Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Ervaring MagicFest Utrecht 2019

attackonyeager
4 jaren geleden
Hallo allemaal,

Ik was afgelopen vrijdag naar MagicFest Utrecht geweest en dit was mijn eerste Magic Event. En ik moet zeggen het was fantastisch. Ik heb binnen een paar uur alle kaarten gevonden waar ik al zo lang naar zocht, bijvoorbeeld Anguished Unmaking . Als je op zoek bent naar een kaart is de kans heel groot dat je het daar kunt vinden. Je kunt ook makkelijk je kaarten verkopen. Er zijn genoeg side events waar je aan kunt mee doen. Als je van commander houdt, kun je bijvoorbeeld mee doen aan de command zone waarbij je een promo Sol Ring ontvangt en prijzen kunt winnen door punten te verzamelen. Wat ook heel tof is, is dat er Artists aanwezig zijn die de Art van Magic kaarten hebben gemaakt. En wie was daar toevallig aanwezig? Victor Adame Minguez! De Artist die de Art van Atraxa, Praetors' Voice heeft gemaakt. Mijn favoriete commander . En ook de art van Shalai, Voice of Plenty . Je kunt de Artists vragen om je favoriete magic kaarten te signen. (Mod-edit: Zie plaatje hieronder) Daarnaast kun je natuurlijk ook casual met andere spelers een potje spelen. Er valt genoeg te doen dus! Als je dit weekend niks te doen hebt zou ik zeker aanraden om een keertje langs te gaan voordat het voorbij is

 bijgewerkt door Jeff 4 jaren geleden (Plaatje in de post gezet)
burtyoungsters
4 jaren geleden
Ik vond het erg geslaagd. ik heb alleen in de Command Zone gespeeld en dat was erg leuk. Paar goede potten gespeeld, toevallig ook tegen mensen die ik weer ken van de Commander Night in Delft. Van mijn tix heb ik twee modern horizons boosters gehaald en een losse kaart die ik nog zocht.

Ik vond juist de verkoop wat tegenvallen. Maar dat ligt denk ik aan mij: ik was vooral opzoek naar kaarten zoals Konda's Banner en die kon ik nergens vinden. Het is toch vooral gericht op standard, modern en legacy naar mijn idee. Ook een Engelse Viscera Seer was nergens te koop

Al met al super leuk weekend gehad! En een foil Sol Ring!
Rody
4 jaren geleden
Ik heb aan het main event meegedaan. Sealed Throne of Eldraine. Ik vind de set echt heel tof om te spelen en had ook nog eens een leuke pool geopend met oa Rankle, Master of Pranks. Maar ik mag wel wat meer oefenen want m'n resultaat was niet zo best. 2 gewonnen 3 verloren dus ik dropte, met 3 losses geen kans meer op dag 2. Al met al een leuke dag gehad en volgende keer ga ik zeker weer meedoen
Korlicday
4 jaren geleden
Ik ben gister naar MagicFest geweest en het was voor mij een mooie ervaring. Heb zowel in de Command Zone als de Sunday Commander competitie gespeeld. De laaste pod waar ik in zat was een spel dat vier uur lang duurde. Dit was de meest magische pot Magic die ik tot nu toe ooit heb gespeeld. Ieder zijn deck was volledig werkend. Het gevoel dat ik een oneindig aantal vampieren heb kunnen maken, en dat deze door de tegenstander werden gewipped zal me altijd bij blijven! Het was eerlijk en een gezellige game.

De verkoop vond ik ook tegenvallen, dit kan ook komen doordat ik op zondag ben geweest. Wel heb ik goedkoop Expedition Map kunnen scoren en andere wants dat ik nog had.

Ik heb ook van alter sleeves een gratis sleeve opgehaald van de Command Tower met de Utrechtse Dom toren erin verwerkt! https://www.instagram.com/p/B3Zbj17n3l8/


Volgend jaar ga ik zeker weer, maar dan drie dagen.
Luc
4 jaren geleden
Magicfest was super geslaagd! Voor mij een eerste keer om dit mee te maken.

Vrijdag avond even een rondje door de hal gelopen.

Zaterdag deelgenomen aan de grand prix, blind gestaard op een Garruk en geen goed deck in elkaar gezet, resultaten waren behoorlijk belabberd dus dat gedeelte zullen we maar snel vergeten. Na 6 rondes ben ik eruit gestapt en heb ik een heel groot deel van mijn bulk rares kunnen inwisselen om nog een paar kaarten van mijn Wants bij te ruilen/kopen. In de avond nog met wat vrienden een paar potjes commander gedaan met een goeie pot bier. Een vermoeiende maar zeker geslaagde dag.

Zondag ochtend rustig aangedaan, rond een uur of 11 in de hal aangekomen. (redelijk brak). 2 potjes commander gespeeld en met de verzamelde tix een leuke playmat en een booster uitgezocht. Een leuk aandenken aan een geweldig weekend!

De volgende keer ga ik denk ik enkel voor de command zone of de side events, de grand prix is toch iets te competitief voor mij.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik ben zaterdag naar de Command Zone geweest met robbertvanderkleij en heb de hele dag daar doorgebracht .

