Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

MagnusMagicus
6 jaren geleden
Beide effecten zijn te klein voor Commander. Zelfs als je beide mocht doen voor een mana minder zou ik hem nog niet spelen .
Morph
6 jaren geleden
Als ik al iets wil counteren zijn het vaak instants en/of Sorcery's.
Creatures heb je vaak meer antwoorden voor, en kun je even wachten of wellicht een andere speler het probleem voor je oplost.
n4ppy
6 jaren geleden
Hadden we deze al gehad
Dordledum
6 jaren geleden
Ik speelde hem eerst in mijn Merfolk deck, maar na Rivals waren er genoeg goede Merfolk zodat het een loze kaart werd.
LeKrutes
6 jaren geleden
Zit er wel over na te denken om hier een deck mee te bouwen.

Volgende edh deck:
Zur the Enchanter kan je deze opzoeken. Verder speel je bijvoorbeeld rebels zoals (Defiant Falcon of mercanery's zoals Rathi Fiend zodat je alles creatures in je deck kan opzoeken van een bepaalde cmc of minder.

Verder lijkt het mij leuk om deze te spelen en dan dragons te noemen. Vervolgens speel je Dragon Tempest en speel je een token maak kaart als Tempt with Vengeance.

Maar tot nu toe zit hij nergens in. Kort samengevoegd. Leuke kaart in een super specifiek deck.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik speel hem in mijn Mistform Ultimus Commander deck. Daar zitten veel lords in, en met deze boosten die niet alleen Mr. Ultimus, maar ook elkaar . Nu zijn veel van de lord wel Merfolk, maar het is toch prettig dat Lord of the Unreal en Lord of Atlantis elkaar een handje helpen .
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Lijkt me eigenlijk alleen geschikt voor decks zoals dat Mistform Ultimus deck, oftewel, waar je allerlei bonussen speelt voor tribes, zonder dat je je aan die tribes houdt qua kaarten.

In een tribal deck zie ik niet waarom je 'm niet gewoon zou cutten voor nog een degelijke creature uit die tribe, zoals Dordledum uiteindelijk ook heeft gedaan. Misschien in een deck omtrent een tribe waar echt te weinig creatures van zijn? Zodat je utility creatures (bijv. ramp dorks) ook dat type worden?
MalcolmS
6 jaren geleden
Ik speel hem alleen in mijn Inalla deck, omdat dat deck volledig rondom deze (en vergelijkbare kaarten) heen is gebouwd.
Het idee van dat deck is namelijk een aantal tutors spelen om Arcane Adaptation te zoeken om vervolgens creatures te kunnen kopieren met Inalla zonder dat het een wizard hoeft te zijn.

In normale tribal decks is deze kaart echter inderdaad unplayable omdat je eigenlijk toch alleen maar creatures van die tribe speelt
Roks1983
6 jaren geleden
Voor zo'n soort deck zou ik Arcane Adaptation ook gebruiken. Bijvoorbeeld om een Wakening Sun's Avatar te kunnen spelen in een deck waar verder geen dino's in zitten. Al blijft dat ook gezocht...
n4ppy
6 jaren geleden
Hij is wel leuk met Master of Waves dan zijn je tokens ook ineens merfolk met alle gevolgen van dien.
Morph
6 jaren geleden
Nieuwe ronde, wat vinden we van:

Dordledum
6 jaren geleden
Beetje suf
Eclavyrr
6 jaren geleden
Eventueel als winconditie voor ene lifegain deck, maar zonder protection heb je dan gelijk een bullseye op je kop ter grootte van een zeilschip. Ben geen fan van dit soort kaarten, erg eenzijdig.
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
goeth78
6 jaren geleden
Ik denk dat het veelzeggend is over de groep met wie je speelt of deze kaart voorbij komt of niet.

