Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Commander puntensysteem

maus
2 jaren geleden
Beste magicers,

Ik heb een vraagje over het puntensysteem op commander events. Ik zie een rijtje met minpunten wat er stimuleerd battlecruiser/fair magic te spelen.

Nu ben ik benieuwd of deze minpunten eenmalig zijn of stacken. Want: "-1 zoek per game naar meer dan 1 non-land in je library." klinkt als 1 minpunt voor een game waar je 5 tutors speelt.
Zelfde vraag ik me af voor de spelers uitschakelen voor beurt 6 en 5 spells in een beurt spelen.
Crash
2 jaren geleden
Volgens mij triggert de straf meerdere malen. Is ook wel nodig als je potjes binnen 60 minuten wilt kunnen spelen...lastig als er veel getutord wordt of lange combinaties van kaarten gespeeld worden .
 bijgewerkt door Crash 2 jaren geleden
Greenpenguin
2 jaren geleden
okay ik vroeg me ook af wat valt onder tuteren en een land op zoeken
als ik met een crop rotation urza saga op zoek wordt dat gezien als een land.
en als ik met enlighted tutor urza saga op zoek.
mijn laatste vraag is als ik met mystical tutor sea gate restoration opzoek en als landje speel wordt dat gezien als een non land getutored
maus
2 jaren geleden
Quote:
23 minuten geleden
Volgens mij triggert de straf meerdere malen. Is ook wel nodig als je potjes binnen 60 minuten wilt kunnen spelen...lastig als er veel getutord wordt of lange combinaties van kaarten gespeeld worden .


Ik zou het ook eerlijk vinden als het meerdere keren telt, maar het maakt wel verschil in welke decks er mee gaan.
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Quote:
17 minuten geleden
Ik zou het ook eerlijk vinden als het meerdere keren telt, maar het maakt wel verschil in welke decks er mee gaan.


het probeem is dat als het niet zou stacken, en ik bijv mijn Jhoira, Weatherlight Captain deck meeneem. dan zou ik dus met 1 minpunt kunnen winnen op beurt 6 omdat ik mn hele deck zou kunnen spelen op beurt 6 en kan winnen met een Thassa's Oracle. op een niet infinite combo.

wat zou betekenen dat ik dus 6 punten krijg voor het uitschakelen van 3 opponents en 1 min punt voor meer dan 5 spells in een beurt. 5 totaal terwijl de rest van de tafel pas net begint met spelen.

sterker nog het zou al op beurt 5 kunnen maar dan zou je ook de minpunt daarvoor pakken. alleen eindig je dan nog steeds positief in je puntentelling (4) ookal heb je 2 overtredingen gedaan.
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
maus
2 jaren geleden
Zou iemand van de bazaar dit A.U.B willen bevestigen?
zinned20
2 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Quote:
8 uren geleden
Ik zou het ook eerlijk vinden als het meerdere keren telt, maar het maakt wel verschil in welke decks er mee gaan.


het probeem is dat als het niet zou stacken, en ik bijv mijn Jhoira, Weatherlight Captain deck meeneem. dan zou ik dus met 1 minpunt kunnen winnen op beurt 6 omdat ik mn hele deck zou kunnen spelen op beurt 6 en kan winnen met een Thassa's Oracle. op een niet infinite combo.

wat zou betekenen dat ik dus 6 punten krijg voor het uitschakelen van 3 opponents en 1 min punt voor meer dan 5 spells in een beurt. 5 totaal terwijl de rest van de tafel pas net begint met spelen.

sterker nog het zou al op beurt 5 kunnen maar dan zou je ook de minpunt daarvoor pakken. alleen eindig je dan nog steeds positief in je puntentelling (4) ookal heb je 2 overtredingen gedaan.

Er zijn nog steeds manieren om dat voor alkaar te krijgen Bijv de meer dan 5 kaarten casten per beurt trigger maar 1 keer per beurt en zie ik vaak dat daar misbruikt van wordt gemaakt. Sommige punten in dit systeem kunnen zeker een aanpassing gebruiken.
 bijgewerkt door zinned20 2 jaren geleden
Rody
2 jaren geleden
De regels zijn:

Voor elke tutor na de eerste per game die je speelt die zoekt naar een non-land krijg je 1 minpunt. En dat aantal reset elke game.
Een voorbeeld: De eerste game speel je Enlightened Tutor. Dat is nog geen minpunt. Volgende game speel je weer Enlightened Tutor. Nog steeds geen minpunten. In diezelfde game speel je daarna Demonic Tutor. Nu heb je wel 1 minpunt. Vervolgens speel je Gifts Ungiven. Nu heb je 5 minpunten, want de regel is per kaart.

