Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Dordledum
6 jaren geleden
Een beetje zonde van een slot in je deck. Vertraagt het spel, maar doet verder niets om je te laten winnen. Een "ik verlies later" kaart wat mij betreft.

Als deze af is gegaan ben je ook de enige zonder land. Dan kan je echt niet meer winnen.

Speel dan een Platinum Angel ofzo.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Magicfreak
6 jaren geleden
Ben het met Dordledum eens. Als je zou verliezen ben je dus al in het nadeel in verhouding met je opponents, en als je dan ook nog alles kwijt bent en helemaal opnieuw moet beginnen met een goede manabase maken en alles opbouwen kun je het in principe niet meer winnen lijkt mij.
 bijgewerkt door Magicfreak 6 jaren geleden
MalcolmS
6 jaren geleden
helemaal mee eens, in commander is 20 levens geeneens je starting life total en je commandertax blijft ook gewoon staan, waardoor je die ook pas heel laat weer kan casten. Dan ben je gewoon dood voordat je ook maar enigszins de kans hebt gekregen opnieuw op te bouwen
Planeflyer
6 jaren geleden
Als je die kaart speelt, valt het dan onder life gainen? Zo ja, dan kan je er misschien leuke combinaties mee maken haha
sibrand
6 jaren geleden
Het is wel lifegain, maar je kan er praktisch gezien niets mee, want al je permanents zitten op dat moment in je library.
TheRobinros
6 jaren geleden
Ik speel hem in Modern met Realm Razer, Polymorph en Madcap Experiment om iemand te vermoorden met Valakut, the Molten Pinnacle. Supermatig deck, maar iets beters heb ik voor deze kaart nog niet kunnen vinden. In Commander wordt dat alleen maar moeilijker.

Dus awesome, maar bijna compleet nutteloos
tor
6 jaren geleden
In een super unfun deck kan je dit gebruiken om alle anderen in leven te houden door middel van kaarten als Zedruu the Greathearted nadat je al hun non-land kaarten uit hun decks hebt verwijdert.
edit: ik hoop dat ik niemand op ideën breng.
 bijgewerkt door tor 6 jaren geleden
Magicfreak
6 jaren geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart!
Wat vinden we van:



Ik heb hem wel in een casual deck zitten, maar nog nooit geprobeerd in Commander. Wat is jullie ervaring met deze kaart?
 bijgewerkt door Magicfreak 6 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
In andere snellere formats heel goed als je snel colourless mana nodig hebt. In je openingshand is het lekker, dan is het een turn 1 Sol Ring, helemaal leuk als je veel goedkope artifacts speelt, maar de rondes erna heb je steeds meer last van de lifeloss.

Commander duurt over het algemeen best lang en dan ben ik zelf geen fan van landjes die altijd pijn doen als je ze activeert (bijv. ook City of Brass, Mana Confluence). Ik speel ze dus ook niet meer.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Een goede kaart die je versnelt, maar kan je veel damage opleveren. Ligt heel erg aan je deck of het nuttig is. Absoluut geen must aan de keukentafel.
Bargok
6 jaren geleden
Ik vind het een goede kaart: het versnelt als je dat nodig hebt, zeker in het begin. De kaart balanceert zich weer goed omdat je later er vaker voor zal kiezen hem niet meer te gebruiken, want de 2 life loss is toch best pittig. Ik draai hem zelf in Oloro, Ageless Ascetic - je kan begrijpen dat ik er dan extra bij mee ben
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Perfect voor sommige decks (snelle suicidale decks, decks waar je life totals wil swappen bijvoorbeeld, of iets met Dethrone). Cool ding, hoop dat 'ie ooit wordt gereprint. =]
 bijgewerkt door EnchantedBunny 6 jaren geleden
burtyoungsters
6 jaren geleden
Ik speel em in al mijn meer competitieve decks. Mana acceleratie is altijd goed. Inderdaad geen must aan de keukentafel.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Wat vinden jullie van:

MarcelN
6 jaren geleden
Lijkt me meer dan prima als je een beetje je top kunt vormgeven!

Je mag zelf de volgorde bepalen waarin je die instants en sorceries speelt, dus je kunt een combo lekker af laten gaan.
n4ppy
6 jaren geleden
Hier kun je alle kanten mee op. combo klaar leggen en gaan of late game een sloot mana en we zien wel chaos.
Early game heb je er alleen niet zo veel aan.
Jeff
6 jaren geleden
Ik speelde dit een tijdje in mijn Melek deck, maar het bleek niet zo'n heel goed experiment...
Dordledum
6 jaren geleden
Ik had ooit een Mizzix of the Izmagnus deck waar ik deze in heb geprobeerd, maar ik speelde teveel instants/sorceries met in de casting cost waardoor hij loos werd. Nooit nut van gehad.

Nadeel van dit type kaarten is dat ze voor hele lange beurten kunnen zorgen als ze voor veel gecast worden, zeker met al het gepuzzel achteraf.
goeth78
6 jaren geleden
Ik vind het een epische kaart. Maar in de praktijk was het vooral teleurstellend en deed het te weinig in het type deck waarin ik het speelde.

Misschien was mijn grootste probleem nog wel dat het een sorcery was - waardoor ik hem alleen in eigen beurt kon spelen. En dat in een deck dat wel veel Sorceries en Instants speelde, maar vooral "kleine" spells.

Misschien probeer ik hem nog wel eens in mijn Yidris, Maelstrom Wielder deck, al zal ik dan eerst eens moeten kijken wat hij allemaal kan raken ....
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Cool ding! Problematisch vind ik dat er stiekem heel veel spells zijn die je niet op Sorcery speed wil spelen. Om het de moeite waard te maken moeten er veel spells in zitten die als sorcery prima zijn, én relatief hoge CMC hebben (anders kun je ze net zo goed zelf casten), speel je een draw spell i.p.v. Epic Experiment.

Ik speel 'm eerder voor de lol dan omdat 'ie zo goed zo.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top