Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Eerste keer draften bij bazaar

PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Hallo iedereen!

Ik ben van plan om voor de allereeste keer te gaan draften bij bazaar aanstaande vrijdag (heb al eens eerder een poging gedaan met MH maar dat was meer een treasure hunt naar value ).

Ik vroeg me af, hoe kan ik me het best voorbereiden hierop? Hebben jullie misschien nog tips voor me?

Voor de zekerheid: de set dat gedraft word is Theros beyond death.

Alvast bedankt!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Er wordt Theros Beyond Death gedraft, en je zou even kunnen googlen op: theros beyond death limited archetypes

Dan vind je wel wat lijsten van welke kleurencombinaties goed werken en wat voor kaarten je extra op moet letten en dat als je Dream Trawler opent je die altijd moete spelen .

Los daarvan: Neem sleeves mee, en have fun!
Jeff
4 jaren geleden
Lezen, lezen, lezen!

Een paar dingen die je kunt lezen zijn bijvoorbeeld:
De limited set reviews van Luis Scott-Vargas: https://www.channelfireball.com/all-strategy/author/luis-scott-vargas/ (even naar beneden scrollen naar de Theros limited set reviews)
De early pick order list van Frank Karsten: https://www.channelfireball.com/all-strategy/articles/the-early-pick-order-for-theros-beyond-death/

Deze artikelen hebben een vrij heftige focus op welke kaarten goed zijn om vroeg op te pakken in een draft. Dat wil niet zeggen dat een kaart die laag scoort op deze lijsten niet goed gaat kunnen zijn in het deck dat je uiteindelijk draft.

Met alleen lezen kan je een heel eind komen, maar om écht goed te begrijpen wat er geschreven wordt zou je eigenlijk moeten spelen. Alleen door te spelen kun je echt zien hoe sterk een kaart wel of niet is, en waarom. Dat kan op Arena, of Magic Online. Als spelen niet gaat lukken zou je ook draft video's op youtube kunnen opzoeken. Ik ben het niet altijd eens met zijn keuzes, maar Marshall Sutcliffe legt bijvoorbeeld altijd vrij goed uit waarom hij bepaalde keuzes maakt. Maar er zijn hele legers aan professionele spelers die dit soort content op Youtube hebben staan om te kijken.

Als je echt graag een keer door een draft heen wilt lopen, zonder te betalen, kan je ook eens een draftsim ( https://draftsim.com/ ) doen. Dit geeft je de gelegenheid te draften en je deck te bouwen, maar niet om te spelen. De 'bots' waar je 'tegen' draft zijn getraind door data van de vele spelers die zo'n draftsim doen en dus krijg je een redelijk beeld van hoe een draft er uit ziet. Je moet dan wel zonder te spelen kunnen beoordelen of je wel of niet een goed deck hebt gedraft...
Kirl-A
4 jaren geleden
Ha BigSmoke,

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag voor het eerst sinds een jaar of 15 een boosterdraft gedaan bij Bazaar. Iedereen was superchill, relaxed en geduldig. Een hele hoop lol gehad.

Ik zou gewoon gaan en het ervaren. Winnen was voor mij geen issue, het ging me om de lol, en wat dat betreft meer dan geslaagd.
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Dank voor jullie tips. Dat wordt dan weer eens huiswerk maken

Kirl-A ja mee eens, plezier is het belangrijkst! Maar een beetje weten wat je moet doen kan natuurlijk geen kwaad!
nederland439
4 jaren geleden
Veel plezier! Het is inderdaad belangrijk om vooral plezier te willen hebben en open te staan om veel te leren. Verwacht in het begin niet veel te winnen.
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Ik ben gister 2-1 gegaan!

Nogmaals dank je iedereen voor de hulp (ook de handige tips die me gister gegeven zijn). Ik heb uiteindelijk een leuk escape deck gedraft:

Natuurlijk was Polukranos, Unchained een bom maar ik moet zeggen dat samen met escape Hydra's Growth een "ik win tenzij je nu iets doet" kaart was gister.

Al met al een zeer leuke tijd gehad en ik vermoed dat dit niet de laatste keer is dat ik kom draften bij bazaar
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Goed om te horen dat je je het naar je zin hebt gehad!
nederland439
4 jaren geleden
Top dat je een leuke avond heb gehad en een mooi resultaat heb je geboekt! Je hebt dan ook een leuk deckje gemaakt met een mooie bak removal en allemaal prima kaarten.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top