Waarom minpunten voor tutors? Zoals hierboven al aangegeven, tutoren naar een kaart kost veel tijd en je hebt maar een uur per ronde. Dit willen we om die reden zoveel mogelijk minimaliseren. Plus tutors maken je deck of je combo weer een stuk sterker en consistenter, wat het speelplezier niet bevordert.

De regel om niet meer dan 5 spells te casten per beurt heeft dezelfde reden als tutors, het kost veel tijd. Niemand vind het leuk om een storm speler af te zien gaan terwijl je maar 3 potjes op een avond kan spelen. Het mag wel, en als je wint dan heb je waarschijnlijk nog steeds meer + punten dan - punten maar de regel is wel ontmoedigend. Zeker om af te gaan als je niet zeker bent van winst. Want iedereen weet, niets is frustrerender om 10 minuten spells te spelen en dan, tja niet de goede combo gepakt, pass turn.

De regels zijn niet perfect en zullen het ook nooit zijn. Het streven is in ieder geval altijd naar dat zoveel mogelijk mensen zo veel mogeiljk plezier kunnen hebben op een commander avond.
 bijgewerkt door Rody 2 jaren geleden (Foutje over de regel uitleg )
MitchDeBaas
2 jaren geleden
mooi gezegt Rody
maus
2 jaren geleden
Ik ben 100% voor deze regels ik hou van de oude battlecruiser stijl in commander.

Bedankt voor de uitleg!
 bijgewerkt door maus 2 jaren geleden (Typo)
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Voor elke tutor die je speelt die zoekt naar een non-land krijg je 1 minpunt. En dan aantal reset elke game.
Een voorbeeld: De eerste game speel je Enlightened Tutor. Dat is nog geen minpunt.


Bedoel je dan elke tweede tutor? Want dit gaat volgens mij niet op.
Rody
2 jaren geleden
Ja dat bedoel ik, fout opgeschreven. In de regels die bij elk commander event staan staat het gelukkig wel goed
derooy89
2 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik zou het ook eerlijk vinden als het meerdere keren telt, maar het maakt wel verschil in welke decks er mee gaan.


het probeem is dat als het niet zou stacken, en ik bijv mijn Jhoira, Weatherlight Captain deck meeneem. dan zou ik dus met 1 minpunt kunnen winnen op beurt 6 omdat ik mn hele deck zou kunnen spelen op beurt 6 en kan winnen met een Thassa's Oracle. op een niet infinite combo.

wat zou betekenen dat ik dus 6 punten krijg voor het uitschakelen van 3 opponents en 1 min punt voor meer dan 5 spells in een beurt. 5 totaal terwijl de rest van de tafel pas net begint met spelen.

sterker nog het zou al op beurt 5 kunnen maar dan zou je ook de minpunt daarvoor pakken. alleen eindig je dan nog steeds positief in je puntentelling (4) ookal heb je 2 overtredingen gedaan.



En als je jhoira x wil proberen voor die turn 5 kil. Als je dat aangeeft zijn er genoeg spelers die je wel een run for the money willen geven. ????????
MitchDeBaas
2 jaren geleden
worden dingen zoals Entomb en Gravebreaker Lamia gezien als tutors?
axlar
2 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
worden dingen zoals Entomb en Gravebreaker Lamia gezien als tutors?
zoek je naar een specifieke kaart die geen land is? ja -> tutor
Rody
2 jaren geleden
Klopt, alles wat je laat zoeken naar een kaart in je library is een tutor. We hebben alleen een uitzondering gemaakt voor landjes zoeken.
maus
2 jaren geleden
Jep, gwn groen spelen bij dit soort evenementen
Crash
1 jaar geleden
Worldly Tutor would like to have a word with you
axlar
1 jaar geleden
Maralen of the Mornsong zal vast niet worden gewaardeerd tijdens zo'n event
Zal hard gaan met de minpunten!
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Timebug
1 jaar geleden
De regel is officieel dat je minpunten krijgt voor tutors die je speelt. Als je zelf de Maralen niet speelt en Rody hierop wijst kom je er de eerste pot mee weg. Daarna worden de regels aangepast.

Veel waarschijnlijker is dat de speler van de Maralen alle minpunten krijgt
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 32 posts
  • Laatste post Rody 1 jaar geleden
  • Gemaakt door maus 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top