en spuugt tokens - dus de +1/+1 komt dan ook weer fijn van pas.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Dat ding is belachelijk goed w.m.b., ze hadden 2 functies weg kunnen laten (niet de draw) en het zou nog steeds speelbaar zijn.
LeKrutes
6 jaren geleden
Helemaal vergeten. Als je een morph deck hebt kan daze daar zeker in.
Gijsneus
6 jaren geleden
De typo van LeKrutes is een leuke voor de volgende kaart:



Speelt iemand dit in commander? Eindelijk kan je tegenstander precies z'n bom casten want jij bent tapped out. Moet hij toch nog bijbetalen. Mastercard momentje.
 bijgewerkt door Gijsneus 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Nee, dit lijkt me onspeelbaar. Sure, er zijn die momenten dat een tegenstander net helemaal tapped out is en dan kun je (gratis) zijn spell counteren. Maar die andere 5000x dat je iets wil counteren lukt het niet omdat men genoeg mana over heeft . Plus, als men het eenmaal weet kunnen ze er makkelijk omheen spelen.

Ik vind Force of Will al niet echt de moeite in multiplayer Commander, laat staan een Daze. Maar ik moet wel zeggen: briljante reden om hem te kiezen
thewoodcutter
6 jaren geleden
Sluit mij aan bij MagnusMagicus, muv dat ik een Force of Will nog enigszins speelbaar vind omdat er geen condities zitten aan het counteren. Maar er zijn gewoon duidelijk betere keuzes voor een onconditionele counterspell.

En qua gotcha moment, is Mana Tithe veel geiniger, want onverwachts qua kleur, maar ook die zou ik niet serieus spelen in commander.
Dordledum
6 jaren geleden
De meeste counterspells vind ik niet echt speelbaar in Commander. Het kost je een kaart en zet 1 tegenstander in het nadeel. Terwijl het een multiplayer format is. Dan heb je snel een lachende derde en vierde persoon. Ik vind ze alleen nuttig als ze er nog iets leuks naast doen. Mana Drain als duur voorbeeld, maar er zijn er meer.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top