Voor mij is het een dikke nee.
Roks1983
6 jaren geleden
Ik ben deze in een deck gaan spelen, omdat de potten in onze groep erg lang kunnen duren (board wipes enzo). Op die manier kan je na twee uur soms "oeps ik win" zeggen en nog een pot spelen. In plaats van nog twee uur met dezelfde pot verder te gaan
Jeff
6 jaren geleden
Quote:
29 minuten geleden
Ik ben deze in een deck gaan spelen, omdat de potten in onze groep erg lang kunnen duren (board wipes enzo). Op die manier kan je na twee uur soms "oeps ik win" zeggen en nog een pot spelen. In plaats van nog twee uur met dezelfde pot verder te gaan

Maar een nieuwe pot gaan spelen die weer hetzelfde verloopt; is net alsof je niet tussendoor 'oeps ik win' heb gezegd dan.

Ik ben geen fan van 'oeps ik win'-kaarten. Ik ben er heel erg voor om potten wel daadwerkelijk te beeindigen, maar niet zo. Insurrection is ook al een beetje over het randje wat mij betreft.
Roks1983
6 jaren geleden
Je hoeft de kaart ook niet te spelen als de mogelijkheid er is, het is en blijft ook wat mij betreft een afweging die van het verloop van het spel afhangt. Ik speel hem ook vaker niet dan wel. Wat betreft kaarten als Insurrection ben ik het niet met je eens. Je kunt hier ook gewoon omheen spelen. Blijft toch een kwestie van persoonlijke voorkeuren.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Geen fan van kaarten waarbij een effect af hangt van een vast life total, lijkt me geen goed idee als het tegelijk legal is in formats met 20 life, en een format met 40 life. Ik vind Chalice of Life en Ayli, Eternal Pilgrim dan leuker ontworpen.
In EDH lijkt me een 'ik win' bij een bepaald life total sowieso niks, hoe hoog dat getal ook is, het is niet moeilijk als je deck er op gebouwd is. Invincible Hymn, effecten die je life total verdubbelen, effecten die lifegain verdubbelen, et cetera.

Ik heb eigenlijk niks tegen Insurrection. enkel een instant win als overal een lading creatures ligt. Als de populatie onder controle wordt gehouden valt 't wel mee.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Quote:
2 uur geleden
Je hoeft de kaart ook niet te spelen als de mogelijkheid er is, het is en blijft ook wat mij betreft een afweging die van het verloop van het spel afhangt. Ik speel hem ook vaker niet dan wel. Wat betreft kaarten als Insurrection ben ik het niet met je eens. Je kunt hier ook gewoon omheen spelen. Blijft toch een kwestie van persoonlijke voorkeuren.


Ik ben het daar weer niet mee eens . Het feit dat mensen Insurrection spelen warped het spel. Je kunt niet te veel all out gaan (en dat was al link door mass removal, maar nu kun je zelfs zomaar verliezen door threats neer te leggen) en het spel gaat dan vaak naar "we moeten met z'n allen de speler die Insurrection speelt slopen voor hij of zij 8 mana heeft". Mijn beleving is dat het spel daar niet leuker van wordt.

Ben ook geen fan van "ik win" kaarten. Het kan wel, maar ze moeten je tegenstanders nog genoeg ruimte laten om er wat tegen te doen. Zo heb ik geen problemen met Revel in Riches. De oplossing voor je tegenstanders is: er moet niks dood. Dat is natuurlijk lastig, zeker als jij daar weer voor gaat zorgen, maar dat levert vaak een interessante dynamiek op. Zelfde met Hellkite Tyrant. Het spel gaat dan plots om de Tyrant draaien, maar vaak in een leuke manier. Ik heb ook nog nooit iemand zien winnen op de Tyrant .

Maar de "40 leven ik win" kaart...meh. Je kunt hard leven gainen, en natuurlijk kunnen je tegenstanders dat eraf slaan, maar dat kun je ook heel goed weer tegengaan. Maar als de boardstate er even niet naar is, dan heb je zo *poef* gewonnen omdat je toevallig een vliegende poes speelde. Meh.
LeKrutes
6 jaren geleden
De poes vliegt alleen niet magnus . Maar ja. Helemaal eens met je uitleg. Toch had ik graag gehad dat Revel in Riches geen ik win clausule had.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden (Typo's)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top