Omdat ik Robbert niet vaak genoeg zie, heb ik de hele dag ook met hem gespeeld en met wat andere mensen die aan kwamen schuiven. Wat een tof concept en wat was het leuk! Allemaal coole potten gespeeld. Soms was er lichte miscommunicatie over power levels, maar alsnog supergoed vermaakt! Ik heb een paar mensen eruit getikt, maar nooit de winst gepakt en het boeit me voor geen meter

Ik had gisteren nog even mijn Zo-Zu the Punisher deck aangepast door 5-6 kaarten te wisselen en Torbran, Thane of Red Fell te promoveren als Commander, en ik speelde tegen jessereser die ook met Torbran speelde. Leuke pot gehad (en ik hoop dat hij snel zijn deck online zet, want ik heb wel wat leuke kaarten erin gezien . Jesse had Repercussion en Dictate of the Twin Gods liggen en ik had Sundering Stroke in hand waarmee ik de win misschien kon pakken. Toen ik hem wilde casten kwam ik erachter dat een Ruby Medallion had liggen en dus niet 7 rode mana kon betalen voor de Stroke . Maar alsnog door 7 damage te verdelen over creatures, die verdubbelt wordt door de Dictate en daarna door de Repercussion NOG een keer verdubbeld wordt kon ik wel kills maken. Jesse reageerde echter met een Dualcaster Mage en tikte mij het spel uit met een kopie van mijn eigen Stroke . Dat was echt een hele mooie kill!

Ik heb er een paar tweets over gemaakt met een kleine sfeerimpressie:

https://twitter.com/magnusmagicus/status/1183106945491853312

https://twitter.com/magnusmagicus/status/1183106426148929538

https://twitter.com/magnusmagicus/status/1183049378417856513
hermes307
4 jaren geleden
ik heb van 08:00 tot 21:00 alleen maar lol gemaakt en het naar mijn zin gehad! kan niet wachten op de volgende.
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Ik heb zoals Magnus al zei een hele toffe dag gehad afgelopen zaterdag in de Command zone. De repercussion kill was wel erg cool. Aantal plays die ik me nog kan herinneren:

Ik speelde een Fractured Identity op een Giant Adephage terwijl ik een Anointed Procession had liggen. Helaas kwam er een boardwipe snel achteraan, maar dat hadden een hoop adephages kunnen worden.

Magnus die een Nihil Spellbomb op zijn eigen graveyard sact (terwijl hij Muldrotha, the Gravetide deck speelde).

Wat erg cool is, de precons kunnen prima meekomen in potjes tegen iets meer getunede decks. Het slachtoffer van mijn Fractured Identity in mijn eerste voorbeeld speelde de precon waar hij Atla Palani, Nest Tender aan het hoofd van zette. Dat deck bleef maar gaan, ondanks boardwipes. Ik speelde zelf twee potjes met de Anje Falkenrath precon, waarvan ik 1 potje won en in het andere potje genoeg deed. Heel gaaf!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
38 minuten geleden
Magnus die een Nihil Spellbomb op zijn eigen graveyard sact (terwijl hij Muldrotha, the Gravetide deck speelde).
Ja, dat was omdat een tegenstander iets engs targete in mijn graveyard met Puppeteer Clique en ik dat niet wilde . Ik denk dat ik er achteraf toch wat spijt van had
Luc
4 jaren geleden
Waren dit toevallig potjes op zondag rond 14.00 uur? Er waren volgens mij hele spannende dingen aan het gebeuren in de command zone aan de geluiden te horen XD
 bijgewerkt door Luc 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Haha! We hebben daar van 12 tot 19 uur gezeten, dus het zou kunnen
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Voor iedereen die het gemist heeft en erbij had willen zijn, zet 13-14-15 november 2020 in je agenda! Want dan komt MagicFest weer naar Utrecht!
Luc
4 jaren geleden
En voor mensen die niet zo lang kunnen wachten en een bezoekje aan de zuiderburen niet vervelend vinden is er van 31-1-2020 t/m 2-2-2020 Magicfest Brussel!
 bijgewerkt door Luc 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Voor iedereen die het gemist heeft en erbij had willen zijn, zet 13-14-15 november 2020 in je agenda! Want dan komt MagicFest weer naar Utrecht!


genoteerd!
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
En voor mensen die niet zo lang kunnen wachten en een bezoekje aan de zuiderburen niet vervelend vinden is er van 31-1-2020 t/m 2-2-2020 Magicfest Brussel!


Helaas is een bezoekje aan de zuiderburen best vervelend
Dordledum
4 jaren geleden


Grootste nadeel van Brussel is dat het stiekem helemaal niet 2talig is, maar gewoon frans. En dat praat ik niet.
SpiceRiceTwiceSpic
4 jaren geleden
Is iemand al ns in magicfest Brussel geweest? Zat te denken ook te gaan maar heb niet echt zin in de hele tijd te spelen tegen franstaligen..
Dordledum
4 jaren geleden
Komen de magicfest promo's ook online? Ik zoek nog een paar van de foil basics (Plains, Swamp en Mountain om precies te zijn).
Sanderdl
4 jaren geleden
Ik was afgelopen zaterdag op Magicfest Utrecht voor de Grand Prix. Het was weer hartstikke tof al liep de GP echt voor geen meter. Matige pool en ik maakte veel te veel misplays. En ik heb nu een trauma opgelopen voor Revenge of Ravens. Wat een vervelend ding in limited. Toch zeker een hele goede dag gehad, toffe mensen ontmoet en ben uiteindelijk tevreden naar huis gegaan. Al was ik aan het eind van de dag wel helemaal kapot.

De volgende keer ga ik denk ik voor een command zone pass. Dat zag er erg gezellig uit en ik miste het toch wel dat ik geen potje commander heb gespeeld.

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Komen de magicfest promo's ook online? Ik zoek nog een paar van de foil basics (Plains, Swamp en Mountain om precies te zijn).
Ja, die zal ik binnenkort online zetten!

Edit: ok, nu

 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top