Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Dubbelsleeven duur deck?

Wanda
4 jaren geleden
Ik ben al een tijdje bezig met magic en ik heb laatst besloten een grote stap te nemen. Ik heb een interessant idee voor een modern deck die ik nog niet op deze website heb staan, maar hij is nogal prijzig. Ik denk zo'n ongeveer €300. Met zo'n een deck wil je natuurlijk niet dat je mooie kaarten beschadigd raken. Ik heb al wel eens gedubbel sleeved, maar nu zoek ik echt "the best of the best". Wat zijn de inner en outer sleeves die ik nodig heb, en welke deckbox heb je daarbij nodig?
 bijgewerkt door Wanda 4 jaren geleden (Grammatika )
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
https://youtu.be/1Gc2X613noM

Informatief filmpje over inner sleeves
Mango
4 jaren geleden
Hoi, dit zijn mijn ervaringen als Magic veteraan. Momenteel heb ik zo ongeveer 15 decks. In die decks zitten ook tal van duurdere kaarten, zoals de bekende Revised dubbel-landjes en Gaea's Cradle e.d. Ik heb eigenlijk nooit overwogen om over te gaan op dubbel sleeven. Voor mijn gevoel is de bescherming die geboden wordt door hoesjes van goede kwaliteit --zoals Dragon Shield Sleeves-- in de praktijk zeker voldoende. (Wellicht dat toernooi-spelers hier iets anders over denken.)

Verder beschik ik niet over officiele deckboxen. Ik ben eens gaan kijken bij winkels als Zeeman, Blokker, Kruitvat e.d. voor Tupperware achtige dozen. Bij de HEMA vond ik wat ik zocht: plastic bewaardozen met de juiste afmetingen, stevig en ook nog spotgoedkoop.
 bijgewerkt door Mango 4 jaren geleden
Jsterck1
4 jaren geleden
Een vriend van mij gebruikt een doos van de gamma waar je normaal boutjes in sorteert.
Als ik me niet vergis krijgt hij er een zestal gesleevde decks in.

Zelf gebruik ik meestal dragon shield (matte)
Ze zijn lekker stevig en niet te glibberig.
Bovenaan heb je wat extra ruimte zodat je kaart er niet vanboven uit komt piepen.
Bij bepaalde ultra pro's heb je dat wel.
Die nieuwe Ultimate Guard Katana Sleeves: Black heb ik ook geprobeerd maar de eerste weken waren ze zo glibberig dat mijn Aminatou deck regelmatig over de tafel verspreid lag. Na een tiental spelletjes is dit nu wel gebeterd, maar toch verkies ik de Dragon Shield Sleeves Matte Black Non-Glare.

De "duurdere" kaarten krijgen een Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Clear. Deze passen netjes in de sleeves maar je moet er wel ff de lucht uit duwen als je dubbel sleeved.
LeKrutes
4 jaren geleden
Ik gebruik deze om al mijn edh en 60 decks in te doen:
https://www.toolnation.nl/stanley-1-92-749-organizer-pro-8-vaks.html

Heb er 4. Dit is goenoeg voor mijn 25+ edh decks en 15+ gewone decks. Neem er een mee waar ik 9 edh decks in kan doen naast mijn tokens en dobbelstenen. Zo heb ik voor al mijn decks altijd mijn tokens bij me (geselecteerd op kleur) met een Toploaders Clear als devider. In een vakje past precies een edh deck. Er zitten ook doosjes in met 2x breete. Hier passen 4 60 kaarten decks in. Kan dit mooi uitwisselen.

Ik speel nooit officiële tournooien. Voor mijn edh decks gebruik ik allemaal dragon shield matte sleeves. En specifiek voor de duurdere kaarten (in edh) gebruik ik ook Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Clear. Mochten ze uit de sleeve gaan zijn ze nog beschermt. En als ik mijn deck speel vallen deze kaarten helemaal niet op.

Voor tournooien zeker als je OG duals speelt het wel doen. Zodat je ze minder snel beschadigt.


Even persoonlijke mening over dragon shield ventileren:
Verder ik ben 100% afgestapt op ultra pro sleeves te kopen. Ik speel al 15+ jaar magic in al die tijd 100/1000den ultra pro sleeves versleten omdat die zo snel scheurden. maten waren ook zelden gelijk tussen sleeves van de zelfde zet. Ja nu hebben ze eindelijk eclipse sleeves maar dat is mij te laat. Ik koop daarom dragon shield sleeves nu. Heb nu 2500+ dragon shield sleeves. Nog geen een is stuk gegaan in 2 jaar tijd. Ultra pro versleet ik als warme broodjes.
n4ppy
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
De "duurdere" kaarten krijgen een Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Clear. Deze passen netjes in de sleeves maar je moet er wel ff de lucht uit duwen als je dubbel sleeved.

