Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Head to head

LeKrutes
5 jaren geleden
Het topic waar 2 vergelijkbare kaarten worden besproken om te kijken wat iedereen een betere kaart vind dit topic gaat over alle formaten, maar mijn achtergrond is meer commander en casual.

De eerst head to head van de week:
vs


Wat is beter? Direct kunnen scryen of later een kaart kunnen pakken?
 bijgewerkt door LeKrutes 5 jaren geleden
MarcelN
5 jaren geleden
Grappig draadje!

Ik zou eerder voor Relic of Progenitus gaan. Geeft je inderdaad een kaart als je 'm af laat gaan en is in 1 beurt 2x te gebruiken.
Verder vind ik de control kant van die kaart wel fijn, met alle Muldrotha, the Gravetide- en The Gitrog Monster-achtige decks.. Key kaarten in hun grafbak exilen is een prima tactiek, na wij dachten. Hoewel de Relic niet target.. maar dan nog
 bijgewerkt door MarcelN 5 jaren geleden
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
55 minuten geleden
Key kaarten in hun grafbak exilen is een prima tactiek, na wij dachten. Hoewel de Relic niet target.. maar dan nog

Sterker nog, als je kaarten uit een tegenstanders graveyard wilt exilen met de eerste ability, mag de tegenstander kiezen welke. Je zal dan alleen jouw gewenste keuze krijgen, als ze geen andere optie hebben...

In mijn ogen is de Relic de veel sterkere kaart. Het feit dat je er gewoon een hele kaart voor terug krijgt als je hem 'popt', is de mana meer dan waard.
Morph
5 jaren geleden
Relic of Progenitus inderdaad, om bovengenoemde redenen
Maar dicht genoeg bij elkaar om voor de Totem te kiezen als budget een rol speelt.
De relic is toch redelijk aan de prijs nu.
 bijgewerkt door Morph 5 jaren geleden
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik zou zelf eerder voor de totem gaan. Scryen zorgt voor een soepeler spel verloop voor je zelf en je hebt er direct wat aan.

Daarnaast hoef je geen extra mana open te houden om hem te activeren.
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
De relic omdat 'kaartneutraal' is. Zelfs als er geen zinnig target is kan je hem 'doordraaien'. Een kaart pakken is nog altijd beter dan scryen.
Dordledum
5 jaren geleden
Afhankelijk van je deck. Card draw is intrinsiek beter dan scry, maar als je deck al genoeg card-draw heeft, is scry juist weer erg handig. Allebei spelen is overdreven. zonder context is de relic beter.
n4ppy
5 jaren geleden
^-- what they said!

Leuk topic, vooral ook het hard op denken. Nuttig om te zien hoe kaarten bekeken worden.

Allebei graveyard leeg gooien met kleine - voor de voor de relic.

early game: relic, je een speler kan verstoren die begint zijn graveyard te vullen met nuttige dingen.
late game: relic, kaart pakken
behind: relic? kaart is nuttiger dan een scry (miracle truuks daar gelaten
ahead: relic, kaart pakken
farden10
5 jaren geleden
Relic of Progenitus lijkt mij hier de betere kaart, maar soms kan het lastig zijn die ene mana open te houden. Dat is denk ik het enige moment dat Sentinel Totem beter is. Daarbuiten, scry 1 is minder goed dan draw 1, dus relic. Relic of Progenitus heeft ook elke turn cycle nut, terwijl Sentinel Totem alleen nut heeft in de turn dat je de graveyards nuked. Als commander speler en groot fan van graveyard strategies speel ik allebei niet, aangezien ze ook mijn graveyard weg halen.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik vind het wel een voordeel van de Totem dat het geen mana kost om hem te activeren. Plus, je kunt ze ook beide spelen . Maar in het algemeen is de Relic iets beter.
LeKrutes
5 jaren geleden
Dat zijn aardig wat reacties. Ik heb al een mooi idee voor morgen.
Dordledum
5 jaren geleden
Leuk topic!
LeKrutes
5 jaren geleden
Een nieuwe dag een nieuwe head to head.
Wat vinden jullie van:
vs


Ik vind ze beide goed. Het hangt wel erg af van je deck/speelstijl. Wat vinden jullie?

Als iemand anders een toffe head to head weet. Post hem dan hier als er die dag nog niks gepost is.
n4ppy
5 jaren geleden
De trap is een mooie verzekering als je hem voor 0 kunt spelen (of cheaten als je zelf een 1 mana creature Counterspelled)

Ik zou zeggen voordeel voor de see, ferocious zou geen probleem in groen moeten zijn
Magicfreak
5 jaren geleden
De Summoning Trap is een leuke side board kaart voor tegen control decks, vooral omdat het creature dat je neerlegt ook niet gecounterd kan worden. See the Unwritten is een leuke kaart in mainboard van een heavy creature deck. Van mij had het wel een rare mogen zijn, maar wat mij betreft zijn dit allebei topkaartjes in het juiste deck
Triskelion88
5 jaren geleden
See the unwritten zou ik eerder spelen aangezien je er 2 creatures in het spel kan krijgen, en een beest met 4 power of hoger moet geen issue zijn in groen
StanleyW
5 jaren geleden
Ik speel denk ik liever de Summoning Trap. Ten eerste omdat het een instant is, dus je kan lekker je mana openhouden en er een blocker mee inflashen, en ten tweede omdat ik die in mijn bezit heb en See the Unwritten niet
Dordledum
5 jaren geleden
Instant > Sorcery

2 creatures > 1 creature

De kans om Summoning Trap voor te spelen is verwaarloosbaar voor me, bijna niemand speelt counterspells bij ons.

Conclusie... erh.... Inderdaad afhankelijk van je speelstijl en deck, maar ik vind denk ik See the Unwritten net wat beter. Zou ze trouwens zonder problemen allebei spelen in een creature heavy deck, bijten elkaar niet.
robbertvanderkleij
5 jaren geleden
Deze vind ik heel lastig. Ik speel zelf de See, omdat ik de trap niet heb. Zelf speel ik relatief veel op sorcery speed, maar als een deck om instant speed vraagt, zou ik de trap zeker boven de See spelen.
Jeff
5 jaren geleden
Dit soort keuzes hangen denk ik ook heel erg veel van formaat en omgeving af. See the Unwritten is onspeelbaar in Modern, bijvoorbeeld, terwijl Summoning Trap nog marginaal speelbaar zou kunnen zijn als sideboardkaart in een niche-deck (Aetherworks Marvel, om precies te zijn).

Als je kunt manipuleren wat je vindt in de top 7 of 8 kaarten, dan is de trap nog steeds de sterkere kaart in mijn ogen. Op instant-speed betekent effectief haste door het te gebruiken in de end-step. Als je een goede bron in je deck hebt om al je beesten haste te geven (iets dat niet ongebruikelijk is in Gruul Commander decks bijvoorbeeld), dan vind ik See the Unwritten beter.

Je kunt natuurlijk ook het antwoord van Magnus geven: waarom niet gewoon allebei? Ruimte zat in een commander deck
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top