Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Forum Game: 20 Vragen!

EnchantedBunny
5 jaren geleden
V18: Staat er 'Stonehewer Giant' in de titel? Is het Stonehewer Giant?
AncientOne
5 jaren geleden
Volgens mij zijn er nog 8 opties, dus het wordt spannend...

Vraag 19: Is de CMC 4? Is het Thoughtweft Trio?

(halveert de opties, en voldoet aan hints 2 & 3... hint 1 lijkt op geen van die 8 opties te wijzen...)
 bijgewerkt door AncientOne 5 jaren geleden
thewoodcutter
5 jaren geleden
AncientOne nee ipv 8 er waren nog 3 opties (voordat ik mijn vraag stelde), omdat in antwoord op vraag 12 er stond dat er flavortext moet zijn. Thoughtweft Trio heeft geen flavortext. Oh en we zitten met jouw vraag natuurlijk al op de 20, dus als het de laatste mogelijkheid is, hebben we het niet gered.
 bijgewerkt door thewoodcutter 5 jaren geleden (Ivm vermelden dat de vraagtelling niet klopt)
bartist
5 jaren geleden
Maken jullie maar geen zorgen, ik ben brenger van goed nieuws

Antwoord 18 (van thewoodcutter): Ja, de power is 5 of hoger, want het is Crested Sunmare!

Goed, de hints waren als volgt:
Excuse for us, cabal us: volgens wikipedia is de Trinomial name van het paard "Equus ferus caballus". De eerste keer dat ik dat las, las ik dat verkeerd want ik last het ongeveer zoals de hint er staat. (ik zei dat het cryptisch was)
Not a populair type: Er zijn maar 26 kaarten met het type "Horse" (als je changelings niet meetelt). Bovendien was de Sunmare de enige kaart in Hours of Devastation met het type Horse.
One is none: De kaart is natuurlijk niet krachtig op zichzelf, maar door de tokens die hij maakt of doordat je extra kopie ervan op het veld hebt

thewoodcutter, aan jou de eer!
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
EnchantedBunny
5 jaren geleden
Is 'populair' dan gewoon een spelfout? In het Engels wordt het namelijk 'popular' gespeld.

Denk dat ze toch echt te moeilijk waren, we zaten bij de laatste 3 kaarten die het konden zijn, en nog zag niemand het.
bartist
5 jaren geleden
Dat is idd een spelling fout, en al doende leert men.
Volgende keer zal ik ze iets minder cryptisch maken.
EnchantedBunny
5 jaren geleden
Ah, ik heb nog zitten denken aan dingen met 'air', maar dan was dan niet erg nuttig. Ik ben ook echt volstrekt hopeloos met cryptogrammen in de krant, hou het bij de kruiswoord.
thewoodcutter
5 jaren geleden
En daarom is het spel ook speelbaar met het eliminatie proces (en een goede reden om slimme vragen te stellen als er nog andere vragen open staan: dus als iemand naar een kleur heeft gevraagd, vraag iets over CMC of ga in op de abilities). Dat was ook de reden van mijn laatste vraag, ik zag nog drie mogelijkheden en door een van de 5/5's te vragen zou ik of het hebben of het weten (de andere mogelijkheden waren Trapjaw Tyrant en de na mij genoemde Stonehewer Giant).

Maar goed de nieuwe:
 bijgewerkt door thewoodcutter 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Is het een creature? Is het Glint-Nest Crane?
thewoodcutter
5 jaren geleden
Antwoord 1: nee, het is geen creature. Het is dus niet Glint-Nest Crane.
Graag ook vermelden welk vraagnummer je hebt/denkt te hebben..., dit ivm als het raden op een nieuwe pagina verder gaat...
EnchantedBunny
5 jaren geleden
V2: Is de kaart Colorless? Is het Spatial Contortion?
thewoodcutter
5 jaren geleden
Antwoord 2: ja, de kaart is colorless. Het is echter niet Spatial Contortion.
AncientOne
5 jaren geleden
Vraag 3: Is het een artifact? Is het Gold Myr?
thewoodcutter
5 jaren geleden
Antwoord 3: nee, het is geen artifact. Het is dus niet Gold Myr.
AncientOne
5 jaren geleden
Hmm, het was al geen creature zie ik nu... Note to self: Voortaan beter lezen...

Vraag 4: Is het een land? Is het Glimmerpost?
thewoodcutter
5 jaren geleden
Antwoord 4: Ja, het is een land. Het is echter niet Glimmerpost.
StanleyW
5 jaren geleden
V5: produceert de kaart zwarte mana? Is het Cabal Coffers?
Eclavyrr
5 jaren geleden
V6: Kan de kaart mana van elke kleur produceren? is het City of Brass?
AncientOne
5 jaren geleden
Vraag 6: Kan het landje meer dan 1 kleur mana maken? Is het City of Brass?
thewoodcutter
5 jaren geleden
Antwoord 5: Ja, maar het is niet Cabal Coffers, want zie 6...
Antwoord 6: ding ding ding, we have a winner. Eclavyrr aan u de volgende.
Het was inderdaad City of Brass... Brass = Messing, vandaar een messing beeldje.
En natuurlijk met bewust dit beeldje in de hoop om even te kijken of mensen direct op het feit afgaan dat het een beestje is... Gebeurde ook.
 bijgewerkt door thewoodcutter 5 jaren geleden (Antwoord 5 nog even toevoegen...)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top