Een nachtje strak in een Dragon Shield Gaming Box Clear met wat extra landjes of andere rommel kaarten (een paar rechtop voor het loshalen werkt meestal goed

En voor het dubbel sleeven een extra kaart halverwege je inner sleeved kaart en dan samen in de outer sleeve zorgt ervoor dat de innner sleeve niet aan de wandel gaat en blijft je kaart goed in de inner sleeve zitten.
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Hoi, dit zijn mijn ervaringen als Magic veteraan. Momenteel heb ik zo ongeveer 15 decks. In die decks zitten ook tal van duurdere kaarten, zoals de bekende Revised dubbel-landjes en Gaea's Cradle e.d. Ik heb eigenlijk nooit overwogen om over te gaan op dubbel sleeven. Voor mijn gevoel is de bescherming die geboden wordt door hoesjes van goede kwaliteit --zoals Dragon Shield Sleeves-- in de praktijk zeker voldoende. (Wellicht dat toernooi-spelers hier iets anders over denken.)

Verder beschik ik niet over officiele deckboxen. Ik ben eens gaan kijken bij winkels als Zeeman, Blokker, Kruitvat e.d. voor Tupperware achtige dozen. Bij de HEMA vond ik wat ik zocht: plastic bewaardozen met de juiste afmetingen, stevig en ook nog spotgoedkoop.

Als andere magic veteraan () dubbelsleeve ik alles wat duur is ALTIJD. Als je je dure kaarten gebruikt is het risico aanwezig dat ze beschadigen als je ze enkel sleeved. Een perfect fit sleeve is in zo'n geval het altijd waard, omdat ze zo goedkoop zijn en een beschadiging je zo 20-30 euro kan kosten.

Voor perfect fits gebruik ik meestal Pro Fit Sleeves.
Voor m'n normale sleeves gebruik ik of Ultra Pro Eclipse Sleeves of Ultimate Guard Katana sleeves. Deze schudden makkelijk en fijn (wat beschadigingen voorkomt) en zijn haast niet kapot te krijgen.

Deckbox: Kijk even rond zou ik zeggen, ik heb niet zoveel verstand van 60 kaart deckboxen
nederland439
4 jaren geleden
Sleeve mijn kaarten altijd alleen in Dragon Shield sleeves. Heb wel Pro Fit Sleeves voor mijn duurdere ruilkaarten en mijn flip-cards (Search for Azcanta en co) die in decks zitten. Dit zijn prima sleeves en ook prima om mee te dubbelsleeven.

Het is wel belangrijk dat je er voor kiest om of je hele deck te dubbelsleeven of je hele deck niet. Anders kun je redelijk makkelijk je duurdere kaarten er tussen uit halen omdat je het verschil kunt zien/voelen.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik ben ook groot fan van dubbelsleeven. Het voordeel is dat als de kaart eenmaal in een perfect fit zit, hij daar eigenlijk nooit meer uit hoeft, dus je de kaart nooit meer direct hoeft vast te houden.

Los daarvan beschermt een inner sleeve de kaart veel beter, omdat er vanaf bovenaf in de sleeve nu ook geen stof/water/meuk binnen kan komen als je de inner sleeve met de open kant onder over de kaart doet.
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
47 minuten geleden
als je de inner sleeve met de open kant onder over de kaart doet.


Heb je wel eens geprobeerd de dichte kant over de kaart te doen?

Alle grollen even terzijde:
Magnus heeft wel gelijk: als een kaart eenmaal in een inner-sleeve zit, hoeft die daar nooit meer uit. Inner sleeves zijn niet heel duur, dus ik zou het eigenlijk niet laten voor decks met enige waarde. Wat ik persoonlijk dan altijd doe (en wat Magnus ongetwijfeld bedoelde) is de inner sleeve over de kaart heen, zodat de opening aan de onderkant van de kaart zit. De kaart met inner sleeve gaat vervolgens in de normale sleeve zodanig, dat de opening van de normale sleeve aan de bovenkant van de kaart zit. Zo is inderdaad je kaart erg goed bescherm tegen vuil en beschadigingen aan de bovenrand van de kaart.

Wel even op letten: Het is wel zo netjes je hele deck op dezelfde manier te sleeven. Ga je alleen aan de keukentafel zitten spelen dan maalt ongetwijfeld niemand er om dat je wel je Flooded Strand in twee sleeves hebt zitten maar niet je Islands, maar mocht je toernooien gaan spelen dan levert dat wel problemen op.

Dat alles gezegd hebbende: volgens mij heb ik alleen mijn modern decks dubbel sleeved liggen, voor Commander heb ik nooit die moeite genomen, maar gezien met name de dure manabases wordt dat misschien wel eens tijd.
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Dat alles gezegd hebbende: volgens mij heb ik alleen mijn modern decks dubbel sleeved liggen, voor Commander heb ik nooit die moeite genomen, maar gezien met name de dure manabases wordt dat misschien wel eens tijd.

Ja!
burtyoungsters
4 jaren geleden
Ik sleeve ook al mijn dure kaarten dubbel. Is ook handig als je kaarten van deck naar deck verplaatst.
Dordledum
4 jaren geleden
Fervent aanhanger van de Pro Fit Sleeves, gebruik ze voor al mijn dure kaarten en decks. Liever nu een kleine investering dan later spijt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 13 posts
  • Laatste post Dordledum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Wanda 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top